Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: matikun »

Tak mnie bawi ten dysk z projektem, chyba dlatego, że miałem podobną sytuację kilka lat temu ;D.
Dodałbym jeszcze tworzenie nowych stron o RM-ie, które przeważnie istnieją max kilka miesięcy.
Co ty chcesz, Opactwo było fajne :D.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Herion10 »

Amelanduil pisze:-Uważa, że jego wersja mejkera jest bardziej mejkerowsza od twojej
-Chce, żeby jego gra była HIPERREALISTYCZNA
-Woli zachodnie RPG, z Gothiciem i Wiedźminem na czele
-Nie kończy swoich gier
To wszystko tak bardzo mnie opisuje, tylko jeszcze bym dodał:
-W trakcie tworzenia gry wszystkie pliki mu się usuwają i odchodzi z RM'a.
Miałem to wiele razy. True story. Nie raz mi się jakiś plik gry zniszczył. Teraz tworzę kopię zapasowe na wszystkich dyskach jednocześnie.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Charlie Vermin »

Nie wiem jak inni, ale ja na tyle się przyzwyczaiłem do rutynowych działań w RM2k3 że przy niektórych okazjach naciskam OK zanim Windows zdąży narysować nowe okno.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Sefiro »

- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Rave »

Sefiro pisze:- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...
Heh, LasTTurn to wyjątek, a nie reguła.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: HGS »

Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD

Ceniony makerowicz:
Ma co najmniej 1 skończony projekt
Pracuje co najmniej na zmodyfikowanym RTP
Ma co najmniej jeden dobry tytuł na koncie, lub projekt w fazie prototypu, który zapowiada się dobrze

Mistrz makerowiczów:
Ma co najmniej 3 projekty
Pracował na co najmniej dwóch różnych makerach
Ma własne zasoby
75% jego projektów jest dobrych

Maniak makerowiczów
Ma cały wachlarz gier RM
Zna wszystkie makery od podszewski
Ma własne zasoby
Ma własne studio i ludzi do pomocy
70% jego gier to gnioty, ale i tak hajs się zgadza, bo robi je wyłącznie komercyjnie ^_^
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Usunięty

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Usunięty »

HGS pisze:Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD
Mam 1 projekt.
Pracuję na zmodyfikowanym RTP (własne utwory muzyczne)
Moje demo nie jest zacne xD

Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:

Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: PInroz »

EnterVPL pisze:Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>
Ty przynajmniej coś wydałeś, ja ciągle męczę się z moim projektem, bo przyczepiłem się że stworzę autorskie zasoby, mechanikę na zdarzeniach i duży realny świat. Ja mam dopiero powody do wstydu :cry:

Skoro nie jestem nawet typowym makerowiczem, to kim ja jestem :?: :cry: :oops: :roll:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Jazzwhisky »

EnterVPL pisze: Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:
Nie jesteś, pamiętaj o temacie. :)

Stereotypy zazwyczaj rozmijają się z rzeczywistością, a posługują się zazwyczaj ludzie bez głębszej wiedzy, tak było od zawsze. Przypomina mi się np. rok 2003 i pojazd po RTP osób określanych bardzo dobitnym hasłem z tamtego okresu, którzy dopiero cośtam liznęli, ale już uważali się za guru, czy czasy Rmxp.pl i mnóstwo pierwszych produkcji z tamtego okresu. Nie ma na to wzoru, jednak od zawsze każdy rozsądny autor wie, że wszystko to kwestia wykorzystania materiałów, nie mówiąc już o takich rzeczach jak pomysły i grywalność. Jeśli komuś coś się przejadło, zagląda Ci do ilości projektów, albo uważa twój projekt za gniot i musi to wszystko wykrzyczeć innym w temacie, to teraz internet ma na to całkiem nowe określenia. :}

Poza tym chyba zgadzam się z tym, co napisał Adrapnikram, dziś trudno w ogóle mówić o stereotypie i jakimś ogólnym obrazie twórcy RM, jest nas trochę za mało. No i -
Adrapnikram pisze:- Chociaż raz w życiu spalił mu się dysk z projektem
- Wie, że powinien zaplanować tworzenie, ale who cares
- Czeka niecierpliwie na każdy komentarz w temacie z jego grą, zamiast tworzyć
- Tworzy zapowiedzi, zamiast skończy pół godziny gry
- Ma więcej aktywnych projektów niż ukończonych
- Woli czytać "Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza" niż tworzyć gry
Przy czym - nigdy nie powiedziałbym, że wpisywać się w tę grupę to coś złego. :]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Kryzz333 »

Skoro temat został odświeżony, napiszę o pewnej zależności którą "odkryłem" jakiś czas temu.

W jednym filmiku na YT omawiano charaktery postaci w grach w oparciu o system określania osobowości MBTI

system: https://pl.wikipedia.org/wiki/MBTI


ja sam mam typ osobowości INTJ, a użytkownicy w komentarzach chwalili się swoimi typami i wyszło że bardzo ludzi zainteresowanych tworzeniem gier miało cechy typu "I" (introwertyzm) i "N" (intuicja), szczególnie to "N" było powszechne

Czy jest możliwe że mejkerowcy mają podobną osobowość? :lol:

https://www.16personalities.com/pl/darm ... osobowosci

tutaj darmowy test, są jeszcze inne na internecie (i przynajmniej dla mnie dawały taki sam wynik)
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2); Konrad Championship I (wyróżnienie)
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Revlis »

Mi wyszło INFP. Ciekawostka jest taka, że zrobiłem ten test przed przeczytaniem twojego
komentarza i faktycznie, początek [IN] się zgadza. Myślę, że tutaj jakieś 70% otrzyma podobne wyniki.

Z tym spaleniem dysku to w 100% prawda.
https://i.imgur.com/YV2qRz2.png
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Fear »

Typowy makerowiec najpierw wysyła grę na forum, potem patchuje i wysyła 5 poprawionych wersji, co drugi dzień :lol: hue hue.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Kryzz333 »

Spoiler:
I know that feel. Dlatego obiecałem sobie że następnym razem dam testerom grę na miesiąc zanim coś wydam :lol:
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Post autor: Kitabake »

“PROTAGONISTA”(ENFJ-A)
Mogę zostać głównym bohaterem gry :p... już nim jestem :D
Kiedyś robiłem ten test i wyszedł mi “PRZEDSIĘBIORCA”. No ale trochę się zmieniłem od tamtej pory.
Tak swoją drogą to typowy rm-owiec powinien mieć otwarte co najmniej 2 projekty w fazie tworzenia :D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
ODPOWIEDZ