[VX Ace] Bardzo trudna gra

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Usunięty

[VX Ace] Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

Obrazek
Podstawowe informacje:
Silnik gry: RPG Maker VX Ace
Data premiery:
(projekt anulowany)
Typ gry: Tekstowa z różnymi elementami graficznymi w tle.
Postęp: 36,5%

Opis i mechanika:
Postanowiłem, aby Revlis poczuł konkurencję w grach tekstowych. Moja gra oczywiście będzie się różniła pewnie wszystkim, więc tutaj będzie trudno porównać moja grę do jego Projectu 2. Jestem w trakcie tworzenia tejże gry. Będzie bardzo trudna ponieważ: nie będzie zapisywania, będzie wnerwiała swoją niedorzecznością, a wręcz czasem takim brakiem logicznego myślenia. W grze będą pojawiały się opisy miejsc w których jesteśmy + będzie to wspomagane grafikami w tle. Gra zaczyna się od poradnika, który nam wyjaśnia, że trzeba dobrze się zastanawiać zanim się coś wybierze, ponieważ tylko jeden wybór nas nie zabija. Wyjaśniam teraz dlaczego brak zapisów: no bo z zapisami byłoby zbyt łatwo ;-)
Grę staram się pisać w ten sposób, aby nie pojawiały się czasowniki osobowe (typu: zrobiłeś, zrobiłaś, byłaś, byłeś itd. itp.).
Mechanika gry jest dość prosta lecz może kogoś doprowadzić do białej gorączki: wybieraj prawidłowe odpowiedzi.
Dzięki dwóm skryptom gra będzie panoramiczna + będzie można powiększyć ją na pełnym ekranie do krawędzi tegoż ekranu. Rozdzielczość to 640x352.
Obrazek
(obrazek menu głównego)
Fabuła:
Prolog
Jesteś główną postacią. Nie wiesz jak to się stało, ale znajdujesz się w sali informatycznej pełnej komputerów z firmy Ejpl. Wydaje ci się to podejrzane, a wręcz myślisz że to sen! Przed tobą znajduje się trudny wybór: możesz sobie wyobrazić, że się zabijasz lub spróbować zalogować się na jednym z komputerów. Co się stanie dalej? To zależy co wybierzesz...
Obrazek
(sala informatyczna)
Obrazek
(GameOver)
Skrypty:
- Fullscreen++
- Rozdzielczość panoramiczna (640x352)
UWAGA!!
Przez użyty skrypt Fullscreen++ pełny ekran powinno wywoływać się przez klawisz F5 (jest to szybsze od ALT + ENTER i rozciąga grę do krawędzi ekranu), a klawiszem F6 skalować to okienko. Ta opcja jest zapisywana w pliku game.ini dzięki czemu grę nie będzie trzeba za każdym razem ustawiać na pełny ekran.
Grafika w grze jest częściowo przeze mnie stworzona, a częściowo znaleziona na internecie. Co do muzyki to w większości przypadkach będą to moje autorskie utwory.

DOWNLOAD:
Jeszcze niedostępne.


Dla zainteresowanych osób możliwość zagrania wersji testowej.
Kontakt:
Ten wątek.
Klan A.T.O.M. http://atom-klan.pl
Fanpage FB: https://www.facebook.com/entervpl
PW na Tsukuru: memberlist.php?mode=viewprofile&u=3139
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 17:32 przez Usunięty, łącznie zmieniany 14 razy.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: PInroz »

EnterVPL pisze: Tekstowa z różnymi elementami graficznymi w tle.
Co ja widzę.... zrzynka od Revlisa :roll: I tak zagram, bo wieżę że będzie warto :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Usunięty

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

PInroz pisze:
EnterVPL pisze: Tekstowa z różnymi elementami graficznymi w tle.
Co ja widzę.... zrzynka od Revlisa :roll: I tak zagram, bo wieżę że będzie warto :mrgreen:
Nie wiem czy tworzenie gry tekstowej to odgapianie, bo tak samo mozna powiedziec ze kazdy od kazdego odgapia tworzac gry 2D czy 3D. Tak jak w opisie napisalem. Chce zeby Revlis mial konkurencje (slaba bo slaba, ale ma). Takze tego...
Dla osob ktore beda sledzily ten watek nie omina bonusy do gry czyli tzw. podpowiedzi. Pierwsza jaka daje to zeby przeczytac fabule.

Jak cos to nie bede robil demo tylko od razu wypuszcze pelniaka.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Amelanduil »

Rozumiem, że mocno weszła inspiracja nonsensopedią...?
Troll gry są zabawne tylko na krótką metę, zrób coś normalnego ._.
ObrazekGlico☆Magic?
Usunięty

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

Amelanduil pisze:Troll gry są zabawne tylko na krótką metę, zrób coś normalnego ._.
Znaczy.. jeśli chodzi o mnie to tylko takie gry będę robił, jednocześnie chcę żeby każda moja gra była na swój sposób wyjątkowa. Np. Bez Sensu 3, będzie miało łamanie czwartej ściany i świadomość postaci z gry że jest w grze i nią steruje gracz.. no i gra będzie nawet łatwa.
W Bardzo trudnej grze, będzie trzeba się postarać, żeby ją przejść jednocześnie ja jako twórca gry muszę zrobić ją jednak do przejścia. Tutaj tym wyjątkowym smaczkiem będzie muzyka i grafika w tle (tak wiem, że to swoje zajmuje, ale trudno ;-) ). To mi najwięcej czasu zajmie, bo gdybym miał tylko pisać tekst do gry to jeszcze w tym tygodniu bym ją skończył :-D
Amelanduil pisze:Rozumiem, że mocno weszła inspiracja nonsensopedią...?
W coś tym jest, ale nie czytam artykułów i nie oddaję tego do gry. To co mi wpadnie do głowy to piszę. :>
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Jazzwhisky »

Mam wrażenie, że w całym dziale panuje zdecydowana przesada jeśli chodzi o sugerowanie autorom różnorakich inspiracji, jeszcze trochę i dojdziemy do tego niesławnego poziomu, gdy "okazało się", że Władca Pierścieni zrzyna od Baldur's Gate.
Ofkoz nie mówię, że tworzenie gier nie polega na inspirowaniu się otoczeniem i dokonaniami innych autorów, wręcz odwrotnie, dziś wszystko polega na tym mechanizmie, od Harry'ego Pottera, przez pierwszą część Obcego, po Flappy Birda. I może właśnie dlatego, wypominanie podobnych rzeczy trochę mnie odpycha, widzę w tym zdecydowanie więcej własnych skojarzeń (czasami takich, że _^_) niż rzeczywistych spostrzeżeń.

A ściśle do tematu, nie odkrywamy z Amelanduilem Ameryki, jeśli zauważamy, że od pewnego czasu mamy pewien przesyt niepoważnych produkcji w RM. Ok, kolejny projekt tego typu jest nawet spoko, ten jest nawet na swój sposób nowatorski, ale obawiam się trochę o jego poziom wykonania, co przy takim nasyceniu rodzi obawy o odbiór (patrz pierwsze reakcje w temacie). Brakuje mi też choćby jednego solidnego skriniacza z rozgrywki. No i przemyślałbym poziom trudności, może być tak, że 9 na 10 graczy będzie wyłączało grę po kilku minutach (tu znów stylistyka nie pomaga), wyzwanie wyzwaniem, ale co po nim, jeśli mało kto je w ogóle podejmie?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Fear »

Co ja widzę.... zrzynka od Revlisa :roll:
Sam, też bym prosił o powstrzymywanie się od takich opinii (Chociaż wyczuwam, że ten komentarz jest z jajem, także nic personalnie ;). Każda stworzona przez nas gra ma zapożyczone elementy i nie jest to nawet niczym złym. Szczególnie, że występuje to wszędzie, SZCZEGÓLNIE w komercyjnych produkcjach, gdzie np. w samym Wiedźminie 3 trudno znaleźć jakiekolwiek nowe rozwiązania, a gry, jak Nioh, czy Lords of the Fallen, jawnie pobierają główne mechaniki Demon Souls i nie ma w tym nic złego :) A teraz na temat zapowiedzi...

Nie mój klimat, bo ma to być "śmieszkowa" opowieść, a te najczęściej nie bawią mnie w ogóle, ale jeśli poziom pisarski będzie trzymał poziom, grafiki będą w miarę spójne i będzie ich niewiele, a gra będzie wyjątkowo krótka, do przejścia za jednym zamachem to zagram zdecydowanie! Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 13:33 przez Fear, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Usunięty

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

Jazzwhisky pisze:Brakuje mi też choćby jednego solidnego skriniacza z rozgrywki.
W takim razie prosze bardzo:
Obrazek
(przed tym, zanim doktorek się pojawi słcyhać chociażby jego kroki, po których można dowiedzieć się, czy się do ciebie zbliża, czy też nie)
Obrazek
(tak w zasadzie pierwszy poważny wybór w grze)
Jeśli poziom trudności będzie zbyt trudny to wtedy po prostu dodam zapisy (z tym nie będzie problemu, bo nawet fajny system zdarzeń mam).
Fear pisze: Nie mój klimat, bo ma to być "śmieszkowa" opowieść, a te najczęściej nie bawią mnie w ogóle, ale jeśli poziom pisarski będzie trzymał poziom, grafiki będą w miarę spójne i będzie ich niewiele, a gra będzie wyjątkowo krótka, to przejścia za jednym zamachem to zagram zdecydowanie! Powodzenia.
Zgadza się, gra będzie krótka i jeśli będziesz miał szczęście czy po prostu zrozumiesz jak wybierać opcje to przejdziesz ją za pierwszym razem. ;-)
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2); Konrad Championship I (wyróżnienie)
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Revlis »

Nie jestem jakimś wielkim paniszczem, żeby było ode mnie cokolwiek zrzynać :lol:

Grę chętnie sprawdzę gdy wyjdzie, chociaż wnioskując po poziomie trudności o którym tu
czytam, nie sądzę by udałoby mi się ją ukończyć.

Tak w gwoli ścisłości, gatunkowo nie będzie to rpg tekstowy. Swego czasu sporo czytałem
na ten temat, i okazuje się że rpg tekstowe tworzono przeszło 20 lat temu, z grafiką
podobną do tej z P2. Czyli z żadną. To będzie więc visual novel.
https://i.imgur.com/YV2qRz2.png
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: PInroz »

Enter tylko ty się postaraj, żeby podczas Golden Forków więcej osób dało swój głos na twoją grę :mrgreen: :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Soul »

EnterVPL pisze: Obrazek
(GameOver)
Dobry meme.

Ale wątpie żeby permadeath miał jakąś rację bytu, skoro jedynie jedna opcja jest prawidłowa. Gdyby istniały jakieś inne ścieżki fabularne/ciekawe możliwości zagrania nastepnym razem to by to miało sens, a tak to trochę bieda.
Usunięty

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

Soul pisze:Gdyby istniały jakieś inne ścieżki fabularne/ciekawe możliwości zagrania nastepnym razem to by to miało sens, a tak to trochę bieda.
Będę taką grę tworzył, ale najpierw trzeba zacząć od czegoś małego. Od dawna chcę zrobić grę gdzie masz (serio) 20 różnych zakończeń, gdzie tak na prawdę każdy wybór będzie cię prowadzić w całkiem inne miejsce, ale to nie tutaj :>. Jest do tego dużo planowania, a sama gra zajmowałaby troszkę miejsca. Jednak zanim do tego się zabiorę to chcę skończyć Bardzo trudną grę i drugie demo Bez Sensu 3 (1/3 misji fabularnej + kilka poboczniaków).

Jeśli gra okaże się zbyt trudna, to dodam zapisy w różnych jej miejscach (choć tak jak wcześniej pisałem, gra będzie dość krótka). Na prawdę gra będzie przetestowana i pierwsze sugestie poznam przed wypuszczeniem ją tutaj w pełnej wersji. Jako ciekawostkę dodam to, że wersja 0.1 jest już testowana, a podczas jej testów pracuję nad wersją 0.2. Nie wiem jaki numer będzie miała pełna wersja, ale żeby nie było wątpliwości: tutaj dam pełniaka ;-)

Po tym projekcie chciałbym zacząć inny podobny i dość bardziej przyjemny dla gracza sposób (w między czasie coś w Bez Sensu 3 zrobić) no i nie będzie miała już takiej "głupiej" nazwy co "Bez sensu 3' czy "Bardzo trudna gra"...
Dobra, bo ja tutaj piszę co chcę zrobić zamiast robić. :-) Od teraz dość gadania z mojej strony (no chyba że będzie ktoś miał pytanie to po prostu odpowiem). Czas robić i robić. Gry same się nie zrobią :-D

@EDIT
Druga podpowiedź do gry: Co robisz gdy boli cię głowa?
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: HGS »

Yyyy nie... Enter twoja gra nie dorówna trudności PP I XD. Co jak co, ale PP I był tak budowany, by się go przejść na trzeźwo nie dało. Jak pobijesz ten poziom to będzie to trudna gra :D haha
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Usunięty

Re: Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

HGS, no coś tam w tym masz racji. Twoich skomplikowanych pomysłów nic nie przebije :>

Pod tym spoilerem jest obrazek. Dałem go tam, żeby, bo w zasadzie tłumaczy to jedną kwestię, a jest dość długi i dlatego jest w spoilerze, żeby nie było zbyt wiele scrollowania.
Spoiler:
Jeśli chodzi o kwestię umierania:
Każde rozgałęzienie to zła odpowiedź. Co na samym początku skutkuje to od razu śmiercią, to później gra staje się trudniejsza na tyle, że po wybraniu złej opcji gracz jeszcze nie wie, że źle wybrał - wyjaśniam - chodzi o to, że gracz wchodzi do pewnego rozgałęzienia, w którym może pojawić się kolejne rozgałęzienie. Jednakże cokolwiek by się nie zrobiło to się umiera. Z tym umieraniem coś bym jeszcze dodał, ale nie chcę spoilerować wszystkim grę, więc...
Jeśli chcesz zaryzykować spoilerem to go zobacz:
Spoiler:
DODAM JESZCZE to, że przemyślałem na nowo kwestię zapisywania gry: raz na pewien etap gra wyświetli zapis (tak jak to Revlis zrobił w Project 2). Dzięki temu gra będzie łatwiejsza. Jak ktoś jednak chce sobie utrudnić życie to zalecam, aby zapisać grę tylko pierwszym zapisem (żeby nie czytać w kółko tutoriala), a kolejne nadpisywać na drugi (lub inny) slot. Wtedy można wczytywać grę zaraz po tutorialu, który wyjaśnia jak gra działa i jak się robi pełny ekran, bo przypominam że ALT+ENTER nie jest zalecany ;-)

Szczerze, ta gra jednak będzie mniej śmieszkowata niż na początku zakładałem, bo jakoś się wczułem w nią i dość bardzo chcę, aby ta historia się ciągnęła. Postaram się, aby była dość krótka (na 15-30 minut).
Usunięty

Re: [VX Ace] Bardzo trudna gra

Post autor: Usunięty »

Mała edycja Window.png z RTP.
Historia gry idzie do przodu. W pierwszym poście wątku napisałem procent ukończenia tego projektu. Jak widać, mam tego dość sporo (bo w chwili gdy to piszę to jest około 30%).
Co mogę jeszcze dodać? Z tego małego projektu (moim zdaniem) robi się coś nawet ciekawego.
Dodaje jeszcze screen'y:
Spoiler:
ODPOWIEDZ