Największy problem twórcy gier !!!

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

bedziu98
Posty: 23
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: bedziu98 » 05 lut 2017, 18:56

Jestem stosunkowo nowym "Devem" (no nie wiem czy rok czasu w RM to tak mało ale już nie ważne :roll: ) i właśnie byłem w trakcie tworzenia sporego i ambitnego projektu kiedy dopadła mnie ona... Brak weny... Nagle cały projekt stracił sens, co dalej z klimatem, postaciami i fabułą... Pierwszy raz mi się to zdarzyło i k***a nie wiem co robić !!!! HELP !
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Amelanduil » 05 lut 2017, 19:05

Odpocznij. Obejrzyj jakiś dobry film, zmień otoczenie, przejdź się na spacer czy coś. Może coś cię natchnie po drodze.
Możesz też obejrzeć Game Maker's Toolkit na youtubie, żeby być bardziej świadomym, jak inni robią gry.
Ah, i zluzuj z klnięciem i wykrzyknikami, brak weny to nie koniec świata xD
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 19:06 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 561
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: EnterVPL » 05 lut 2017, 19:05

Ja mam tak co chwilę i z RM i z muzyką i z youtube i w wierszami i(...). :-)
Co ja robię? Odpoczywam od tego, a w zasadzie robię co innego. Potem wracam do projektu. Ile trwa odpoczywanie? To różnie bywa: czasem jest pół roku, a czasem jeden dzień.
Mojego sposobu nie polecam tym, którzy mówią sobie "aaa jutro sobie do tego wrócę", bo jak chcesz wrócić to tego się nie odkłada tylko się wraca.

Mam nadzieję że pomogłem :-)
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: (Synthesia) Gothic 1 - Old Camp
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Kitabake » 06 lut 2017, 14:44

Zagraj w coś ambitnego i inspirującego. Może jakiegoś jRPG ze świata RM - słabe i dobre gry miewają fajne pomysły.
Jeżeli wpędzisz się w jakąś konwencję zamkniesz sobie drogę do robienia ciekawych fajnych rzeczy. Zawsze możesz zrobić dodatkową lokację, która odbiega od tematu i jest właśnie tym co chciałeś zrobić głównie dla zabawy.
Jeżeli nie bawię się dobrze to dopada mnie brak weny. Mnie pomaga obczajanie i wgrywanie skryptów. Dają one nowe możliwości i inspirują mocno. Warto sobie coś zaprojektować wcześniej ale zostawić "przestrzeń" na jakieś odskocznie od tematu. Życzę ton inspiracji!
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 405
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Ekhart » 06 lut 2017, 15:48

Wena nie trwa wiecznie - determinacja i zdyscyplinowanie jest o wiele ważniejsze. "Nie mam dzisiaj weny" może się przeciągnąć do tygodnia, potem do miesiąca, roku, dekady (*cough*PK*cough*). Zamiast tego powinieneś codziennie odpalić RMa, powiedzieć sobie "okej, dzisiaj zrobię dwie mapy jaskini i skończę tego dużego questa którego zacząłem wczoraj" i... zrobić to ;) jeśli codziennie coś zrobisz do gry, wejdziesz w rytm. I gra w końcu powstanie ;)

Kiedyś przetłumaczyłem dość dobry poradnik dotyczący tworzenia gry samemu - jako hobby, czy nawet początek zarobku. Warto przeczytać, może się czegoś też nauczysz!~
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Preki » 08 lut 2017, 20:22

Kitabake pisze:Zagraj w coś ambitnego i inspirującego. Może jakiegoś jRPG ze świata RM - słabe i dobre gry miewają fajne pomysły.

Dokładnie to! Na przykład, robienia fajnych przerywników, przedstawiania emocji postaci za pomocą operacji na tekście, nauczyłem się z The Way. Właściwie to ta gra przekonała mnie do samego gatunku RPG w ogóle, który omijałem szerokim łukiem do tamtej pory. Mógłbym wymienić jeszcze sporo tytułów, bo każdy z nich czegoś mnie nauczył, coś mi pokazał. Nie unikajcie grania w makerówki samemu tworząc grę w RM, bo doświadczenia z "wielkich" gier często ciężko przełożyć na nasze podwórko. Nie powinienem też wspominać, że grając w gry innych twórców okazujemy im bądź co bądź, wsparcie i uznanie. Że ktoś w ogóle chciał w ich praktycznie jednoosobowe (w większości przypadków) dzieło zagrać.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
bedziu98
Posty: 23
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: bedziu98 » 15 lut 2017, 18:25

No właśnie... Od jakiegoś czasu mam w głowie i męczy mnie nie miłosiernie pomysł na fabułę o wikingach ale takich oklepanych ogromnych wojach a o prostym życiu w małej wiosce gdzie zostaje wybrany jeden mężczyzna na "pielgrzymkę" na świętą górę żeby "odkupić" winy reszty ludu. Wplątał bym w to jeszcze zbieranie roślinek które podnoszą hp itp. kowalstwo (chociaż nie wiem czy to będzie przydatne) i system gotowania. ale nie wiem jak to wszystko związać fabułą...
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Kitabake » 15 lut 2017, 19:20

Fabuła może być prosta z początku. Skoro to wikingowie, to mogą mieć prostą motywację. Odkrywanie nowych terenów i plądrowanie innych wiosek. Z czasem mogliby przez przypadek natrafić na starożytne ruiny i odkryć jakieś prawdy o tym, że przodkowie ich oszukiwali albo coś innego.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Klonoa » 19 lut 2017, 20:56

Szczerze mowiac ja widze brak weny jako swego rodzaju art-block, a najlepsza metoda na art-block jest po prostu dalej to cos robic zeby sie przebic przez to wszystko. Wiem ze ta rada pewnie jest tak glupia, ze szkoda gadac jednak nigdy nie wiadomo czy akurat ci taka metoda dzialania nie przypadnie do gustu i nie zadziala.

Tak patrze na wszystkie porady wczesniejszych osob i jestem chyba jedyna osoba, ktora ma inne poglady. Osobiscie odradzalbym granie w jakies "slabe i dobre gry" dla szukania inspiracji bo niekiedy skonczysz z takim poplatancem, ze nie ogarniesz swiata gry lub powstanie zupelnie cos innego.
Obrazek


Spoiler:
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Kryzz333 » 19 lut 2017, 22:49

Spoiler:


Hmm...
Zgodzę się i nie.
Dla mnie obie metody są dobre. Z pewnością uczenie się z innych gier jest bardzo ważne i nie uważam że to może zepsuć grę. Podejrzanie rozwiązań ma to do siebie że często się nie przydaje, a czasem tak :lol: Na tym polega chyba doświadczenie w tworzeniu gier. Wątpię żeby chociaż trochę ogarnięty twórca mógł popsuć sobie grę znając więcej innych tytułów. Wiem też że wielu twórców gier tworzy swoje gry mniej lub bardziej "na ślepo" (mnie też trochę to dotyczy, a szczególnie dotyczyło kiedyś), ale właśnie dlatego tym bardziej trzeba się podszkalać.

Ale zgodzę się że na "brak weny" najlepszym sposobem jest po prostu zaczęcie pracy. Zresztą zauważam tą zależność także w innych aspektach życia :-)
Spoiler:
bedziu98
Posty: 23
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: bedziu98 » 26 lut 2017, 08:01

Hmm... Zaczęcie pracy może być, takoż mam problem z rozpoczęciem fabuły, reszta jest w głowie cały interface itd tylko jak zacząć ten początek żeby wciągnął bo to w końcu nie ultra piękny Red Kit 3 albo unreal engine tylko nasz RM (kanciasty nie ma co się oszukiwać ale dalej za****sty)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Największy problem twórcy gier !!!

Postautor: Kitabake » 24 kwie 2017, 11:37

Znalazłem całkiem interesujący filmik/komiks po angielsku na youtube:

Wszystko bardzo proste i oczywiste, jednak wiele osób popełnia podstawowe błędy i wpada w pułapkę designu. Warto nauczyć się "jak tworzyć", by robić to efektywniej. Ja sam z czasem ogarniałem, że niektóre rzeczy robiłem od złej strony. No ale po obejrzeniu tej serii filmików zauważyłem jeszcze kilka złych nawyków u siebie i zamierzam usprawnić swoją technikę tworzenia, wprowadzając pomysły z wyżej zamieszczonego filmiku. Polecam wszystkim nowym jak i doświadczonym twórcą 8)

Tak swoją drogą to dużo jest tu osób, które nie ogarniają angielskiego dobrze i chciały by zrozumieć tajniki designu przedstawione przez Yanfly-a? Mógłbym przetłumaczyć to w formie artykułu, jeżeli byli by zainteresowani. No chyba, że taki artykuł już istnieje :mrgreen:

edit: To jest jakaś nowa seria Yanfly-a, a to link do playlisty: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hQbB3Ws_mq
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości