Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Dzięki nowym doświadczeniom zdobytych podczas grania w rożne produkcje postanawiam (znów) wrócić do pracy nad grą.
Będę musiał zmienić parę rzeczy i dodać (kilka lub) wiele nowych.
Muszę teraz obiecanki przenieść na "papier", a potem do projektu.

Za cel wezmę sobie dalsze dokańczanie pierwszej wyspy oraz zrobienie wielu więcej interakcji z typowymi przedmiotami jak stół czy krzesło (kominki, ryby, kuchenki itd. itd.).
Chciałbym zrobić na zdarzeniach łowienie ryb (całkiem inne niż to rzucanie spelem w ryby jak mamy to w Kruku) oraz chcę, aby można było je gotować. Co do miejsc gdzie można łowić ryby postaram się zrobić je tak, żeby były odnawialne. Przez to wszystko czeka mnie szukanie grafik lub nawet ich tworzenie.

Ile mi to wszystko zajmie? Nie wiem. Jednak jak coś obiecam to staram się to zrobić.

Do screennozobaczenia :-)

@Edit
Podczas szukania grafiki ryb znalazłem dość ciekawy skrypt na łowienie xD
@Edit 2
Chodzi mi o ten skrypt: https://galvs-scripts.com/galvs-fishing-mini-game/
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Kitabake »

Galv robi fajne skrypty :D. Nie ma to jak dobry skrypt w grze. Tylko pamiętaj żeby go kreatywnie wykorzystać ^^. Co jakiś patrzę co się dzieje z twoją krótką piłką :D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Staram się jak mogę. Po za tym Glav nie spodziewał się, że znajdzie się taki cebulak jak ja, który przetłumaczy "vocab" czy też zmieni jeden fragment kodu (viewtopic.php?f=2&t=5822) :-)

Oto screen
Obrazek
(łowienie nad jeziorkiem)
Postaram się, aby w demo to łowienie było na poziomie, jednak gra nie będzie polegała na podwodnych przygodach z kijem w dłoni xD (choć to też byłoby bez sensu).
Zbliżam się ku końcowi tworzenia Alphy 3 dla moich testerów. Dlaczego o tym piszę? Bo po tej "alfie" kolejną wersją będzie Demo 2 (które z zanim najpierw dam tutaj to zostanie przetestowane xD). Czyli możliwe, że za pół roku będzie grywalne demko ;-)
@EDIT
To pół roku to taki sarkazm.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Jazzwhisky »

Ależ fajnie to wygląda, szkoda, że nie jakieś rozwiązanie autorskie, ale i tak - grałbym. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Głównie nie stworzyłem własnego rozwiązania, bo po prostu grafik nie potrafię tworzyć. Z drugiej strony to znalazłem ten skrypt i on wydaje mi się dużo lepszy niż to co chciałem zrobić :-D
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Co do łowienia to teraz nie zaskoczę: będzie możliwe w tak oto wyróżniających się zdarzeniach:
Obrazek
Obrazek
(rybki plumkają, to coś oznacza!)

Oto kolejna lokalizacja robiona o zera:
Obrazek
(Enter i jego maping.. :-) )
Jest to fragment mapy, ale chciałem się o coś zapytać. Czy mój poziom tworzenia map jest jakiś lepszy niż ten co kiedyś miałem? :-)
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Adaptacja skryptu pod grę wymaga pracy, ale szczerze opłaca się. Łowienie ryb zaczyna nabierać barw :-D
Opis z filmu:
Łowienie ryb dodaje pewne bonusy postaci, aczkolwiek na filmie używałem najlepszej wędki, którą nie będzie tak łatwo zdobyć. Np. żeby wyłowić złotą rybkę normalną albo słabą wędką będzie trzeba się namęczyć. Drugą sprawą jest to czym to wszystko łowimy. Przynęty kosztują, a jak wiadomo hajsy nie rosną na drzewach.Też ten magnes do łowienia skrzyń nie będzie tak ogólnie dostępny. Będzie można go kupić u specjalnych kupców lub zdobyć. Też nie każda ryba leci na każdą przynętę. Dlatego co chwilą zmieniałem to czym łowię.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: PInroz »

Zachęciłeś mnie tymi rybkami :wink: Jednak mała drobna rada... usuń trójkę z tytułu :| Nie wiem dlaczego ale nie pasuje mi ona w tytule :roll: Może to mój kaprys :roll: Niech będzie po prostu Bez Sensu - Krótka Piłka :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Trójka zostaje. W końcu to trzecia gra o takim tytule ;-)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: PInroz »

EnterVPL pisze:Trójka zostaje
Jak uważasz :roll:

Będę musiał się zapoznać z poprzednimi częściami, zanim zagram w Bez Sensu 3 :|
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

PInroz pisze:Będę musiał się zapoznać z poprzednimi częściami, zanim zagram w Bez Sensu 3 :|
Poprzednie części nie mają fabuły i czasem kłują w oczy. Też będzie problem z rozdzielczościami. Jedyne wspólnego co mają te części ze sobą to P~~14, czyli muzyka z menu głównego :-)
Awatar użytkownika
Zodiac
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:39

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Zodiac »

Zapowiada się najlepsza minigierka z łowieniem na RM w jaką miałem okazje zagrać :D
Podoba mi się to, że daje ona jakieś sensowne zyski, a nie jest po prostu głupim zapychaczem. No i całkiem ciekawy pomysł ze złotą rybką :D
Rób dalej jestem ciekaw co z tego projektu wyjdzie :D
Usunięty

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Usunięty »

Ogólnie łowienie ryb jest fajne w grach :-D Mam zamiar to jeszcze rozbudować (głównie ilość losowych przedmiotów do zdobycia ze skrzyni lub ze złotej rybki), ale póki co to zostanie tak jak było widać na tym materiale.

Dziękuję za pochwały, ale wolę poczekać na nie jak gra w końcu będzie grywalna xD (przynajmniej drugie demo).
Ogólnie ostatnio robię poprawki, a mało co nowego dodaję (a muszę fabułę poprowadzić dalej).

Ogólnie wytłumaczę działanie złotej rybki.
Może ona zwiększyć na stałe statystykę [ataku] lub [obrony] jednego z naszych bohaterów (w demo będzie maksymalnie trzech - nie ma musu ich zbierania, ale lepiej zbierać, bo są ciekawsze ścieżki dialogowe) o losową ilość [z zakresu od 1 do 5].
Poproszenie jej o pieniądze uruchamia inne losowanie z przedziału od 10 do 600.
Lepszy ekwipunek działa w ten sposób że jest najpierw losowane z jakiej kategorii ma być przedmiot [przedmioty, broń, pancerz], a potem jest losowane co ma konkretnego wypaść. W tej wersji w której widać na filmie możliwych jest do wylosowania 9 różnych przedmiotów.

Wyłowiona skrzynka działa w ten sposób, że jej otwarcie dodaje jeden losowy przedmiot z listy, którą nadal tworzę xD
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: Kitabake »

EnterVPL pisze:Jest to fragment mapy, ale chciałem się o coś zapytać. Czy mój poziom tworzenia map jest jakiś lepszy niż ten co kiedyś miałem? :-)
Twoje nowe mapy są o niebo lepsze. Projekt się rozkręca! Wierzyłem w twój entuzjazm od początku - tak trzymaj :wink:
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bez Sensu 3 - Krótka Piłka [VX/VX a]

Post autor: PInroz »

Enter czy w Bez Sensu 3 pojawią się jeszcze jakieś minigierki :?: Czy tylko łowienie rybek :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
ODPOWIEDZ