Witam. Chciałem zrobić kilkuklatkową animację, która będzie się wyświetlała na mapie. Jako, że RPG Maker jest dla mnie wciąż nowy nie wiem co zrobić najlepiej, żeby otrzymać pożądany efekt. Wymyśliłem to sobie jednak tak: narysowałem kilka klatek (ma to być zmieniający się w kółko obraz telewizora) na swoim tilesecie. Tę klatkę wstawiłem na mapę jako zdarzenie, gdzie jest opcja wybrania grafiki zdarzenia z tileseta. Tylko jak napisać w zdarzeniu taki skrypt, aby grafika zmieniała się co parę sekund?
A może jest inny sposób na uzyskanie tego o co mi chodzi?
pic rel
[RMVXA] Niby-animacja
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- JanKowalski
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: Niby-animacja
Możesz na przykład ułożyć zmieniające się obrazy telewizora jako charset i w zdarzeniu ustawić obrót postaci co kilka sekund. :L
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Niby-animacja
Najprościej chyba zrobić jako charset i dać albo stałą animację chodzenia w miejscu (3 klatki, sekwencja 1-2-3-2-1-2-3-2 i tak dalej), albo dać każdą klatkę jako osobny kierunek charsetu i dać stały obrót w jedną stronę (góra-prawo-dół-lewo i tak dalej, 4 klatki po kolei).
Ewentualnie opcja z tilesetem - tyle stron efentu co klatek, wszystkie jako równoległe zdarzenie (parallal process) i na każdej polecenie czekaj ileś tam, i zmienna jakaś tam plus 1, z tym że na ostatniej stronie byś ją zerował. Pierwsza strona warunek zmienna ta równa się zero, druga że 1 i tak dalej.
Ewentualnie opcja z tilesetem - tyle stron efentu co klatek, wszystkie jako równoległe zdarzenie (parallal process) i na każdej polecenie czekaj ileś tam, i zmienna jakaś tam plus 1, z tym że na ostatniej stronie byś ją zerował. Pierwsza strona warunek zmienna ta równa się zero, druga że 1 i tak dalej.
- JanKowalski
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24
Re: Niby-animacja
Serdeczne dzięki, bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi, wszystko działa jak należy! :)