[RMVXA] Niby-animacja

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

[RMVXA] Niby-animacja

Post autor: JanKowalski »

Witam. Chciałem zrobić kilkuklatkową animację, która będzie się wyświetlała na mapie. Jako, że RPG Maker jest dla mnie wciąż nowy nie wiem co zrobić najlepiej, żeby otrzymać pożądany efekt. Wymyśliłem to sobie jednak tak: narysowałem kilka klatek (ma to być zmieniający się w kółko obraz telewizora) na swoim tilesecie. Tę klatkę wstawiłem na mapę jako zdarzenie, gdzie jest opcja wybrania grafiki zdarzenia z tileseta. Tylko jak napisać w zdarzeniu taki skrypt, aby grafika zmieniała się co parę sekund?

A może jest inny sposób na uzyskanie tego o co mi chodzi?

pic rel
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Niby-animacja

Post autor: Yoroiookami »

Możesz na przykład ułożyć zmieniające się obrazy telewizora jako charset i w zdarzeniu ustawić obrót postaci co kilka sekund. :L
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Niby-animacja

Post autor: Dragon Kamillo »

Najprościej chyba zrobić jako charset i dać albo stałą animację chodzenia w miejscu (3 klatki, sekwencja 1-2-3-2-1-2-3-2 i tak dalej), albo dać każdą klatkę jako osobny kierunek charsetu i dać stały obrót w jedną stronę (góra-prawo-dół-lewo i tak dalej, 4 klatki po kolei).

Ewentualnie opcja z tilesetem - tyle stron efentu co klatek, wszystkie jako równoległe zdarzenie (parallal process) i na każdej polecenie czekaj ileś tam, i zmienna jakaś tam plus 1, z tym że na ostatniej stronie byś ją zerował. Pierwsza strona warunek zmienna ta równa się zero, druga że 1 i tak dalej.
Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

Re: Niby-animacja

Post autor: JanKowalski »

Serdeczne dzięki, bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi, wszystko działa jak należy! :)
Zablokowany