I kolejny update po długim czasie.
Większość czasu spędziłem na usprawnianiu gry, a sporo tego było. Tutaj podziękowania należą się Kleo, która przeszła już parę miesięcy temu ukończone fragmenty EC (20+ godzin rozgrywki) i wysłała monstrualną ilość raportów. Po dokończeniu rozległych poprawek zająłem się dalszym tworzeniem EC i zdecydowanie jestem znacznie bliżej ukończenia. Poniżej lista najistotniejszych nowych zmian.
Co ulepszono:
- początek gry został znacznie ulepszony (ponownie...) aby na pewno nikt się nie "zaklinował" już na początku
- wiele minigierek, także tych nowych z EC jest lepsza na różne sposoby
- wygląd niektórych lokacji jest znacznie lepszy
- poprawiono ciemność w lokacjach (zmniejszono)
- skradanka została lekko ulepszona, zarówno technicznie jak i gejmplejowo
- balans
Co zmieniono:
- wiele lokacji zostało pomniejszonych - w skrócie będzie mniej chodzenia i nadmiernej walki
- również ogólnie jest mniej wrogów w świecie
- poziomy trudności - wydawało mi się, że jest już wystarczająco łatwo, ale raporty Kleo przekonały mnie do dalszego ułatwienia gry (głównie przez obniżkę cen, szczególnie mikstur). Teraz całość powinna być nieco łatwiejsza, a poziom Łatwy będzie
naprawdę łatwy. Na tym poziomie gracza czekają dodatkowe ułatwienia prócz ułatwionych walk. Na Trudnym z kolei wysoki poziom trudności utrzyma się.
- zmieniłem minigrę z kopaniem - wyrzuciłem dotychczasową skomplikowaną mechanikę, teraz jest prościej, wygodniej i jest to bardziej zbalansowane
- balans jest teraz dość zmieniony. Zmieniłem wrażliwości potworów na żywioły aby skuteczniej stosować różne rodzaje ataków.
Co dodano:
- więcej minigierek (+ zupełnie nowa minigra z przełączaniem powiązanych dźwigni)
- jako, że były problemy z nawigacją po stolicy, znaki drogowe mówią teraz więcej, a poza tym w prawym dolnym rogu wyświetla się ikonka informująca w której jesteśmy
- Zwój grupowego leczenia
- kolejne elementy fabuły "z dodatku". Cieszy mnie w sposób w jaki to rozwiązałem, mam nadzieję, że wam też się spodobają nowe wątki
- mechanika chowania się w "zaroślach" w skradance (ukrywa naszego bohatera i utrudnia złapanie)
- nowa mini-lokacja (ale nie będę spoilerował :V)
- nowych bossów
Prócz tego zamieszczam dwa screeny:
Cutscenka ukazująca zamieszki w stolicy.
Etap skradankowy w terenie zimowym. Bohater stoi w oprószonych śniegiem "zaroślach"/zbożu.