[VXAce]Project 3

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2)
Posty: 120
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

[VXAce]Project 3

Postautor: Revlis » 12 lis 2017, 18:51

Obrazek


Wersja RM: RPG Maker VxAce
Gatunek: Visual Novel*

Kilka słów od autora:
Co to za paskudna nazwa? Musi być paskudna, bo tak się składa że jest to paskudna kontynuacja. Kto grał w poprzednią część - Project 2 - ten wie, że miała ona kilka niedociągnięć i była momentami (co dla niektórych) NUDNA. Także tutaj nie spotkamy już ortografów czy zgubionych literek. Zobaczymy jednak coś, czego poprzedniczce brakowało. Moje paskudne obrazki.

Wstęp (przedstawienie świata):
Ponad dwieście lat temu grupa najbogatszych ludzi na ziemi znanych jako Oligarchowie, zdecydowała że ludzkość podąża w niewłaściwym kierunku, więc nadeszła pora by zresetować cywilizację do epoki kamienia łupanego, gdzie staliby się bogami zapewniającymi przetrwanie. Wykorzystali swoje wpływy do podsycenia konfliktu między dwoma najpotężniejszymi nacjami na ziemi, by rozpętać wojnę atomową. W ciągu kilku lat do konfliktu dołączyły wszystkie kraje świata, czego rezultatem było skurczenie populacji globu do dziesięciu procent. Taki wynik nie zadowolił jednak Oligarchów - zlecili więc swoim grupom naukowców stworzenie zabójczego wirusa, który zredukowałby populację o kolejne dziewięćdziesiąt procent. Wirus w istocie zadziałał, jednak podczas wybijania niedobitków, zmutował pod wpływem promieniowania pozostałego w wyniku wojen atomowych. Ci, którzy przetrwali bombardowanie, oraz nieliczni którym udało się przetrwać destrukcyjny wpływ wirusa, zostali poddani mutacji DNA. Od tamtego czasu jałowe pustynie i ruiny niegdyś wielkich miast, przemierzają różnej maści mutanty atakujące wszystko co się rusza, a powierzchnia skażona jest przez promieniowanie zmuszające niewielkie grupy ocalałych do ukrywania się pod ziemią. Tylko nieliczne, humanoidalne mutanty które zachowały resztki człowieczeństwa i trzeźwości umysłu, decydują się na przemierzanie pustkowi w celu znalezienia żywności i w miarę czystej wody potrzebnej do przetrwania.

Fabuła:
Minęło pięćdziesiąt lat od czasu wydarzeń z Project 2. Bohater, który podczas swojej przygody w kopalni zdobył nadludzkie zdolności dzięki przejmowaniu kolejnych mutacji, stał się jednym z najpotężniejszych mutantów na kontynencie. Zdobyte umiejętności wykorzystał by podporządkować sobie żyjące do tej pory w odosobnieniu grupy Podziemnych (ludzi ukrywających się przed promieniowaniem w sieciach podziemnych tuneli) oraz humanoidalnych mutantów. Dowodząc kilkutysięczną armią, miał zamiar najechać miejsce znane jako Kapitol - jedyną krainę w tej części świata, która nie została skażona podczas wojen atomowych. Niestety, mutacje które dały mu potęgę wyniszczały jednocześnie jego ciało, co w ciągu pół wieku zmusiło go do wybrania swoich następców. Zebrawszy czterech Podziemnych, których ambicje dorównywały jego własnym, bohater zdecydował się oddać własne życie by przekazać wybranej czwórce swoje nadludzkie umiejętności. Teraz to od nich zależy, czy poprowadzą zebraną przez bohatera armię do podboju Kapitolu i ukarania rządzących nim Oligarchów, czy wykorzystają ją do szerzenia terroru i staną się prawdziwymi jeźdźcami apokalipsy**.

Mechanika:
Podczas nowej przygody pokierujemy losami czwórki młodych Podziemnych, którzy na skutek spotkania z bohaterem poprzedniej części przejęli od niego mutacje. Drużyna nie może rzecz jasna dokończyć jego dzieła podróżując przez cały czas razem, dlatego też podczas rozgrywki przyjdzie nam przechodzić etapy rozdzielone dla jej określonych członków (należy liczyć się z faktem, że wybierając drogę jednego członka drużyny, niemożliwym stanie się ukończenie etapu pozostałymi). Podejmowane w czasie przygody wybory kosztować będą nas Punkty Akcji (PA) których brak równy jest końcowi gry. Punkty te można oczywiście uzupełniać znajdując zapasy wody, żywności, czy decydując się na okazyjny odpoczynek. Przygoda składać się będzie z określonej ilości etapów, a podejmowane podczas nich decyzje czy znajdywane przedmioty będą miały wpływ na wydarzenia następujące w kolejnych. Nie zabraknie obszernych dialogów (to nie jest gra dla wszystkich...) oraz barwnych postaci, zarówno nowych, jak i starych. Miłym urozmaiceniem powinny być ruchome elementy spotykanych po drodze przeciwników.

Screeny (a raczej gify, bo robić samych screenów dialogów nie wypada):
Spoiler:



Informacje dodatkowe:
Czas gry, jak i data ukończenia są bliżej nieokreślone. Nie wiem, czy jest to projekt w który uda mi się włożyć tyle pasji co w poprzednią część, oraz w jakim stopniu to co zamierzam zrealizować będzie odpowiadało mojej wizji. Jeśli ktoś ma uwagi czy porady, bardzo chętnie ich wysłucham :)
*Gatunkowo najbliżej jest Visual Noveli, mimo faktu że w założeniu posiada też elementy Tekstowego RPG, systemu punktcji czy minigry.
**By uniknąć nieścisłości. W temacie Project 2 zamieściłem obrazki z czterema maskami. Nie są to bohaterowie którymi przyjdzie nam kierować w kontynuacji, a jedynie poprzedni właściciele posiadanych przez nich mutacji, zmarli pięćdziesiąt lat przed wydarzeniami z gry. Nie da się jednak zaprzeczyć, że są bardzo podobni (z wyglądu) gdyż ich umiejętności przekazane zostały nowemu pokoleniu wraz z maskami.

Aha. Gra będzie skryptofobo-odporna. Wszystko będzie robione na obrazkach (nazwy postaci też).
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 13:50 przez Revlis, łącznie zmieniany 6 razy.
https://www.youtube.com/watch?v=iCa6o_zzZXs
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 504
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce]Project 3

Postautor: Yoroiookami » 12 lis 2017, 19:05

A co... co się stało z Project 1? :III

Cieszę się, że będzie kolejna gra 'tekstowa' twojego wykonania. Trochę już mniej tekstowa, ale trudno. Obrazków nie nazwałbym paskudnymi, ale są nieco komiksowe. Z jednej strony szkoda, bo w poprzedniej części bardziej działała wyobraźnia. Z drugiej strony fajnie jest zobaczyć, jak ty to sobie wyobrażasz. :>
Też kiedyś chciałbym zrobić coś tekstowego, ale obawiam się że nie jestem aż tak dobry w opowiadaniu czegokolwiek.

(A ty skończ najpierw Amello!)
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 572
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: [VXAce]Project 3

Postautor: EnterVPL » 12 lis 2017, 22:32

Podzielam entuzjazm. Tworzysz na prawdę świetne gry i dalej nie masz dość. Liczę na to że Project 3 będzie niesamowitą grą no i że ją ukończysz (bo jak mówiłem: nie lubię komentować to co jest w zapowiedzi, bo boję się że to nie wyjdzie). Tak jak Yoro chciałbym żebyś jednak najpierw zrobił Amello :)
Project 2 bardzo mi się podobało. To była pierwsza gra gdzie nie narzekałem na grafikę (no bo jej nie było xd) oraz faktycznie byłem wstanie wczuć się w ten cały klimat. Ja byłem tą postacią, którą się grało, a wyobraźnia tak mi działała, że po prostu to widziałem i po mimo braku grafiki to ona była najlepsza, właśnie przez tą wyobraźnię. Z jednej strony taki żal, że będą grafiki w Project 3, ale z drugiej strony myślę, że to będzie miła odmiana, bo masz taki dryg, żeby pokazywać te postacie w odpowiedni sposób. Wyrazy twarzy czy ich emocje.

Czekam na pełniaka :-D
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: MusicVPL - Freestyle Acoustic Guitar
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 100
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VXAce]Project 3

Postautor: Reigh » 13 lis 2017, 16:50

Zapowiada się bardzo ciekawie. Screeny przykuły moją uwagę od razu i nie mogę od nich oderwać oczu. Visual Novel, przekonałem się do tego typu gier więc chętnie zagram ale najpierw dobrze by było zagrać w poprzednią część :)

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości