[VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 50
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

[VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Postautor: Vodun » 24 gru 2017, 23:17

Utopia VII Pixel Perfekt+


Utopia miała być grą na Indie Game Maker Contest 2017, niestety zawaliłem i grę oddałem z krytycznym błędem. Postanowiłem błąd usunąć, dodać rzeczy jakie chciałem dodać i zrobić premierę w samą porę na GF 2017 i oczywiście robię to na ostatnią chwilę bez dodania wszystkiego co chciałem. Typowe.

Stworzona w rpgmaker VXace, gra jest po angielsku, przetłumaczenie jej zajęłoby dłużej niż czas jaki miałem na jej stworzenie.

Autorzy: Vodun i Vaskamos.

Fabuła:(tekst skopiowany z gry)

Spoiler:


Zasoby:
Graficzne - głównie RTP w zabójczym zielonym odcieniu, plus Rpgmaker Futuristic Tiles Resource Pack, Rpgmaker Sci Fi Battleback i Hero&Daughter Artwork
Skrypty - Choice Setup Position Author: Soulpour77, More Choices_by Fomar0153, Yanfly Engine Ace - Ace Message System
Muzyka - BlackheartPower_SND, JSM Futuristic Music Pack, The Adventurer's Journey

Screeny:

Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:


Czas gry:
Około 45 minut

Download:
http://www.mediafire.com/file/uzgo66cjydl75d9/Utopia_VII_-_Pixel_Perfekt_%2B.rar

Gra dużo waży bo oczywiście robię na ostatnią chwilę i nie pousuwałem zasobów które są niepotrzebne. Tak to jest jak robisz na ostatnią chwilę.

Powodzenia w graniu, teoretycznie nie powinna mieć teraz krytycznego błęda ale błądzić jest rzeczą ludzką.
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 50
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Postautor: Vodun » 13 sty 2018, 22:41

Zrobiłem mały updejt gry, link do ściągnięcia nowej wersji został uaktualniony. Poprawiłem dwa spore błędy oraz dodałem Jukebox w jednej lokacji, plus drobne poprawki w tekście i eventach.

Zapraszam do grania :)
Awatar użytkownika
Karrmel21
Posty: 18
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Postautor: Karrmel21 » 11 lut 2018, 22:54

Cóż za smutny temat - żadnych wrażeń z tej gry od kogokolwiek. Wygląda na to, że będę pierwszy - zwłaszcza, że autor od jakiegoś czasu zachęca mnie do wypróbowania tej produkcji, w tym za pomocą różnorakich chwytów psychologicznych(haha, jokes on you - jestem za głupi, żeby na mnie działały!). Jeszcze tylko dodam, że grałem w pierwszą opublikowaną tu wersję gry, bez patch'a, więc możliwe że jakaś część moich uwag została już naprawiona.

W sumie, jakby ktoś się mnie zapytał czy gra mi się podobała czy nie, pewnie bym odpowiedział wzruszeniem ramionami. Nie jest jakoś szczególnie dobra, ale nie jest też zła w żadnym względzie. Na pewno jest pośpieszona. Bugów i niedopatrzeń jest mnóstwo - chodzenie po meblach to w tej grze normalka. O literówkach nawet nie wspominam - z początku nawet je notowałem, by pomóc autorowi, ale szybko przestałem, bo uznałem że to bez sensu - produkcja jest w pilnej potrzebie korekty większości dialogów i ogólnie bugfixów. Zdaję sobie sprawę, że gra ma taki motyw "glitchującego" się świata, ale bohater(lub bohaterka - bo możemy sobie wybrać naszą płeć jak w każdej porządnej grze) zazwyczaj komentuje takie "fabularne" glitche. A tych bez komentarza(czyli zapewne nieświadomych) jest cała masa. W pierwszych dwóch minutach gry udało mi się też znaleźć buga kompletnie psującego rozgrywkę, na szczęście autor zapewnił mnie, że ten został już naprawiony.

A szkoda, że gra została wydana w takim kulawym stanie - bo sama w sobie ma potencjał. Fabuła jest nawet ciekawa i przemyślana(chociaż ciężko jest ten główny motyw odkryć), dialogi są napisane dobrze(pomimo literówek), a nawet niektóre żarty do mnie trafiły, pomimo że
Spoiler:
Rozgrywka polega głównie na łażeniu z jednego miejsca na drugie, rozwiązując niekiedy jakieś banalne zagadki, ale nagrodą za to jest zawsze jakiś dobry dialog i przyjemna muzyka w trakcie. Gra ma też kilka(dwa?) zakończeń, które otrzymujemy za zdobycie fragmentów z pamiętnika poukrywanych w świecie gry(bądź otrzymywanych od postaci pobocznych). Tutaj też mam jeden zgrzyt - przy otrzymywaniu notatek przydałoby się gdyby gracz otrzymał jakąś informację który konkretny numer notatki to jest. Możemy co prawda sprawdzić wszystkie które zebraliśmy na komputerze w "naszym domu"(kto grał ten wie), ale można tam wybrać także te z nich, których jeszcze nie odblokowaliśmy, co sprowadza się do szukania na ślepo akurat tej notki której potrzebujemy(a jako że otrzymujemy je bez konkretnej kolejności - ciężko jakoś uporządkować to wszystko). Licznik pokazujący ile tych kartek znaleźliśmy podczas gry i ile pozostało do odkrycia też byłoby miłe. Na pewno byłby to dobry "motywator" do ponownego przejścia.

Podsumowując - gra ma potencjał, który niestety pozostaje nie do końca wykorzystany przez bugi i niedociągnięcia. Pośpiech jest widoczny praktycznie na każdym kroku - produkcja na gwałt potrzebuje szlifów. A jeżeli ktoś chce zagrać teraz to, cóż - jeżeli ma dużą tolerancję na błędy w grach, to może nawet coś z tej produkcji wynieść. Zwłaszcza, że jest w miarę krótka(zajęła mi ok. 1 godziny do zdobycia "złego" zakończenia).
Dziwactwa, które zrobiłem:
SpaceSave(Skończone)
Jakieś dziwne roboty(T.B.A.)
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość