Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 08 kwie 2018, 22:22

Witajcie cyber wędrowcy!

Chciałbym Wam zaprezentować moje nadzieje, włożone już starania i widoczne efekty tworzonej przeze mnie gry o niefrasobliwym tytule "Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy"! Słowem wstępu, pierwotnie gra miała opowiadać krótką historię o mojej dziewczynie i jej zamiłowaniu do szycia, jednakże z każdym dniem tworzenia tego arcydzieła, zgłębiałem tajniki rpg makera i doszedłem do takiego momentu, kiedy gra urosła swoją zawartością tak bardzo, że nie jest to już opowieść o mojej kobiecie, a o przygodach grupy przyjaciół, którzy połączyli swoje siły w przypadkowy sposób.

Nie zamierzam zdradzać wszelkich szczegółów, ale jak to bywa gra miesza elementy świata rzeczywistego z całkowitą imaginacją tego co siedzi w mojej głowie. Pierwotnie miała to być luźna gra z dosyć ciężkim humorem, jednakże zaczęła się przeobrażać (przynajmniej w moim odczuciu) w grę o głębokiej imersji wciąż z ciężkim humorem :D

Grę tworzę już rok. Od kwietnia 2017 roku (z kilkoma dłuższymi przerwami). Nie mniej jednak ciągle ją tworzę i chciałbym ukończyć ten projekt, ponieważ sam ciekaw jestem jak skończy się ta historia!

Ogólnikowo: Gra posiada mnóstwo różnych zmyślnych mechanizmów i jestem na etapie decydowania, które z nich pozostaną, a które ostatecznie znikną w nicości. Przez ostatnie 2 miesiące włożyłem ogrom pracy w rzeczy, które na pierwszy rzut oka są niewidoczne dla gracza, ale w globalnym rozrachunku zmienią wszystko.

Gra jest na wczesnym etapie tworzenia. Dialogi się ciągle zmienią, treści płynnie się wymieniają. Jest mnóstwo błędów i rzeczy do zrobienia. Dzisiaj wypuściłem aktualizację Alpha 0.6 i jest ona dostępna do zagrania na mojej stronie internetowej, jednakże zalecam to tylko tym osobom, które chciałby wnieść swoje dwa grosze do mojej produkcji. Tzn. dostrzeganie błędów oraz ich monitowanie i opisywanie w komentarzach na mojej stronie, opcjonalnie sugerowanie przedmiotów, itemków, questów, skilli etc. Może ewentualnie ktoś chciałby się włączyć w projekt pełnym sercem i tworzyć grafikę, a może muzykę albo nie wiem co (nie wiem - sugestia taka).

https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel-i-kraina-polnocy-aktualizacja-4/

Szacowany czas zakończenia jest ekstremalnie trudny do określenia. Ponieważ nie posiadam zamknięte scenariusza gry, gra może się nieustannie rozrastać. Ale ponieważ regulamin forum tego wymaga, to powiedzmy jeszcze dobre 2-3 lata by uzyskać finalny efekt.

Screeny:
Spoiler:


Na dzisiaj to tyle, zachęcam do merytorycznej dyskusji.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 712
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: Kryzz333 » 09 kwie 2018, 03:45

Witaj na forum. Spodziewam się, że gra będzie ciężka w odbiorze dla osób spoza twojego kręgu znajomych, ale i takie miło zobaczyć. Screeny są dość ładne, o reszcie trudno cokolwiek powiedzieć. Trzy lata do ukończenia to trochę ekstremalne moim zdaniem. Rozumiem, że jeszcze się uczysz mejkerować, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że nie warto męczyć jednego projektu tak długo. Wiem coś o tym, może rozważ zrobienie najpierw solidnego jednego epizodu?
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 09 kwie 2018, 08:19

Kryzz333.
Właściwie to gra będzie zrozumiała dla wielu graczy, chociaż niektóre gagi najpierw mogą wyglądać na jakieś z prywatnego życia, ale w rzeczywistości są one zmyślone i nawiązują one do świata ogólnego.

Grafiki - to oczywiście podstawowe rtp, nie uważam nic za nic złego korzystania z łaski twórców oprogramowania. Część jest z internetu, a jeszcze inne to efekt moich przeróbek czy też pracy.

W Rpg Makerze siedzę od 2008 roku, miałem kilka projektów, udanych i nieudanych. Wszystkie skasowane bo bałem się krytyki, ale teraz wiem że strasznie tego żałuję. Czy się uczę? Oczywiście. Całe życie uczę się obsługiwać tego majstersztyku. Sam skryptów nie piszę bo nie potrafię, ale korzystam z dobrodziejstw pluginów.7

Kwestia czy warto męczyć taki projekt tak długo czy nie to dosyć rozległa dyskusja. Planowałem rozbić to na epizody, ale... gra ma fabułę nieliniową - to oznacza nie mniej ni więcej, że questy można rozwiązać na kilka sposobów. Na dobre i złe, bardziej opłacalne lub mniej - a każdy wybór w queście ma odzwierciedlenie w dalszej rozgrywce. Na początku gry gracz chcąc nie chcąc zostaje uwikłany w konflikt pomiędzy dwoma organizacjami kupieckimi. Ale to gracz decyduje po czyjej stronie stanie i komu pomoże.

Co do czasu, to takie pi razy drzwi czy będzie trzy lata czy mniej. Rok temu zakładałem, że projekt ukończę na kwiecień 2018. Później w styczniu zakładałem, że chociaż Betę wypuszczę na kwiecień 2018, a teraz nie zakładam nic. Robię co do mnie należy i obserwuję. Będzie jak będzie. Najwięcej czasu zabiera testowanie trudniejszych eventow opartych na zmiennych które wzajemnie się przeliczają. Dlatego szukam też wiernego testera, który pozostałby przy moim projekcie i mi trochę pomógł.

A co do gry, można zagrać w wersję Alpha na mojej stronie http://www.aksjomaty.pl w zakładce GRA. (Nie trzeba nic ściągać, gra się normalnie w przeglądarce)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 959
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: Kleo » 09 kwie 2018, 14:51

Zobaczyłam sobie, co za licho i wytrzymałam, hm, jakieś 12 minut. Nie dlatego, że projekt jakoś tam mnie odrzucił, bo - wręcz przeciwnie - zapowiada się dość fajnie, ale... Losowe walki. Trudne, a może i nie do przejścia. W miasteczku. Zaraz po wyjściu z domu, gdy gracz ma ochotę spokojnie rozejrzeć się po okolicy, pogadać z NPC-ami, zobaczyć, gdzie jest i co ma do roboty. Dla mnie rzecz natychmiast do usunięcia, jeśli projekt ma być grywalny. Do lochu w piwnicy też poszłam i też padłam...
Podobały mi się dialogi (choć są z błędami, a niektóre ucięte, znaczy w okienku się nie mieszczą), podobało mi się też to, że mnóstwo rzeczy można zbierać. Może coś jeszcze by mi się spodobało, ale nie zdążyło, bo nie dożyłam... Spróbuję jeszcze raz (czwarty :)), ale i tak co do powyższego z pewnością zdania nie zmienię. :)
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 15 kwie 2018, 21:18

Kleo, pracuję nad systemem walki i na pewno już jest o wiele lepiej. Ogólnie gra ma być trudna jeśli chodzi o system walki. Skille, miksturki, różne typy broni oraz system linii zostały dodane po to aby każda walka wyglądała lepiej i wymagała nieco myślenia i strategicznego podejścia od gracza, a nie zwykłego napitalania w stylu: ooo moja tura! Mam manę? Mam! Walę czara i zabieram 50% życia przeciwnikom.
Ogólnie moby mają zbliżone statystyki do gracza oraz system levelowania. Awansują wraz z bohaterem. Ale gracz ma nad nimi taką przewagę, że w trakcie gry ich poznaje. Uczy się ich schematu walki, tego na co są wrażliwe i na co odporne. No i poza tym gracz, może wyposażać się broń, ulepszać ją więc ostatecznie to gracz ma mega dużą przewagę, mimo, że wstępnie walki wydają się być dosyć trudne.

Zresztą ja osobiście wolę gry typu gdzie szanse są wyrównane... pamiętam dobrego, starego Ice Wind Dale, który wymagał nieco bystrego umysłu do przejścia co niektórych potyczek. :)

Ok a teraz poniżej zarzucam zmianami, które ukazały się od mojej pierwszej tutaj publikacji. Zapewne nikomu to za wiele nie powie... nie mniej jednak jest progres.

Awans z Alpha 0.6 na Alpha 0.7
https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-5/

No i tutaj aktualizacja z Alpha 0.7 do Alpha 0.8
https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-6/

Ocena mojej żony po 3 godzinach grania 8/10 :P
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 25 kwie 2018, 19:36

Alpha 0.8 -> Alpha 0.9

Pewna Egzekucja (jeden z wariantów questu) -> która wykorzystuje upływ czasu – kontynuacja i rozwijanie eventu + pogłębienie immersji! (Tutaj jeszcze jest dużo do zrobienia).
Od teraz idąc przy rzece, słyszymy ją. Będąc przy morzu, słyszymy je.
System dnia i nocy, został już zainstalowany niemal wszędzie i działa, na tyle na ile umiałem go zrobić by nie był skomplikowany przy manipulacji czasem no i był łatwy w konfiguracji i w spajaniu z questami.
Indywidualny tryb dnia i nocy dla Mroźnego Szczytu -> tutaj ze względu na specyfikę obszaru.
Dodano nową walutę: korony oraz cały system z nią związany.
Dodano nowy system generowania walk. Nie będzie już typowego "encountera", który zlicza ilość wykonanych kroków i na tej podstawie wyrzuca nam przeciwników przed nos. Od teraz przeciwnicy są widoczni na mapie jako symboliczne pionki. Są podpisane. Ilość i siła przeciwników uzależniona jest od ilości bohaterów w drużynie oraz ich poziomu. Jeśli gracz znajdzie się w zasięgu wzroku potwora lepiej niech spiernicza. Gracz może zaskoczyć przeciwnika zachodząc go od tyłu, ale przeciwnik również ma szansę zaskoczyć gracza!
Moby pojawiają się zależnie od pory dnia.
Dodano nowe mikstury (tajemnica).
Poprawiono mikstury leczenia i many.
Zmodyfikowano mechanizm pochodni.
Dodano autorski system wytrychów i „lockpickingu” oraz system jego levelowania.
Dodano drugi poziom trudności w systemie „lockpicking”.

(Dwa powyższe kosztowały mnie ultra dużo pracy. Ale efekt, jak na tego typu mini grę zrobioną tylko i wyłącznie na zasadzie zmiennych wg. mnie jest imponujący).

Większość postaci niezależnych pozostających na zewnątrz budynków znikają w nocy. Może to oznacza, że nie które questy można rozpocząć lub zakończyć tylko i wyłącznie w zależności od pory dnia.
Dodano autorski system temperatur -> oparty na zmiennych.
Rośliny pojawiają się i znikają w zależności od ich preferencji temperatury -> to oznacza, że jeśli chcemy się bawić w alchemię, możemy mieć problem ze znalezieniem danych roślin w różnych okresach zmian temperatur.
Zmieniono system tworzenia mikstur: od tej pory gracz może tworzyć mikstury bez kupowania receptur -> ale to może się jeszcze zmienić
Dodano mini system wizualny tworzenia mikstur.
Dodano nowe rośliny do gry.
Dodano nową postać, a może i więcej.
System pór roku – ze zmieniającą się grafiką -> oparty na zmiennych, działa niezależnie od systemu temperatur, co daje ciekawy efekt.
System pogody -> również oparty na zmiennych, ściśle spójny od pory roku. -> ogólnie dużo rzeczy do poprawy.
Mnóstwo mały zmian, modyfikacji i poprawek, których nie sposób zliczyć i opisać.

Tutaj znajdziecie screeny: https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-7/

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości