Anvocun [XP]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 797
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Anvocun [XP]

Postautor: PInroz » 09 kwie 2018, 08:25

Obrazek


czyta się: Anwokun
RPG Maker: XP
Gatunek: RPG
Data Premiery: ???

SŁOWO OD AUTORA:

Po tylu latach, na reszcie widzę efekty swojej pracy. Skoro moje wypociny zaczynają przypominać grę, mogę w końcu się wam pochwalić co do tej pory zrobiłem. O to mój pierwszy i zarazem główny projekt. Anvocun to gra RPG nad którą pracowałem już od moich pierwszych początków z RPG Makerem, czyli od 2013 roku, o ile dobrze pamiętam. Projekt ten przechodził wiele metamorfoz: zmiany RPG Makera VX na XP, masy usprawnień graficznych, skryptowych itp, aż w końcu otrzymałem to co teraz widzicie na screenach. Planuję by Anvocun stał się dużym RPGiem, na miarę Opowieści z Edorii lub Parallel Worlds. Czy mi się to uda? Nie wiem, mam taką nadzieję że sprostam swoim oczekiwaniom.


ŚWIAT GRY:

Anvocun to olbrzymia kraina, tętniąca życiem oraz nieokiełznaną energią. Na jej ziemi żyła nie jedna cywilizacja, toczona była nie jedna wojna, przechodziła przez nią nie jedna zagłada. Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans). W wielu krajach rozwija się handel, rzemiosło, architektura, poezja, technologia. Świat wygląda teraz zupełnie inaczej, niż za czasów Wielkich Wojen. Dopiero teraz ludzie zaczynają dostrzegać prawdziwy sens swojego istnienia. Niestety ten okres musi się kiedyś skończyć, albowiem na krainę nadciągają czarne chmury. Czas Trzeciej Wielkiej Wojny nadchodzi! Wojny która zadecyduje o nowym porządku świata. A wszystko zacznie się w kraju zwanym Kormenią.

Przylesie – Hrabstwo leżące na południowy zachód Kormenii. Przez olbrzymie pasmo górskie i gigantyczne połacie lasu jest całkowicie odizolowana od reszty państwa. Dostać się tam można wyłącznie przełęczą prowadzącą przez góry. Kiedyś można było podróżować do Przylesia drogą powietrzną za pomocą Sterowców, niestety w obecnej chwili jest to bardzo niebezpieczne. Na terenach hrabstwa zaobserwowano działanie dziwnych anomalii pogodowych w postaci wyładowań elektrycznych o niespotykanej do tond sile. Co jest dziwne takie zjawisko doświadczono wyłącznie na terenach wcześnie wspomnianego hrabstwa. A ich największe stężenie znajduje się w okolicznych ruinach które są pozostałością po jednej z dawnych cywilizacji, która niegdyś zamieszkiwała tę krainę. Niektórzy mówią że te ziemię dotknęła klątwa, inni z kolei głoszą że to zemsta bogów którzy chcą ukarać ludzkość za to że powoli odsuwają się od ofiarowanej przez nich magii zastępując ją swoimi własnymi tworami, maszynami i urządzeniami. Są też tacy którzy uważają to za znak powrotu pradawnej rasy która tysiące lat temu opuściła Anvocun, chcąc zbadać sekrety kryte się za gwiazdami. Nikt dokładnie nie wie jaką tajemnicę skrywa Przylesie i to właśnie tam w dużej mierze rozgrywać się będzie akcja gry.


FABUŁA:

Na granicy Przylesia odbywa się wymiana handlowa z transportem ze stolicy Kormenii. Oprócz niezbędnych towarów, na tereny Przylesia przybyła grupa ludzi, którzy udali się w ten rejon w poszukiwaniu pracy. W śród nich jest młody i ambitny chłopak o imieniu Soren, który tak jak inni szuka dla siebie stałego źródła dochodu, z myślą co go może spotkać w tym tajemniczym hrabstwie. Owa grupa przybywa do Traktu Granicznego, gdzie przeprowadzana jest wcześniej wspomniana wymiana. Zatrzymują się tam na noc żeby odpocząć i coś zjeść, by móc w pełni sił z samego rana wyruszyć w dalszą drogę. Niestety w nocy Trakt Graniczny został zaatakowany przez nieznanych napastników. Cały transport towarów zostaje skradziony, wielu ludzi nie żyje. Jakimś cudem przeżyła zaledwie garstka, wśród której jest również Soren. Mimo tego nieszczęścia, nie zniechęca się by ruszyć dalej w Przylesie. Gdzie go nogi poniosą? Co zrobi? Jakie decyzje podejmie? Czas pokaże. Jedno jest pewne... życie Sorena już nigdy nie będzie takie same.


GRAFIKA I MUZYKA:

Anvocun wykorzystuje moje autorskie zasoby graficzne, zmodyfikowane zasoby z RPG Makera XP oraz lekko przerobione zasoby z internetu. O muzyce, nic nie napiszę, bo na razie tak owej nie posiadam w projekcie. Planuję wprowadzić, specjalnie skomponowane na potrzebę tej produkcji utwory muzyczne. Sam tego nie dokonam, więc w tym przypadku będę musiał prosić kogoś o pomoc/współpracę.


MECHANIKA:

Systemy takie jak ekwipunek czy dziennik zadań będą zrobione na zdarzeniach (na osobnej mapce w rozmiarze 20x15). Pojawi się również system talentów, które gracz będzie mógł uczyć się u poszczególnych nauczycieli za punkty nauki i pieniądze. Jeżeli chodzi o system walki, to planuję jedynie lekko zmodyfikować standardowy system. Wszystkie mechaniki są jeszcze w fazie planu, więc tu na razie aż tak rozpisywać się nie będę ;)


SCREENY:

Screeny prezentują jedynie to co obecnie posiadam (Szału nie ma). Wszystko może jeszcze ulec zmianie. Mam taką nadzieję że w tym roku pokażę wam o wiele więcej. Jakieś zalążki mechaniki a może nawet coś z samej rozgrywki. Czas pokaże.


Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2018, 10:56 przez PInroz, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 718
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Anvocun [XP]

Postautor: Kryzz333 » 09 kwie 2018, 14:06

Zapowiedź mi się podoba, wygląda miło, schludnie dosyć (ale powinieneś popracować nad ortografią). Grafika podoba mi się, hud jest spoko, pierwszy screen bardzo fajny, drugi troszkę mniej (tablica, ściana i ścieżka wyglądają zbyt nowocześnie, szczególnie ścieżka wygląda na betonową, popraw.) Pozbyłbym się czysto-białych strzałek wskazujących kierunek, albo w ogóle (gracze nie powinni mieć problemów z nawigacją, jeśli dobrze i klarownie zrobisz mapy), albo zastąp je jakimiś nieco bardziej ozdobnymi i pół-przezroczystymi.

Opis świata brzmi całkiem okej. Postaraj się, aby Soren był ciekawym bohaterem.

Powodzenia
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Postautor: Adrapnikram » 09 kwie 2018, 14:11

Całkiem duża zapowiedź, ale widzę, że jeszcze nikt się tu nie wypowiedział lenie!

No procent ukończenia, a rok rozpoczęcia to raczej kiepski żart, ale to raczej pominę. Z chęcią poczekam na dużego RPGa.

Świat gry dość typowy, szczególnie zbliżające się wielkie zło, ale jak zawsze daje dość duży punkt wyjścia dla bohaterów. Zastanawiam się na ile będziemy w stanie zwiedzić ten wielki świat. Fabuła w sumie to samo, bez szału, ale też bez widocznych banałów.

Grafika. W zasadzie nie jest za dużo pokazane, ale już na podstawie tego mogę stwierdzić, że jest duża niespójność stylów. Ostre liście drzew na dziwnie jaskrawym i rozmytym :twisted: konarze. Wygląda to po prostu źle. No i trochę wieje pustką trochę, zobaczyłbym interakcję z czymkolwiek. Title screen za to mi się podoba. Character ma ten sam problem, poza tym ma widoczne błędy na rękach.

Powodzenie w tworzeniu(?).
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Anvocun [XP]

Postautor: Vodun » 09 kwie 2018, 20:54

Skrzydło Pinroza zadziałało, temat ma już kilka odpowiedzi :)


Procent ukończenia: 0,2\100% - szkoda trochę, będzie trzeba długo czekać szczególnie gdy gra już jest w produkcji od 8 lat :/

Gra dość typowa w fabule/świecie ale może mieć interesujące elementy.

Mam nadzieje że po wydaniu zapowiedzi i słowach zachęty prace pójdą szybciej :)

Własna grafika brzmi dobrze, mam nadzieje że zobaczymy dużo fajnych grafika.

Drobne pytanie dotyczące świata,
Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans).


Domyślam się że nie jest to nasz świat, mamy nowy kontynent, bogów i starożytną rasę. Co stało się w roku 0 że zaczęto wtedy liczyć lata w kalendarzu?

Oprócz tego, powodzenia!
Niech zajmie to mniej niż następne 8 lat :)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 797
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Anvocun [XP]

Postautor: PInroz » 10 kwie 2018, 00:14

Vodun pisze:Procent ukończenia: 0,2\100%


Vodun pisze:8 lat


Anvocun przechodził tyle metamorfoz, że stracił praktycznie olbrzymią część ze swojego pierwowzoru, więc proszę nie brać aż tak tego dosłownie. A procent ukończenia, no to już olbrzymia pomyłka, popełniona podczas pisania zapowiedzi :oops: Z pewnością wiele osób ten malutki błąd zraził... od razu uprzedzam aż tak źle nie jest :-P

Adrapnikram pisze:No procent ukończenia, a rok rozpoczęcia to raczej kiepski żart


Taki spóźniony żart prima aprilisowy :lol: A teraz na poważnie :|

Kryzz333 pisze:(tablica, ściana i ścieżka wyglądają zbyt nowocześnie, szczególnie ścieżka wygląda na betonową, popraw.)


Ścieżka jest już poprawiona, co do reszty, będę potrzebował trochę czasu :wink: Cieszę się z każdej waszej opinii, nawet tej złej co pozwoli mi udoskonalić projekt. W grudniu tamtego roku przyrzekłem sobie że wstawię zapowiedź gry i wstawiłem :roll: Może jak przyrzeknę sobie że wydam demo w następnym roku, to demo się pojawi? Na razie nie uprzedzajmy faktów :wink:
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4187
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Postautor: Jazzwhisky » 10 kwie 2018, 08:42

Fajna zapowiedź, fajne screeny. Pograłbym, chociaż plan działania nie zwiastuje, że stanie się to... szybko. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1846
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Anvocun [XP]

Postautor: Dragon Kamillo » 10 kwie 2018, 10:32

Zapowiedź, opisy, itp bardzo mnie się podoba, aż chce się czekać - bo "wygląda" fajnie.

No ale jak się zjedzie do zrzutów to czar niestety pryska - znaczy nie jest tak źle, ale trochę niespójnie. Np pień drzewa za nic nie pasuje do reszty, do tego wygląda jak wycinek zdjęcia kory w kształcie drzewa - ble. Strzałki też się chyba za bardzo wyróżniają, ale szczerze mogłyby nawet zostać. No i mam nadzieję że zrzuty pochodzą z nocy, bo jeśli nie - to jest trochę za ciemno i mroczno.

Aaa i w tym fajnym titlu masz uciętą literę 'j' w "Rozpocznij grę".

Nawet czekam, ciekawe jak to się rozwinie, ogólnie bardzo w moim stylu.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 797
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Anvocun [XP]

Postautor: PInroz » 16 kwie 2018, 12:12

Vodun pisze:Mam nadzieje że po wydaniu zapowiedzi i słowach zachęty prace pójdą szybciej :)


Zacząłem tworzyć nowe zasoby graficzne, przerabiałem te które według większości są nie spójne do reszty (nieszczęsna kora drzew), zacząłem tworzyć podstawy do nowych lokacji :roll: Więc myślę że jest w miarę dobrze :wink: Na razie nie pokażę nic nowego, gdyż mój internet na to mi nie pozwala, mogę zaświadczyć tylko tyle że: Produkcja rusza cały czas do przodu :mrgreen:
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 797
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Anvocun [XP]

Postautor: PInroz » 23 cze 2018, 11:09

Dla wszystkich ciekawskich, jak sobie radzę z tworzeniem Anvocun :roll:

Otóż jest dobrze, gra cały czas się rozwija. Obecnie pracuję teraz nad kartą postaci stworzoną na zdarzeniach i osobnej mapce. A konkretniej nad ekwipunkiem :-D Chciałem go zaprezentować w tym miesiącu jednak niestety się nie wyrobię. Jednak coś pokazać muszę, by temat z grą odżył :mrgreen: Zmieniłem wygląd drzew oraz drogi. Możecie je zobaczyć na screenach które już wcześniej kiedyś pokazałem na discordzie. Osoby które nie miały okazji ich zobaczyć, teraz mogą nadrobić tę zaległość :wink:

Wiem nic nowego nie pokazuję, bo jak na razie nie mogę nic ciekawszego pokazać oprócz kosmetycznych poprawek. Mam nadzieję że lipiec będzie bardziej wyrozumiały dla mnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość