Moby i Map Encounters [MV]

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

Hej!
Hahaha chciałem automatycznie napisać "Hej! \.\^"

Ludu tego forum poszukuję rozwiązania, solucji, pomysłów jak można wpływać i modyfikować Map Encounters.

O co mi dokładnie chodzi? Np. O zmianę rodzaju mobów, która następuje np. po osiągnięciu przez gracza pewnego poziomu.
Bądź po pojawieniu się nowego członka drużyny.

Chodzi mi o to co zostało zakreślone na żółto na obrazku:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Dragon Kamillo »

Jeśli zmienić chcesz same potyczki na trudniejsze, ale bez zmiany liczby kroków to możesz zrobić takie walki gdzie w zerowej turze w efentach walki pokażesz innych przeciwników.

Możesz też uzależnić walkę od terrain tagu i podmieniać tileset na jego kopie w bazie danych z innymi ustawieniami terrain tag, choć nie wiem czy w MV da się od tego uzależnić losowanie walk.

Zawsze też możesz zrobić losowe spotkania na efentach, liczysz liczbę kroków gracza do zmiennej (w RMXP-VX/ACE była linijka którą mogłeś wklepać do warunka który był spełniony jak gracz się poruszał, w MV pewnie też coś takiego jest) i zrobić całe to losowanie na efencie.

Zawsze też możesz zrobić kopię mapy, ale to chyba najcięższe rozwiązanie.


PS: Co robi Weight i Range?
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Yoroiookami »

Mógłbyś teleportować gracza na identyczną mapę po osiągnięciu określonego poziomu. Z innymi encounterami.
Jest jeszcze taki plugin, który może zadziałać:
http://himeworks.com/2015/11/random-enc ... events-mv/

Weight zwiększa częstotliwość występowania walk z określonymi przeciwnikami.
Range pozwala na wybranie gdzie przeciwnicy nas atakują, bo oprócz całej mapy można jeszcze użyć region ID.
(Takie opisy ukradłem z MV)
Obrazek
Obrazek
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

Dzięki za podpowiedzi, ale to wciąż nie to...

Weight - pełni funkcję wyliczania z jaką częstotliwością spotkasz daną grupę przeciwnika. Im niższa, tym spotkanie powinno być rzadsze w stosunku do tych z większym weight (ale w praktyce gów** to zmienia).

Range wykorzystuje taki specjalny tileset który składa się z samych cyferek - jest ich 255. Normalnie w trakcie gry ich nie widać. Ale dają możliwość podzielenia mapy na sektory gdzie jakie moby spotkasz. I np. na moim screenie bandytów spotkasz na numerku trzy, a całą resztę na numerku 1. Na grupę mobów możesz przydzielić trzy strefy. Ale nie stoi nic na przeszkodzie by dodawać tą samą grupę i nadawać jej więcej numerków.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Jazzwhisky »

http://yanfly.moe/2016/01/29/yep-64-enemy-levels/

Dołączę się też do odpowiedzi w sprawie Weight i Range, częstotliwość (kwestia odpowiedniego ustalenia i będzie pięknie działać, szansa na spotkanie wynosi weight/suma wszystkich weight) oraz region ID, wiesz o co chodzi.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

Jazzwhisky - korzystam z tego plugina! Jest fenomenalny jak dla mnie!

Ale chodzi mi o to, że na jednej mapie można spotkać 1 lub 2 załóżmy szczury, ale w tym samym miejscu można spotkać 3 lub 4. No i chciałbym zrobić, żeby gracz zanim wbije 3 level albo nie zdobędzie 2 członka drużyny spotykał maksymalnie 2 szczury, a dopiero po spełnieniu warunków większą liczbę.

No i kwestia rozwiązywania tego poprzez jakieś linkownie do kopii map czy ustawianie eventów dla każdej rozgrywanej walki to tragedia jakaś!
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Dragon Kamillo »

Skoro tak to czemu nie zrobisz w walce 2 ukrytych szczurów które pokarzesz gdy warunek w eventach walki który można wywołać na samym początku będzie spełniony?
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

W sumie chyba tylko ten wariant mi pozostał. Zobaczę jak na dłuższą metę się to będzie sprawdzało.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Jazzwhisky »

Nie sprawdzałem, ale może jeszcze to - https://forums.rpgmakerweb.com/index.ph ... ost-484323 (pierwszy cytat), tylko trzeba ręcznie pozmieniać weight w określonym momencie, niemniej powinno zadziałać.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Dragon Kamillo »

Ogólnie jakby ustawić skryptem weight na zero to nie spotkasz takiej grupy w ogóle, czy maker wywali z błędem? Bo z jednej strony powinno być OK, z drugiej jeśli każda grupa miałaby zero to na pewno powinno wywalić błąd dzielenia przez zero...
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

Ja nie umiem ustawiać niczego skryptem
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Vodun »

Nie pomogę w temacie tylko rzucę.

Patrząc na to co chcesz osiągnąć, lepiej zrezygnować random encounterów i dać przeciwników na mapie w formie eventów.

Eventy dają o wiele większe możliwości aniżeli samo używanie randomów, generalnie najlepszym rozwiązaniem byłaby inna "ta sama" mapa ale mają inne grupy potworów.
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: jinrey »

Vodum,
jakbyś widział tę kwestię przeciwników w formie eventów?
Nie mam charsetów dla każdego typu...
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Yoroiookami »

Zawsze można wybrać jeden 'bezkształtny' charset. Bardziej symboliczny niż dosłowny. Trochę jak w Pustkowiach Chaosu, gdzie każdy charset przeciwników wyglądał jak czarny szlam/duch. :L
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Moby i Map Encounters [MV]

Post autor: Vodun »

Jakbym widział,

A) Podzielić przeciwników na typy (gady, ssaki, rośliny, minerały, polscy makerowcy) i dać grupom charsety zamiast każdemu potworowi z osobna.

B) Znaleźć neutralny przedmiot (np, kryształ, ogień, szlam/duch) i używać takiego.
ODPOWIEDZ