Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 08 kwie 2018, 22:22

Witajcie cyber wędrowcy!

Chciałbym Wam zaprezentować moje nadzieje, włożone już starania i widoczne efekty tworzonej przeze mnie gry o niefrasobliwym tytule "Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy"! Słowem wstępu, pierwotnie gra miała opowiadać krótką historię o mojej dziewczynie i jej zamiłowaniu do szycia, jednakże z każdym dniem tworzenia tego arcydzieła, zgłębiałem tajniki rpg makera i doszedłem do takiego momentu, kiedy gra urosła swoją zawartością tak bardzo, że nie jest to już opowieść o mojej kobiecie, a o przygodach grupy przyjaciół, którzy połączyli swoje siły w przypadkowy sposób.

Nie zamierzam zdradzać wszelkich szczegółów, ale jak to bywa gra miesza elementy świata rzeczywistego z całkowitą imaginacją tego co siedzi w mojej głowie. Pierwotnie miała to być luźna gra z dosyć ciężkim humorem, jednakże zaczęła się przeobrażać (przynajmniej w moim odczuciu) w grę o głębokiej imersji wciąż z ciężkim humorem :D

Grę tworzę już rok. Od kwietnia 2017 roku (z kilkoma dłuższymi przerwami). Nie mniej jednak ciągle ją tworzę i chciałbym ukończyć ten projekt, ponieważ sam ciekaw jestem jak skończy się ta historia!

Ogólnikowo: Gra posiada mnóstwo różnych zmyślnych mechanizmów i jestem na etapie decydowania, które z nich pozostaną, a które ostatecznie znikną w nicości. Przez ostatnie 2 miesiące włożyłem ogrom pracy w rzeczy, które na pierwszy rzut oka są niewidoczne dla gracza, ale w globalnym rozrachunku zmienią wszystko.

Gra jest na wczesnym etapie tworzenia. Dialogi się ciągle zmienią, treści płynnie się wymieniają. Jest mnóstwo błędów i rzeczy do zrobienia. Dzisiaj wypuściłem aktualizację Alpha 0.6 i jest ona dostępna do zagrania na mojej stronie internetowej, jednakże zalecam to tylko tym osobom, które chciałby wnieść swoje dwa grosze do mojej produkcji. Tzn. dostrzeganie błędów oraz ich monitowanie i opisywanie w komentarzach na mojej stronie, opcjonalnie sugerowanie przedmiotów, itemków, questów, skilli etc. Może ewentualnie ktoś chciałby się włączyć w projekt pełnym sercem i tworzyć grafikę, a może muzykę albo nie wiem co (nie wiem - sugestia taka).

https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel-i-kraina-polnocy-aktualizacja-4/

Szacowany czas zakończenia jest ekstremalnie trudny do określenia. Ponieważ nie posiadam zamknięte scenariusza gry, gra może się nieustannie rozrastać. Ale ponieważ regulamin forum tego wymaga, to powiedzmy jeszcze dobre 2-3 lata by uzyskać finalny efekt.

Screeny:
Spoiler:


Na dzisiaj to tyle, zachęcam do merytorycznej dyskusji.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 724
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: Kryzz333 » 09 kwie 2018, 03:45

Witaj na forum. Spodziewam się, że gra będzie ciężka w odbiorze dla osób spoza twojego kręgu znajomych, ale i takie miło zobaczyć. Screeny są dość ładne, o reszcie trudno cokolwiek powiedzieć. Trzy lata do ukończenia to trochę ekstremalne moim zdaniem. Rozumiem, że jeszcze się uczysz mejkerować, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że nie warto męczyć jednego projektu tak długo. Wiem coś o tym, może rozważ zrobienie najpierw solidnego jednego epizodu?
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 09 kwie 2018, 08:19

Kryzz333.
Właściwie to gra będzie zrozumiała dla wielu graczy, chociaż niektóre gagi najpierw mogą wyglądać na jakieś z prywatnego życia, ale w rzeczywistości są one zmyślone i nawiązują one do świata ogólnego.

Grafiki - to oczywiście podstawowe rtp, nie uważam nic za nic złego korzystania z łaski twórców oprogramowania. Część jest z internetu, a jeszcze inne to efekt moich przeróbek czy też pracy.

W Rpg Makerze siedzę od 2008 roku, miałem kilka projektów, udanych i nieudanych. Wszystkie skasowane bo bałem się krytyki, ale teraz wiem że strasznie tego żałuję. Czy się uczę? Oczywiście. Całe życie uczę się obsługiwać tego majstersztyku. Sam skryptów nie piszę bo nie potrafię, ale korzystam z dobrodziejstw pluginów.7

Kwestia czy warto męczyć taki projekt tak długo czy nie to dosyć rozległa dyskusja. Planowałem rozbić to na epizody, ale... gra ma fabułę nieliniową - to oznacza nie mniej ni więcej, że questy można rozwiązać na kilka sposobów. Na dobre i złe, bardziej opłacalne lub mniej - a każdy wybór w queście ma odzwierciedlenie w dalszej rozgrywce. Na początku gry gracz chcąc nie chcąc zostaje uwikłany w konflikt pomiędzy dwoma organizacjami kupieckimi. Ale to gracz decyduje po czyjej stronie stanie i komu pomoże.

Co do czasu, to takie pi razy drzwi czy będzie trzy lata czy mniej. Rok temu zakładałem, że projekt ukończę na kwiecień 2018. Później w styczniu zakładałem, że chociaż Betę wypuszczę na kwiecień 2018, a teraz nie zakładam nic. Robię co do mnie należy i obserwuję. Będzie jak będzie. Najwięcej czasu zabiera testowanie trudniejszych eventow opartych na zmiennych które wzajemnie się przeliczają. Dlatego szukam też wiernego testera, który pozostałby przy moim projekcie i mi trochę pomógł.

A co do gry, można zagrać w wersję Alpha na mojej stronie http://www.aksjomaty.pl w zakładce GRA. (Nie trzeba nic ściągać, gra się normalnie w przeglądarce)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 964
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: Kleo » 09 kwie 2018, 14:51

Zobaczyłam sobie, co za licho i wytrzymałam, hm, jakieś 12 minut. Nie dlatego, że projekt jakoś tam mnie odrzucił, bo - wręcz przeciwnie - zapowiada się dość fajnie, ale... Losowe walki. Trudne, a może i nie do przejścia. W miasteczku. Zaraz po wyjściu z domu, gdy gracz ma ochotę spokojnie rozejrzeć się po okolicy, pogadać z NPC-ami, zobaczyć, gdzie jest i co ma do roboty. Dla mnie rzecz natychmiast do usunięcia, jeśli projekt ma być grywalny. Do lochu w piwnicy też poszłam i też padłam...
Podobały mi się dialogi (choć są z błędami, a niektóre ucięte, znaczy w okienku się nie mieszczą), podobało mi się też to, że mnóstwo rzeczy można zbierać. Może coś jeszcze by mi się spodobało, ale nie zdążyło, bo nie dożyłam... Spróbuję jeszcze raz (czwarty :)), ale i tak co do powyższego z pewnością zdania nie zmienię. :)
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 15 kwie 2018, 21:18

Kleo, pracuję nad systemem walki i na pewno już jest o wiele lepiej. Ogólnie gra ma być trudna jeśli chodzi o system walki. Skille, miksturki, różne typy broni oraz system linii zostały dodane po to aby każda walka wyglądała lepiej i wymagała nieco myślenia i strategicznego podejścia od gracza, a nie zwykłego napitalania w stylu: ooo moja tura! Mam manę? Mam! Walę czara i zabieram 50% życia przeciwnikom.
Ogólnie moby mają zbliżone statystyki do gracza oraz system levelowania. Awansują wraz z bohaterem. Ale gracz ma nad nimi taką przewagę, że w trakcie gry ich poznaje. Uczy się ich schematu walki, tego na co są wrażliwe i na co odporne. No i poza tym gracz, może wyposażać się broń, ulepszać ją więc ostatecznie to gracz ma mega dużą przewagę, mimo, że wstępnie walki wydają się być dosyć trudne.

Zresztą ja osobiście wolę gry typu gdzie szanse są wyrównane... pamiętam dobrego, starego Ice Wind Dale, który wymagał nieco bystrego umysłu do przejścia co niektórych potyczek. :)

Ok a teraz poniżej zarzucam zmianami, które ukazały się od mojej pierwszej tutaj publikacji. Zapewne nikomu to za wiele nie powie... nie mniej jednak jest progres.

Awans z Alpha 0.6 na Alpha 0.7
https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-5/

No i tutaj aktualizacja z Alpha 0.7 do Alpha 0.8
https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-6/

Ocena mojej żony po 3 godzinach grania 8/10 :P
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]

Postautor: jinrey » 25 kwie 2018, 19:36

Alpha 0.8 -> Alpha 0.9

Pewna Egzekucja (jeden z wariantów questu) -> która wykorzystuje upływ czasu – kontynuacja i rozwijanie eventu + pogłębienie immersji! (Tutaj jeszcze jest dużo do zrobienia).
Od teraz idąc przy rzece, słyszymy ją. Będąc przy morzu, słyszymy je.
System dnia i nocy, został już zainstalowany niemal wszędzie i działa, na tyle na ile umiałem go zrobić by nie był skomplikowany przy manipulacji czasem no i był łatwy w konfiguracji i w spajaniu z questami.
Indywidualny tryb dnia i nocy dla Mroźnego Szczytu -> tutaj ze względu na specyfikę obszaru.
Dodano nową walutę: korony oraz cały system z nią związany.
Dodano nowy system generowania walk. Nie będzie już typowego "encountera", który zlicza ilość wykonanych kroków i na tej podstawie wyrzuca nam przeciwników przed nos. Od teraz przeciwnicy są widoczni na mapie jako symboliczne pionki. Są podpisane. Ilość i siła przeciwników uzależniona jest od ilości bohaterów w drużynie oraz ich poziomu. Jeśli gracz znajdzie się w zasięgu wzroku potwora lepiej niech spiernicza. Gracz może zaskoczyć przeciwnika zachodząc go od tyłu, ale przeciwnik również ma szansę zaskoczyć gracza!
Moby pojawiają się zależnie od pory dnia.
Dodano nowe mikstury (tajemnica).
Poprawiono mikstury leczenia i many.
Zmodyfikowano mechanizm pochodni.
Dodano autorski system wytrychów i „lockpickingu” oraz system jego levelowania.
Dodano drugi poziom trudności w systemie „lockpicking”.

(Dwa powyższe kosztowały mnie ultra dużo pracy. Ale efekt, jak na tego typu mini grę zrobioną tylko i wyłącznie na zasadzie zmiennych wg. mnie jest imponujący).

Większość postaci niezależnych pozostających na zewnątrz budynków znikają w nocy. Może to oznacza, że nie które questy można rozpocząć lub zakończyć tylko i wyłącznie w zależności od pory dnia.
Dodano autorski system temperatur -> oparty na zmiennych.
Rośliny pojawiają się i znikają w zależności od ich preferencji temperatury -> to oznacza, że jeśli chcemy się bawić w alchemię, możemy mieć problem ze znalezieniem danych roślin w różnych okresach zmian temperatur.
Zmieniono system tworzenia mikstur: od tej pory gracz może tworzyć mikstury bez kupowania receptur -> ale to może się jeszcze zmienić
Dodano mini system wizualny tworzenia mikstur.
Dodano nowe rośliny do gry.
Dodano nową postać, a może i więcej.
System pór roku – ze zmieniającą się grafiką -> oparty na zmiennych, działa niezależnie od systemu temperatur, co daje ciekawy efekt.
System pogody -> również oparty na zmiennych, ściśle spójny od pory roku. -> ogólnie dużo rzeczy do poprawy.
Mnóstwo mały zmian, modyfikacji i poprawek, których nie sposób zliczyć i opisać.

Tutaj znajdziecie screeny: https://aksjomaty.pl/szwaczka-bez-igiel ... lizacja-7/
Awatar użytkownika
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Eliszabeth i Mroczny Władca [MV]

Postautor: jinrey » 08 maja 2018, 19:00

Obrazek

Witam ponownie. Postanowiłem zmienić tytuł mojej gry, ponieważ fabularnie gra odstawała kompletnie od starego tytułu. Nowy nieco bardziej oddaje klimat tego co może spotkać gracza. Ponadto przygotowałem nieco inny opis, który znajduje się poniżej.


Obrazek


Grę rozpoczynamy pewną dziewczyną, która nie jest świadoma nadchodzących przemian w jej życiu. Wszystko spada na nią nagle, a absurd pojawiających się zadań zamiast przybliżać protagonistkę do głównego celu sprawia, że wykonanie powierzonej jej misji oddala się!

Należałoby zwrócić uwagę, że linia fabularna oraz questy poboczne nie są liniowe. Oznacza to, że decyzje jakie podejmiemy w zadaniach mają mniejszy lub większy wpływ na rozwój gry i to jaki finał uzyskamy. Jeśli zdecydujemy uśmiercić się postać, która potencjalnie w przyszłości mogłaby nam dać zadanie – siłą rzeczy tego nie zrobi. Tak samo możemy zostać postawieni w sytuacji kiedy możemy komuś pomóc, bądź pozostawić go swojemu problemowi samemu – oczywiście wiążą się z tym konkretne konsekwencje.

Spoiler:


Obrazek


Starcie z przeciwnikiem uzależnione jest przede wszystkim od:
Klasy postaci.
Używanej broni.
Ustawienia bohatera oraz przeciwnika.
Pory roku.
Tego w jaki sposób doszło do starcia z przeciwnikiem.
Walka opiera się na systemie turowym „Charge Turn Battle”. Wymusza to na graczu przeprowadzenia trochę innego typu strategii niż dotychczas to bywało.
Spoiler:


Obrazek


Są widoczni na mapie. Co daje możliwość przygotowania się odpowiednio do walki.
Jeśli przeciwnik dostrzeże gracza – to z całą pewnością go zaatakuje. Jeśli przeciwnik „złapie” gracza od tyłu bądź od jego profilu uzyska bonus od zaskoczenia, ale ta sama zasada dotyczy również gracza!
Przeciwnicy pojawiają się w zależności od pory dnia i pory roku.
Temperatura może mieć wpływ na ich statystyki, ale również i na bohatera.
Przeciwnicy awansują wraz z awansem drużyny.
Ilość przeciwników w danej walce uzależniona jest od ilości członków drużyny oraz tego jaki poziom ma drużyna.
Spoiler:


Obrazek


W grze pojawia się system uczenia się skilli opartego na zdobywaniu punktów wiedzy. Tak jak punkty doświadczenia uzyskujemy je wygrywając walki i awansując. Natomiast nowe umiejętności można rozwijać w schemacie drzewkowym. Z czego mag by móc nauczyć się nowego „gatunku” magii musi zakupić odpowiednią księgę.

Występują sille instant, które można użyć bez utraty tury, ale również pojawia się system wyciszania skilli i czarów. To oznacza, że po użyciu niektórych zdolności przed ich kolejnym użyciem należy poczekać kilka tur.

Obrazek


W grze istnieją autorskie systemy: upływu czasu, dnia i nocy, pory roku oraz temperatury bazujący na zmiennych i przełącznikach.
Rok trwa 15 miesięcy, a w przeciągu całego roku pojawiają się 4 pory roku. Miesiąc to 30 dni. 7 dni tworzy tydzień, natomiast doba to 24 godziny. Dzień składa się z pory słonecznej i nocy.
P.S. Zapomniałem dodać, że jest również system pogody.

Istotnym jest by zwrócić uwagę, że wiele postaci występuje w określonych porach dniach! To oznacza, że nie wszystko uda nam się załatwić nocą lub za dnia!

Upływ czasu może również wpływać na to czy uda nam się wykonać jakieś zadanie lub nie! W dodatku okazja na otrzymanie niektórych questów może nam przeminąć!

Gra daje możliwość udania się na spoczynek w losowym miejscu, ale… lepiej udać się do noclegowni i skorzystać z profesjonalnego wypoczynku.
Spoiler:


Obrazek


Kolejny autorski system zbierania roślinności niezbędnej do tworzenia mikstur (alchemia system częściowo autorski wykorzystujący elementy moda YanFly). Można awansować w zakresie zbieractwa dzięki można uzyskać pewne profity w tym zakresie.
By móc tworzyć mikstury przede wszystkim należy zakupić odpowiednie receptury, zebrać niezbędne składniki oraz użyć specjalnego stołu alchemicznego.
Występowanie roślinności uzależnione jest od regionu oraz zakresu temperatur. To oznacza, że nie zawsze mamy bezpośredni dostęp do potrzebnych nam składników. Mamy wybór je zakupić, bądź zebrać w odpowiednim miejscu i czasie. Pomoże nam w tym książka „zielnik”, w której zawarte są podstawowe informacje o roślinności.

Obrazek
Obrazek

Obrazek


System autorski „rozbijania” skał. Daje to możliwość eksplorowania jaskiń w nieco inny sposób.
Należy się wyposażyć w kilof i najlepiej pochodnię. Niektóre skały zawierają w sobie pewne surowce, które być może będą możliwe do wykorzystania w przyszłości.

Spoiler:


Obrazek


Autorski system otwierania zamków dwupoziomowy. Oznacza, to że spotkamy w grze skrzynie i drzwi, które będą miały dwa różne stopnie trudności w forsowaniu zamku za pomocą wytrychów. Gracz wraz ze wzrastającą ilością otwartych skrzyń i drzwi będzie awansował na kolejne poziomy wtajemniczenia tej tajnej sztuce – przez co każda kolejna skrzynia będzie coraz łatwiejsza do otworzenia.
Spoiler:


Obrazek


W grze istnieje wiele różnych przedmiotów, z czego niemalże wszystkie mają konkretne zastosowanie.

Mikstury, runy i glify, książki, receptury, rośliny i składniki, drop z mobów i przedmioty użytkowe takie jak kilof czy pochodnia
Broń – dzieli się na różne kategorie, które są pewnym ograniczeniem dla niektórych klas postaci. Każda z nich ma pewne właściwości, które wymuszają graczu konkretne ustawienie bohatera w trakcie walki. Są bronie o różnym zasięgu rażenia i typie zadawanych obrażeń.
Np. Bohater mający w rękach włócznię, może jej używać tylko z pierwszego rzędu, ale może ranić przeciwników aż w drugim rzędzie.

Broń jak i zbroję można ulepszać runami glifami. Daje to możliwość uzyskania pewnej przewagi nad przeciwnikami.

Zbroje dzielą się na magiczne, lekkie, ciężkie i biżuterię. Nie każda klasa może używać wszystkie typy zbroi. Dla przykładu na obecnym etapie jest:
107 różnych nakryć głowy
66 różnych zbroi
54 par obuwia
42 pary rękawic
I 51 różnych tarcz,
A ponieważ około 2/3 można modyfikować poprzez glify, umieszczając w nich 1 lub dwa kamienie daje to możliwość stworzenia około: 500 unikatowych przedmiotów.

Spoiler:


Gra zawiera mnóstwo jeszcze innych rzeczy, które nie sposób wymienić. Właściwie cały system i silnik został już niemal całkowicie stworzony. Teraz tylko implementacja i poprawki błędów. Na obecnym etapie, gra posiada 20 questów.

Gra tworzona od ponad roku. Obecnie na etapie Alpha 1.0.

P.S: Proszę moderatorów o skasowanie tematu z grą "Szwaczka Bez Igieł i Kraina Północy [MV]"

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości