Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
A o to kolejny mem, tym razem na temat Gońca RM
Pozdro dla kumatych
Pozdro dla kumatych
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- goblin!!!
- Posty: 200
- Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
- Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Takie tam na szybko, każdemu chyba znane. Inspirowane mym tworzeniem dzisiejszym.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
- goblin!!!
- Posty: 200
- Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
- Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Może coś innego tym razem... myślę, iż ktoś na pewno zrozumie xd
Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Jakby co zdarzenie nie ma żadnego zastosowania xd.
W sumie etykiety mają jeden spory plus - trudniej się w nich zgubić.
Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Jakby co zdarzenie nie ma żadnego zastosowania xd.
W sumie etykiety mają jeden spory plus - trudniej się w nich zgubić.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
- Charlie Vermin
- Posty: 119
- Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
- Kontakt:
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
- goblin!!!
- Posty: 200
- Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
- Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Niby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)... poza tym po tym można w ten sposób dać jakieś troll komendy po tym poleceniu, i strollować mniej znających specyfikę komendy "przejdź do etykiety" xd.Charlie Vermin pisze:Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?
No, ale to już poza tematem :/.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
XDNiby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)
Sam sobie przeczysz.
Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Nie przeczy sobie XD, może ma na myśli że szybciej skrypt w warunku przeskoczy przez etykietę, jak ma czekać na zakończenie warunku XD.
Pętle w RM mają złą sławę bo były zbugowane w makerze 2k/3 (coś tam było że źle przeskakiwały, czy bardziej cięły) i jak widać tak już zostało.
A co do szybkości to goblin może mieć trochę racji że tak jest szybciej: https://rpgmaker.net/tutorials/691/
Pętle w RM mają złą sławę bo były zbugowane w makerze 2k/3 (coś tam było że źle przeskakiwały, czy bardziej cięły) i jak widać tak już zostało.
A co do szybkości to goblin może mieć trochę racji że tak jest szybciej: https://rpgmaker.net/tutorials/691/
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Wątpie. Etykiety przetłumaczone na język maszynowy to dokładnie to samo co pętle. Nie ma między nimi żadnej różnicy, oprócz sposobu zapisu i czytelności ;)GameBoy pisze:Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
Nie, etykiety pozwalają na wykonywanie skoków niemożliwych podczas używania zwykłej pętli - czy to w makerze czy w jakimś języku programowania.
Dwie inne rzeczy, nawet jeśli pod maską korzystają z tej samej instrukcji maszynowej/interpretera w makerze do wykonania skoku.
Dwie inne rzeczy, nawet jeśli pod maską korzystają z tej samej instrukcji maszynowej/interpretera w makerze do wykonania skoku.