[Vxa]Noire

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vitold
Posty: 96
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

[Vxa]Noire

Post autor: Vitold »

Wstęp:
Maker:Vxa
Aktualny postęp prac:Na oko 15% postępu :wink:
Typ:Przygodówka/Kryminał
Witajcie ! Przed meritum ogłoszenia czysto parafialne, moje poprzednie dwa projekty czyli Endless Kingdom oraz Pół Wieku Poezji... Później, zostały oficjalnie przerwane, pierwszy na rzecz projektu Kingdom, natomiast kolejny na projekt który aktualnie wam prezentuje, to tyle... Przejdźmy do mięska. Niestety nie potrafie robić tak ślicznych wstawek i zapowiedzi jak wy więc cóż, tylko płakać :cry:

Fabuła: Detroit lat '50 to zdecydowanie nie przyjemne miejsce nawet dla ich mieszkańców, ciągłe rozboje, kradzieże oraz tajemnicze morderstwa nie dają spać tamtejszym stróżą prawa, taka też będzie fabuła "Noire" Tajemnicza, mroczna i wciągająca z idealnie pasującą tam muzyką jezzową tamtych lat. Pewnie zapytacie o czym będzie to cudo ? A więc pewnej nocy detektyw Cole dostaje zgłoszenie o pewnym morderstwie w nieciekawej dzielnicy, po przybyciu na miejsce sprawa okazuje się bardziej skomplikowana, bowiem na miejscu zbrodni nie ma śladu mordercy. Ofiara sama przyszła do miejsca swojej kaźni nie mając przy sobie nawet dokumentów... Jednak jest coś dziwnego w tej sprawie, sposób morderstwa charakterystyczny dla grup mafijnych... Ale czy na pewno ?

Mechanika: Gra w całości opierać będzie się na szukaniu poszlak, przesłuchiwaniu świadków i wyciąganiu wniosków... Planuje również zaimplementowanie Quick Time Eventów jak sposób na "uakcyjnienie" całości.
Cała gra będzie bardzo liniowa, podzielona na mniej lub bardziej otwarte obszary w zależności od "gęstości" całej akcji.

Grafika i Muzyka: Muzyka to mix kompozycji z L.A Noire oraz Mafii 2 i Klasycznych jezzowych kawałków lat '50, natomiast grafika "pożyczona" od Game Gal (Uratowałeś sytuacje, wiszę flaszkę :wink: ) oraz grafik z internetu.

Screeny:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Ten kto grał W L.A Noire od razu widzi podobieństwa chodź by w imieniu bohatera, jednak niech was nie zwiedzie ta oczywista rzecz, na dzień dzisiejszy jestem gotowy dać wam już demo z pierwszego Chapteru jednak czekam jeszcze na opinie "testerów :lol: " Toteż za max dwa tygodnie spokojnie możecie się spodziewać dema. Dziękować za uwagę i zapraszam do Hejtu poniżej :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [Vxa]Noire

Post autor: goblin!!! »

Jako, że się tym zajmuje i że prosiłeś.

Hejt, hejt,
hejt, hejt.

Ale już na poważnie, jak grałem w jakieś tam wcześniejsze demko... nie było aż tak źle, jak na Bedzia. Są błędy, fabuła ma trochę dziur, ale wszystko idzie poprawić... poza stylem, ten idzie tylko udoskonalać. Jeżeli poziom stylu zostanie "z tamtych lat" to gra będzie nawet nawet, ale bez szału. Ot, kryminał z średniawą historią i mnóstwem sztucznego brudu. Ale jest szansa, jest jeszcze nadzieja, niechaj tylko Śniący wskaże Wajtoldowi właściwą ścieżke, a będzie dobrze.


Amen.
No i...
hejt, hejt.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: [Vxa]Noire

Post autor: OverHiLL »

Zapowiedź nie porywa, nie tyle graficznie, co merytorycznie nie wiele tutaj pokazałeś.
Fabuła jakby napisana na kolanie albo na potrzeby tego tematu, na pierwszy rzut oka, nie ma w niej nic ciekawego. W takich grach, o tak specyficznym klimacie, wciągająca i spójna historia to podstawa dobrej zabawy - jakieś błędy logiczne czy niespójna fabuła szybko psują zabawę, dlatego tak ważna jest konsekwencja fabularna.
Grafika nie wiele pokazuje, mapowanie raczej przeciętne, ale to da się przeżyć. Udźwiękowienie może się tutaj okazać kluczowe dla budowania klimatu lat 50.

W każdym razie, powodzenia w projekcie - przede wszystkim oby się udało go skończyć :-)
Awatar użytkownika
Vitold
Posty: 96
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Re: [Vxa]Noire

Post autor: Vitold »

Jeżeli chodzi o fabułę to tutaj jest jej dosłownie ułamek i na pewno nie mam zamiaru dawać wam więcej żebyście nie przeszli gry jeszcze w nią nie grając, co do grafiki... Ma być prosta, proste budynki, proste dzielnice trochę brudu taki na być ten urok gry xd
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 174
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: [Vxa]Noire

Post autor: Gotrym »

Widzę że Bedziu wreszcie dał swoją zapowiedź i jako jego dobry "przyjaciel" wypowiem się na temat tego właśnie "dzieła"

Zaczynam ...

Tak jak wcześniej było pisane grafika map jest średnia (ale czekam na flaszkę), prosta pokazuje to co musi i to jej duży plus. Co do fabuły Bedziu ma racje że tyle ile jest powinno nam wystarczyć. Znam już trochę styl Bedzia i wiem że dialogi oraz klimat będą na dobrym poziomie.

Osobiście grałem już w najnowsze wersji gry i powiem że jest dobrze, myślę że po ciężkich godzinach pracy nad projektem dostaniemy niezłą grę jak na RM.

A i polecam zagrać jak będzie już wersja demo bo na pewno nie będzie to stracony czas :)

Miłego dnia życzy Games Gal i zespół :)
BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/
ITCH.IO https://gamesgal.itch.io/

Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [Vxa]Noire

Post autor: PInroz »

Wygląda klimatycznie :roll: Ciekaw jestem jak to się rozwinie :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [Vxa]Noire

Post autor: Kryzz333 »

Skojarzenie z L.A Noire nasuwa się od razu, sam nie grałem, ale mam nadzieję, że silna inspiracja wyjdzie na dobrze - elementy śledcze będą ciekawe, zagadka interesująca, a dialogi dobrze napisane.

Co mnie niepokoi to elementy QTE (liczę na umiarkowaną trudność w takiej grze), jakość narracyjna (daj doświadczonym testerom!) i grafika (warto byłoby trochę osobiście ją dopieścić, szarzyzny jest trochę zbyt dużo (możesz stosować różne schematy kolorystyczne zachowując klimat) i pewne elementy - np. grafitti jakie jest na ścianach jest chyba nie z epoki).

Niemniej czekam, zapowiada się ciekawie, wolę taką grę niż typowego RPGa.
Awatar użytkownika
Vitold
Posty: 96
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Noire [Vxa]

Post autor: Vitold »

Informacje Ogólne:
Wersja Rm: Vxa
Gatunek: Kryminał
Postęp prac: 15-20%
Termin Ukończenia: Max. do końca roku.

Realia:
Gra toczy się w mieście Detroit w okresie lat '50, sama stylistyka gry jak zobaczycie jest uboga, prosta i dominuje
w niej szarość na wzór brudnego, zapuszczonego miasta przesiąkniętego zbrodnią i tajemniczymi sprawami kryminalnymi.

Fabuła:
Ze spokojnego życia naszego głównego bohatera wytrąca go tajemnicza zbrodnia do której został przydzielony, zbrodnia o tyle tajemnicza że nie oczywista, kto jest mordercą skoro sam nie pozostawił po sobie nawet śladu... Jedyny trop to denat, egzekucja przeprowadzona na nim jest jedynym śladem który musi poprowadzić detektywa do mordercy... W międzyczasie poznamy historie pewnej nieszczęśliwej rodziny oraz jak jej losy przeplatają się naprzemiennie z dochodzeniem naszego detektywa...

Rozgrywka:
W grze będzie nam dane pokierować dwiema postaciami, detektywem Col'em oraz nieszczęśliwą matką chcącą uchronić swoją córkę przez patologicznym ojcem. Alice, bo tak nazywa się druga bohaterka, będzie postacią poboczną i jej historie poznamy w większości w cutscenkach ale będziemy mieli okazje pokierować jej losami "namacalnie".
Gra będzie podzielona miedzy dwa oblicza takoż przygotowałem dwa rodzaje decyzji, jako Cole musimy skupić się bardziej na szukaniu poszlak, przesłuchaniach świadków i odpowiedniej dedukcji, natomiast jako Alice musimy skupić się na odpowiednich decyzjach moralnych, możliwości przejścia jednego etapu będzie kilka a przynajmniej takie mam plany, na pewno system wyborów będzie odpowiednio rozbudowany.

Testerzy:
Game Gal
Goblin
Talaron

Demo:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Solek
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2015, 21:33
Lokalizacja: Polska

Re: Noire [Vxa]

Post autor: Solek »

Ściągnąłem, ograłem i nie wiem od czego zacząć.

Zacznę więc od początku. Ekran tytułowy jest ok tylko jak całe zdjęcie się przewinie to pojawia się nieładne łączenie.
Noire rozpoczyna się dialogiem, (które swoją drogą są najmocniejszą stroną tego króciutkiego dema-widać, że ten kto je pisze się wczuwa) a potem jest już coraz gorzej. Kilka brzydkich i pustych map - rozumiem, że lokacje z założenia mają być "brudne" ale to nie oznacza, że muszą być brzydkie. Oprawa graficzna jest integralną częścią gry, zwłaszcza w grze detektywistycznej, gdzie przeszukujemy miejsca w celu znalezienia i zbadania poszlak. Pamiętaj, że lokacje też opowiadają historię.

Jak już mówię o lokacjach to przyczepię się też do ich roli. Podczas poszukiwania broni na ulicy jakąkolwiek wiadomość dostajemy tylko przy interakcji ze śmietnikiem. Wszystko inne w tym kobieta paląca papierosa (którą oczywiście należałoby spytać czy nic dziwnego nie widziała) nie podlegają interakcji. Nie podoba mi się również rozmiar map. Jasne, że chcesz ograniczyć obszar działalności gracza ale jak już akcja dzieję się w mieście to chcę widzieć miasto (nawet jeśli nie mogę go swobodnie zwiedzać). Dlatego zasugeruję tutaj abyś tworzył lokacje tak aby postać, którą kieruje gracz zawsze pozostawała w centrum ekranu przy jej poruszaniu się (lepiej to wygląda). Ograniczyć teren można przez proste wiadomości, że "powinienem skupić się na obszarze bliższym miejscu zbrodni".

Swoją drogą raziło mnie strasznie, że podkradłeś L.A.Noire nie tylko tytuł i muzykę co również imię głównego bohatera. Po wielu godzinach spędzonych z grą studia Team Bondi budziło to niesmak. Tak samo ma się sytuacja z Todem i Alice. Scence z przynoszeniem piwa bliżej moim zdaniem do plagiatu niż inspiracją Detroid: Become Human.

Takie moje wrażenia z tego krótkiego dema-wygląda to na zrobione na szybko, byle jak w 20 minut.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Vitold
Posty: 96
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

Re: Noire [Vxa]

Post autor: Vitold »

Jasne, szanuje. Co do dialogów początkowe pisałem ja, potem zajął się tym mój znajomy, jeżeli bardzo rażą to najprędzej je zmienię... Raczej na pewno. Jednak inspiracja dalej pozostaje inspiracją, bardzo duża część gier AAA ale i RM wzoruje się gotowcami, nic w tym złego, co do piwa to raczej oczywisty easter egg bądź puszczenie oczka w stronę ludzi któzy się orientują w temacie. Nie plagiat, jeżeli imiona głównych bohaterów również rażą w oczy też mogę je zmienić, nawiązań do Detroit może być więcej, może być mniej, wiele gier z rm bierze również gotową ścieżkę dźwiękową tylko aby pasowała do klimatu, tutaj pasuje, nadaje klimatu i jest na swoim miejscu, nikogo nie stać na własne studio nagraniowe. Co do grafiki... Detroit lat 50 nie było ani bogate, ani kolorowe, ani nawet przytulne, było po prostu biedne i dalej takie pozostaje w niektórych dzielnicach, a w takich toczy się ta gra... Co jeszcze... Ta pani przed barem to tylko moje niedopatrzenie, z góry przepraszam. Ale też gra nie będzie nikogo prowadzić za rękę ani mówić gdzie masz iść co podnieść ani nic takiego, pomieszczenia (zwłaszcza warsztat) są zapełnione wstawkami bohatera itp wystarczy się wysilić, co do ulicy... Co ma o tym powiedzieć bohater ? "O... Lampa..." ?. Mapki będą małe ale zapełnione treścią bo klimat pierwotnie ma być gęsty i ciężki (ale to później) Nie jest to otwarty ani pół-otwarty świat pokroju fantasy.
.
.
.
.
Z góry przepraszam za przydługą korektę ale fakt dialogi to sztandarowa część tego i na 100% będą do poprawy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [Vxa]Noire

Post autor: Kryzz333 »

No i przeszedłem demo. Generalnie podobało mi się, ale mam sporo zastrzeżeń i wątpliwości.

Po pierwsze, fabuła. Generalnie sprawa trochę zaciekawia, pomimo, że niewiele zostało pokazane. Obawiam się, czy rozwinięcie będzie dobre. Demo ma już teraz problem z narracją, która wiedzie gracza zbytnio po sznurku. Z jednej strony należy w pierwszej lokacji wszystko przeklikać, a w drugiej zupełnie brakuje tego. Wolałbym bardziej organiczne podejście, w którym gracz sam odnajduje ciekawe elementy z otoczenia, które się wyróżniają. Oglądanie plam krwi było dla mnie z początku niezrozumiałe. Musisz tworzyć sceny bardziej przyjazne dla gracza i kalkulować na fakt, że ty znasz już całą fabułę, a my nie.

Poza tym - historyczność. Wspominałem już o grafitti, ale jest tego więcej. Wiem, że trudno zdobywać materiały graficzne do RM, ale mógłbyś się postarać, aby poprawić wygląd samochodów na bardziej z epoki, wywal nowoczesne neony (szczególnie bolało w barze), a nawet takie duperele jak współczesny przybornik na noże w kuchni - jeśli robisz grę osadzoną w epoce, takie rzeczy potwornie rażą i nie ma na nich miejsca. Muszę z kolei pochwalić muzykę, jest świetna.

Oprócz tego trochę dziwią niektóre elementy - jak wspomniano brak możliwości rozmowy z prostytutką, wchodzenie do cudzego garażu jakby nigdy nic i brak pokazywania odznaki osobom. Trochę to odstrasza.

Popraw menu, przewijanie się tego obrazka wygląda strasznie. Może daj więcej obramowanych obrazków? Chociaż nie będzie tego obrzydliwego efektu. Do tego w kawiarni/barze można było chodzić po donicach i po innych elementach.

Mimo tego, że tyle krytykuję, to jak napisałem na początku, demo było całkiem fajne. Zadbaj, żeby dalsze etapy trzymały poziom i tworzyły dobrą całość.
Awatar użytkownika
Talaron
Posty: 2
Rejestracja: 30 kwie 2018, 16:40

Re: [Vxa]Noire

Post autor: Talaron »

Grałem i podobało mi się jak najbardziej, czuć klimat a fabuła zapowiada się ciekawie. Niestety zgadzam się z niektórymi wypowiedziami powyżej. Przewijany obrazek menu, brak rozmowy z prostytutką, brak pokazywania odznaki. Jednak bedziu podobno większość ma poprawioną, po prostu trochę się pośpieszył z publikacją demka.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Vxa]Noire

Post autor: X-Tech »

Gra się wydaje mocno niedokończona. Muza i grafiki mają zalążki klimatu świata, w którym toczy się gra, ale w odniesieniu do całości to bardzo niewiele....(Czy grafika wydała mi się tutaj ładna ? Nie. Porozrzucany losowo złom - tak w większości odebrałem grafę - jako brudną, ale zarazem cukierkowy styl grafik z tym mega poważnym tonem gry - nie przekonał mnie do siebie - brakuje humoru)

Dziwi mnie obecność statystyk np: magii itp. w menu. Czy w grze będzie dostępna magia ? To mogłoby być ciekawe.

Gra zawiesiła mi się zaraz po przeszukaniu zwłok w pierwszej sytuacji. Nie mogę napisać, że gra mnie porwała. Wręcz przeciwnie - z tych kilku chwil odniosłem wrażenie, że w grze niewiele się dzieje. Prawie, że nic. Wygląda na to, że taki ma być ton gry, ale póki co nie trafia do mnie. Senność akcji i brak napięcia połączone z ubogością samej gry - nie uderzają we mnie. Nie porwało mnie. To nie dla mnie. Ogólnie moje wrażenia nie są pozytywne jeśli chodzi o radochę z rozgrywki i emocje jej towarzyszące - to dla mnie najważniejsze w grach...tutaj tego nie uświadczyłem. nie kupuję tego. Największy grzech gry - nuda i ubogość rozgrywki. Ta właśnie taką się dla mnie okazała. Minęło 5 minut od nudnego intro pokazującego mapki aż do momentu zawieszenia się gry. To o czymś świadczy.
ODPOWIEDZ