2k3 z steama vs twierdzówka - problem z warunkami !!!!

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3141
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

2k3 z steama vs twierdzówka - problem z warunkami !!!!

Postautor: X-Tech » 09 sie 2018, 13:18

Mam pytanie. Czy wersja 2k3 z Steama posiada wyeliminowany problem z przeskakiwaniem instrukcji/zmiennych w warunkach...Zrezygnowałem z działania w tym rmie odkąd stwierdziłem, że program generuje przeskoki fragmentów instrukcji warunkowych...myślałem, że to jakiś błąd skryptów, ale to wina programu....po prostu przy złożonych wielu warunkach współgrających program nie wyrabiał. Zrezygnowałem z kontynuacji prac nad hororrem z wieloma ciekawymi mechanikami...bo nie wiem jak walczyć z tym bugiem programu - a nie będę zgadywał w ciemno gdzie przeskoczy, a gdzie nie bo chcę robić grę, a nie walczyć z programem. czy to samo będzie w odnowionej wersji rpgmakera 2003, która jest obecnie sprzedawana między innymi na steamie ? Warto ją kupić ?

Ni9estety wielokrotnie problem mi się powtarzał przez co nie raz zrezygnowałem z prac nad niejedną ideą/projektem. Ktoś rozumie gdzie leży przyczyna / jak unikać tego problemu dokładnie ? Sądziłem, że to ja robię niewłaściwie skrypty/mechaniki - bzdura. Robiłem je świetnie...Problem leży w programie.

edit:

przykładowo w horrorze, który ostatnio tworzyłem jeszcze parę tygodni temu - stworzyłem mechanikę, która polegała na tym, że wrogowie mieli podążać za śladami bohatera. to działało tylko okazywało się, że gubili ślady tak jakby znikały. Następowały właśnie przeskoki w warunkach i pewne zmienne były pomijane. po wielu testach pozycje śladów m.innymi zawsze były na odpowiednim miejscu tak jak kolejność wg. której wrogowie mieli po nich podążać...problem w tym, że te dane były gubione i pomijane. bez sensu.
Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.

Prawdziwe gry potrafią swoją autentycznością rmową, intymnością rozkoszować każdą linijką.
Przesyt odpycha. Genialność przyciąga.

Jestem tu dla siebie. Lubie szalone gry robione z pasja.
wiadomosci itp. https://discord.gg/azBmp6H
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3141
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 2k3 z steama vs twierdzówka - problem z warunkami !!!!

Postautor: X-Tech » 09 sie 2018, 14:13

okej skonsultowałem się z ekspertami z twierdzy, którzy mi wyjaśnili sprawę (Reptile i Dragon_Kamillo)
W 2k3 najlepiej zrezygnować z warunków z opcją else (!) tak zaproponował Reptile.
jeśli jest stosowana instrukcja warunkowa kilkukrotnie (ten sam warunek) najlepiej należy na końcu każdej dać skok do etykiety następującej po serii warunków, aby uniknąć niepotrzebnego wczytywania kolejnych sprawdzeń warunków.
Jeśli wystarczy usuniecie else i zamiane na kilka if to jestem w domu i moge tworzyc dalej.

Edytuję więc swoje skrypciki wg. tej zasady. Zobaczymy.

https://rpgmaker.net/tutorials/691/


Jeszcze jakies sugestie ?
Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.

Prawdziwe gry potrafią swoją autentycznością rmową, intymnością rozkoszować każdą linijką.
Przesyt odpycha. Genialność przyciąga.

Jestem tu dla siebie. Lubie szalone gry robione z pasja.
wiadomosci itp. https://discord.gg/azBmp6H
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 336
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: 2k3 z steama vs twierdzówka - problem z warunkami !!!!

Postautor: Zombik » 10 sie 2018, 02:05

Mi często w natłoku jakiś warunków czy zmiennych następujących po sobie część była pomijana więc by dać programowi "czas na na myślenie" dawałem między nimi przerwy czasowe 0.1 sekundy i wtedy działały.

Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość