[RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 15 wrz 2013, 16:47

Witajcie. Zwlekałem z tym, ponieważ czekałem na pojawienie się większej ilości komentarzy z wyłapanymi błędami itp, ale teraz zaktualizowałem pełną wersję gry. Poprawiłem w niej trzy błędy znalezione przez Bidulka, które mogły prawie uniemożliwić przejście Cyberświata.
Nowe linki:
Multiupload: http://www.multiupload.nl/X6R8W85E6S
Dropbox: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ersion.rar
Czekam na kolejne komentarze i znalezione ewentualne błędy/problemy.
Obrazek
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 01 lut 2019, 14:07

Witajcie.
Zginął w styczniu ktoś, kto mnie po ponad pół roku zastoju i nic nie robienia w 2011 roku zainspirował do powrotu do tworzenia gry i do jej wreszcie ukończenia. Miałem z powodu tego nostalgię i ochotę sobie pograć. Niestety skończyło się na tym, że utknąłem gdzieś z powodu zbyt wysokiego poziomu trudności i tego że błędy w grze mnie irytowały.
Z tego powodu oraz by umieścić grę do recenzji na Twierdzy, aby kilka lat mojej pracy nie umarło, mimo że nie miałem od kilku lat do czynienia z RPG Makerem, postanowiłem wydać wersję poprawioną, którą to dopiero dam do recenzji.
Do wydania tej wersji poprawionej potrzebuję testerów. Udało mi zebrać już trzech, myślę, że optymalna liczba to będzie 4-5.
W związku z tym kto jest zainteresowany testowaniem i zgłaszaniem błędów, rzeczy, które go irytują, proszę o zgłoszenia poprzez prywatną wiadomość. To tyle.
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 350
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: AkiNebula_e » 01 lut 2019, 14:30

Super gdy ludzie po przerwie wracaja do swoich dziel. Zawsze szanuje osoby, ktore nie poddaja sie mimo wielu przeszkod.

Jak najlepiej obrzydzic komus gre? Daj mu ja do testowania. Oczywiscie, testy sa potrzebne. Gracz zawsze bedzie szukal sposobu, zeby zepsuc gre ;) ale lepiej chyba ograniczyc to grono do 1 lub2 osob. Ale to tylko moje zdanie. Sam teraz zmagam sie z ta kewstia i korzystam z pomocy zaufanych przyjaciol.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3215
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: X-Tech » 03 lut 2019, 13:46

Świetnie, że wróciłeś do projektu. Pokemony to sprawdzona marka. ah te POKEMON THE EVIL INSIDE 2 ;D http://ptei.coltgames.com/ Robiąc grę wg. swojej wizji i doprowadzając do końca z pewnością poczujesz się spełniony. Wolę dopracowane i dokończone gry niż rozdmuchane milionem pomysłów zabugowane bug-festy. Na pewno będę w to grał. Czekam.
Polskie gry z rma mają ostatnio żałosną opinię...mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego.
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 03 lut 2019, 16:55

Miło mi, że spotkałem się z tak przyjaznym odzewem.
Zaczynam się bać czy nie zostałem jednak źle odczytany. Otóż do już istniejącej gry nie zamierzam raczej wprowadzać żadnej nowej zawartości, nowej fabuły. Stoję na stanowisku z jednej strony że to co jest, jest wystarczająco długie i rozbudowane. Z drugiej strony że ten pomysł wersji poprawionej spadł na mnie niespodziewanie "jak grom z nieba", bo do momentu odpalenia po latach swojej gry żyłem w błogim przeświadczeniu że wszystko jest okej, a w związku z tym chcę go zrealizować, ale nie chcę też aby pokrzyżował mi ważniejsze życiowe plany.
Zamierzam się skoncentrować na poprawie błędów oraz na korektach już istniejących eventów działających poprawnie by coś w nich ulepszyć, ale bez tworzenia ich od nowa.
Jak do tej pory zedytowałem lekko eventy w pierwszych lokacjach, aby bardziej prowadziły gracza za rękę.
Poza tym zmieniłem eventy dzikich pokemonów i trenerów aby po walce z nimi komunikat o przegranej był w wersjach obydwu płci.
Zmieniłem też trenerów na mapach, aby podchodzili do gracza.
Przy okazji tych zmian, wychwyciłem przypadkiem też dwa bardzo istotne błędy- jeden w systemie turniejowym ligi, bo źle działał i drugi w wydarzeniu przeznaczonym dla złego gracza - czyli takiego który dołączył do Team Skyar, w którym brakowało odpowiedniego przełącznika i również dobry gracz mógł go uruchomić.
Cóż. To by było chyba na tyle. Pozdrawiam serdecznie.
Obrazek
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 03 mar 2019, 11:43

Cóż. Uznałem że należałoby zamieścić jakąś informację co do postępu prac i tak:
- Zmieniłem delikatnie początek gry by był mniej frustrujący dla przeciętnego gracza
- Delikatnie poprawiłem Intro gry, dając przejścia między slajdami i usuwając wiadomość w jego trakcie
- Zedytowałem wstęp z regionalnym profesorem
- Poprawiłem blokowanie tilesetów w wnętrzach pierwszego miasta
- Zedytowałem lekko dialogi w pierwszym mieście zarówno pod względem ich poprawności, jak i logiczności
- Zedytowałem zagadkę z znalezieniem podziemi laboratorium, by była bardziej przystępna
- Zedytowałem Tileset Cyberświata by bardziej pasował do pozostałej grafiki
- Zedytowałem walki z legendarnymi pokemonami, aby w razie ich złapania, a nie pokonania te pokemony również znikały, a nie były nadal na mapie
- Dodałem blokowanie menu rpg makerowego kiedy jest się w boxie
- Znalazłem dwa istotne błędy, które mogłyby namieszać (chodzi o to że w jednym evencie przeznaczonym tylko dla dobrego gracza nie umieściłem w warunkach startu przełącznika, że jest się dobrym oraz o to, że w lidze Pokemon po przegranej walce nie resetowały się walki tzn - wchodziłeś na stadion i byłeś od razu tam gdzie poprzednio przegrałeś - i to zmieniłem)
Nie wiem kiedy uda mi się zakończyć poprawki. Miejmy nadzieję że nie zajmie mi to pół roku, czy roku, gdyż mam sporo ważniejszych rzeczy od tego. W każdym razie obecne tempo jest takie sobie, plusem zaś jest szczegółowość testów. Przy okazji - ponawiam pytanie, czy byłby ktoś chętny jeszcze na testowanie, gdyż jeden z testerów zrezygnował, zatem przydał by się ktoś nowy zamiast niego. To chyba tyle. Do usłyszenia ponownie.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3215
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: X-Tech » 07 mar 2019, 13:03

Zmiany na ogromny plus. Testował nie będę wolne chwile przeznaczam na tworzenie własnej gry. Na forum są osoby, które aktualnie nic nie tworzą - może w testowaniu okażą się przydatni.
Polskie gry z rma mają ostatnio żałosną opinię...mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego.
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 10 mar 2019, 13:06

Cóż, zmieniłem system pracy nad grą na inny, tak aby we wszystkich możliwych wolnych chwilach się nią zajmować, ale chyba padnę z przemęczenia z jego powodu :| , więc raczej z niego zrezygnuje. Tymczasem czas na kolejną małą aktualkę, dużo szybciej niż ostatnio, właśnie ze względu na to. :-)
- Zmieniłem box gdzie przechowuje się pokemony aby był mniejszy i bardziej przystępny
- Zedytowałem również jego tileset by był bardziej staranny
- Skróciłem czas wyświetlania się nazwy lokacji, tak aby nie powodowało ono laga
- Dodałem by przy wejściu do wnętrza lub jaskini odcień ekranu wracał do normalnego poziomu
- Edytowałem dialogi z przypadkowymi przechodniami w pierwszym mieście
- Zmieniłem tileset schodów tak aby można było na nie wchodzić, ale jednocześnie sobie trochę uprościłem robotę umieszczając je w ścianie (jak w
Ruby/Sapphire)
- Poprawiłem opisy lokacji w mapie, aby były bardziej poprawne, głównie interpunkcyjnie
- Zablokowałem używanie menu w urządzeniu PokeDev
- Dałem wyraźne grafiki przycisków w cyberświecie umożliwiających teleport na kolejne platformy zamiast jedynie płytek o innym niż zwykle kolorze
- Poprawiłem blokowanie fontanny i skał w prehistorii
- Usunąłem błąd polegający na tym że traciło się pokeballe kiedy próbowało się złapać pokemona, którego się już ma ( można tylko jednego danego gatunku mieć) - chodzi tu o to że nie można było złapać, a i tak się traciło pokeballa w walce z nim.
- Dodałem by gracz tracił probówki używane w 1 Gymie po ich wylaniu na maszynę
Ponawiam pytanie o osoby testujące oraz chciałem się spytać czy w aktualizacjach, z racji z tego że to jest jedynie poprawianie już skończonego projektu, wystarczy taki opis słowny, czy oczekujecie jakichś screenów do przynajmniej części poprawek?
Chciałem też podziękować Mikołajowi Motakowi/Voomiemu - jednemu z trzech testerów, za to że najbardziej angażuje się w testy i doszedł najdalej z pośród osób testujących, a jednocześnie nadal jego uwagi są szczegółowe. :-)
Cóż. To by było chyba na tyle. Do następnego razu.
Obrazek
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 03 kwie 2019, 10:28

Cóż. Najwyższy czas na jakąś aktualizację. Czekam aż testerzy gry dojdą do trzeciej odznaki, a tymczasem poprawiam drobniejsze błędy, które wychwycili wcześniej.
Blokowanie:
[*]Poprawiłem blokowanie maszyny w elektrowni
[*]Poprawiłem blokowanie łóżka w drugim mieście
[*]Zmieniłem teleporty w cyberświecie, aby nie można było wchodzić na przestrzeń między platformami
Dialogi:
[*]Zedytowałem rozmowę z policjantem w domu "przechodnie" zamiast "przechodniowie"
[*]Edytowałem dialog z dziewczyną z kwiatami w pierwszym mieście
[*]Edytowałem "Proffesora" na Profesora w tabliczce przed laboratorium
[*]Zedytowałem dialog w podziemiach "wolę zdetonować to wszystko" zamiast wcześniejszego "wolę zdetonować ich"
[*]Zmieniłem Proffesora na Profesora w dialogu gracza z starterem
[*]Dodałem dialog pomocnika po tym jak już odblokowaliśmy zabezpieczenia
[*]W dialogu z Profesorem umieściłem "spotkajmy się w laboratorium", skoro on nas tam nie teleportuje
[*]Dodałem rozróżnienie płci w dialogu z Voltorbami
Przebieg gry:
[*]Zmieniłem, że można wyjść z domu nawet jeżeli się nie pogadało z mamą
[*]Zmieniłem tekst naukowca w laboratorium, aby mówił nam o tym że nie ma już starterów i że może jakiś zapas jest w podziemiach, po tym jak nie mogliśmy wyjść z miasta
[*]Edytowałem scenkę w laboratorium z Porygonem, aby gracz podchodził do Porygona
[*]Na sugestię jednego z testujących - Mikołaja, który proponował, żeby matka dawała nam przedmioty leczące jak przegraliśmy walkę z Voltorbami dałem coś innego, ale chyba też dobrego - sklep w laboratorium z przedmiotami w razie gdybyśmy przegrali z Voltorbem
Zmiany w mapach:

[*]Zedytowałem wnętrzne domu bohatera, aby schody nie były w jego środku, ale w prawym górnym rogu
[*]Udało mi się znaleźć jedno z drzew w Miasteczku początkowym, które to drzewo ma element drugiego na sobie w pierwszym mieście i usunąłem je
Inne kosmetyczne zmiany:
[*]Dodałem wiadomość do wstępu z profesorem, aby przed kliknięciem jej nie znikała instrukcja z przyciskami
[*]Wywaliłem wyrażenie "postać" w wyborze płci w intrze z profesorem
[*]Dodałem zaciemnienie ekranu w rozmowie z rywalem przed laboratorium po niej
[*]Przeniosłem wydarzenie laptopa w elektrowni z podłogi na laptopa
Cóż. To by było chyba na tyle. Chciałbym się spytać tych którzy grali w wersję niepoprawioną, jak oceniacie Intro przed grą, w sensie przed ekranem tytułowym? Czy należy je zmieniać? Bo z jednej strony bardzo się do niego przywiązałem, a z drugiej jeden z testerów właśnie mówi, że jest ono do wymiany. Jestem ciekaw waszego zdania.
Do następnego razu i cześć.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3215
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: X-Tech » 04 kwie 2019, 10:29

Dużo rzeczy naprawione. Zacznij od podania linków do ostatniej wersji gry.
Polskie gry z rma mają ostatnio żałosną opinię...mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego.
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 07 kwie 2019, 10:59

Zależy co rozumiesz poprzez ostatnią wersję gry - pełną wersję z 2013 r., czy z tym co dotychczas poprawione? Jeżeli chodzi o tą pierwszą, to mogę udostępnić, ale nie wiem jakie jest zainteresowanie, natomiast wersję poprawioną zamierzam opublikować dopiero jak skończę poprawki. Nie chcę by była przedtem komentowana za bardzo i by wydawany byłby werdykt w sprawie czy mi się udało czy nie. Poza tym nie mam pewności czy jest ona stabilna, czy nadaje się do grania - jest ryzyko że coś zepsułem usiłując naprawić coś innego. Natomiast wśród testerów mam jednego, który jest zainteresowany weryfikowaniem poprawek, jak wyszły właśnie i on prawdopodobnie zadba już o to, żebym wypuścił coś grywalnego. To byłoby tyle w tej kwestii.
Obrazek
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 29 cze 2019, 09:22

Więc tak. Nie zamieszczałem żadnych aktualizacji, z racji tego że byłoby to nużące tutaj - same informacje co zmieniłem bez żadnych screenów, filmików itp - których nie zamieszczam z założenia, że robiłem to przy publikacji pierwotnej wersji gry, a to ma się skupiać na poprawianiu bugów, to co, będę zamieszczał np: screen z tego, że gracz nie chodzi po ścianie, albo coś takiego? No chyba nie.. :twisted:
Jednak postanowiłem dać znać, że żyję i jak się ma progres prac. Otóż. Jeden tester zdobył (przez pół roku) jedynie dwie odznaki, a drugi więcej, bo cztery. Liczę natomiast, że w czasie wakacji tempo testów wzrośnie. Ja również się z racji wolnego czasu włączyłem do testowania i udało mi się przejść grę jako dobra Sophia. :-)
Oto najważniejsze poprawki:
Zmiana błędów uniemożliwiających przejście gry
[*]Edycja układu wejścia do siedziby Team Skyar na drodze 4 by możliwe było zejście do ich podziemii
[*]Naprawa teleportu do Miasta Volter z 5 gymem - był on błędnie możliwy dopiero po aktywacji przełącznika, który aktywuje się po zdobyciu 7 odznaki
[*]Danie (jeżeli jesteśmy dobrzy) Uramusowi nieśmiertelności pokemonów, żeby był niepokonywalny, bo dalszy ciąg eventu z nim jest tylko jeżeli przegramy, a jeżeli wygramy to nic nie ma (zakładałem że mamy przegrać tym razem) i w związku z tym, jako że ta scenka jest na auto start, to ona powtarzałaby się (przed poprawką) w nieskończoność.
[*]Facet w Mieście Helko wymagał żeby dać nam kartę dostępu do 7 gymu (jedną z kilku), trzech srebrnych monet z miasteczka Iris, które mogliśmy wcześniej wydać na kupno roweru i zablokować sobie przejście gry - zatem usunięcie takiego zadania
[*]W 7 Gymie są wyścigi na wzór pokeathlonu i jako że gym był trochę za mały, mogliśmy wylądować w ścianie jeżeli braliśmy duży skok i zaciąć sobie grę tym samym.
[*]Brak muzyki wygranej z trenerem z Diamond/Pearl, co zacinało grę przy walce z Beatrice
[*]Po napisach końcowych gra się blokowała bo gracz lądował na zablokowanym krześle w swoim domku
Systemowe:
[*]Usunięcie konieczności restartu Boxa po wykonaniu w nim jakiejś czynności – wprowadzenie automatycznego restartu po tym danych Boxa
[*]Danie wiadomości o tym że nie mamy żadnego z pokemonów, którego Move Tutor może czegoś nauczyć
[*]Zmieniłem mechanizmy dzikich pokemonów w strefie Safari, by zmniejszyć nadmierną częstotliwość ich występowania - co jeden/dwa kroki już wyskakiwał kolejny
[*]Zmiana systemu roweru aby po walce gracz miał grafikę rowerzysty i żeby nie mógł używać roweru w budynkach i jaskiniach
[*]Przesunięcie startu gracza w Boxie i urządzeniu PokeDev bliżej przycisku wyjścia z nich
[*]Naprawa tego, że zablokowanie lotu u pokemonów w czasie wyścigu na Torze Gassle utrzymywało się po zakończeniu wyścigu
[*]Zmiana systemu latania na taki, w którym zamiast pokazywania wyboru miast, do których możemy polecieć, pokazuje się nam mapa świata.
Edycja map:
[*]Delikatna zmiana układu 3 Sali w Mieście Hount
Zmiany kształtu dialogów:
[*]Unaturalnienie dialogu z Babcią Dockens
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie informacji od Crava - jednego z adminów złego teamu - jak wrócić do Cyberświata
[*]Dodanie wskazówki u jednego gruntsa (jeżeli jesteśmy dobrzy) - że w koszu w siedzibie Team Skyar w Volter może, ale nie musi (jest to losowe) się znajdować pilot do posągu Persiana, który otwiera bramę do innej części budynku oraz zmiana momentu losowania przedmiotu do kosza z zdarzenia schodów na zdarzenie kosza.
[*]MaTe mówi o rozmieszczeniu mebli w Willi Heneta również po cutscence z nim, aby w razie zapomnienia przez gracza jak ma te meble rozmieścić mógł on to przejść i nie doświadczył sporej frustracji.

To tyle. Pełna lista poprawek będzie dostępna w pliku Worda razem z wersją poprawioną ( teraz liczy ona już sobie 9 stron worda). Kiedy należy się spodziewać wersji poprawionej? Nie wiem.. Chciałbym do końca moich wakacji ją wydać, ale wątpię, by mi się to udało. :? Nic nie obiecuję.
Do następnego razu. :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 787
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: McLaren » 29 cze 2019, 12:35

@Shadi czy mógłbyś odświeżyć linki downloadu oraz screeny w pierwszym poście?
Shadi
Posty: 48
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 02 lip 2019, 21:46

Odświeżyłem link do downloadu, przy czym do wersji gry z 2013 roku, przed rozpoczęciem procesu poprawek.
Screeny częściowo udało mi się odświeżyć - mapy w całości, screeny z gry w całości, natomiast nie znalazłem na dysku grafiki postaci MaTe oraz loga Team Skyar, stąd ich nie odświeżyłem. Inaczej także, choć to drobnostka, sformatowałem pierwszy post, bo nie chciało mi się tworzyć jeszcze raz pasków z napisami "Bohaterowie" "Mapy" itd. Ale myślę, że były one tutaj zbędne.
Dobrej nocy życzę wam i do następnego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Glorion
Posty: 57
Rejestracja: 06 gru 2015, 17:04

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Glorion » 02 lip 2019, 23:21

Mmm... Pierwszy post w temacie gry z 2012, a ostatni z 2019. To się nazywa wieloletnia gra...
Obrazek
Niezapomniana Przygoda Tom 1
Informacja dla moderatorów:
Spoiler:

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości