Taktyczne RPG w RM2k3

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: Michu »

Download:
Wersja 2.0: http://retrobiblioteka.pl/rm/tury2-0.zip

Zrobione rzeczy:
- Siatka ruchu dla 6 kroków, która zostaje w miejscu mimo przesuwania mapy
- Siatka ruchu uwzględnia losowo postawione eventy
- Siatka ataku dla 5 rodzajów broni
- Podstawowa nawigacja bohaterami i ruch tylko w zakresie pokazanej siatki

Aktualnie prace trwają nad:
- interakcją pomiędzy siatką ataku a przeciwnikiem

Znane problemy:
- wyświetlenie siatki w trakcie ruchu postaci może ją popsuć (w grze ruch postaci przed wyświetleniem siatki nie będzie występować, więc raczej tego nie będę naprawiał)

Od pewnego czasu dla relaksu siedzę przy RM2k3 z zamiarem zakodowania różnych mechanik znanych z taktycznych RPG (Fire Emblem, Final Fantasy Tactics, te sprawy). Nie wiem czy kiedykolwiek wyjdzie z tego jakaś gra (raczej nie), robię to po prostu żeby sprawdzić, czy potrafię. Obecnie zaprogramowałem skrypt, który pokazuje nam siatkę ruchu dla czterech kroków. Pracuję nad dodaniem 5 i 6 kroku, nie wiem czy implementować większą liczbę.

Z uwagi na to, że ta praca to setki, jeśli nie tysiące w niedługim czasie linijek kodu, wiele rzeczy może pójść kiepsko. Dlatego proszę Was o testy tego co robię.

W tej chwili zależy mi na tym, byście połazili postacią w różne miejsca i posprawdzali, czy w różnych układach przeszkód siatka wyświetla się prawidłowo. Klawisze od 1 do 4 ustawiają maksymalną liczbę kroków, następnie wciskając akcję wywołujemy siatkę. Projekt działa bez konieczności instalowania RM2k3. Tych, którzy program mają, zachęcam do tworzenia własnych krajobrazów i sprawdzania, czy skrypt zawsze działa poprawnie.

Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: McLaren »

@Michu u mnie działa wszystko jak należy, kwadraciki nie nakładają się na zablokowane obiekty.
Mam małe pytanko, czy ustawiłeś postać tak by mogła wychodzić poza niebieskie pola? Bo jeżeli nie, to u mnie wychodzi.

Po za tym widzę, że szykujesz coś naprawdę dobrego.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: Michu »

Dzięki za poświęcony czas. Skrypt wyświetla wyłącznie siatkę, jak postać będzie się poruszać muszę jeszcze zdecydować - czy w formie chodzącego bohatera (podmieniana grafika po wyborze), czy jednak poruszanego eventu.

Na Discordzie ekipa sprawdziła, że jeśli wciśniemy akcję w ruchu, siatka może się popsuć. Dlatego proszę ją wyświetlać dopiero wtedy, gdy postać będzie nieruchomo (w grze i tak wszystko będzie nieruchome, więc pewnie nie będę tego naprawiał).
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: Michu »

Hej, poniżej nowa wersja z sześcioma krokami. Sprawdźcie w wolnej chwili - przy takiej liczbie algorytm mógł nie załapać wszystkich możliwości.

http://retrobiblioteka.pl/rm/tury1-1.zip
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: McLaren »

Hej, w przypadku sześciu kroków brakuje kilku pól. Biorąc pod uwagę prawą stronę.

Obrazek

Tu mam małe pytanie co do mechaniki, w pierwszym przypadku mamy las, który blokuje dany obszar w grze, pola działają dobrze nie wychodzą poza teren do którego nie możemy się dostać, natomiast na drugim screenie mamy las, który możemy obejść i nie wyświetlają nam się wszystkie pola. Czy to może być pewnego rodzaju błąd?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: Michu »

Co do pierwszego screena - jesteś pewien, że nie przesunąłeś postaci? Jeśli ustawiamy postać w miejscu tak jak poniżej, siatka się zgadza.

Obrazek

Jeśli zaś chodzi o trzeci screen - do miejsc wskazanych przez Ciebie nie można dojść w sześciu krokach, więc siatka się zgadza. Skrypt pokazuje realną możliwość wykonania kroków, a nie potencjalny zasięg z miejsca, w którym stoimy.
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: McLaren »

Faktycznie musiałem go przesunąć, to by się zgadzało. Mój błąd.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Taktyczne RPG w RM2k3

Post autor: Michu »

Nowa wersja: retrobiblioteka.pl/rm/tury2-0.zip

Lista zmian:
- wprowadziłem 30 eventów (na każdej mapie będą miały ten sam ID), które będą prezentowały bohaterów, NPC i wrogów
- common event, który sprawdza X i Y każdego eventu
- common event, który sprawdza, czy miejsce jest zajęte przez event - jeśli jest, wyłącza to pole z siatki ruchu
- w pełni działające uwzględnienie eventów w siatce ruchu
- wprowadziłem trzecią kategorię terenu - nr 3 - nie można po niej chodzić, a dodatkowo blokuje zasięg ataku (to m.in. czarne tło i góry)
- wprowadziłem siatkę ataku broni dla 5 rodzajów - miecz, włócznia, krótki łuk, długi łuk, pistolet
- główna postać jest wskaźnikiem, który może poruszać się wszędzie
- wprowadziłem event, który jest główną nawigacją (jak wybieramy postać na mapie)
- wprowadziłem event, który zmienia wizerunek gracza (ze wskaźnika) w zależności od tego, jakiego bohatera wybrał na mapie
- zmodyfikowałem eventy bohaterów tak, by uwzględniały możliwość wyboru dowolnej z dostępnych postaci
- wprowadziłem podstawową nawigację - najechanie na bohatera i wciśnięcie akcji wybiera postać i pokazuje siatkę ruchu, kolejne wciśnięcie - zasięg broni, a trzecie - pozostawia bohatera na wybranym miejscu; wracamy Esc

Obrazek
Obrazek

Zapraszam do testowania ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ