[RMXP] Marakesha

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

[RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

Obrazek
- Marakesha
- RPG Maker XP
- https://www.mediafire.com/file/a03igicw ... ha+1.2.exe
- Typ RPG
Fabuła:
Cóż mogę powiedzieć na ten temat... Fabuła nie jest porywająca, aczkolwiek ile może być amnezji po wojennej? Porwanych księżniczek? Czy demonów co to opanowały świat? Właśnie... My wcielamy się w farmera. Człowieka, któremu ktoś w nocy skradł krowy. Więc bohatersko porzucamy swoją rodzinę i postanawiamy odzyskać naszą trzodę. Nie, to nie chodzi o to, by zasiać jak najwięcej marchewek na wsi i zebrać największą dynie. Wraz z rozwojem akcji, prawda o krowach wydaję się przybliżać, jak i nabierać wagi państwowej!

Parę słów o samej grze:
Tą grę nie stworzył profesjonalista. Nie mam takiej wyobraźni aby tworzyć własne RTP, więc nie zdziwcie się, jeśli je zobaczycie. Od czasu do czasu może was zaskoczyć jakiś obcy RTP, lub zespojone ze sobą dwa różne. Co Cię odrzuci? No pewnie Chaz który jest głównym bohaterem, aczkolwiek stworzyłem z nim pewną więź emocjonalną i nie miałem serca go zmieniać... System walki? Nie jest standardowy, ale też nie jest wypasiony. Walki zrobione na zdarzeniach, aczkolwiek nie sama podstawa, starałem się to urozmaicić. Co może zaciekawić? Nie wiem, strzelam. System questów z tablicy jako urozmaicenie głównego wątku. System zbierania kwiatów? Może system włamań (nie myśl, że jesteś bezkarny jeśli wchodzisz do domku a w środku cie ktoś przyłapie!). Mam nadzieje, że przypadnie komuś do gustu, i nie wyrzuci tej gry pomimo standardowych RTP... Grę tworzyłem od XXX czasu, więc czy się spodoba czy nie, i tak świętuje ukończenie! Uwaga! W grze można spotkać wulgaryzmy!


Do gry jest załączony "poradnik" W którym jest wszystko wytłumaczone, jak i zasugerowane ustawienie przycisków akcji w ustawieniach. Znajdziecie tam również info z podziękowaniami które w praktyce można zobaczyć pod koniec gry.

Poprawka! Wersja 1.1 :lol:
Spoiler:
Może jakieś foto? Bardzo proszę!

Poprawka! Naprawiłem to miejsce startowe gracza, z góry przepraszam za problem, nie wiem jak to się stało :< :lol:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuje za uwagę i pozdro!
Ostatnio zmieniony 07 lip 2019, 22:26 przez Sebulek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Glorion
Posty: 57
Rejestracja: 06 gru 2015, 17:04

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Glorion »

Zagrałem chwilę w grę, oto moje pierwsze wrażenie:

Jeśli chodzi o mapping jest na średnim poziomie, ale jak na pierwszą grę moim zdaniem nawet całkiem całkiem. Jeśli chodzi o interakcie z postaciami, to nieco dziwi mnie liczba przekleństw, szczególnie gdy są one nieadekwatne do sytuacji (podchodzę do przechodnia, a on rzuca na mnie bluzgi xd). Główny bohater to dla mnie chodząca zagadka, najpierw jest zdenerwowany, gdyż ktoś ukradł jego bydło, a po wejściu do miasta i kliknięciu na pierwszy z brzegu dom wyskakuje napis: Nie mam wytrychów. Zaraz po tym okradam domy randomowych mieszkańców z rzeczy w skrzynkach. Rozumiem, że Kalemu ukraść krowe źle, ale Kali obrabować dom dobrze. Co do zdarzeń, to wydawało mi się, że początkowe lokacje są nieco puste, a przejścia czasami były bardzo niezgrabne (idę drogą, a tu nagle pojawia się mgła na cały ekran). Jeśli jednak patrzeć na ogólną oprawę i ilość elementów, szczególnie, że to Twoja pierwsza, to uważam, że jakość jest z pewnością zadowalająca.

Tak na zakończenie, dziwnie brzmi nazwa na mapie: Miasto Główne, może daj jakąś normalną nazwę np. Bluzgownia XD.
Obrazek
Niezapomniana Przygoda Tom 1
Informacja dla moderatorów:
Spoiler:
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

Glorion pisze: Jeśli chodzi o interakcie z postaciami, to nieco dziwi mnie liczba przekleństw, szczególnie gdy są one nieadekwatne do sytuacji (podchodzę do przechodnia, a on rzuca na mnie bluzgi xd).
Powiem szczerze, że tworząc te teksty nie ubogacałem je aż tyloma bluzgami... Może to po prostu przypadek :roll:

Glorion pisze: Główny bohater to dla mnie chodząca zagadka, najpierw jest zdenerwowany, gdyż ktoś ukradł jego bydło, a po wejściu do miasta i kliknięciu na pierwszy z brzegu dom wyskakuje napis: Nie mam wytrychów. Zaraz po tym okradam domy randomowych mieszkańców z rzeczy w skrzynkach. Rozumiem, że Kalemu ukraść krowe źle, ale Kali obrabować dom dobrze.
Właśnie, to zależy od Ciebie. Jeśli uważasz to za słuszne, nikt Ci tego nie broni, rób to. Gra po prostu daje Ci taką możliwość ale nie karze Ci kraść. Takie rzeczy tworzyłem, bo chciałem grę w trochę inny sposób zakończyć (czego aktualnie żałuje i nie wiem czy się nie pokuszę o zmianę), czyli tak, że końcówka Ci wygarnie między innymi kradzieże, niehumanitarne wybory itp.
Glorion pisze: Tak na zakończenie, dziwnie brzmi nazwa na mapie: Miasto Główne, może daj jakąś normalną nazwę np. Bluzgownia XD.
Pomysł naprawdę zacny :lol: Nie ukrywam, pomysł na zmianę nazwy tej lokacji wpadł mi do głowy późno i trochę z lenistwa została taka jaka jest...


Ogólnie dzięki za poświęconą chwile na ten projekt i za ocenę. A co do pogody, cóż... Próbowałem ją udoskonalić ale nie chciała ze mną współpracować, więc jest to co jest, i tak się cieszę, że działa :lol:
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 32
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Versus »

Nie grałem, ale o okradaniu domów powiem tyle:
Moralność gracza ma znaczenie dopiero, kiedy okradanie domów niesie za sobą konsekwencje i kiedy są inne sposoby na zdobycie rzeczuy. Dopiero wtedy gracz w ogóle myśli o tym, czy powinien, czy nie. Inaczej to po prostu następna dostęna opcja.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

Versus pisze:Nie grałem, ale o okradaniu domów powiem tyle:
Moralność gracza ma znaczenie dopiero, kiedy okradanie domów niesie za sobą konsekwencje i kiedy są inne sposoby na zdobycie rzeczuy. Dopiero wtedy gracz w ogóle myśli o tym, czy powinien, czy nie. Inaczej to po prostu następna dostęna opcja.
Coś racji w tym jest. Troszkę to poprawiłem ażeby gracz czuł, że na tym daleko nie zajedzie, aczkolwiek tak, aby dało się grać. Tragedii nie ma :roll: :lol:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: PInroz »

Glorion pisze:Nadal PIERWSZY! 8)

Nie wiem, kto usunął mój post, rozumiem jednak, że bycie pierwszym komentującym w temacie jest tak ponętne, że administracja jest gotowa na łamanie prawa :mrgreen:
Może dlatego, że napisałeś tylko ''Pierwszy'' Więc nie dziwota, że usunęli :wink: A swoją drogą to ja byłem pierwszy, we wcześniejszym temacie z tą grą. No ale cóż pora wypowiedzieć się o grze. Trochę pograłem, mapping jest dobry, nie podoba mi się ilość wulgaryzmów. Moim zdaniem jeżeli już wstawiamy wulgaryzmy do gry to powinny być one symboliczne kilka na całą grę (np. Serce Mroku) lub dobrze poprowadzone w jakieś kwestii dialogowej (no tutaj akurat nie mam przykładu, bo w grach z RPG Makera jeszcze na coś takiego nie natrafiłem :mrgreen:) Mimo to gra się nawet dobrze, pogram sobie dłużej i zobaczymy czy gra jest warta do nagrania na YouTube 8)
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

PInroz pisze: Może dlatego, że napisałeś tylko ''Pierwszy'' Więc nie dziwota, że usunęli :wink: A swoją drogą to ja byłem pierwszy, we wcześniejszym temacie z tą grą. No ale cóż pora wypowiedzieć się o grze. Trochę pograłem, mapping jest dobry, nie podoba mi się ilość wulgaryzmów. Moim zdaniem jeżeli już wstawiamy wulgaryzmy do gry to powinny być one symboliczne kilka na całą grę (np. Serce Mroku) lub dobrze poprowadzone w jakieś kwestii dialogowej (no tutaj akurat nie mam przykładu, bo w grach z RPG Makera jeszcze na coś takiego nie natrafiłem :mrgreen:) Mimo to gra się nawet dobrze, pogram sobie dłużej i zobaczymy czy gra jest warta do nagrania na YouTube 8)
Ciesze się, że wstępnie się podoba, i mam nadzieje, że z czasem zdanie o grze tylko będzie lepsze :D A co do wulgaryzmów... Cóż, może faktycznie odrobinę przesadziłem ale tak naprawdę dopiero wy na to zwróciliście uwage :oops:

Próby żartów posprzątane, wypowiedzi na temat prezentowanej gry, please.
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: goblin!!! »

Kiedy jestem w lokacji, gdzie dowiadujemy się o kradzieży pól, postać mi się blokuje. I chyba źle miejsce startowe bohatera, bo chyba właśnie tam miał być. Na razie sobie gram, jak coś jeszcze znajdę to będę edytować ten komentarz.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: McLaren »

Nie wyświetlają mi się grafiki hud. Po rozmowie na podwórku postać wędruje na lewą stronę ekranu, uderza w drzewo i stoi bez ruchu. Jedyne co możemy włączyć to interfejs gry.
Gra chyba nie była testowana Sebulek?
Po za tym ogranicz przekleństwa, te użyte w dialogach wydają mi się bardzo nie trafne, wręcz szczeniackie... bez urazy.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Adrap »

Pograłem chwilę i chyba pierwsze i najważniejsze co mi się rzuciło w oczy, to brak pamięci o tym, że tworzysz grę dla gracza.
Mam na myśli to, że gracz nie ma pojęcia jak stworzona jest gra i co ma robić. Gra ma mu to w jakiś sposób tłumaczy. Tu pierwszy błąd brak kompletnego intra, czy tam ustawienie startu w złym miejscu, bez różnicy, bo efekt jest ten sam. Gra wprowadza nas do gry nie mówiąc nic o niczym, po rozmowie ze staruszkiem można wywnioskować, że ktoś nam ukradł krowy. Zadanie od niego też jest mocno niesprecyzowane idź znajdź zioło w pobliżu, nie tłumaczysz nawet jak wygląda. Pamiętaj o tym, że grać będzie w to osoba która o projekcie nie wie nic, musisz wszystko wytłumaczyć dosyć łopatologicznie, żeby gracz się nie znudził w drodze bez określonego celu za gościem, którego imienia i tak zapomniał i wie tyle że miał go szukać w mieście. Dialogi powinny być bardziej dla gracza, tak samo design gry (ścieżki itd.). Tak samo brakuje objaśnień do takich rzeczy jak kamień mocy. I szkoda bo mimo wszystko to jest chyba największą bolączką gry (nie pograłem zbyt długo), bo o ile brak wyświetlanego huda czy zły start gracza da się przełknąć w jakiś sposób to na błądzenie bez większego celu już szkoda czasu niestety.
Fajnie byłoby jakbyś w kolejnych aktualizacjach pomyślał właśnie o tym aspekcie, zamiast jakiś mniej znaczących fixów. A no i słownictwo, po drugim rzuconym bezmyślnie bluzgu gra dostała automatycznie w twarz Alt-F4
Myśl więcej o graczu w następnych grach!
P.S. Teraz znalazłem poradnik, ale jak coś to żadne usprawiedliwienie jak coś, gra powinna się grać sama :P
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

goblin!!! pisze:Kiedy jestem w lokacji, gdzie dowiadujemy się o kradzieży pól, postać mi się blokuje. I chyba źle miejsce startowe bohatera, bo chyba właśnie tam miał być. Na razie sobie gram, jak coś jeszcze znajdę to będę edytować ten komentarz.
Przepraszam za błąd, nie wiem co ja zrobiłem, że tak mi wywaliło to miejsce startowe... Z góry przepraszam, w razie czego już poprawione :oops:

McLaren pisze:Nie wyświetlają mi się grafiki hud. Po rozmowie na podwórku postać wędruje na lewą stronę ekranu, uderza w drzewo i stoi bez ruchu. Jedyne co możemy włączyć to interfejs gry.
Gra chyba nie była testowana Sebulek?
Po za tym ogranicz przekleństwa, te użyte w dialogach wydają mi się bardzo nie trafne, wręcz szczeniackie... bez urazy.

Nie wyświetlał się hud, bo niestety coś pokręciłem z miejscem startowym... Teraz powinno być wszystko w porządku. A co do przekleństw, to cóż mogę powiedzieć. Swoje już usłyszałem. Tworząc to, nie odczuwałem, że jest ich aż tyle, żeby były rażące... A gra była testowana, także turbo bubla udało mi się powstrzymać przed wrzuceniem go tu... No tylko ten start... Nie jestem w stanie wytłumaczyć :?

Adrapnikram pisze:Pograłem chwilę i chyba pierwsze i najważniejsze co mi się rzuciło w oczy, to brak pamięci o tym, że tworzysz grę dla gracza.
Mam na myśli to, że gracz nie ma pojęcia jak stworzona jest gra i co ma robić. Gra ma mu to w jakiś sposób tłumaczy. Tu pierwszy błąd brak kompletnego intra, czy tam ustawienie startu w złym miejscu, bez różnicy, bo efekt jest ten sam. Gra wprowadza nas do gry nie mówiąc nic o niczym, po rozmowie ze staruszkiem można wywnioskować, że ktoś nam ukradł krowy. Zadanie od niego też jest mocno niesprecyzowane idź znajdź zioło w pobliżu, nie tłumaczysz nawet jak wygląda. Pamiętaj o tym, że grać będzie w to osoba która o projekcie nie wie nic, musisz wszystko wytłumaczyć dosyć łopatologicznie, żeby gracz się nie znudził w drodze bez określonego celu za gościem, którego imienia i tak zapomniał i wie tyle że miał go szukać w mieście. Dialogi powinny być bardziej dla gracza, tak samo design gry (ścieżki itd.). Tak samo brakuje objaśnień do takich rzeczy jak kamień mocy. I szkoda bo mimo wszystko to jest chyba największą bolączką gry (nie pograłem zbyt długo), bo o ile brak wyświetlanego huda czy zły start gracza da się przełknąć w jakiś sposób to na błądzenie bez większego celu już szkoda czasu niestety.
Fajnie byłoby jakbyś w kolejnych aktualizacjach pomyślał właśnie o tym aspekcie, zamiast jakiś mniej znaczących fixów. A no i słownictwo, po drugim rzuconym bezmyślnie bluzgu gra dostała automatycznie w twarz Alt-F4
Myśl więcej o graczu w następnych grach!
P.S. Teraz znalazłem poradnik, ale jak coś to żadne usprawiedliwienie jak coś, gra powinna się grać sama :P
No właśnie, dla gracza. Właśnie nie chciałem, aby ta gra była łopatologiczna. Chciałem żeby gracz też musiał jakoś ruszyć głową w pewnych kwestiach. Według mnie, wtedy gdy masz podane na tacy co masz jak/gdzie/po co/dlaczego zrobić robi się mozolnie. Masz racje, początek o niczym nie mówi, bo ruszasz w nieznane. kolejne misje, trochę Ci przybliżają temat. Na temat słownictwa się nie będę wypowiadał, bo ileż razy mam powtarzać to samo :roll: Jeżeli chodzi o poradnik, to dlaczego żadne usprawiedliwienie? :roll: Wiem, że nie wszystko jest objaśnione w grze tak jak być powinno, aczkolwiek tam jest (chyba) wszystko co potrzeba wiedzieć... Spróbuj się pochylić jeszcze na moment nad tym projektem i wierze, że nie jest aż tak do bani jak mówisz :oops:
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Adrap »

Ale ja nie mówię że gra jest zła czy coś w ten deseń. Po prostu mi ten aspekt nie pasował i tak nie miałem zamiaru przechodzić jej całej tylko wypróbować co i jak ;) Właśnie wydaje mi się że gra ma potencjał.
I jeszcze raz o co mi chodzi że gra jest dla gracza. Jeśli nie przeczytam poradnika (nie ma info że trzeba to zrobić w grze) to np. mógłbym tylko domyślać się jak działa ten kryształ. Takie rzeczy trzeba w miarę jasno przedstawiać w grze.
Zdecydowanie nie wyszła ci łopatologiczna ale jest też niejasna przede wszystkim. Tak samo ten starzec, skąd mamy wiedzieć który to kwiat, można było chociaż kolor podać. Tak to wychodzi na taki quest który polega na przeklikaniu większości lasu jeśli ktoś przez przypadek go ominie.
Jeśli chcesz żeby gracz ruszył głową powiedz że kwiat ten zazwyczaj rośnie w na mchu i wtedy gracz będzie musiał (minimalnie) pomyśleć gdzie rośnie zazwyczaj mech (przykład mocno z tyłka). A nie wysyłaj go w nieznane, bo przeklikanie całej mapy to wcale nie jest ruszenie głową, jedynie frustruje jak coś przegapisz, a o to nietrudno.
No i oczywiście dam grze 2 szansę jak będzie inna wersja. Good luck.
P.S. nie krytykuje całej gry jedynie część w którą zagrałem.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: goblin!!! »

Cóż, grzebiąc trochę w plikach, chcąc zobaczyć co tyle tu warzy, znalazłem parę ciekawych rzeczy. Jak np. PDF wniosku o prawo jazdy. Swoją drogą nazwy plików to też arcydzieło :lol:
moras.png
Ale przynajmniej znalazłem bratnią duszę w nazywaniu plików :v. Zacznę grać wieczorem, w miarę postępu będę pisał/edytował (zależy czy ktoś napiszę po mnie).
Ps. Usuń RTP (pliki) z gry, bo trochę ważą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Sebulek »

goblin!!! pisze:Cóż, grzebiąc trochę w plikach, chcąc zobaczyć co tyle tu warzy, znalazłem parę ciekawych rzeczy. Jak np. PDF wniosku o prawo jazdy. Swoją drogą nazwy plików to też arcydzieło :lol:
moras.png
Ale przynajmniej znalazłem bratnią duszę w nazywaniu plików :v. Zacznę grać wieczorem, w miarę postępu będę pisał/edytował (zależy czy ktoś napiszę po mnie).
Ps. Usuń RTP (pliki) z gry, bo trochę ważą

Haha, tu mnie masz z tą nazwą :lol:

Co do RTP... Nie ukrywam, że nie wiem jak to zrobić, aczkolwiek czy przy zmodyfikowanych niektórych tilsetów nie będzie później wywalał błąd u kogoś podczas próby odpalenie lub po prostu będą puste placki bo on nawet ich nie widzi?
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RMXP] Marakesha

Post autor: Fear »

Ok, mam chwilę (przecież jest dopiero 2:35), stąd napiszę tutaj coś od siebie. Od razu na wstępie - nie grałem, ale jeśli poprawisz to i owo,
prawdopodobnie zagram, bo tak jak napisał to Adrapnikram, zdecydowanie nie jest źle, szczególnie jak na pierwszy projekt. Natomiast kilka
uwag zdecydowanie jestem w stanie napisać, po obejrzeniu screenów, czy chociażby opisach, które umieściłeś.

- Mapping nie jest straszny, szczególnie biorąc pod uwagę, że to Twój pierwszy projekt. Jednakże, rtp rpg makera XP, jest
(według mnie) jednym z najpiękniejszych i najbardziej kompletnych setów grafik, w szczególności biorąc pod uwagę ubogość
rtp dołączonych do innych makerów. Z tych zasobów zdecydowanie da się stworzyć piękne lokacje. Oczywiście, kiedy mieliśmy
rok 2014 i widziałem po raz 50 taką samą mapkę, zlepioną z tego samego, pewne niedostatki mogły z automatu zrazić,
ale nie zmienia to faktu, że jeśli włożysz w nie (lokacje) sporo pracy, stworzysz coś fantastycznego dla oka. I nie popadaj tu w stronę
przesadnych fogów i przyciemnień ekranu, uniemożliwiających zobaczenie na nich cokolwiek, wrzucania 150 kwiatów na 1 małej
mapce. Postaw na schludność i zapomnij o robieniu mapek w układzie "od linijki". Stąd nie martw się samym brakiem innych
grafik.

- Nie przesadzę, jeśli powiem, że każdy użytkownik tsukuru bardzo szybko ogarnie (jeśli nie zna ich na pamięć) mechaniki, klawiszologię,
większości makerów. Mimo wszystko, przy tworzeniu, zalecam wyobrażenie sobie, że tworzysz grę dla kogoś, kto właśnie kupił ją na
steamie i nie miał z rpg makerem nic wspólnego. Pdf z instrukcją jest spoko dodatkiem, ale wciąż zaledwie dodatkiem. Zrób tutorial,
ewentualnie z opcją pominięcia i tłumacz wszystko dla gracza. Tak jak wspomniano wcześniej "gra ma przechodzić się sama".

- Wyrzuć przekleństwa. Z nimi jest ten sam problem, co z przesadnym przyciemnianiem ekranu. Ma dodawać klimatu, a działa odwrotnie.
Jeśli nie utrudnia rozgrywki, to śmieszy (ale nie bawi). Prostota słów, dobrze użyta, jest wspaniałym narzędziem. Sam zaznaczasz, że to gra o farmerze,
któremu uciekły krowy. Jeśli to satyra, super. Ale wtedy dołączanie do tego przekleństw ma się nijak. Obejdź to dialogami, animacjami charsetów,
jeśli nie, po prostu animacjami walki wyświetlonymi na charsecie.
Moralność gracza ma znaczenie dopiero, kiedy okradanie domów niesie za sobą konsekwencje i kiedy są inne sposoby na zdobycie rzeczy. Dopiero wtedy gracz w ogóle myśli o tym, czy powinien, czy nie. Inaczej to po prostu następna dostępna opcja.
Tutaj mogę dodać tyle, że może to oczywiście być zaimplementowane również bez kary, bazując na moralności samego gracza, nie postaci, którą gra, ale wtedy musiałbyś dać jakiś kontekst dla osoby, którą można okraść. Może to jakiś przyjaciel? Albo starzec, któremu umarł ktoś bliski? Wtedy gracz nawet mając pewność, że nie czeka go kara, może nie chcieć tego robić (ewentualnie czekając na nagrodę za bycie "dobrym" w późniejszym momencie gry. Wciąż, taki klimat nie wydaje się być łączony z założeniem Twojej gry.

- I ostatnia sprawa. Aspekt schludności. No nie może tak być, jak jest na screenie z menu statusu: Ściśnięta czcionka (grrrr), "Zla" i "Energi", rozlazłe elementy ekwipunku. Wszystko ma być równe, proporcjonalne. Jeśli "Doświadczenie:" się ściska, zamień to na "Dośw.:" a "Level, Życie, Energi:" na: Poz.: (tak, resztę gry masz po polsku, prawda?) PŻ:, EN:.

To i tyle, zaglądnę od czasu do czasu, żeby sprawdzić, czy coś się dzieje. ;)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ