[RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Shadi
Posty: 49
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 03 lip 2019, 12:45

Ta gra została ukończona w 2013 roku, tylko po latach po zagraniu w nią stwierdziłem, że przygotuje wersję poprawioną. To nie było planowane przez mnie, a tak wyskoczyło niespodziewanie.. A z resztą możesz na poprzedniej stronie chyba o tym przeczytać.
Ale to nie oznacza, że proces twórczy tyle trwał. Wszystkie lokacje, wydarzenia, systemy i postacie itp, już od 2013 roku są w tej grze, a jedynie teraz poprawiam błędy w niej + jeżeli mi się zachcę to trochę usprawnień wprowadzę, ale w zdecydowanej większości poprawiam błędy. Zatem nie włóczę się tak z tą grą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Glorion
Posty: 57
Rejestracja: 06 gru 2015, 17:04

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Glorion » 04 lip 2019, 09:49

Nie to miałem na myśli. Wiele gier jest zapowiadanych, wydawanych, ogrywanych przez graczy z forum, a potem zapominanych lub przynajmniej nikt nie wypowiada się w temacie o nich. A tutaj 6 lat, a temat żyje.
Obrazek
Niezapomniana Przygoda Tom 1
Informacja dla moderatorów:
Spoiler:
Shadi
Posty: 49
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 20 lip 2019, 12:50

Witajcie. Po tym jak kilka dni temu dostałem od testera kolejne uwagi, do 5 odznaki w grze, czyli nieco ponad połowy gry, wprowadziłem niezbędne poprawki i tak ponieważ było cicho ostatnimi czasy, to wrzucam kolejną listę. Żadnych nowych lokacji, wydarzeń, funkcjonalności nie dodałem, nie widzę więc powodu, by wrzucać jakieś screeny.
Zmiany systemowe:
    Naprawa systemu BOXa by resetował się za każdym wejściem do PC
    Zmiana systemu łapania pokemonów tak, aby gdy złapiemy jakiegoś pokemona, a nie mamy miejsca w drużynie, odsyłał go do boxa
    Poprawa lotu, aby poprawnie informował nas o rodzaju lokacji z powodu której nie możemy latać i rozróżniał kilka takich lokacji
    Naprawa dzikich pokemonów w Lesie Relips
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
    Naprawa ścieżki chodzenia gracza, który wybrał złą opcję w siedzibie TS na ostatnim piętrze, tak aby nie wchodził w ścianę
Zmiany w przebiegu gry:
    Ograniczenie liczby Spinaraków w wieży spinaraków na Drodze przed Miastem Volter do 10 (o połowę)
    Sprawienie że Dantel i Ariados są od razu widoczni, by nikt nie ominął scenki z nimi w wieży spinaraków
    Zostawienie części gruntsów w siedzibie Team Skyar w Hount dla gracza który wybrał zło + dodanie im dialogu w złej wersji (np.: że jesteśmy ich zdaniem szpiegami, konkurentami u łask Uramusa itp.)
    Dodanie żeby admin Team skyar i Prezes Cuir w Ratuszu - z którymi event jest adresowany do dobrego gracza - nie byli widoczni, jeżeli jesteśmy źli
Zmiany w kształcie dialogów
    Dodanie dialogu z policjantem, zlecającym nam pójście do wieży Spinaraków zamiast pustej gromadki policjantów blokującej nam drogę.
    Usunięcie monologu moralizatorskiego i usunięcie przyznania się do zła w dialogu z Dantelem w wieży Spinaraków.
Naprawa błędów w dialogach
    Naprawienie ponóc w tekście nauczycielki w Volter i dodanie tam tekstu o dialogu z Sounto z Cravem
    Naprawienie ponóc w tekście blond żonglera w Volter
    Naprawienie mógłbyś u trzeciego naukowca na wejściu do siedziby TS nawet jeżeli jesteśmy kobietą
    Naprawa braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w Volter jeżeli jesteśmy źli
Zmiany uczłowieczające grę:
    Dodanie aby członek Team Skyar, który nam mówi o kartach dostępu jeżeli jesteśmy źli, zniknął i pojawił się mniej więcej tam gdzie te karty dostępu są, powiedział nam żeby ich szukać wśród skrzyń i zniknął po ich odnalezieniu ich i podziękowaniu mu.
    Dodanie możliwości sprawdzenia ile mamy pkt w hali wyścigowej w Mieście Volter
    Wsadzenie Spinaraka zamiast Ekansa w Strefie Safari, byśmy mogli go gdzieś indziej oprócz Wieży Spinaraków złapać.
    Danie ciemniejszego tła walki w wieży spinaraków, by cokolwiek tam było widać w walce
Cóż. Trochę mnie szokuje to, jak ta gra jest zabugowana, a jak dużo wysiłku w nią na początku tej dekady włożyłem i jaki czas ją tworzyłem (3 lata z kawałkiem). Ale cóż, zdarza się. Miejmy nadzieję że wersja poprawiona będzie wystarczająco grywalna.. To tyle.
Obrazek
Shadi
Posty: 49
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 11 sie 2019, 16:59

Jestem trochę dalej, jak na półmetku prac poprawczych w grze. Chciałbym się wobec tego spytać, czy z racji zamieszczania jedynie suchych informacji o zmianach, byłoby zainteresowanie grą z dotychczasowymi poprawkami włącznie czy raczej wolicie poczekać do opublikowania pełnej wersji po zakończeniu wszystkich zmian?
Pytam z jednej strony bo co jakiś czas mam myśli żeby to porzucić, nie będę mówił z jakiego powodu, a szkoda byłoby mojej pracy, żeby nikt tego nie zobaczył. Znaczy jak na razie stawiam temu stanowczy opór, ale jest we mnie lęk, że kiedyś zabraknie mi silnej woli, wyrzucę te pliki w diabły i zmarnuję ponad pół roku. Z drugiej zaś pytam po prostu z tego powodu, że suche informacje tekstowe co poprawiłem, to może być dla was trochę za mało i możecie być nimi znużeni.
Poza tym, chciałem powiedzieć że zmieniam tytuł gry, spolszczam go, z racji na to że i tak większość elementów gry jest po polsku (nazwy lokacji, ataków, przedmiotów itd.) Teraz będzie on brzmiał "Pokemon: Wersja Utopijna". W związku z tym chciałbym prosić o zmianę nazwy tematu. Na potrzeby nowej nazwy Yoroiookami, dla którego wielkie brawa za to, zrobił dla mnie na moje zamówienie nowy ekran tytułowy dla gry. Oto i on: https://i.imgur.com/qceIwJi.png
To by było na tyle. Do następnego razu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 88
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Witcherek01 » 11 sie 2019, 17:01

Nie lubię pokemonów... Nie... Nie znoszę ich XD. Ale powiem jakbym ja chciał. Jeśli serio myślisz że nie dasz rady to daj nam to co masz. A jeśli dasz radę to rób twórz, i podeślij całość. Pozdrawiam, i powodzenia!
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3215
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: X-Tech » 13 sie 2019, 08:03

Witcherek01 pisze:Nie lubię pokemonów... Nie... Nie znoszę ich XD. Ale powiem jakbym ja chciał. Jeśli serio myślisz że nie dasz rady to daj nam to co masz. A jeśli dasz radę to rób twórz, i podeślij całość. Pozdrawiam, i powodzenia!


A ja nie cierpie Wiedźminów, Gothiców, Mmorpgów i tym podobnych rzeczy w programie do gier JRPG, bo to nigdy nie działało i nie ma prawa zadziałać. Tego typu gry odrzucały mnie natomiast Pokemony to idealny wybór na rpgmkera wg. mnie. Idealne wręcz Dragon Waarriorowe GameboyOwe 8bitowe JRPGOWE ostre i wyraziste środowisko do takiej produkcji gdzie klimat J i stylistyka wylewają się litrami.


Nie mogę się doczekać Shadi. To naprawdę porządna produkcja to co robisz.
Polskie gry z rma mają ostatnio żałosną opinię...mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego.
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 88
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Witcherek01 » 13 sie 2019, 11:30

Ok. Twoje zdanie i szanuję je. Ale nie masz racji - RPG Maker jest takim programem w którym możesz zrobić wszystko, strzelankę? Zrobisz. Popatrz na projekt Pinroza, jak to wygląda? Wygląda świetnie i co? Da się?


Dalej wyłącznie wypowiedzi ściśle na temat prezentowanej gry, please.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Shadi
Posty: 49
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 13 sie 2019, 12:44

Zaskoczyłeś mnie X-Tech. Muszę ci powiedzieć, że jak mam testerów to jedna jest taka mniej wymagająca, a drugi jest taki bardziej wymagający. I jak czytam uwagi od tego drugiego, to w większości mam wrażenie że moja gra jest przeciętna, a czasami mam wrażenie że zrobiłem jakiegoś potwornego gniota. Ale dziękuję, to bardzo miłe, zwłaszcza ze strony kogoś takiego jak ty.
Choć muszę jeszcze powiedzieć, że chociaż ja robię mapy i eventy to jest to nie tylko moja produkcja i duży wkład włożyli w nią inni ludzie (Voomy/Mikołaj Motak - zrobił dla mnie kilka spritów postaci, teraz testuje grę), Shobu - pomagał mi w wymyśleniu fabuły, pisał dla mnie przez spory kawał gry dialogi, czy Ayene - która pomogła mi rozwiązać kilka bardzo ważnych problemów ze skryptami. Więc te wszystkie brawa, to nie tylko dla mnie.
Swoją drogą ostatnio mówimy o tym titlescreenie, to uznałem że warto przejść do meritum i wymienić kilka rzeczy, które udało mi się zrobić od 20 lipca.
Oto i te poprawki:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
[*]Zmiana aby złapanie Darkraia nie uniemożliwiała kontynuowania zdarzenia w Zamku Altoir
[*]Zmiana walki z Uramusem w przypadku złej drogi, po wizycie na Magmowyspach, na taką, która umożliwia przejście dalej, którą można wygrać.
[*]Poprawa wykrywania posiadania legend u Crava w Miasteczku Sounto
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie przegródek z różnymi rodzajami przedmiotów do plecaka (skorzystałem tu ze skryptu autorstwa Ayene) i optymalizacja ułożenia przedmiotów w nich po uwagach testera
[*]Dodanie aktualnej godziny w PokeDeV
[*]Dodanie możliwości polecenia do danego miasta, jeżeli tylko byliśmy w tamtejszym PC
[*]Dodanie możliwości polecenia na Drogę 10 - by gracz nie musiał zbyt długo wracać się w razie przegranej między Volter a Gallo
[*]Dodanie wytłumaczenia dlaczego gracz nie może latać w przyszłości
[*]Naprawa zablokowania lotu w wypadku przegranej na Magmowyspach (nie dezaktywował się przełącznik, który blokował lot kiedy jesteśmy na Magmowyspach)
[*]Poprawa odporności na ataki elektryczne u Swamperta
[*]Poprawa wielu opisów przedmiotów, aby były bardziej czytelne i dopisanie opisów tam, gdzie ich brakowało
[*]Naprawa karty dostępu 1 aby była nieużywalna
Zmiany w mapach:
[*]Poprawa teleportów na Magmowyspach, by aktywowały się na dotknięcie bohatera, a nie naciśnięcie przycisku.
[*]Dodanie możliwości wyjścia z instytutu Pokemon w Hount, nawet jeżeli nie pokonaliśmy Skyarowców
[*]Dodanie policjantów blokujących wejście do Gallo jeżeli nie złapiemy Kyogre pod pretekstem potencjalnej fali turystów do Jaskini Mórz z tegoż miasta, zagrożonej potencjalną powodzią wywołaną przez Kyogre w fali gniewu.
[*]Zablokowanie poprzez dodanie kamieni, możliwości wypłynięcia z Magmowysp
[*]Dodanie kamieni przy granicach wyznaczających pole do pływania na Drodze 10, aby było ono szczelne
[*]Dodanie blokowania pójścia na lewo i na prawo w mostku w 3 gymie
[*]Zablokowanie lawy na Magmowyspach
[*]Naprawa blokowania mostu w Gallo aby nie dało się z niego pływać
[*]Poprawa wycieraczek domkach, aby nie dało się chodzić po czarnym - w tych przynajmniej opartych na podstawowym tilesecie wnętrz
Poprawki uczłowieczające grę:
[*]Dodanie zadania z mostem i Mewtwo do listy zadań
[*]Dodanie informacji o Mewtwo ukrywającym się w jaskinii w cutscence nad przepaścią na Drodze 8
[*]Dodanie informacji o niewidzialnych ścianach w zamku Altoir w dialogu z Shade'm
[*]Dodanie informacji w dialogu ze Sneavenem, skąd popłynąć na Magmowyspy
[*]Sprawienie, by odcień ekranu wracał do normalnego nawet jak się pokona Darkraia
[*]Zmiana odcieniu ekranu w Lesie Relips na normalny, o ile ukończyliśmy zadanie z Cheryl i Celebim (to miało tworzyć mroczny klimat tamże)
[*]Dodanie siostry Joy przed tunelem altoir.
Zmiany w scenkach w grze:
[*]Naprawienie by było widać bohatera płci przeciwnej przy Zamku Altoir, jeżeli wychodzimy z niego, a jesteśmy źli.
[*]Próba poprawy synchronizacji czasowej zdarzenia na początku Wyspy Heneta
[*]Dodanie wzmianki w rozmowie z MaTe na temat tego, że widział się z graczem wcześniej.
[*]Naprawa scenki z Rosmanem na Magmowyspach, by się włączała nawet wtedy, gdy idziemy na prawo
[*]Usunięcie eventów uruchamiających scenkę przy granicy schodów do Instytutu Pokemon w Hount, zacinających grę
Zmiany w dialogach:
[*]Dodanie powtarzania kodu do bramki w Instytucie Pokemon u jednego Naukowca
[*]Dodanie w dialogu z Drahem na Drodze 9 uzasadnienia opinii gracza że to co widział Drahe, to tunel czasowy opartej na tym, że przeniesiono go już wcześniej do prehistorii
[*]Zmiana dialogu z Rosmanem na Magmowyspach na szczycie na bardziej naturalny.
[*]Dodanie brakującego dialogu dialogu sprzedawcy i As Trenerowi w restauracji na Drodze 10
[*]Dodanie 2 alternatywnych dialogów - dla rozmowy z Darkrai jeżeli jesteśmy źli oraz dla npc, który narzeka że nie ma mostu - jeżeli go odbudowaliśmy
[*]Usunięcie tabliczek przed zwykłymi domkami w Altoir, informującymi, że tutaj jest budynek mieszkalny
[*]Naprawa źle napisanego dialogu policjantów blokujących drogę za Altoir
[*]Zmiana „bardzo jest mnie przykro” na „bardzo jest mi przykro” w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
[*]Poprawa niewykrywania płci w 5 dialogach
[*]Naprawa 2 literówek
[*]Poprawa dialogów dzieciaków w tunelu Altoir, gdzie mają źle znaczniki i w rezultacie cały ich tekst jest zielony
Cóż. To by było na tyle. Do usłyszenia następnym razem.
Obrazek
Shadi
Posty: 49
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 21 sie 2019, 15:19

Czas na małą aktualizację co też nowego przez ostatni tydzień udało mi się zrobić:
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie aby pokemony w boxie wyświetlały właściwą formę nie tylko po kliknięciu, ale też od razu
[*]Dodanie możliwość ewolucji dla pokemona startera
[*]Przyspieszenie animacji trenera w walce o połowę czasu
[*]Naprawienie tego, że w Box w hali contestów działał nie do końca dobrze bo nie znikała gąsienica pokemonów
[*]Naprawienie by kamienie ewolucyjne zużywały się po wykorzystaniu
[*]Dodanie możliwości anulowania ewolucji pokemonów jak w oryginalnych grach
[*]Zmiana ilości punktów SP wymaganych dla poszczególnych ataków - do tej pory było ono identyczne z PP w oryginalnych grach, co było kuriozalne, bo za 5 SP można było użyć Fire Blasta, a za 30 Tackle'a. Od tej pory SP wymagane jest wprost proporcjonalne do siły ataków - najsilniejsze ataki są za 90 SP, a najsłabsze za 40-50.
[*]Dostosowanie wrogich pokemonów do większych potrzeb SP - zwiększenie im punktów SP do 300 - 400.
Dodanie zmian statystyk do ataków jako statusów: typu status wzrostu ataku, status wzrostu obrony, status spadku zwinności itd. Odtąd te ataki nie będą bezużyteczne.
[*]Wprowadzenie jako statusów również ataków które męczą gracza przez kilka tur np: Wrap, Fire Spin itd. oraz zmian pogody w walce takich jak Grad czy Burza piaskowa, czy w końcu ataki leczące gracza też są jako statusy, które zwiększają HP.
Inne zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie więcej atakom starterom
[*]Dodanie Cascoona i Dustoxa oraz Crobata do gry
[*]Naprawienie funkcjonowania ewolucji Cascoona i Dustoxa - tester wyewoluował Cascoona, a mu się Beautifly w boxie pokazywał
Drobne błędy:
[*]Naprawienie by gracz przy przechodzeniu do contestu zmieniał się w rączkę dopiero przy pojawieniu się na planszy contestowej, a nie wcześniej
[*]Naprawienie by znikała leśna mgiełka jeżeli zakończyliśmy przygodę z Cheryl w teleporcie z tego nawiedzonego domku z Celebim
[*]Naprawienie drzwi w barakach Team Skyar na Drodze 4 by teleportowały do pomieszczenia zalanego już przez Grimery, jeżeli je pokonaliśmy
[*]Naprawienie funkcjonowania Revive'a i Max Revive'a
Zmiany w dialogach:
[*]Usunięcie ksywy Mareepa - Wełniaczek i odtąd bohaterka zwraca się do niego po nazwie gatunku
[*]Naprawienie braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w siedzibie Team Skyar w mieście Volter
[*]Wprowadzenie rozróżnienia płci dla dialogu gracza z MaTe w latarni morskiej w Iris oraz w świątyni tamże
[*]Naprawienie dialogu w pierwszej sali z trenerką, która mówiła że Steelix do ewolucji potrzebuje przedmiotu, a chodziło o Onixa.
Ogółem to pierwszy tester, który jest najdalej ma już 6 odznak, druga testerka dogania go i ma już 4, a ostatni trzeci, który dopiero niedawno wystartował ma już dwie odznaki. Powoli, ale do przodu. Mam nadzieję, że nic nie stanie mi na drodze udostępnienia wersji poprawionej, kiedy przyjdzie na to czas. Oby.
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: anrgames, McLaren i 1 gość