[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Soul

Konrad Championship (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Soul » 01 lut 2019, 00:54

No i super. Wycofałem się ze sceny prawie całkowicie, ale na niusy o tej grze nie mogę pozostać obojętny. WIdzę bardzo duży rozwój w kwestii estetyki w porównaniu do wcześniejszych wersji, już myślałem, że nie przyjdzie mi zobaczyć rmówki w którą na prawdę będę miał ochotę zagrać, ale to była zgubna myśl.

Pomimo, że w sumie postać Luny podczas gry poznaliśmy tylko podczas
Spoiler:
to z samych screenów i filmików można polubić tą postać, widać że solidnie zaprojektowałeś charaktery postaci.

Mniejsze usterki o których wspomniał McLaren oczywiście pewnie są, ale ja czekam na danie główne czyli dobrze wykreowane postacie z którymi można się utożsamić i epickość.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 01 lut 2019, 07:48

McLaren


Rysunki (arty postaci oraz pozostale, ktorych nie ma na screnach) wykonuje sam. Tak samo jak animacje.

Soul


Fajnie, ze sledzisz projekt mimo tylu lat. Tak, Luna
Spoiler:


Zobaczycie zreszta sami. Perzebieg walki z bossem 1 rozdzualu ma dwa warianty, w zaleznosci od tego czy uda sie graczowi zdobyc pewien przedmiot, w teraz juz pelnoprawnym sidequescie. Luna jest wredna, ale Sanagi nie jest typem, ktory pozwala sobie pocisnac. Zreszta to zalezy od wyborow opowiedzi w dialogach.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 795
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: McLaren » 01 lut 2019, 16:42

AkiNebula_e winszuję bardzo ładnie narysowane postacie, czy mógłbyś zdradzić nam w jakim programie wykonujesz grafikę?
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 01 lut 2019, 17:05

McLaren pisze:AkiNebula_e winszuję bardzo ładnie narysowane postacie, czy mógłbyś zdradzić nam w jakim programie wykonujesz grafikę?


Corel Draw do pracy na wektorach i Corel Paint do finishu, nakladania koloru i post procesu.

W spoilerze kilka moich prac, niektore powiazane z gra Saga Demonow, a niektore po prostu czesc szerszego projektu (podrecznik RPG)

Spoiler:
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 795
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: McLaren » 02 lut 2019, 05:16

Teraz to pojechałeś :) Właśnie dostałem szoku po kliknięciu załącznika :) Oczywiście pozytywnie rzecz ujmując ;) Niesamowite rysunki, ale najbardziej przyłożyłeś się do pierwszego, szczegółowość na najwyższym poziomie :)
Zauważyłem jeden... drobny błąd który rzuca mi się w oczy... 3 obrazek jest fantastyczny ale nienaturalnie wygląda dłoń kapłana, który trzyma pochodnię w takim sensie, że jest ona zgrubiona u samej góry i wydaje mi się że wychodzi z ręki... chociaż sam już nie wiem o tej godzinie mam zmęczone oczy...
Uczyłem się w szkole na Corel Draw ale niestety słaby był nauczyciel i więcej nauczyli mnie siedzący obok pracujący już w branży graficy, jakoś nie przypadł mi do gustu ten program wolę robić grafikę rastrową w Photoshop'ie. Rysujesz na tablecie graficznym? Jeżeli tak to jaki masz i czy polecasz?
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 02 lut 2019, 09:47

Rozczaruje Cie. Tylko mysz i krzywe Beziera. Nie uzywam tabletu.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 795
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: McLaren » 02 lut 2019, 21:35

Szacunek ;) Podziwiam ;)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: X-Tech » 03 lut 2019, 13:47

Grafiki bardzo ładne, ale ja czekam na grę, a nie na luźne graficzki ;)

Polecam do pełniaka zrobić taki bajer. W jednym folderze wrzuć pełną grę. (Folder "GRA")
Do drugiego wrzuć właśnie wszystkie extrasu jak właśnie utworzone grafiki. Podpisz je jakoś.
Możesz też dodać inne elementy. Folder (EXTRA)
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 01 wrz 2019, 17:48

https://www.cda.pl/video/38593368a

Przerobilem intro od podstaw. Wlasnie wysylam gre na serwer. Istnieje jeszcze dosc powazny blad zwiazany ze znikajacymi, maksymalnymi punktami zycia ale nie udalo nam sie znalezc przyczyny. Wystepuje rzadko, ale gdzies tam jest. Po prostu zapisujcie w czesto i gdzie sie da.

edit.1

https://www76.zippyshare.com/v/vJaQ8mdp/file.html - Aktualna wersja Sagi Demonów 1.0

Nie będę wymieniał ilości zmian i poprawek, gra została praktycznie napisana od początku, przebudowano systemy, które w zalążku działały już w poprzedniej wersji. Zrezygnowałem z własnego systemu walki na rzecz rozszerzenia tego, który już jest w silniku.

Zagracie, zobaczycie sami. Kto zna poprzednią wersją będzie w stanie od razu zobaczyć liczne różnice.

Gra jest po prostu spakowana, dlatego wymaga obecności RTP na komputerze. Nie powinno być już problemów z kodekami wideo z tego względu, że wszystkie prerendery praktycznie zostały zastąpione scenkami "na silniku gry" (ale to brzmi, po prostu są robione przez skrypty).

W folderze z grą tak jak zawsze znajduje się folder FONTS. Gra używa własnych fontów dlatego jeśli chcemy cieszyć się normalną czcionką musimy wgrać je do systemu (folder FONTS w kat. Windows).

Gra korzysta również z systemu DYNRPG od Cherrego aby wspierać animowanych wrogów w walce oraz by sterować ATB z poziomu przełączników. Nie usuwajcie żadnych, nawet pustych folderów dodatkowych w grze. One tam są potrzebne aby obejść problemy z pluginem animacji potworów.

Gra sprawdzana była na dwóch komputerach, w tym jeden z nich to stary 2 rdzeniowy celeron i chodzi bez zarzutu. W razie problemów z uruchomieniem wkleić screena i opisać co się dzieje. Nie mogę wykluczyć, że u kogoś coś się wykrzaczy.

Gra została przystosowana do używania gamepada (ten od PS1, PS2 sprawdza się bardzo dobrze) i to jest sugerowany przeze mnie sposób grania w grę.

Gra nie zawiera jeszcze samouczków dotyczących rozszerzonych systemów. Poruszone są tylko najważniejsze elementy związane z dodatkowymi funkcjonalnościami gry.

To by było wszystko, miłej zabawy. Projekt idzie wolno, ale idzie. Dorosłe życie jest bezlitosne dla pasji i marzeń.

Poniżej informacje na temat zakończenia obecnej wersji gry:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2019, 02:31 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: X-Tech » 01 wrz 2019, 19:17

Zarąbiste są te animacje ruchów walk w intro. Nie widziałem w żadnej grze polskiej z rpgmakera takiego rozmachu w scenkach.
W zasadzie to takiej zarąbistej przestrzennej dynamiki w scenkach to nie widziałem nawet w zagranicznych grach z rma.
Rozmach przez duże R. Nic tylko w to rąbać. Ogromne wrażenie robi samo intro momentami.


Bardzo podobają mi się te motywy latających wojowników. Mocno to przypomina lub wydaje się inspiracją z samego Dragon Balla. Jest to jednak coś zupełnie innnego. Naprawdę bomba ogólnie miejscami. Chce się to podziwiać i wciągać w ten świat.
Jeszcze raz ta dynamika przestrzenna starć powietrznych to majstersztyk wręcz....wielki szacun.
Zawsze chciałem zagrać w grę w rmie, w której występowały by tak dynamiczne starcia w czasie rzeczywistym jak w twoim intro.

Są rzeczy, których można się przywalić, ale te dynamiczne akcje po prostu miażdżą...
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 02 wrz 2019, 18:41

Edytowałem 1 post tematu by zawierał zaktualizowane informacje oraz linki do gry.

Nie ma gry idealnej, idę za swoją wizją po prostu.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: X-Tech » 03 wrz 2019, 06:06

Na pewno ogromną siłą w tym projekcie jest przedstawiona dynamika przestrzenna w ruchu. Ona rozwala na łopatki. Postaci i emocjonalne wypowiedzi są też dobrze zrobione. Zawsze chciałem jeszcze w rmie zobaczyć starcia wojowników inspirowanych ninja z cięciami i ujęciami jak z anime czy choćby przerywników w Ninja Gaiden 1,2 na nesa ale to takie moje marzenie. Ogólnie jestem zadowolony że zaczynają pojawiać się znowu porządne progressy w rmie.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 04 wrz 2019, 01:46

Zaktualizowałem ponownie 1 post w wątku. Dodałem samouczek systemu TBS, który nie znalazł się jeszcze w wersji 1.0. Poniżej link:

https://www.cda.pl/video/387423485
Awatar użytkownika
Soul

Konrad Championship (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Soul » 06 wrz 2019, 01:19

Obrazek
Nie wiem czemu Sanagi po pozytywnym rzucie dostaje tryb zjawy i nie mogę pogadać z Kazenem.

Edit-dół:
Dokładnie tak ;>
Jak przejdę całość to dam więcej feedbacku.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 19:43 przez Soul, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 359
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 06 wrz 2019, 06:52

Wszystko wiem (nie wiem, jeszcze nie sprawdzalem tylko puscilem symulacje w glowie). Jak tylko wroce z pracy udostepnie mala paczke z poprawka oraz zaktualizuje glowny plik gry aby zawieral juz poprawke.

Spoiler:


btw. Soul, avatar nie czasem z "Legends of Galactic Heroes"?


edit #1

Jest dokładnie tak jak przypuszczałem (opis w spojlerze). Pliki letą na serwer. Oczywiście tradycji musiało stać się za dość i musiałem zaliczyć fail-start.


edit #2


Łatka usuwająca problem z ghostingiem i poprawiająca parę innych rzeczy na początku: https://www108.zippyshare.com/v/DXJBCUz8/file.html

Rozpakować i wgrać do folderu gry. Zastąpić wszystkie pliki. Można użyć starych sejwów. Zedytuje 1 post tematu by zawierał zaktualizowaną wersję (aktualnie wgrywa się na serwer, łatka jest potrzebna do v1.0 i 1.1).


edit #3


Pod tym linkiem można ściągnąć już poprawioną całość (v1.1a): https://www109.zippyshare.com/v/sxI5VDhz/file.html

Edytowałem również 1 post tematu i zamieściłem tam odpowiedni link. Co prawda miałem zamiar o wiele później wypuścić te poprawki bo nadal pracuje nad paroma rzeczami, ale okoliczność tego dość poważnego (i prostego w swej złożoności) błędu sprawiły, że puściłem w sieć to co miałem na chwile obecną.

Dzięki Soul za feedback. Doceniam.


edit #4


Podczas dzisiejszych testów znalazłem kilka krytycznych błędów. Wszystko w szkole. Na szybko skleciłem łatkę, która je poprawi. Podmienilem juz linki w 1 poscie oraz tym.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości