Rycerska Opowieść

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 540
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: Crashykk » 05 wrz 2019, 14:02

X-Tech pisze:Gierka w ogóle nie instaluje się na komputerze. Kiedy odpale exe instalatora pojawia się pasek, który ma zacząć wypakowywanie, ale kiedy ma się zacząć to znika. Pobrałem 3x grę i to samo. Wrzuć może wersję w po prostu archiwum win rara. Te instalatory makerów VX 1 są jakieś dziwne.

Wylacz antywirus, wypakuj, wlacz antywirus. Bedzie dzialac.
Avast jest najgorszym antywirusem chyba na rynku (tylko MCafee jest gorszy) :roll:

Edit dół:
Avast/darmowe antywirusy zawsze powodowały problemy z oryginalnym VXem. Miałem idealnie ten sam problem i powodował go antywirus. Patrząc na twój poziom wiedzy komputerowej jestem pewien, że nie wyłączyłeś antywirusów poprawnie. Tym bardziej, że masz je aż 3 :roll:
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 16:57 przez Crashykk, łącznie zmieniany 2 razy.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR

Człowiek, który się wyminął z powołaniem... Bo mu ten maker... no nie idzie po prostu.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: X-Tech » 05 wrz 2019, 20:46

Napisałeś to samo na discordzie...Wyjątkowo odczytałem Twoją wiadomość i zaprzeczyłem - to nie jest przyczyna. Wszystkie antywirusy były wyłączone. Po co jeszcze raz piszesz to samo tutaj ? (skoro wiesz, że Avast to nie problem) Avast u mnie działa świetnie. To że u Ciebie źle to nie znaczy, że u każdego tak samo. A to nie jest przyczyna, bo jak już napisałem na discordzie ja mam to samo z instalkami tylko z VX niezależnie od anty-wirusów.

Już mi pomógł BNF i dał patent na wypakowywanie zawartości z VX instalerk - za pomocą win rara...




Sama gra ma niezły klimat fabularny i taki sielski zarazem. Początkowo dzieje się niewiele. Niektóre npc dają nam obraz sytuacji i postrzegania nas przez otoczenie. Podobają mi się lokacje na zewnątrz są mega minimalistyczne i wyraźne. W wnętrzach budynków możesz zrobić co najwyżej porządki z sufitami i blatamii. Rozpiszę się kiedy więcej pogram.


Ogólnie mam problemy z grą. Gra wyskakuje mi do windows m.innymi w niektórych walkach i budynku kościoła.
Odrzuca mnie brak teł walki tylko te spirale w walkach. Są odrażające i pozbawiają starcia klimatu i spójności z grą.
Nie mogę uwierzyć, że dźwiek ataku to ten sam dźwięk, który słyszałem w grze Gothic kiedy bohatera atakował pięścią. Zniszczyłeś mnie tym xd
Zdziwiłem się, że bohater jest tak tępiony za lenistwo w domu....kIedy tylko zapytał czy jest dla niego praca w domu dostał odpowiedź, że nic.
Nie byłoby lepiej gdyby jasno pokazał, że nie chce pracować w domu zamiast się pytać o pracę i dostawać zaprzeczenie ? ;)
Chętniej pomaga ludziom na wiosce i chętniej przyjmują jego pomoc - bo jest taka mozliwość.
Przez wywalenia z gry cięzko mi to kontynuować.
Ogólnie nie dostałem tu wrażenia czystości i jasności projektu. Brakuje mi intra zapowiadającego to co może nadejść, scenek...jasności i czystości gry - jasnego jej kierunku. Sam nie wiem dokąd to chce zmierzać, ale póki co to przez te bugi, które wywalają mnie z gry. Powiadomienia o brakach plików znowu.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: WładcaKasztanów » 06 wrz 2019, 18:13

Przeczytałem wszelkie uwagi, zastanowiłem się trochę nad nimi, sam zdążyłem jeszcze wyłapać kilka błędów, ale wygląda na to, że nie jest chyba jeszcze aż tak źle, żeby gry nie dało się przejść xD

Szczerze przyznam, że najbardziej zależało mi na opinii dotyczącej rozgrywki. Nie chcę, żeby była ona za prosta, ale również nie chcę jej czynić zanudzająco skomplikowanej i odciągającej od fabuły. Bieganie bez celu, bez żadnego nakierowania, co robić dalej, jest tym, czego najbardziej chciałbym uniknąć, bo sam tego w grach nie lubię. Kiedy jednak tworzy się grę i zna się jej wszystkie rozwiązania, to stają się one zbyt oczywiste, a walk również nie jest wtedy aż tak dużo, jeśli wędruje się z punktu w punkt, dlatego żeby wszystko jakoś w miarę ładnie zbalansować potrzebuję opinii kogoś kto nie wie czego się spodziewać.

Zaś bez uświadomienia mi błędów graficznych, pewnie wciąż tworzyłbym ścianosufity xD Wiem, że nad tym na pewno będę musiał popracować.

Cieszy mnie jednak, że fabuła się jeszcze jakoś w miarę trzyma, ponieważ to ona jest w tej grze najważniejsza. Zaś niejasności mogą wynikać z tego, że nie chcę tworzyć gry, gdzie wszystko od samego początku jest do przewidzenia, tak żeby nie tyle sam cel był istotny, co droga do niego.
Jeśli zaś chodzi o tępienie Feelana za jego lenistwo, to nie dotyczy ono tego, że chłopak nie jest pomocny, a raczej tego, że sam nie potrafi znaleźć sobie żadnego zajęcia. Dialogi w tej grze nie są przypadkowe i większości wzajemnie do siebie nawiązują, ale nie są to oczywiste nawiązania.

Cóż jeszcze mogę tu dodać... Pracę nad grą trwają, jak poprawię kilka rzeczy, to wrzucę jakiś reupload, a potem ruszę dalej z fabułą, bo jeśli rzeczywiście gra ma potencjał, to nie chcę go zmarnować.
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 540
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: Crashykk » 06 wrz 2019, 22:06

Moim zdaniem dostales feedback jaki potrzebowales, a teraz pora zajac sie gra. Bez sensu poprawiac demo i je tutaj wysylac ponownie.

Popraw co trzeba, dopracuj reszte projektu i jedziesz z pelniakiem.

Kolejne demko tylko by Cie odciagalo od glownego celu.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR

Człowiek, który się wyminął z powołaniem... Bo mu ten maker... no nie idzie po prostu.
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 145
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: Gotrym » 06 wrz 2019, 22:25

Zgadzam się z Crashykk, pracuj dalej jak dokończysz projekt lub kolejne jakis rozdział wtedy opublikuj demo :)

Pozdrawiam

P.s. A co do ścianosufitów tak lekko mówiąc też mają jakiś tam urok :)
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: X-Tech » 07 wrz 2019, 00:39

zrob reup dema i wysylaj. z wieksza checia bedzie sie czekalo na pelniaka. dobre demo z zapowiedzia to podstawa. suchy panel tekstu nie wrozy nic dobrego. dema zawszexspoko
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 92
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Postautor: Witcherek01 » 12 paź 2019, 18:17

Witamy w kolonii!
Czas abym ja coś wtrącił... Choć w sumie co? Poprzednicy a szczególnie - Crashykk (swoją drogą dzięki za wstawienie mojej mapki jako dobrego przykładu) zrobili to bardzo dobrze! Mapki są poprawione ale jednak nie mój styl tworzenia wnętrz, mój wygląda tak:

Obrazek

Nie lubię tych ścianek z przodu, jak dla mnie są zbędne.
Podczas tworzenia map pamiętaj:
Wnętrza- rób je małe, nie znoszę olbrzymich map, np. na mapie zewnętrznej domek ma rozmiar 4 na 4 kratki a wewnątrz jest na cały ekran...
To jest po prostu dla mnie straszne :wink: A poza tym pamiętaj że szczególiki są mile widziane (jakaś butelka, jakaś dziurka, jakaś skrzyneczka,
mapy nie mogą być puste!!)
Zewnętrzna - mogą być już większe, tutaj ważne są szczegóły, czym więcej kwiatków, trawek i innych takich tym lepiej, ważne są jakieś górki, pagórki, a nie cała nizinna mapa. Przykład:

Obrazek

Nie zgodzę się tu ze zdaniem pana X-Techa, mapy co prawda nie są najważniejsze ale jednak dużo dają, wyobraź sobie - odpalasz grę może i ma super ekstra fabułę i dialogi ale jak widzisz brzydkie, nierealistyczne mapy to myślisz że cała reszta też jest słaba i po prostu wyłączasz.

Przejdźmy do Fabuły
Ważne jest abyś przed tworzeniem napisał chociaż wstęp scenariusza (zarys świata, postacie, wydarzenia, dialogi) a potem przelewał to w program.
Dialogi muszą się wpasować w czas gry, nie mogą występować wyrazy takie jak - super, fajnie, ekstra, hajs itp. w grze o śriedniowieczu, pamiętaj.
Nie przedstawiaj też całego świata na początku, niech gracz wszystko z czasem poznaje oraz fajnie by było gdyby jakiś główny zarysowany cel powstał w głowie bohatera ciutkę dalej niżli początek.

No cóż. Póki co życzę ci - Powodzenia! I pamiętaj, jak coś potrzebujesz to proś i pytaj na forum. Pamiętaj też że zawsze chętnie pomogę nowym twórcom, odezwij się tylko :wink: .
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości