Rycerska Opowieść

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 608
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

X-Tech pisze:Gierka w ogóle nie instaluje się na komputerze. Kiedy odpale exe instalatora pojawia się pasek, który ma zacząć wypakowywanie, ale kiedy ma się zacząć to znika. Pobrałem 3x grę i to samo. Wrzuć może wersję w po prostu archiwum win rara. Te instalatory makerów VX 1 są jakieś dziwne.
Wylacz antywirus, wypakuj, wlacz antywirus. Bedzie dzialac.
Avast jest najgorszym antywirusem chyba na rynku (tylko MCafee jest gorszy) :roll:

Edit dół:
Avast/darmowe antywirusy zawsze powodowały problemy z oryginalnym VXem. Miałem idealnie ten sam problem i powodował go antywirus. Patrząc na twój poziom wiedzy komputerowej jestem pewien, że nie wyłączyłeś antywirusów poprawnie. Tym bardziej, że masz je aż 3 :roll:
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 16:57 przez Crashykk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3235
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: X-Tech »

Napisałeś to samo na discordzie...Wyjątkowo odczytałem Twoją wiadomość i zaprzeczyłem - to nie jest przyczyna. Wszystkie antywirusy były wyłączone. Po co jeszcze raz piszesz to samo tutaj ? (skoro wiesz, że Avast to nie problem) Avast u mnie działa świetnie. To że u Ciebie źle to nie znaczy, że u każdego tak samo. A to nie jest przyczyna, bo jak już napisałem na discordzie ja mam to samo z instalkami tylko z VX niezależnie od anty-wirusów.

Już mi pomógł BNF i dał patent na wypakowywanie zawartości z VX instalerk - za pomocą win rara...




Sama gra ma niezły klimat fabularny i taki sielski zarazem. Początkowo dzieje się niewiele. Niektóre npc dają nam obraz sytuacji i postrzegania nas przez otoczenie. Podobają mi się lokacje na zewnątrz są mega minimalistyczne i wyraźne. W wnętrzach budynków możesz zrobić co najwyżej porządki z sufitami i blatamii. Rozpiszę się kiedy więcej pogram.


Ogólnie mam problemy z grą. Gra wyskakuje mi do windows m.innymi w niektórych walkach i budynku kościoła.
Odrzuca mnie brak teł walki tylko te spirale w walkach. Są odrażające i pozbawiają starcia klimatu i spójności z grą.
Nie mogę uwierzyć, że dźwiek ataku to ten sam dźwięk, który słyszałem w grze Gothic kiedy bohatera atakował pięścią. Zniszczyłeś mnie tym xd
Zdziwiłem się, że bohater jest tak tępiony za lenistwo w domu....kIedy tylko zapytał czy jest dla niego praca w domu dostał odpowiedź, że nic.
Nie byłoby lepiej gdyby jasno pokazał, że nie chce pracować w domu zamiast się pytać o pracę i dostawać zaprzeczenie ? ;)
Chętniej pomaga ludziom na wiosce i chętniej przyjmują jego pomoc - bo jest taka mozliwość.
Przez wywalenia z gry cięzko mi to kontynuować.
Ogólnie nie dostałem tu wrażenia czystości i jasności projektu. Brakuje mi intra zapowiadającego to co może nadejść, scenek...jasności i czystości gry - jasnego jej kierunku. Sam nie wiem dokąd to chce zmierzać, ale póki co to przez te bugi, które wywalają mnie z gry. Powiadomienia o brakach plików znowu.
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

Przeczytałem wszelkie uwagi, zastanowiłem się trochę nad nimi, sam zdążyłem jeszcze wyłapać kilka błędów, ale wygląda na to, że nie jest chyba jeszcze aż tak źle, żeby gry nie dało się przejść xD

Szczerze przyznam, że najbardziej zależało mi na opinii dotyczącej rozgrywki. Nie chcę, żeby była ona za prosta, ale również nie chcę jej czynić zanudzająco skomplikowanej i odciągającej od fabuły. Bieganie bez celu, bez żadnego nakierowania, co robić dalej, jest tym, czego najbardziej chciałbym uniknąć, bo sam tego w grach nie lubię. Kiedy jednak tworzy się grę i zna się jej wszystkie rozwiązania, to stają się one zbyt oczywiste, a walk również nie jest wtedy aż tak dużo, jeśli wędruje się z punktu w punkt, dlatego żeby wszystko jakoś w miarę ładnie zbalansować potrzebuję opinii kogoś kto nie wie czego się spodziewać.

Zaś bez uświadomienia mi błędów graficznych, pewnie wciąż tworzyłbym ścianosufity xD Wiem, że nad tym na pewno będę musiał popracować.

Cieszy mnie jednak, że fabuła się jeszcze jakoś w miarę trzyma, ponieważ to ona jest w tej grze najważniejsza. Zaś niejasności mogą wynikać z tego, że nie chcę tworzyć gry, gdzie wszystko od samego początku jest do przewidzenia, tak żeby nie tyle sam cel był istotny, co droga do niego.
Jeśli zaś chodzi o tępienie Feelana za jego lenistwo, to nie dotyczy ono tego, że chłopak nie jest pomocny, a raczej tego, że sam nie potrafi znaleźć sobie żadnego zajęcia. Dialogi w tej grze nie są przypadkowe i większości wzajemnie do siebie nawiązują, ale nie są to oczywiste nawiązania.

Cóż jeszcze mogę tu dodać... Pracę nad grą trwają, jak poprawię kilka rzeczy, to wrzucę jakiś reupload, a potem ruszę dalej z fabułą, bo jeśli rzeczywiście gra ma potencjał, to nie chcę go zmarnować.
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 608
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

Moim zdaniem dostales feedback jaki potrzebowales, a teraz pora zajac sie gra. Bez sensu poprawiac demo i je tutaj wysylac ponownie.

Popraw co trzeba, dopracuj reszte projektu i jedziesz z pelniakiem.

Kolejne demko tylko by Cie odciagalo od glownego celu.
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 168
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Gotrym »

Zgadzam się z Crashykk, pracuj dalej jak dokończysz projekt lub kolejne jakis rozdział wtedy opublikuj demo :)

Pozdrawiam

P.s. A co do ścianosufitów tak lekko mówiąc też mają jakiś tam urok :)
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3235
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: X-Tech »

zrob reup dema i wysylaj. z wieksza checia bedzie sie czekalo na pelniaka. dobre demo z zapowiedzia to podstawa. suchy panel tekstu nie wrozy nic dobrego. dema zawszexspoko
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 100
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Witcherek01 »

Witamy w kolonii!
Czas abym ja coś wtrącił... Choć w sumie co? Poprzednicy a szczególnie - Crashykk (swoją drogą dzięki za wstawienie mojej mapki jako dobrego przykładu) zrobili to bardzo dobrze! Mapki są poprawione ale jednak nie mój styl tworzenia wnętrz, mój wygląda tak:

Obrazek

Nie lubię tych ścianek z przodu, jak dla mnie są zbędne.
Podczas tworzenia map pamiętaj:
Wnętrza- rób je małe, nie znoszę olbrzymich map, np. na mapie zewnętrznej domek ma rozmiar 4 na 4 kratki a wewnątrz jest na cały ekran...
To jest po prostu dla mnie straszne :wink: A poza tym pamiętaj że szczególiki są mile widziane (jakaś butelka, jakaś dziurka, jakaś skrzyneczka,
mapy nie mogą być puste!!)
Zewnętrzna - mogą być już większe, tutaj ważne są szczegóły, czym więcej kwiatków, trawek i innych takich tym lepiej, ważne są jakieś górki, pagórki, a nie cała nizinna mapa. Przykład:

Obrazek

Nie zgodzę się tu ze zdaniem pana X-Techa, mapy co prawda nie są najważniejsze ale jednak dużo dają, wyobraź sobie - odpalasz grę może i ma super ekstra fabułę i dialogi ale jak widzisz brzydkie, nierealistyczne mapy to myślisz że cała reszta też jest słaba i po prostu wyłączasz.

Przejdźmy do Fabuły
Ważne jest abyś przed tworzeniem napisał chociaż wstęp scenariusza (zarys świata, postacie, wydarzenia, dialogi) a potem przelewał to w program.
Dialogi muszą się wpasować w czas gry, nie mogą występować wyrazy takie jak - super, fajnie, ekstra, hajs itp. w grze o śriedniowieczu, pamiętaj.
Nie przedstawiaj też całego świata na początku, niech gracz wszystko z czasem poznaje oraz fajnie by było gdyby jakiś główny zarysowany cel powstał w głowie bohatera ciutkę dalej niżli początek.

No cóż. Póki co życzę ci - Powodzenia! I pamiętaj, jak coś potrzebujesz to proś i pytaj na forum. Pamiętaj też że zawsze chętnie pomogę nowym twórcom, odezwij się tylko :wink: .
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

Z racji zbliżających się GF'ów, postanowiłem się lekko kopnąć do szturchnięcia Rycerskiej Opowieści, by zaprezentować coś więcej, niż mapko-ściany oraz kilka śmieszkowych dialogów i z tej przyczyny podrzucam tutaj co prawda wciąż niepełną wersję gry, ale trochę zrobioną do przodu, co mam nadzieję, że ucieszy wielce wszelkich fanów Rycerskiej Opowieści! ...O ile w ogóle jacyś są...

Zmiany w porównaniu do wersji pierwotnej są dość duże. Przede wszystkim główny wątek ruszył do przodu i pojawiło się też kilka odrębnych od niego wątków pobocznych. Ale, co ja się tu będę rozpisywał, po prostu wymienię parę najważniejszych rzeczy:

- Obecny czas rozgrywki, przy wykonaniu wszystkich zadań pobocznych może zająć czasowo około 10 godzin, więc rzeczy do zrobienia, jest dużo więcej.

- Lokacje są ze sobą bezpośrednio połączone, przez co nie będzie dane doświadczyć rozległej mapy świata, a co za tym idzie po następujących etapach gry, nie będzie się dało wrócić do wcześniejszych miejsc. Felek jednak zwykle ostrzega przed tym, że jak gdzieś pójdzie, to nie będzie miał zamiaru wracać, więc przypadkowe wybranie bezpowrotnej drogi raczej nie powinno mieć miejsca.

- Zadania poboczne można wykonywać, ale nie ma takiej konieczności. Dzięki nim można zyskać różne przedmioty, umiejętności, albo też... Nic. Różnie bywa. Jako, że nie jestem zwolennikiem dyndających nad głowami wykrzykników, czy też samo nadpisujących się dzienniczków, nie są to zawsze oczywiste zadania i wymagają trochę biegania i zagadywania NPC'ów.

- Poziom trudności starałem się tak zbalansować, aby nie był wyjątkowo trudny, ale żeby też nie polegał wyłącznie na tłuczeniu ataku ile wlezie. Warto mieć przy sobie kilka przydatnych przedmiotów i miksturek. Na pokonanie niektórych, ważniejszych przeciwników istnieją alternatywne sposoby, więc warto czasem częściej sprawdzać umiejętności.

- Gra waży ponad 300 MB, po odchudzeniu plików muzycznych... W pewnym momencie może się również zacząć lekko zacinać, co mam nadzieję, nie wpłynie znacząco na radość, jaką można czerpać z rozgrywki.

To chyba tyle z tego, co ważniejsze, choć pozostało jeszcze najważniejsze, czyli link do pobrania obecnej wersji, który wrzuciłem w pierwszy post, no i wrzucam też go tutaj, jakby komuś nie chciało się go szukać:
http://www.mediafire.com/file/5m8vl1p2l ... 7.rar/file
bartosz54321
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2015, 21:46

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: bartosz54321 »

Jak tam postępy ?
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

Przyznam się, że ostatnio trochę się rozleniwiłem i zbyt wielkiego postępu póki co nie ma :/ Zacząłem zaledwie robić drogę do następnego miasta i przydrożny wątek poboczny. Mam jednak zamiar ukończyć grę jeszcze do końca tego roku, potrzebuję się tylko do niej zebrać.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 253
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Stanior »

Jeżeli brak motywacji pojawia się już na samym początku to nie wróżyłbym dużych sukcesów w ukończeniu tej gry :P
Obrazek

18.06.2003-24.11.2003- Imperator Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

16.01.2007- do chwili obecnej- Mistrz Twierdzy na wygnaniu
ODPOWIEDZ