[VX Ace] Last Fantasy

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Bartez
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2010, 15:11

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Bartez » 06 lis 2014, 17:38

Grę ukończyłem w niecałe 5 godzin i to tylko dlatego, że nie uciekłem z żadnej walki. Na samym początku optymistycznie podszedłem do losowych pojedynków, a rzadko mi się to zdarza, bo za bardzo nie trawię tego rozwiązania. Niestety później walki zrobiły się troszkę uciążliwe (tak, wiem mogłem uciekać). Oczywiście dużym plusem jest różnorodność potworków i grup w jakich występują. Sam system walki dosyć mi się spodobał. Szukanie słabych i mocnych stron przeciwników było urozmaiceniem rozgrywki, w moim przypadku nie wciskałem tylko atakuj, ale bawiłem się także umiejętnościami i czarami (jak pewnie większość osób). Widoczna też była różnorodność pod względem bohaterów (w walkach), każdy miał swoje przeznaczenie i w jakiś sposób wzmacniał moc swojej drużyny. Spodobał mi się pomysł na leczenie i zapisywanie gry w wyznaczonych miejscach. Nie kupiłem żadnego przedmiotu, a i tak bez problemu udało mi się ukończyć grę - uskładałem ponad 360 tysięcy pieniążków. Lubię zbierać przedmioty ze skrzynek i ukrytych miejsc, ale przez ich ilość gra stawała się prosta. Mapy są całkiem dobre, widzimy w nich wiele różnorodności i prostoty. Chociaż czasem wydawały się zbyt duże i puste, to i tak byłby miłe dla oka. Muzyka użyta w tym projekcie była świetne dobrana, pasowala do klimatu i całej fabuły, ogólnie przyjemna dla ucha. Nie będę oceniał dogłębnie opowiedzianej historii, ale osobiście mi się podobała. Troszkę brakowało mi pobocznych zadań, przez co fabuła stawała się liniowa. Czekam na kolejną część :wink: .
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: X-Tech » 06 lis 2014, 18:54

Ja jeszcze gry nie ukończyłem, ale skoro gram w nią codziennie choć z pół godziny to znaczy wiele, że gra mnie trzyma. To co mi się momentami nieco niezbyt podoba to motywacja postaci, która mnie nie przekonuje momentami i czasem pewne uproszczenia w "realizacji scenariusza" np:
Spoiler:



Dopracowanie samej gry pod różnymi względami przyzwoicie zrobione walki, rozmieszczenie save point, przedmioty itd. - sprawia, że naprawdę nieźle się w to gra. Ogólnie takie akcje jak pożar itp. to wszystko spoko na plus i w tym widać rozmach.

Tak jak napisał Bartez sekcja z walkami jest nieźle zrobiona. Nie jest rozbudowana jakbym tego oczekiwał, ale jest przyzwoita i trudno się czepiać. Dokładnie to sporo przypomina pierwsze finale.
Ogólnie gra mi przypomina jak świetne potrafią być w miarę przyzwoite gry z gatunku jrpg i oczywiście do czego się najlepiej nadaje rpgmaker rzekłbym, że aż zachęcająca by coś własnego pokombinować w nurcie fantazji.

P.S. To czego mi brakowało z technicznych rzeczy to imion postaci przy wypowiadanych kwestiach

nP: ziomek1: bla, bla, bla
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 748
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Ostatnie Miasto, Skandvik

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Kryzz333 » 06 lis 2014, 19:54

Granie w tą grę w małych dawkach rzeczywiście jest korzystne. Wtedy być może monotonia nie byłaby tak dokuczliwa.

Prawda, że walka jest ok, ale właśnie tylko ok. Dochodzenie nowych umiejętności poprawia nieco sytuację, ale koniec końców walka nie jest angażująca.

Trochę zabawne, że wszyscy ostatecznie dochodzimy do podobnych wniosków.

Aż się pochwalę (wszystko co mam do powiedzenia na temat Last Fantasy) -
moja pierwsza recenzja:
http://goniecrm.pl/recenzje/last.html
W produkcji:


Obrazek


"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1886
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Dragon Kamillo » 06 lis 2014, 20:15

Z jednej strony wasze komentarze zachęcają do zagrania, ale z drugiej strony te ponad 200 MB skutecznie zniechęcają. Dodatkowo to VX..., no ale skoro to jest w klimacie jRPG to może grafika nawet w tym będzie pasowała, więc nie powinno być źle. Chyba jednak to ściągnę i przeboleje tą wagę. Z tego co czytam gra jest dobra, co rzadko się zdarza w śród gier na nowe makery.

A więc pobieram XD.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: X-Tech » 06 lis 2014, 20:37

Dragon Kamillo: PASUJE BARDZO. VX ACE jest do JRPG.

Kryzz333 pisze:Granie w tą grę w małych dawkach rzeczywiście jest korzystne. Wtedy być może monotonia nie byłaby tak dokuczliwa.

Prawda, że walka jest ok, ale właśnie tylko ok. Dochodzenie nowych umiejętności poprawia nieco sytuację, ale koniec końców walka nie jest angażująca.

Trochę zabawne, że wszyscy ostatecznie dochodzimy do podobnych wniosków.

Aż się pochwalę (wszystko co mam do powiedzenia na temat Last Fantasy) -
moja pierwsza recenzja:
http://goniecrm.pl/recenzje/last.html


Ja w takich dawkach gram w gry, a zwykle mniejszych i nie tylko z rma (zwykle to 15 minut na raz w jedną grę max) - we wszystkie. Gra, która mnie przykuje na długo na raz to rzadkość, coś co przykuwa na pół godziny to już częściej niż bardzo rzadko.


Nie zgadzam się w tej recce z komentarzem co do niskiej jakości walk. Jakość jest znośna.
Walki są na przyzwoitym/znośnym poziomie, którego nie spotkałem praktycznie póki co w grach na vx ace, które ostatnio odpalałem na polskich forach...pod względem walk w grach na vx ace z tego co spotkałem i ich przemyślenia całościowego w grach było cienko. W rozkładzie całościowym gry póki co są przemyślane i w żadnym wypadku ogromna ilość przedmiotów nie jest minusem. Zdecydowanie plus ogromny, który urozmaica walkę i wprowadza dodatkowe opcje konfigu postaci przed walkami - ale co kto woli. Czasem i kilka przedmiotów max może przynieść i większy rezultat. Sposób prowadzenia walk to już kwestia zaprogramowania samych potworów. Potwory w większości póki co były nieźle wyważone - pod względem hp/moc (wierz mi ja trafiałem na dużo gorsze rzeczy w walkach na vx ace - takie przymyślenie walk choć o przyzwoite wykorzystanie hp/mp i atrybutów cieszy po tym co widziałem) Walki losowe nie mogą być minusem wg. mnie raczej brakiem nie tyle minusem są braki w urozmaiceniu etapów grywalnymi rzeczami jako przerywnik walk typu zagadki/pułapki w konstrukcji plansz itd. Same walki tego typu nie są dla mnie żadnym minusem - problemem mogą być małe opcje możliwości zmian ich przebiegu. Myślę, że tym co głównie tutaj psuje efekt to nie do końca udanie przedstawiona fabuła - za mało czuję rozmach i motywację postaci...



Walki czasem potrafią pokazać pazur. Starcia z bossami czasem potrafią dawać czasu i lekko zwiększać rytm serducha, A PRZYNAJMNIEJ w porównaniu z tym co natrafiałem przez ostatni czas w polskich gierkach rm z vx ace może stąd faktycznie chwilowo zawyżam.


p.s. proponuje do gońca dwa dodatkowe podpunkty w ocenach gier.

ŚWIAT: (ocena świata - npc, sensu wykonania lokacji)
DODATKI: (np dodatkowe elementy dodawane do rozgrywki)
TUTORIALE: (podpowiedzi do pomysłów w trakcie gry)

Gra z tematu ma bardzo dobre tutoriale wprowadzone w świat gry co się rzadko zdarza, a jest istotne.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 748
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Ostatnie Miasto, Skandvik

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Kryzz333 » 06 lis 2014, 21:05

Wybacz, ale to, że walki są lepsze od tych z crapowych gier to nie zaleta. Jak już pisałem, można się tutaj pobawić, ale potencjał się bardzo szybko kończy. Czasami uderzenie jakiegoś silnego skilla wroga może zmusić do chwilowego pomyślunku.
To prawda, takie sytuacje są czasem satysfakcjonujące, ale to niewiele w porównaniu z naprawdę dobrymi systemami walki. Bardzo dobrym przykładem świetnej walki jRPG jest Last Scenario na Maker XP.

Do tego nie ma nawet jako takiego doboru ekwipunku, zarządzania zasobami. Zresztą sam krytykowałeś takie rozwiązania - że grę się "przechodzi" a nie "wygrywa".

Potwory rzeczywiście nie były popsute, ale to nie zaleta.

Dla mnie walki losowe są tu wadą, może nie widzisz tego bo grasz w krótkich sesjach, ale konieczność przebijania się przez hordy bez przerwy jest męcząca. A pod koniec gry potwory są po prostu wytrzymalsze.

Zgadzam się - brak żadnych urozmaiceń w gameplayu jest wadą. Pisałem o tym. Jest wadą ogromną. Szczególnie, że w pozostałych aspektach gra też ma braki.

Nie pisałem, że minusem jest ilość przedmiotów - tylko że zasypywanie gracza nimi niszczy ekonomię gry.

Tutoriale rzeczywiście dobre, chociaż opowiadane przez postaci są trochę sztuczne. I znowu - to, że gra posiada takie bazowe funkcje to nie zaleta.
W produkcji:


Obrazek


"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: X-Tech » 06 lis 2014, 21:16

Ogólnie się zgadzam. Przy zestawieniu z crapami, w które ostatnio pograłem tutaj walki zdały się ósmym cudem świata jednak w zestawieniu z grami, które miały naprawdę przemyślane do końca systemy to nie jest mistrzostwo świata. Ogólnie mimo wszystko gra jako całość póki co wydaje mi się nadal niezła i całkiem grywalna.

Ogólnie co do samego faktu występowania walk losowych można go zrealizować naprawdę ciekawie - także nie przepadam za określeniem, że sam fakt walk losowych to coś złego. Tyle.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 976
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Kleo » 06 lis 2014, 22:38

Dragon Kamillo pisze:Z tego co czytam gra jest dobra, co rzadko się zdarza w śród gier na nowe makery.
Nie popadajmy w przesadę, gra jest średnia. Czas przy niej spędziłam wprawdzie bez bólu, ale prawdopodobnie już niedługo, widząc tytuł "Last Fantasy", będę się zastanawiać, co to mogło w ogóle być. Bo gra nie ma tego "czegoś", co powoduje, że zapada w pamięć. Jest w miarę poprawna i tyle. Gdyby mi się chciało napisać recenzję (ostatnio w ogóle coraz mniej mi się chce i nie tylko pisania to dotyczy...) to dałabym jej jakieś 5/10, czyli mniej więcej tyle samo, co Kryzz.

Ale chwała autorowi za to, że wydłubał ją sobie po cichu, bez zapowiedzi i obiecanek, i już gotową wrzucił na forum. Takie niespodzianki to ja lubię, oby jeszcze jakieś się w tym roku trafiły. :)
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 71
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Sefiro » 13 lis 2014, 10:40

Kryzz333 pisze:moja pierwsza recenzja:
http://goniecrm.pl/recenzje/last.html

Dzięki za recenzje :) a innym za komentarze.
Przyznam szczerze, że spodziewałem się gorszych komentarzy xD
I zgadzam się z większością zarzutów postawionych Last Fantasy.

Walki po czasie mogą irytować, a fabuła ma swoje wzloty i upadki.
Niestety nie jestem profesjonalnym pisarzem fantasy, ani też jakimś specem od RM.
Grę tworzyłem dla siebie, jako totalny RMowy laik i nie planowałem jej nawet publikować...
No ale i tak jestem zadowolony, myślałem, że to niegrywalny crap, którego nikt nie skończy.
Moje gry:
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: X-Tech » 13 lis 2014, 20:08

Jak na grę dla siebie to jest nieźle. Uważam, że masz dryg do rpgmakera i czujesz te klimaty powinieneś robić kolejną grę na pewno będzie jeszcze lepsza.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 71
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Sefiro » 04 lis 2015, 09:08

Spoiler:


Gra skończyła rok, z tej okazji nowy patch.
A w nowym patchu m.in.:

- Dodana scenka z ucieczką Rydii której brakowało w oryginalnej grze.
- Usunięte błędy w opisach przedmiotów i dialogach.
- Poprawione błędy w mappingu.

http://www.mediafire.com/download/sufsfifb843glla/Last+Fantasy+%5B1.04pl%5D.exe - v1.04pl
Awatar użytkownika
Zodiac
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:39

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Zodiac » 08 gru 2015, 19:40

Jak na pierwszą grę to według mnie jest naprawdę nieźle. Czuć finalowy klimat na kilometr :D
Mapki przyzwoicie zrobione, a muzyka odpowiednio dobrana. Poziom trudności ogólnie nie jest zbyt wysoki. System walki jest ok i same walki również są w porządku, choć w późniejszych etapach wdaje się monotonia. Opowiedziana historia jest ciekawa chociaż pod koniec zaczęła zwalniać, a co do postaci to w sumie nic szczególnego o nich nie można powiedzieć, choć to nie znaczy, że są złe. Są po prostu mało wyraziste. Dużym plusem jest również brak jakichkolwiek bugów (a przynajmniej ja żadnych nie uświadczyłem), co jest raczej rzadkie przy pierwszych projektach.
Ogółem spędziłem przy grze nieco ponad 3h i nie uważam żeby był to czas zmarnowany, a wręcz przeciwnie.
Mam nadzieję, że będzie nam jeszcze dane zagrać w jakieś twoje dzieło :D
Moja ocena: 6+/10.
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 71
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Postautor: Sefiro » 29 paź 2019, 11:37

Jakiś czas temu bawiłem się w nekromancje i tak powstał nowy patch:

- Zmniejszenie rozmiaru gry.
- Poprawiony HUD.
- Dodana opcja wyłączania losowych walk pod "S"
- Poprawiona animacja ataku. Postacie atakują z szeregu w stylu FFI-VI


http://www.mediafire.com/file/jyg9a7vpe ... 5%255D.exe - v.1.05

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości