Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Czy chcecie kolejne wersje handlówki?

Tak
8
80%
Nie
2
20%
 
Liczba głosów: 10
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 809
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: McLaren » 30 lip 2019, 17:34

x-Tech tak grałem w poprzednią wersję. Piszesz, że to już jest pełna wersja? Hmm... przeczytaj ostatni post autora. Handlówka jest wciąż udoskonalana, więc po co mam instalować półprodukt i go testować?

PS.
-Bardzo mi przykro ale tym razem po obrazkach nie oceniam ;)

''Zastanów się więc z tego powodu czy twoja opinia ma jakąkolwiek wartość...''

-Może dla Ciebie nie ma, ale dla autora ma i to dużą.

-Na przyszłość bądź milszy to będziesz bardziej lubiany ;)
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 30 lip 2019, 20:46

Witam.

Odniose się do ostatnich komentarzy a najbardziej do komentarza (opini) X-Tech).


X-TECH

1. "Na razie jest jakoś pusto i bezoosobowo tak jak w tytule. Kiedy mam na myśli postaci chodzi mi o postaci, którymi gramy. Nie istnieją. To tylko inne grafiki."

Powiem krótko, są rożnice między danymi postaciami, nie chodzi tylko o wygląd lub o miejsce startowe a o same statystki każda postać jest w czymś lepsza (owszem są to małe różnice ale są), jak grasz krasnoludem to jesteś o wiele silniejszy ale mniej zwiny więc trudniej ucicec. Tak samo dotyczy się wybór płci też ma znaczenie i to bardzo oczywiste jeśli jesteś kobietą jesteś mniej silny od chłopa. Postacie również się różnią kilkoma brońmi które można założyć. Są to małe rożnice ale są (czego można się spodziewać po wersji 0.1.3).

2. "Jak na razie jest nieco nudno, ale zarazem interesująco. [...] Ogólnie nie polecam. Mało wyrazista nuda."
Jest nudna oczyzwiście jest mało możliwości, brak fabuły itp, jestem tego świadomy, ale jak pisałem wcześniej to wersja 0.1.3, która skupia się na razie na mechanikach itp wprowadzam coś nowego i czekam czy komuś się to spodoba czy nie, jeśli nie kasuje lub modyfikuje, tak było z miastami.
Fabuła będzie jakaś większa w późniejszych wersjach gdzie już będzie w 90% mechanik, lokacji, broni i przedmiotów. Trzeba czekać a na pewno ona się pojawi.

3."Chyba najbardziej mnie tu zniechęciło właśnie to, że to ledwo zaczęty pomysł na grę, ale nie stworzony z pełnym skupieniem by dać masę ciekawej rozgrywki i jasnych celów przez określony czas gry."

Ledwo zaczęty pomysł na grę. Pierwsza wersja gry to 15.07.2017 (owszem długie sprzerwy miałem ale zawsze gdy wracałem myślami do handlówki robiłem plan co do niej dodam itp) więc nie nazwał bym to ledwo zaczęty pomysł. Masę ciekawej rozrywki mogę w takim gatunku gry dać gdy będę miał więcej mechanik które będą pozwalały graczowi zabawe nimi.

4.Coś od siebie.

X-Tech bardzo lubie twoje recenzje, tak jak do Gotryma lub Legendy Pathory bo są na temat, dzięki twoim oceną poprawiam grę w jakimś stopniu (tak jak w LP), ale teraz miałem takie odczucie że zobaczyłeś że McLaren skomentował post wszedłeś zobaczyłeś, napisałeś jak ci się nie podoba a pózniej zagrałeś i potrzymujesz decyzje ( szanuje to nie czepiam się tej rzeczy) ale ten początek jakbyś chciał zakpić z McLarena, ty nie wiesz ,ja nie wiem czy grał ale argument że chciał zaistnieć w poście jest bezcelowy, McLaren pisał wcześniej post i zniego wynika że prawdopodobnie grał w grę i tak samo napisałeś "Zastanów się więc z tego powodu czy twoja opinia ma jakąkolwiek wartość..." jest to nie miłe ponieważ to ja jako twórca gry oceniam czy dany post ma jakąś wartość czy nie, a dla mnie każdy komentarz ma znaczenie (wartość) nie ważna jaka jest czy negatywna jak twoje czy pozytywna jak McLarena, każda napędza mnie do pracy oraz do dalszego udoskalania gry.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
McLaren:


1."Zapowiada się coraz lepiej :)"

Dzięki , staram się aby projekt co każdą wersją był coraz lepszy.

Do drugiego komentarza się nie wypowiem, ponieważ moją opinie można wywnioskować z powyższych punktów
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Osobiście nie mam nic do ciebie X-Tech ale pierwszy raz po przeczytaniu twojej opinie mam niesmak, ale to tylko po pierwszym akapicie dalsza część jest twoją opinią i nie kłócę się z nią, żałuje że ci się nie podoba ale szanuje to, a co do ciebie McLaren dzięki za wsparcie jakie mi tutaj udzielasz w postach.

Pozdrawiam was obydwóch i wszystkich co śledzą dalszy rozwój gry.
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3232
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: X-Tech » 30 lip 2019, 22:03

Dla mnie największym problemem gry są wybrakowane postaci i dalej nie rozumiesz co mam na myśli. Te postaci nie mają żadnej osobowości. Nie istnieją w żadnej fabule, która napędzałaby je do działania. Może tak ma być. ale póki co to przypomina mi to samo co zrobiło TAG TEAM w ich siekance z wyborem postaci. Dali ich opis, ale poza tym w samej grze niczym się nie różnią, bo nie mają osobowości. Nie powinieneś się spodziewać, że zajaram się grą w tak surowym stanie. Wolę krócej, a konkretniej. Ogólnie trzymam kciukory - to ma potencjał, ale naprawdę można poczuć się zagubionym i nie wiedzieć jaki jest cel grania w to - i co musimy zrobić. Stąd może moje niezrozumienie ? Nieadekwatne oczekiwania ? Wybierasz gościa jesteś wrzucony gdzieś tam, ale co masz zrobić jaki jest cel ? Kim są te potwory, które cię atakują i dlaczego ? Nic nie wiadomo i nic ta gra nie wyjaśnia po prostu chodzisz po sklepach i walczysz. Po co i dlaczego ? Nie wiesz sam. Tak to się odbiera.
Oczyścić scenę ze szamba. Nie dajcie się im.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 809
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: McLaren » 31 lip 2019, 20:49

Gotrym wiesz czego mi brakuje najbardziej pod względem graficznym w Twoim projekcie? Porządnego huda ze statystykami ile czego posiadamy. Coś jak w ''starych'' dobrych RTS'ach ;)

Obrazek

Po za tym mógłbyś zrobić jeden start dla wszystkich klas np. w gildii kupieckiej. Jesteś młodym kupcem i musisz udowodnić gildii i reszcie, że jesteś najlepszy z młodych adeptów. ;) Resztę możesz sobie domyśleć, zażarta konkurencja podkłada sobie kłody pod nogi itp. kurczę wpadłeś na dobry pomysł nie zmarnuj go...
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 92
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Witcherek01 » 04 sie 2019, 15:47

Dokładnie zgadzam się z McLarenem. Opinie X-Techa są dla mnie nie zrozumiałe w 90% bo jak autor powtarza to wersja 0.1.3 - to nie pełniak. I to bezpodstawne wstawianie takich opinii do zaledwie dem.
Panie Gotrym jak potrzebujesz wsparcia w kwestii fabuły to tylko się odezwij. Zawsze jak będę miał czas to pomogę ;).
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 04 sie 2019, 22:32

Witam was dzisiaj kolejna mała dawka informacji o nadchodzącej aktualizacji 0.1.4.

1. Łowienie ryb, Górnictwo itp od teraz zajmuje czas. Czyli aby wydobyć coś trzeba krótki czas poczekać, o tym będzie was informawał pasek który będzie odliczał czas do końca akcji.
2. Dodane umiejętności.
Każda dziedzina łowienie ryb, górnictwo, rolnictwo oraz myślistwo można rozwijać np.
1.POZ Rybołówstwa pozwala skrócić czas oczekiwania o 25%
2.POZ Pozwala dostać mniejszą kare Hp za nic niezłowienie ( o 50%)

z rozwojem handlówki pojawi się jeszcze kilka umiejętności

Szkrin:
Obrazek
------------------------------------------------------------------------------------------------

Witcherek01 pisze:Dokładnie zgadzam się z McLarenem. Opinie X-Techa są dla mnie nie zrozumiałe w 90% bo jak autor powtarza to wersja 0.1.3 - to nie pełniak. I to bezpodstawne wstawianie takich opinii do zaledwie dem.
Panie Gotrym jak potrzebujesz wsparcia w kwestii fabuły to tylko się odezwij. Zawsze jak będę miał czas to pomogę ;).


Jeśli będę potrzebował pomocy na pewno do pana się odezwe, panie Witcherek01 (teraz dobrze napisałem)

McLaren pisze:Gotrym wiesz czego mi brakuje najbardziej pod względem graficznym w Twoim projekcie? Porządnego huda ze statystykami ile czego posiadamy. Coś jak w ''starych'' dobrych RTS'ach ;)

Obrazek

Po za tym mógłbyś zrobić jeden start dla wszystkich klas np. w gildii kupieckiej. Jesteś młodym kupcem i musisz udowodnić gildii i reszcie, że jesteś najlepszy z młodych adeptów. ;) Resztę możesz sobie domyśleć, zażarta konkurencja podkłada sobie kłody pod nogi itp. kurczę wpadłeś na dobry pomysł nie zmarnuj go...


Zapisze ten pomysł fabuły, a co do interfejsu będę na nim pracował ale w najbliższym czasie on się nie pojawi.

X-Tech pisze:Dla mnie największym problemem gry są wybrakowane postaci i dalej nie rozumiesz co mam na myśli. Te postaci nie mają żadnej osobowości. Nie istnieją w żadnej fabule, która napędzałaby je do działania. Może tak ma być. ale póki co to przypomina mi to samo co zrobiło TAG TEAM w ich siekance z wyborem postaci. Dali ich opis, ale poza tym w samej grze niczym się nie różnią, bo nie mają osobowości. Nie powinieneś się spodziewać, że zajaram się grą w tak surowym stanie. Wolę krócej, a konkretniej. Ogólnie trzymam kciukory - to ma potencjał, ale naprawdę można poczuć się zagubionym i nie wiedzieć jaki jest cel grania w to - i co musimy zrobić. Stąd może moje niezrozumienie ? Nieadekwatne oczekiwania ? Wybierasz gościa jesteś wrzucony gdzieś tam, ale co masz zrobić jaki jest cel ? Kim są te potwory, które cię atakują i dlaczego ? Nic nie wiadomo i nic ta gra nie wyjaśnia po prostu chodzisz po sklepach i walczysz. Po co i dlaczego ? Nie wiesz sam. Tak to się odbiera.


Rozumiem cię i wiem o co ci chodzi. Postaram się aby postacie miały w najbliższym czasie jakąś historie itp ale bardziej stawiam tutaj na kreatywnośc gracza, będzie mógł sobie wybrać czy chce władać gildią handlowa czy być wojakiem itp sama fabuła będzie tylko tłem małym tłem w tej grze. Handlówka ma dawać dużo możliwości można rzec że ma to być symulator kupca z anspiracjami które wyznacza sobie gracz. Gracz może uznać że chce być najlepszym łowcą potworów i ta gra ma na to pozwolić, tak samo z najlepszym kupiecem itp. To gracz ma pisać nową historię dla danej postaci, ma zmienić jego życie dlatego postaram się aby opisy postaci były rożnorodne oraz każda z postaci będzie miała swoje losowe charaktery, ale to w innych wersjach. Nie chce też za dużo obiecywać bo wiadomo jak to może się skończyć, na razie skupiam się na dodawaniu mechanik.
X-Tech Zapraszam cię gdy projekt będzie w stanie dema (prawdziwego dema) może wtedy zmienisz zdanie o tej grze.

Pozdrawiam wszystkich Games Gal
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 92
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Witcherek01 » 04 sie 2019, 22:43

Typowy RolePlay? Świetnie, to lubię, wczuć się i wykreować samodzielnie postać ;).

Również pozdrawiam :)
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3232
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: X-Tech » 13 sie 2019, 08:19

Postaraj się nadać tej grze absolutnie J, JRPGOWĄ stylistyke wizualną i w metodach prowadzenia dialogów - oraz w audio. Z pewnością będę zainteresowany postępami. Na razie jeszcze za dużo, aby to nazwać demem gry tak jak sam napisałeś dlatego póki co nie chce mi się w to grać i tetować. To nie ma sensu dla mnie w tej postaci żadnej, bo mnie nuży i nie znajduje tu celu.


Witchere01: Lubisz ? A może więc napiszesz coś o grze Handlówka ? Ja lubię JRPGI bardzo mi pasują do rpgmakera, który służy do ich tworzenia i ma wszystkie narzędzia potrzebne do tego. Mogłyby zacząć pojawiać się na naszej scenie, bo tylko to ma przyszłość w (J) rpgmakerze. Reeszta gier mi słabo pasuje do tego programu i potrafi przymulać - no wyjątkami są wszystkie gry wystylizowane sprytnie na J gry i J kulturę - bo (j) rpgmaker ma środki do ich realizacji jak mało co. Cała reszta naprawdę mnie nudzi może dlatego właśnie na zagranicznej scenie gdzie powstają JRPGI na wysokim poziomie spójności i rozgrywki odczuwam frajdę....a w polskim rmie czuje sie ostatnio zniechecony do odpalania kolejnych jakichkolwiek produkcji. Mam wrażenie, że ludzie wybierają niewłaściwy program do niewłaściwych gier. Brak zajawki JRPGAMI, J-Grami i J kulturą i stylistyką w ich grach im w ogóle w niczym nie pomaga tylko szkodzi - a od tego jest właśnie nasz cały (j) rpgmaker. Do innych rzeczy nie został przystosowany i nie ma środków. Dla mnie nadal kultowa produkcją jest Czasoprzestrzeń 3, które jest dla mnie specyficznym rodzajem J-RPG które mogę określić jako polski J-RPG albo japoński polish - rpg. Aby gry w rmie przyciągały muszą tonąć w gatunku do jakiego stworzono program, a on został stworzony pod JRPGI i pod gry wystylizowane na Japońskie konsolowe produkcje od nich się wywodzące. On nie ma środków na inne rodzaaje gier. Jak dla mnie wszelakie inne próby zostają w nim porażką. To się nie zmieniło i jest tak zawsze odkąd istnieje ten program. Mam nadal wielki sentyment do Black Demons 2 od Skacia, ktore mozna pobrac na twierdzy....gra ma iscie J klimat....wylewa sie on hektolitrami i poczucie filmowej zeldowej nieco przygody...6/10 ale ile klimatu i jak sprytne wykorzystanie programu....o takich rzeczach mowa przykładowo w przypadku J Gier, ale japończycy się nie ograniczaają w w swojej wyobraźni....ale styl i cechy pozostają zawsze niezmienne.
Oczyścić scenę ze szamba. Nie dajcie się im.
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 92
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Witcherek01 » 13 sie 2019, 11:38

Każdy robi to co chce! Lubisz JRPG? Spoko, fajnie, szanuję. Ale nie każdy je lubi! Tak, RM jest do jrpg ale da się w nim zrobić i inne gry! Nie uraź się ale jak czytałem twoją wypowiedź to rozśmieszyła mnie tak jak wypowiedzi kanonicowców z Wiedźmina(BO KANON! BO TAK MA BYĆ 0 WŁASNEGO ZDANIA!!!!)


I tu też :), dalej tylko wypowiedzi ściśle na temat gry.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 30 sie 2019, 22:26

Witam dzisiaj kolejna dawka informacji o nadchodzącej aktualizacji:

Jak wcześniej pisałem po mapie świata będą podróżowały karawany. Jeśli chcemy możemy z nimi pohandlować lub powalczyć tylko jeśli ich pokonamy to stracimy punkty reputacji z danej frakcji z której pochodzi karawana oraz odblokujemy nowe osiągnięcie. Co do kwesti technicznych karawany będą działały jak zwykły sklep lecz czasami będzie można kupić jakąś rzecz unikatową (pierscien, mikstura lub jakaś broń), tak samo drop z karawana moze sie czasami róznić jakies pieniadze lub własnie jakas unikatowa rzecz.

Co do punktów reputacji beda one na razie na pokaz ale w przyszłości beda wpływały na cenny w sklepach oraz nastawienie róznych histrocycznych postaci do nas, a także nastawienie strażników przy bramach ale to temat na inny post.

Pozdrawiam Games Gal.
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 03 wrz 2019, 20:47

Witam dzisiaj chciałbym wam pokazać dwa skriny z gry.

1.

Krasnolud stworzony przez McLaren (dobry co nie?)

Obrazek

2. Karawana na mapie świata więcej informacji o karawanach w poprzednim poście.

Obrazek

Jak macie jakieś pytania dotyczące produkcji proszę zadawać lub moze macie jakies pomysły lub chcecie podzielić się swoją opinią zachęcam :)


Pozdrawiam Games Gal
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 20 lis 2019, 21:06

itam znowu po długiej przerwie, mam nadzieje ze jeszcze pamietacie handlówke? Nie? to juz wam przedstawiam co pojawi sie w nowej wersji.

1. Towarzysze

Bedzie można ich zweerbować tak jak w Warbandzie płacisz i mozesz ich rozwijac i dawac lepszy ekwipunek, znimi bedziesz mógł polepszać relacje w ...

2. Obóz
Będzie można zakładać obozy podczas podrózy gdzie bedzie mozna smażyć mięso, robic miksturki, odpocząć, zapisać grę, rozwijać swój obóz oraz rozmawiac z towarzyszami

3.Dużo nowych map

Nie tylko miasta dostana swoje mapy ale tez lasy, jaskinie itp

4. Ładniejsza Mapa Świata
Dodanie nowych elementów dekoracyjnych do mapy swiata

To na razie tylko tyle co mogę napisać o nadchodzącej aktualizacji.

Miłego dnia życzy Games Gal.

Obrazek
Obrazek
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 809
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: McLaren » 21 lis 2019, 14:22

Gotrym bardzo się cieszę, że w dalszym ciągu pracujesz nad projektem. Mapki jak mapki... nie są złe. Ja wykonałbym całą oprawę wizualną gry zupełnie inaczej a już na pewno nie w stylu RM ;)
Wracając mógłbyś zmienić paski życia i many? Kolorystycznie może i pasuje ale jednak lepiej wyglądałoby zwyczajnie prostokątne bez udziwnień... ale to tylko moje zdanie ;)
Kiedyś pisałem o hudzie gry. Na paskach się skończy? Planujesz dodać jeszcze ilość złota i materiałów?
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 149
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.3 (RPG MAKER VX ACE)

Postautor: Gotrym » 21 lis 2019, 19:00

Witaj McLaren dzięki za komentarz.

Co do pasków na razie zostają takie jakie są pewnie do końcowej wersji gry będą zmieniane że 100 razy, co do huda będzie ale to wszystko w kolejnych aktualizacjach, będzie w nim złoto, surowce oraz aktywne zadania.

Co do map też pewnie będę je zmieniał ale na razie chce szkic na ktorym będę je zmieniał.

Pozdrawiam Games Gal
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/


Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10*
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10

*Średnia Według graczy z Tsukuru i Ultimy

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości