[RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Poprawki trwają dalej. Bardzo dobrą wiadomością jest że jeden z trojga testerów zakończył swoje testy. To przybliża nas do finału. Drugi tester jest mniej więcej w 3/4 gry, niestety ostatnia testerka jedynie w 1/2 gry. Chciałbym, aby wersja poprawiona ukazała się do końca tego roku, ale niczego nie obiecuję. :-)
A teraz co zostało poprawione ostatnimi czasy, czyli przez ponad miesiąc:
Zmiany w systemach:
[*]Zmiana ikonek w menu głównym aby bardziej wskazywały na to co zawierają
[*]Zmiana ikonki ataków w menu na taką jaką proponował Mikołaj Motak - tzn. gwiazdkę
[*]Uprostokątowienie i zwiększenie windowskina przez co w zapisie gry dużo bardziej estetycznie to wygląda
[*]Poprawa układu pokemonów w Boxie zgodnie ze wskazówkami Mikołaja
[*]Usunięcie zdarzenia pytającego nas czy chcemy wejść do depozytu, gdyż stało się zbędne
[*]Dodanie leczenia pokemonów po wyjściu z Boxa aby wychodziły one z niego z pełnym HP, a nie jakimiś jego resztkami
[*]Poprawa oznaczenia wycia i ryku jako ataków fizycznych, zamiast tego oznaczenie ich jako statusy
[*]Zmiana działania węszenia, aby zamiast uderzać fizycznie, obniżało obronę i specjalną obronę przeciwnika
[*]Poprawa działania NPC zmieniającej imię pokemonów w Mieście Hount aby wykrywała Sandshrewa i ewolucję Golbata
[*]Obniżenie poziomu startowego Tyrogue'a, aby od razu nie ewoluował
[*]Wzmocnienie ognistej pięści
[*]Naprawa usytuowania 8 odznaki w karcie trenera, by lepiej wpasowała się w okienko dla niej
Zmiany w mapach w grze:
[*]Zablokowanie wyjścia na północ od drogi 13 bez przejścia przez bramki przez dodanie tam kamieni
[*]Poprawa teleportów w Miasteczku Hintyeach by nie było tak że teleport z jednego domku przed inny nas przenosi
[*]Dodanie, aby kolejne wichajstry w 8 gymie były możliwe do odblokowania dopiero po pokonaniu odpowiadającego im numerem trenera - po to aby całego przejścia nie można było sobie odblokować na raz
[*]Poprawa usytuowania drabiny w 8 gymie i wchodzenia na nią aby można było poprzez dotknięcie same jej teleportować się
[*]Zwiększenie widoczności kamienia za trenerką w trzeciej komnacie w 8 gymie poprzez danie tam wyższego kamienia
[*]Naprawa błędu w 8 gymie polegającego na tym, że jeśli się podjedzie do dziury w drugiej komorze od lewej, to się nie wpada do dziury - tylko zatrzymuje obok niej
[*]Poprawa blokowania chodnika w Mieście Volter ( po prostu to nie chodnik był zablokowany, a przeźroczyste pola)
[*]Usunięcie zbędnego kawałka skały na mapie Drogi 12
[*]Dodanie alternatywnego przejścia przez Drogę 14, co umożliwia powrót bez konieczności przegranej w walce lub użycia lotu
[*]Usunięcie nadmiaru NPC na Drodze 15
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Poprawa hieroglifów w świątyni poprzez naprawę literek oraz danie większej odległości między literkami i między wyrazami jako takimi by tekst był bardziej czytelny
[*]Dodanie aby strażnicy w przejściu pomiędzy Drogami 12, 13 i 14 dawali nam Odmrażacz i 5 Super Mikstur na ciężką dalszą przeprawę, skoro nie ma tu PC
[*]Dodanie możliwości przeczytania listu dla gracza w siedzibie TS w Hintyeach wielokrotnie
[*]Dodanie informacji w dialogu z MaTe w Miasteczku Hintyeach o konieczności pójścia do Prezesa Cuira by skonsultować akcję ratowania ojca
[*]Zwiększenie tempa chodzenia NPC w trakcie podziękowań po lidze i tym samym ich skrócenie.
[*]Dodanie aby zdarzenie z MaTe'm po lidze aktywowało się na autostart, a nie dotknięcie zdarzenia
Zmiany w scenkach:
[*]Poprawa scenki z Liderem Dantelem i Ariadosem w wieży spinaraków, by byli widoczni od razu kiedy gracz tam wejdzie
[*]Usunięcie niepotrzebnych NPC podczas ostatecznego starcia z team Skyar
[*]Przedłużenie zaciemnienia na koniec scenki z Arceusem podczas tegoż starcia, aby nie było widać jak ludzie znikają
[*]Przybliżenie gracza do scenki z Suicunem poprzez danie aby uruchamiała się ona bliżej Suicune'a
Poprawki w dialogach:
[*]Poprawa literówki "przytrafiła mi isę w sklepie" w Mieście Volter
[*]Zmiana dialogu z poszukiwaczem w świątyni Unownów na mniej infantylny
[*]Poprawa dialogu z Slowbro w świątyni Unownów by nie wynikało z niego że goniliśmy za jakimś Slowbro od czapy
[*]Przeniesienie tekstu o mitycznych pokemonach z odrębnych tabliczek na posągi tychże
[*]Dodanie dialogu strażnikom w przejściu między drogami 12, 13 i 14
[*]Poprawa "ażeby" "żeby" w dialogu z Uramusem w siedzibie w Mieście Volter jeżeli gracz jest zły
[*]Zamiana "podoba mnie się" na "podoba mi się" w dialogu As Trenerki w bibliotece w Hintyeach
[*]Zmiana stylu mówienia informacji w Hintyeach na mniej formalny i bardziej dostosowany do wieku postaci gracza
[*]Poprawa tekstu szeregowca Team Skyar w bazie w Hintyeach na mniej dziwaczny
[*]Poprawa tekstu innego szeregowca Team Skyar w bazie w Hintyeach na taki, który uwzględniałby to że my byliśmy w tym Team Skyar
[*]Przeniesienie NPC mówiącej o białych kwiatkach bliżej białych kwiatków, a nie czerwonych
[*]Poprawa wykrywania płci w dialogu z MaTe po lidze
Obrazek
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Trzecia testerka niestety zrezygnowała z testów, natomiast drugi tester jest już na finiszu, a zatem na dniach powinna się ukazać wersja poprawiona, którą to zgłoszę do recenzji na Twierdzy.
Jeżeli chodzi o postęp prac to streszczę go w kilku punktach:
Zmiany w systemach:
[*]Zmiana mało estetycznych napisów w menu PokeDeva https://www.dropbox.com/s/s9w3rm6voj2r8 ... v.png?dl=0 - widok po poprawkach
[*]Danie możliwości odesłania pokemona do boxa jeżeli nie ma się miejsca w drużynie w przypadku pokemonów nie łapanych osobiście, a dostawanych od ludzi
[*]Zmiana układu Boxa – przesunięcie pokemonów w drużynie na lewo i zmniejszenie liczby pokemonów w jednym rzędzie do ośmiu, a także w miarę wypełnienie pokemonów w jednym rzędzie https://www.dropbox.com/s/sqj42j9b18mrw ... y.png?dl=0 - widok po poprawkach
Zmiany w rozgrywce:
[*]Dodanie możliwości złapania legendarnych pokemonów: Arceusa, Raikou, Entei, Suicune'a, Ho-Oha, Groudona,
[*]Dodanie możliwości złapania Unowna, Torkoala, Kricketota
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie cen obok przedmiotów w menu w Willi na Wyspie Wybrańców
[*]Umożliwienie dodawania i usuwania na bieżąco mebli w tej willi
[*]Dodanie boxa i możliwości leczenia w Domu Pojedynków na Wyspie Wybrańców
[*]Dodanie możliwości wyboru czy chcemy walczyć z liderami na Wyspie Wybrańców
[*]Uczłowieczenie zagadki w Jaskinii Stworzenia poprzez dodanie przyciemnienia polom, gdzie gracz słyszy przeraźliwy ryk i się cofa
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Crashykk »

Samo dodanie tutaj prawdopodobnie zakwalifikuje Cie juz do GFow. Dodatkowo bardzo chetnie zrecenzujemy tez gre na RMplus.

Postaram sie poinformowac rowniez ludzi na naszym (gospodowo/rmplusowym) profilu facebookowym jak tylko poprawiona wersja sie pojawi.

Czekam z niecierpliwoscia, bo w oryginal nie bylo mi dane zagrac, wiec bede mial swieze spojrzenie na gre, a pogralbym w jakies dobre pokemony. :D
ObrazekObrazek
Obrazek
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Ta gra była już na Golden Forkach w 2013 roku, więc nie wiem czy to dobrze drugi raz odgrzany kotlet umieszczać tam.. Zwłaszcza, że nie dodałem do niej zbytnio nowego contentu, tylko skupiłem się na poprawianiu i ewentualnych małych zmianach tego co jest.
Dzięki za inicjatywę w sprawie poinformowania ludzi na profilu facebookowym i zrecenzowania gry na RMPlus. Nie spodziewałem się takiego odzewu. W sumie pierwotna wersja spotkała się tutaj z mieszanymi ocenami. Ale cóż. Pozostaje tylko się cieszyć.
No to do następnego razu, mam nadzieje, że wtedy już zamieszczę linka do wersji poprawionej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Crashykk »

Wiele osob, ktore sa teraz na scenie (swieza krew) raczej nie kojarzy twojej gry, a nawet osoby, ktore malo przebywaly wtedy na gospodzie (jak ja) tez mogly ominac te produkcje.

Widzac naklad twojej pracy i to jak bardzo sie starasz poprawic dla gracza swoj tytul byloby grzechem nie wspomniec o tym na profilu. :b

Zycze powodzenia juz na ostatniej prostej i czekam na linki!
ObrazekObrazek
Obrazek
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Ostatni tester sprężył się i dzisiaj przed południem dał mi swoje ostatnie uwagi.
Zatem udostępniam wersję poprawioną gry
Oto linki:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/s/4u8yn4z2vqfv5 ... 2.zip?dl=0
Dysk Google:
https://drive.google.com/open?id=1_VK3R ... kEFIRQeFmK
Cóż. Gra mimo mnóstwa poprawek, nie doczekała się zmian rewolucyjnych i nadal bazuje na systemie RPG Makera + systemach robionych na zdarzeniach z małą domieszką skryptów. Przeprowadzka na Starter Kita by za dużo kosztowała, chociaż gdybym wiedział, że poprawki zajmą mi prawie rok, a nie miesiąc-dwa, to bym może się zdecydował. Ale szkoda mi było wówczas moich systemów, tak ciężko robionych. Mam nadzieję, że gracze docenią jednak mniejsze i większe zmiany. To tyle. To wesołego grania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Crashykk »

Jak obiecałem. Post pojawił się na Gospodowym facebooku RM News, a ja zabieram się za grę :D
ObrazekObrazek
Obrazek
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Witajcie. Coś mało komentarzy widzę w tym wątku.
Choć w pierwszym poście jest już sporo filmików, to postanowiłem by ożywić ten temat i aby jakoś zachęcić was do przejścia gry zrobić jeszcze screenów, których z kolei jest w nim mało. Udało mi się przejść grę do 3 odznaki i z tego okresu mam dla was screeny:
https://imgur.com/a/YuXcCBb
Poza tym, odkryłem istotny błąd w grze, przeglądając eventy w niej. Polega on na tym że jest lokacja (Magmowyspy), do której przejścia potrzebne są pokemony umiejące wspinać się po skałach. Tylko że nie ma do ukończenia misji na tych wyspach możliwości powrotu do miasta by wziąć z komputerka, albo nawet i złapać takie pokemony. Stwierdziłem, że choć nie miałem zamiaru już w tej grze grzebać, to ponieważ może to przy złym losie uniemożliwić przejście gry, trzeba naprawić ten błąd i naprawiłem. Jakby Reptile ( na którego recenzję na Twierdzy czekam) w trakcie swojego przechodzenia gry znalazł tego typu błędy, to również je naprawię. Natomiast przy niedoróbkach gry, które nie przeszkadzają w jej przejściu, nie będę się już bawił.
Trochę to moja porażka że coś takiego się zdarza już po testach, ale cóż.. Testy trwały prawie rok, to chyba odpowiedni okres.. Dodatkowo kilka osób brało w nich udział, a nie jedna. Widocznie zawsze takie rzeczy będą się zdarzać.
Oto linki do wersji poprawionej z uwzględnieniem tego błędu:
https://drive.google.com/open?id=1y28Rc ... gFEiUW2W2u
https://www.dropbox.com/s/b3o3lu7fz9i17 ... b.rar?dl=0
No cóż. W każdym razie do usłyszenia i miłego grania.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: X-Tech »

Niestety ja zrezygnowałem z grania w ten tytuł tak jak wszystkie pozostałe z Rpgmaker XP z Polski. Każda gra z rpgmaker XP, która ma polskie znaki w nazwach plików wywala mi błędy. Wymagałoby to całkowitej reinstalacji systemu. Zrezygnowałem jednak z tego. Mam kilkaset programów. Taka reinstalacja zajęła by mi nawet kilkanaście godzin. Podobno nie ma innej rady. Spolszczenie angielskiego Windowsa 10 nic nie dało. Kombinowanie z różnymi archiwizerami również nic nie pomogło. Polskie gry z RMXP u mnie odpadają.
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: Shadi »

Witajcie.
Piszę bo chciałem poinformować że w trakcie przechodzenia gry przez Reptile znalazł on błąd uniemożliwiający przejście gry przed 7 odznaką. Zamieściłem już kolejną poprawkę poprawki (z końcówką e w nazwie pliku) i będę czekał na kolejne błędy w razie czego żeby kolejne poprawki poprawek zamieścić. Włożyłem mnóstwo pracy w ten projekt i chciałbym, aby przynajmniej był grywalny. Natomiast przykro jest mi obwieścić, że poniosłem porażkę w stworzeniu tej wersji poprawionej, mimo że włożyłem prawie rok w czasu w to. Być może za dużo energii włożyłem w ulepszenia gry, a za mało w szukanie samych błędów. Choć i w ulepszeniach pominąłem kilka rzeczy, które były dla Reptile'a chociażby ważne jak m.in estetykę. Rozważałem stworzenie kolejnej gry, ale zrezygnowałem. Tak więc niejako odchodzę ze sceny raczej z kiepską reputacją. Nadal czekam na recenzję na Twierdzy, ale spodziewam się (przez te błędy i niedoróbki) gorszej nawet oceny niż moja poprzednia gra z pokemonami (Pokemon Elements z 2010 roku), która w gońcu RM dostała 3/6.. Od tej pory postaram się nie odświeżać już tego tematu, bo ten projekt jest niejako zamknięty, chyba że Reptile lub któryś z graczy znajdzie znowu jakiś błąd uniemożliwiający przejście gry.
To tyle.. Szkoda że tak się to skończyło. Miłej niedzieli wam wszystkim życzę.
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: AkiNebula_e »

Za szybko się poddajesz. Nie zrażaj się kolejnymi błędami bo robisz grę SAM, bez sztabu betatesterów i ludzi, którzy Ci będą doradzać w konkretny, profesjonalny sposób. A im bardziej złożony i rozbudowany projekt, tym więcej szans na wtopę. Jeśli lubisz tworzyć i czujesz w tym satysfakcje, i pewne spełnienie, to nie powinieneś tego porzucać tylko dlatego, że po drodze potknąłeś się kilka razy. Nawet jeśli całkowicie bezbłędna gra miałaby wyjść dopiero za 10 lat (haha, u mnie to właśnie tyle trwa xD).
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Post autor: X-Tech »

Udało się uruchamiać gry z XP po spaczowaniu windowsa. Pomimo pewnych małych nieścisłości gra spodobała mi się. Bardzo dobrze pasuje do stylistyki rpgmakera.
ODPOWIEDZ