[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Serowiji
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2020, 14:45

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Serowiji »

Jak tam postępy ? wiadomo już kiedy będzie można grać dalej ?
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 877
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: PInroz »

Jestem już w drugim rozdziale gry i tak przyszło mi do głowy kilka pytań: Ile gra ma rozdziałów, kiedy będzie patch który poprawia błędy i co najważniejsze czy to pełna wersja gry?
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 388
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Niestety nie wiadomo kiedy można będzie grać dalej.

Gra obecnie ma 2 rozdziały, z czego 2 tylko w połowie (2 rozdział jest bardziej zamknięty i trochę krótszy).

Patch poprawiający kolejne błędy powinien się pojawić w ciągu tygodnia (w szczególności błędy dziennika), wyrzucili nas w firmie na przymusowe wolne więc będzie trzeba czymś ten czas wypełnić.

Nie, to nie pełna wersja gry.
Moje projekty:
Saga Demonów v1.3 - http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file
Najlepsze kampanie SD: Hope - W przygotowaniu.
-------------------------------------------
Projekt SD 2011 - 2020; Saga Demonów Universum 1.0
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 877
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: PInroz »

Szkoda, a kiedy można spodziewać się pełnej wersji?
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 388
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Odpowiem enigmatycznie, że kiedyś może uda mi się ją ukończyć ;)

Moge tylko powiedzieć, że zacząłem już przerabiać lokację Schronu 21 (ci co grali w pierwątną Sagę, więdzą o czym mowa). Poprawiana jest cała lokacja, dodaje nowe pomieszczenia i korytarze. 2 rozdział będzie się rozgrywał praktycznie cały w tym schronie z kilkoma wypadami na misje. W odróżnieniu od 1 rozdziału, ten będzie bardziej liniowy i skupi się na rozwijaniu relacji Sanagiego i Luny. W 3 rozdziale nasza para wyruszy w podróż, co będzie powrotem do klasycznej eksploracji mapy świata.

Do końca tygodnia udostepnie kolejną wersję gry z dodatkowymi poprawkami (dziennik, kilka błędów blokujących rozgrywkę itp.) i niewielkim fragmentem rozgrywki dalej. Po tym na chwile zatrzymam pracę nad SD i ukończe w końcu poprawki do Hope (tam się zatrzymałem nad sztuczną inteligencją przeciwników / widm, one tylko latają dookoła, ale robią to wg. określonego algorytmu, a przynajmniej mają tak robuić).

Obrazek
Obrazek
Moje projekty:
Saga Demonów v1.3 - http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file
Najlepsze kampanie SD: Hope - W przygotowaniu.
-------------------------------------------
Projekt SD 2011 - 2020; Saga Demonów Universum 1.0
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 877
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: PInroz »

Przeszedłem grę, a raczej demo i powiem wprost... gra bardzo mi się spodobała :-D

Przyjemny jRPG przy którym można spędzić kilkanaście godzin grania, jednak ma on sporo mankamentów które wolałbym by zostały poprawione. Karta postaci jest ciekawie zrobiona, jednak strasznie niedopracowana. Dziennik wielokrotnie się zacinał przez co nie można było przeczytać niektórych wpisów, wywalanie z gry kiedy chciałem zdobyć zioło u karczmarza z portu dla dziadka z lasu, lekkie ścinki gry kiedy miało się dwie postacie lub ten słynny bag który po śmierci przeteleportowało mnie na sierotek oceanu (na szczęście jednorazowy błąd) :lol: Gra ma też kilka wad natury własnej... największy z nich to małe odstępy między rozgrywką a dialogami których jest sporo, są ciekawie poprowadzone jednak strasznie się przedłużają przez co czytanie robi się powoli strasznie męczące. A skoro o czytaniu mowa, na miłość boską Aki uprość samouczki w Sadze Demonów, gdyż rozdział 1 to 1/3 czytania samouczków które mogą być kłopotliwe dla osób które po raz pierwszy sięgają po tę grę. Najlepszy przykład to samouczek rachunku prawdopodobieństwa kiedy trzeba było podkraść się na lekcji do kolegi by z nim porozmawiać. Można było to pominąć, jednak moja ciekawość była silna i postanowiłem przeczytać ten samouczek. Mój mózg się momentami zawieszał jak to czytałem :roll: :lol: Poważnie uprość samouczki, dobrze ci radzę. No i jeszcze jedna kłopotliwa wada. Po każdej śmierci pojawiała się scena ''Kącik po godzinach'' czy jak to się nazywało gdzie mogliśmy ujrzeć ciekawą interakcję z graczem. Nie dość że owe sceny się powtarzały, były długie a czasami nawet w ogóle nie działały przez co trzeba było wyjść z gry i włączyć ją od nowa, powoli stawały się bardzo upierdliwe kiedy wielokrotnie się umierało. Była wtedy opcja albo przeklikać albo wyłączyć i włączyć grę od nowa.

Warto też coś powiedzieć o zaletach gry,a trochę ich jest. Przede wszystkim warto wspomnieć o rewelacyjnych scenach walki w intrze lub na samym końcu gry, sam system walki też jest genialny. System relacji między bohaterem a kobiecymi towarzyszami moim zdaniem jest bardzo ciekawy, co prawda nie prowadzi do żadnych intymnych stosunków, jednak fajnie mieć wybór czy będziemy mili dla dziewczyny czy też wredni. Chociaż jak dla mnie bohaterki Sagi Demonów mają zbyt spiczaste podbródki :? Fabularnie jest ok. Senagi to taki typowy seba którego mało kto rozumie i wszyscy go nienawidzą, nawet rada pedagogiczna :-) Kiedy fabularnie się rozkręca, to gra się kończy :shock: :cry: Straszny niedosyt pozostał, no ale cóż dobrze chociaż wiedzieć że gra jest rozwijana, ale kiedy doczeka się pełnej wersji to tego nie wiadomo.

No cóż czekam na pełną wersję, bo strasznie się napaliłem na przejście tej gry i pozdrawiam autora :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 388
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Dziękuje za słowa konstruktywnej krytyki. Doceniam każde słowo, pozytywne i negatywne. Gra jest rozwijana, obecnie wersja 1.3 jest już kompletna, przchodzi teraz intensywne testy, które wykryły masę błędów. Oczywiście błędy, które znaleźliście tutaj na forum również zostały już zaadresowane (np. nieszczęsny dziennik teraz działa już dobrze). MIałem przed świętami jeszcze się ogarnąć z kolejnym downloadem gry, ale ilość nowych problemów okazała się większa niż myślałem. Dla referencji zobaczcie w spoiler poniżej, który prezentuje listę poprawek do wersji 1.3, a jeszcze trochę tego jest.

Wersja 1.3 rozwinie również nieco dalej fabułę, ale ona jeszcze nadal się skupia na dopracowaniu działania wielu ciekawych, ale jednocześnie kłopotliwych systemów (np ATAK DYSTANSOWY został przepisany od początku i zmieniono jego mechanikę działania, niektóre scenki jak ta w SALI GIMNASTYCZNEJ zostały również poprawione pod względem treści oraz samej korekty).
Spoiler:
Rozdział drugi pójdzie szybciej bo skupia się bardziej na pogłębianiu więzi między Luną i Sanagim, i nie będzie wymagał zaawansowanej mechaniki z 1 rozdziału (ta będzie wprowadzana stopniowo). Dziś kolejna faza testów a ja cały dzień poprawiam błędy.
Moje projekty:
Saga Demonów v1.3 - http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file
Najlepsze kampanie SD: Hope - W przygotowaniu.
-------------------------------------------
Projekt SD 2011 - 2020; Saga Demonów Universum 1.0
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 877
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: PInroz »

Przypomniał mi się jeszcze jeden błąd :shock:

W pierwszym rozdziale mogliśmy udać się do biblioteki i poczytać książkę o starym nauczycielu, jednak by się tam dostać potrzebowaliśmy specjalnego przedmiotu. Otóż błąd polega na tym że jak udaliśmy się w stronę biblioteki w pomieszczeniu gdzie był kryształ dzięki któremu mogliśmy dostać się do biblioteki gra się zawieszała jak nie mieliśmy w drużynie Miu. To było na samym początku, jak jeszcze Miu nie dołączyła do drużyny :roll:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 388
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Ok, dzięki. Dopisałem go do listy i przyjrzę się tej sprawie. Przy tej scence już grzebałem bo się uruchamiała z automatu, z pominięciem wstępu do niej. Możliwe, że to również mogło wywołać błąd gdy nie miałeś jej w drużynie.

Edit #1
Krótka zajawka dalszego etapu drugiego rozdziału. Zalatuje trochę klimatem Hope, ale poniekąd bohaterowie obu tych gier na pewnych etapach mierzą się z tym samym typem przeciwnika. Nie, nie cała gra będzie tak dalej wyglądać. To jedynie krótki etap, po którym wracamy do sci-fi / fantasy.

https://www.youtube.com/watch?v=FnJyFitI0jk.

Wersja 1.3 jest praktycznie gotowa, ostatnie sceny wymagają szlifów. Wydaje mi się, że udało się naprawić wszystko co mogło popsuć nieodwracalnie rozgrywkę. Przez ostatnie 3 tygodnie mnóstwo ludzi testowało grę i wyłapało masę błędów. Teraz gdy mechaniki są dopracowane, skopiowanie ich na kolejne mapy będzie o wiele prostsze.

Edit #2

Saga Demonów 1.3 jest już dostępna do pobrania.

Link: http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file

Szczególne podziękowania dla Squalla, Lunafreyi, Tanatosa i Qtomo za intensywne zaangażowanie w liczne sesje testowe i poprawki.
Podziękowania również dla innych graczy (głównie z forum Gospody RPG Makera), którzy również zgłaszali problemy z grą (PInroz, Kenta, Lemoore, Konradix).

Pełny dziennik zmian znajduje się w pliku tekstowym, w folderze głównym gry.
-----------------------------------------------------------------------------
Jeśli gra wyrzuca, w którymś momencie "szalony" błąd "Nie zaimplementowano" to oznacza, że brakuje kodeków audio, których używam do konwersji plików muzycznych. Można je pobrać i zainstalować z tego linku: https://files3.codecguide.com/K-Lite_C ... andard.exe

Jest mały błąd z wpisami dziennika w drugim rozdziale. Wynika on z tego, że skrypt dziennika trochę nie wie co zrobić jeśli ma w bazie danych wpisany tylko jeden wpis (muszą być minimum dwa by przeskakiwanie dobrze działało). Jestem świadomy tego problemu i poprawie go gdy tylko pojawi się więcej wpisów.

Miłej zabawy i jak zawsze chętnie poczytam wrażenia, pozytywne i negatywne odnośnie mojej gry.

Zaktualizowałem rózwież pierwszy post tematu.

Edit #3

Dobry kolega wychwycił jeden błąd (w sumie przeoczenie) w lokacji Akademii. Zmieniałem grafikę ścian i źle ustawiłem przechodzenie przez element przez co można biegać po całej mapie. Zaktualizowałem już główne archiwum gry (plik do pobrania). Poniżej zamieszczam też szybkiego HOTFIXA do wgrania, do głównego folderu gry, który powinien załatwić problem. Za niedogodności szczerze przepraszam.

Link do HOTFIXA (do wersji 1.3) http://www.mediafire.com/file/e4hhf1yzk ... x.rar/file - instaluj tą łatkę tylko jeśli ściągnąłeś pierwsze wydanie wersji 1.3. Aktualne pliki archiwum gry mają już zaimplementowane poprawki.

Edit #4

Update w sumie będący ciekawostką. Jeden z graczy nie ukrywam będący też moim Kolegą popełnił mały gameplay z wczesnej wersji 1.3 Sagi Demonów. Jeśli ktoś nie ma czasu by ograć samemu grę lub chciałby zobaczyć jak wygląda w ruchu nim sam zdecyduje się zagrać to zapraszam na poniższy link. Młody chłopak, który dopiero zaczyna coś robić konkretnego na YT. Konstruktywna krytyka jak i dobre słowo mile widziane:

https://youtu.be/-oRpr7w-oGQ

Wszelkie błędy, które pojawiają się w gameplayu Silenta zostały już poprawione i zaimplementowane do aktualnej, dostępnej do pobrania wersji gry.

Dodam link również to 1 postu w temacie.
Moje projekty:
Saga Demonów v1.3 - http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file
Najlepsze kampanie SD: Hope - W przygotowaniu.
-------------------------------------------
Projekt SD 2011 - 2020; Saga Demonów Universum 1.0
Lemoore
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:07

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Lemoore »

Hej Aki, jak lecą prace? Ostatnio znalazłem chwilę, żeby przejść dalszą część drugiego rozdziału i bardzo czekam na kontynuacje (animacja Miu z nowego etapu to majstersztyk :D ). Chociaż szczerze mówiąc to brakuje mi trochę w rozdziale drugim interaktywności - są dwa segmenty fabularne pozbawione rozgrywki i o ile pojedynek z demonem raczej taki musi być to myślę, że przydałoby się dodanie walki i powolnej porażki z dronami (bo takie czyste oglądanie animacji przynajmniej dla mnie mocno psuje imersje).
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 388
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Hope. Napotkałem tam problemy natury samego projektu algorytmów. Wiele rzeczy musiało zostać napisanych od nowa, a pozostałe czekają na poprawki. Hope to o wiele mniejszy projekt, ale nasycenie skryptami na m^2 jest tam o wiele większe niż w SD.

Tak, drugi rozdział będzie miał bardziej liniową konstrukcję. Pozwoli mi to powoli wprowadzać mechaniki z 1 mapy świata na druga (nie wystarczy zrobić kopiuj-wklej). Jestem świadom, że na chwile obecną nie ma za dużo walki, a głównie ekspozycja fabularna ale trzeba potraktować to jako jeden wielki wstęp do nowej lokacji. Rozważałem dodanie "z góry przegranej walki" do sceny z dronami, ale w sumie pomyślałem, że jako gracz zawsze wkurzam się na ten zabieg w grach. Niby wygrywam walkę, ale przegrywam. Więc zamieniłem to w zwykła animację. 3 miesiące roboty nad nią. Patrząc na to zastanawiam się czasem, co ja robię z własnym czasem i życiem ;D


Odp. ze spojlerem do gry poniżej.
Spoiler:
Moje projekty:
Saga Demonów v1.3 - http://www.mediafire.com/file/ne2ckf89z ... 3.exe/file
Najlepsze kampanie SD: Hope - W przygotowaniu.
-------------------------------------------
Projekt SD 2011 - 2020; Saga Demonów Universum 1.0
ODPOWIEDZ