[2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

W przygotowaniu odświeżona wersja D. Gra przechodzi aktualnie testy i od ilości wykrytych błędów zależy kiedy uda mi się ją ogarnąć i udostępnić. Poniżej kilka screenów z obecnej wersji. Główny nacisk położyłem na usunięcie problemów gry aczkolwiek dodałem również kilka drobiazgów, których nie było w poprzedniej części i ułatwiłem nieco rozgrywkę dodając więcej pergaminów (punktów zapisu) do gry.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Yoroiookami »

Super :> to czekam, bo z tego co pamiętam utknąłem w pewnym momencie.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Eksperymentalnie wykorzystam plugin, który pozwala odpalać grę w trybie OpenGL zamiast DirectDraw. Powinno to naprawić część problemów z wyświetlaniem gry na nowym sprzęcie (migająca, dolna część ekranu, długie przejścia między zmianą rozmiaru obrazu i trybu okno / pełny ekran). Ponadto plugin pozwala na filtrowanie obrazu (rozmycie obiektów) oraz dowolną zmianę rozdzielczości i aspect ratio. Shadery mi jeszcze nie chodzą, ale to nie są teraz najważniejsze rzeczy więc zajmę się nimi w wolnej, późniejszej chwili. Myśle nad shaderem 2xSAI.
Plugin poprawia też wygląd okien systemowych i usprawnia pare problematycznych rzeczy (chyba ogarnia tez kodeki do dzwieku i wideo). Jeśli jedynym jego problemem będzie odpalanie filmów AVI to na pewno zaktualizuje Sagę Demonów do pracy z nim (tam nie ma żadnych filmów).

Obrazek

Gre wyśle na serwer w dwóch wersjach, oryginalna i z obsługą OpenGl. Dlatego tak zrobię ponieważ tryb OpenGL ma mega trudności z odtwarzaniem filmów AVI, a jak niektórzy wiedzą w Hope mamy intro w tym stylu.

edit #1


Niestety mam niefajne nowiny. Z powodu kilkukrotnego wł. i wył. sieciowego (bezpieczniki w domu się rozłączały) prądu w moim kompie, na którym tworzę Hope wykrzaczyła się data. Nie zwróciłem na to uwagi, a komputer pokazywał coś koło 8250 roku. W momencie gdy zapisywałem zmiany na dwóch bardzo ważnych mapach, zapisało mi puste pliki właśnie przez tą zbugowaną datę. Próbowałem odzyskać je undeletem, który chodziłby pod win XP, ale bez skutku. Oczywiście posiadam kopię zapasową, ale intensywne przeróbki w systemie wchodzenia w interakcje z obiektami, interakcje na przedmiotach w EQ oraz same przeróbki skryptów muszą zostać zrobione od nowa. To tylko dwie mapy, ale jedna z nich zawiera kilka lokacji, a druga ma całą scenę z wieloma zakończeniami więc cofam się o jakiś tydzień pracy do tyłu.

Przez chwile chciałem wyrzucić to wszystko przez okno do somsiada, ale trochę ma na szczęście przeszło. Spróbuje to ogarnąć, ale samo takie zdarzenie skutecznie odbiera chęci do robienia czegokolwiek.


Obrazek
Obrazek
Kompletnie mi wyczyściło mapę, czego przed zapisem nie było widać. Ten obrazek niżej to screenshoot z kopii zapasowej.

To niestety będzie też wymagać dodatkowej sesji testowej ze względu na ponowne wprowadzenie tych samych poprawek.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Michu »

Wielka szkoda, że to się wydarzyło. Czekam z niecierpliwością od dłuższego czasu, żeby zagrać w ten projekt, nie miałem okazji wcześniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Do ogarnięcia. Chwilowy wkurw i zniechęcenie już przeszło. Część rzeczy już przywróciłem. Co prawda sama skryptologia idzie od zera, ale sam zarys algorytmów i metody rozwiązania problemów mam już w głowie.

Edit #1
Post informacyjny. Udało mi się całkowicie odzyskać wszystkie stracone postępy. Przyspieszyłem trochę prace i równolegle z jeszcze wymagającymi poprawy błedami rozpocząłem 1 fazę testów. Brzmi to jakoś mega profesjonalnie, ale tak na prawdę po prostu w międzyczasie poprawiania błędów kolega ogrywa na LIVE grę, którą obserwuje notując wszystkie nieprawidłowości do poprawy.

Patrząc pod względem licznika w grze, jesteśmy na 65% rozgrywki. Najważniejsze problemy związane z mechaniką inwentarza, testów oraz negatywnych stanów zostały już rozwiązane. Zrezygnowałem też z kilku rzeczy na rzecz oszczędności czasu (jak np. wyrzucanie przedmiotów w dowolnym miejscu by móc je później podnieść) ale dodałem też kilka nowych rzeczy i przedmiotów (2 nowe lokacje i kilka związanych z nimi przedmiotów).

Do gry dodałem również "TRYB ŁATWY", który daje kilka użytkowych przedmiotów na start oraz pozwala znaleźć ich więcej podczas rozgrywki, ale w zamian odbiera możliwość odkrycia ukrytych zdarzeń w grze. Te zdarzenia nie wpływają na główny wątek i w każdym trybie, czy to normalnym, czy łatwym można osiągnąć jedno z dwóch głównych zakończeń. Są to dodatkowe scenki, które pogłębiają lore i historię gry.

Poniżej kilka screenów:

Obrazek Obrazek Obrazek

Edit #2

Prace trwają, postanowiłem dodać jeszcze trochę opcjonalnej zawartości do gry. Poniżej kilka filmików z testów:

https://youtu.be/2Gv4qm0gSY8
https://youtu.be/LeWCe6GsSyk
https://youtu.be/6sehshnIqeM
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Yoroiookami »

Ta opcja "shader" bardzo fajna, nie widziałem jeszcze w Mejkerówce - World of Horror ma podobną. :>
O ten tryb łatwy pewnie sam bym się pokusił, gdyby nie to co wspomniałeś o ukrytych zdarzeniach. Chyba będę musiał się postarać przy zagadkach, bo w takie gry zwykle gram dla fabuły. Miło by było gdybyś zamieścił też solucję przy wydaniu gry (dla takich uzdolnionych ludzi jak ja).

Trzymam kciuki.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Zagadki nie są trudne i są niemal całkowicie (poza chyba jednym wyjątkiem) oparte na sensownej logice. Jest dziura? Trzeba polozyc cos, zeby dziury nie bylo. Nie ma swiatla? Trzeba poszukac jakas latarke itp. Nie ma i nie będzie mózgołamaczy, które wymagać będą analizy całego otoczenia czy lore. Paradoksalnie zginąć można tylko, albo na własne życzenie, albo przez ciekawość, albo brak ostrożności. Nawet widma da się wymijać, nie trzeba wszystkich likwidować. Jest też kilka pułapek, ale są zazwyczaj ewidentnie zaznaczone poprzez coś niepasującego do reszty otoczenia.

Sa również przedmioty, które mają zwieść gracza. Do niczego nie potrzebne lub nieosiągalne tylko po to by zwabić go w pułapkę.

Solucja to fajna rzecz, ale najlepiej gdyby jakiś gracz ją opracował. To byłoby ostateczne docenienie mojej pracy jeśli ktoś poświęciłby czas by odkryć wszystkie sekrety i możliwe zakończenia (jest ich obecnie 8, ale standardowo tylko jedno prowadzi dalej).

Edit #1
Kończymy robotę. Uzupełniam brakujące VA (choć i tak nie wszystkie kwestie będą miały podkład głosu) i dokonujemy ostatecznych poprawek. Wew. testy zakończone. Pozostała tylko faza, w ktorej sprawdzamy gre "na jakimś zewnętrznym organiźmie" xD. Jeśli ten etap przejdzie bez większych problemów to gra trafi do szerszej publiki.

Poniżej niewielka próbka nowego VA. Podziękowania dla nowej aktorki głosowej, Moniki (która jest jednocześnie moją nauczycielką japońskiego).

https://www.youtube.com/watch?v=MS07xGEJQX8

Edit #2
Obrazek
Z przyjemnością pragnę zaprezentować Wam Najlepsze Kampanie SD: Hope v0.32e. Obecna wersja powstała przez połączone wysiłki wielu ludzi, szczególnie w zakresie testowania i Voice Actingu.

Podziękowania kieruję do Zespołu SD: Qtomo, Tanatosa, Luny, Sensei, Silence oraz testerów: Clown i Toster. To była długa droga by odbudować grę praktycznie od podstaw. Niestety ostatecznie nie udało się całkowicie uzupełnić kwestii VA, a niektóre z nich zostaną w przyszłości jeszcze poprawione. Wydaje mi się, że udało nam się wyeliminować wszystkie blockery, ale ostatnie testy pokazały, że nadal drobne błędy, głównie graficzne od czasu do czasu występują.

Obecna wersja posiada kompletny, pierwszy scenariusz z 8 różnymi, złymi zakończeniami. 9 zakończenie jest tym "prawdziwym"

Obrazek

Zapraszam również na naszego Discorda, gdzie najszybciej dowiesz się co się dzieje z Sagą Demonów oraz Hope.

Link do discorda: https://discord.gg/KutAZCb
Link do gry, w wersji 0.33e: http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
Dziennik zmian jest zamieszczony w głównym folderze gry.

Zaktualizowałem również pierwszy post tematu.


Edit #3
Hej. Niestety ku moim obawą nie obyło się bez poważnego błędu, który w pewnej wersji wydarzeń w grze prowadził do całkowitego uniemożliwienia jej ukończenia. Poniżej umieszczam link do poprawionej wersji. W spojlerze również zawarłem krótki dziennik zmian. Podziękowania dla Kryzza333 za wskazanie problemów.

Jeśli chodzi o przenoszenie zapisów z poprzedniej wersji zalecam aby cofnąć się do statycznego SAVE POINTU i po wykonaniu tam sejwa skopiować pliki do zaktualizowanej wersji.

Dziennik Zmian:
Spoiler:
Link do gry w wersji 0.33e: http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file

Zaktualizowałem również 1 post tematu.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: X-Tech »

Aki ja sobie obiecałem, że nie będę komentował gier, bo nie chcę żeby komuś było przykro, ale na twoje życzenie proszę bardzo oto łomot. Szczery łomot.


Intro jest wg. mnie zbędne. Jest za długie i nie wnosi praktycznie nic poza faktem, że bohaterka odczuwa niepokój w odniesieniu do lasu. Dłuży się niemiłosiernie i jest wypełnione w sumie zbędnymi dialogami ponieważ jego statyczność nie pozwala na stworzenie ekspresji anime postaci jaką uzyskałbyś na intrze tileset i charsety z emotami itd. Z drugiej strony realizm bez zbędnego humoru i infantylnej bohaterki zadziałałby tu cuda. Masz sytuacje, która się rozrywa.. Humor samego tekstu przed kabina auta sprawia ,że ma się wrażenie obcowania z dzieckiem, a nie badaczką zjawisk paranormalnych. To problem bo intro sugeruje realistyczną grafike gry. Odpalenie gry sprawia, że wrażenie to znika, bo nie zbudowałeś spójności wizualnej. To dziwne intro może oznaczać jedno postaci są tu jak z anime pod względem mentalnym. Dla immersji przebuduj scenkę, ale na charsetach i tilesetach z samej właściwej gry. powinna być o wiele o wiele bardziej krótka lub faktycznie ciekawa. Moim zdaniem jednak o wiele lepsze wrażenie względem obecnego stanu zrobi kompletny brak intra z wyciętą kabiną auta, która rozwala immersje i nie buduje przyzwyczajenia do tego jak gra będzie w rzeczywistości wyglądać. Początek właściwej gry z pominięciem intra robi o wiele lepsze i pozytywne wrażenie, bo realnie da się odczuwać niepokój, ale tekst bohaterki o tym, że jej twardo od leżenia na szkle już mnie zniszczył. To ma sugerować , że ma penisa ?
Ogólnie masz talent, ale masz masę niespójności, bo o ile tekst z początku gry z twardością - rozwala atmosferą tak już wpleciony humor anime z realistyczną kabiną po prostu rozwala spójność całości. Jestem poirytowany, że tu dostrzegam tyle talentu i zajawek tym co lubię np: BWP rustin paar, ale zarazem są tu rzeczy, które póki co nie pasują. Właściwe rozpoczęcie gry za intro poza tekstem o twardości robi o wiele lepsze wrażenie. Infantylnośc bohaterki z sugerowaniem mi, że to co się dzieje w grze jest mega realne ( np: kabina auta) doprowadza mnie do szału. Na razie dziękuję...
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Powitać. Milion lat nie aktualizowałem tematów na forum, a to z prostego powodu, że większość postępów i aktualizacji umieszczam na swoim Discordzie (link w moim podpisie). Nie mniej jeśli chodzi o kolejne wydania, to z miłą chęcią umieszczam je i tu. "Miejscu", w którym cała przygoda z RPGMakerem się zaczęła. Dziś pragnę zaprezentować Wam kolejną odsłonę Najlepszych Kampanie SD: Hope. Nie jest to pełnoprawne rozszerzenie wzbogacone o nową zawartość, a jedynie dopieszczenie pod względem rozgrywki oraz mechanik (a raczej błędów związanych z nimi).

Serdeczne podziękowania tym razem kieruje do Crashyyka, który podczas rozgrywki na strimie przyczynił się w olbrzymim stopniu do wyeliminowania pozostałych, dość poważnych (uniemożliwiających ukończenie prawidłowe xD) błędów. Zapraszam również na wideo recenzję Crashyyka, którą można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=5YJ1nPQ8r3Y.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tutaj umieszczam linki do aktualnych wersji gry:

Link do gry w wersji 0.33f (EXE): https://www.mediafire.com/file/xd1xm1f6 ... f.exe/file
Link do gry w wersji 0.33f (RAR): https://www.mediafire.com/file/i1o0vny6 ... f.rar/file

Gra posiada własny instalator. Zalecane instalowanie jako ADMINISTRATOR. Jeśli instalator z jakiegoś powodu zawiesi się podczas instalacji, trzeba pobrać wersję RAR i po rozpakowaniu wgrać ręcznie pliki czcionek do folderu FONTS, w WINDOWSIE:
- https://www.mediafire.com/file/thdnnlxa ... 1.FON/file
- https://www.mediafire.com/file/2dp8jzbl ... 2.FON/file

Dziennik zmian jest zamieszczony w głównym folderze gry.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A słowem zakończenia, może odniosę się do tego co X-Tech napisał swojego czasu (dlaczego mi to umknęło xD).

Tak, problem rozciągania scenek, przez zabiegi retardacyjne w postaci licznych przemyśleń i monologów, z perspektywy czasu uważam za faktyczny. Monologi / opisy zostaną skrócone w następnym, numerowanym wydaniu Hope. Oznacza to również, że 2 scenariusz będzie pisany z użyciem innej metodologii, bardziej stonowanej by zachować płynniejszy przebieg rozgrywki.

X-Tech założył błędnie, że bohaterka jest profesjonalistką pokroju Elspeth z gry Blair Witch vol 1: Rustin Paar. Natomiast zamierzenie jest całkowicie odwrotne. Celem tej postaci jest pokazanie właśnie ignorancji i lekkomyślności. Naiwność i zadufanie we własnych odczuciach bohaterki jest kluczem dla tego scenariusza, którego tragiczny finał jest wypadkową właśnie ignorancji, którą się nasza bohaterka szczyci. Tematem 1 scenariusza Hope, sa skutki ignorancji.

Styl graficzny nie ulegnie zmianie. W scenkach VN, grafiki teł będą bardziej przypominać realne obrazy / zdjęcia, natomiast pozostała część gry będzie utrzymana w stylu anime. Porównania do Blair Witch, mimo, że na swój sposób są pochwałą, to jednak nietrafione. Gra była w głównej mierze inspirowana obiema częściami Corpse Party oraz w mniejszym stopniu innymi tytułami ze świata gier i filmów, jak Event Horizon czy Project Firestart, lub Silent Hill.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Kryzz333 »

Fajnie, że projekt trwa. Aż trudno mi uwierzyć, że grałem (i recenzowałem) Hope prawie dokładnie rok temu.

Dobrze, że problemy zostały dostrzeżone i naprawione. Z drugiej strony trochę niepokoją mnie zapowiedzi przepisywania scenariusza i ciągłe poprawnk tego co jest. Może to konieczne, ale może być też pułapką (wiem co mówię!). Chyba wolałbym zobaczyć więcej gry szybciej.

Powodzenia!
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Crashykk »

Bardzo cieszy mnie, że moja inicjatywa recenzjowa nie tylko zapewnia wideo content dla scenowiczów, ale również pomaga twórcom! Nie będę się rozpisywał, bo wszystko powiedziałem w recenzji, którą Aki podrzucił, dlatego krótko. Pierwszy rozdział Hope naprawdę mi się podobał i czekam na ciąg dalszy!
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: X-Tech »

Jestem zdeterminowany, aby ponownie zabrać się za twoje gry. W najbliższym czasie to nastąpi szczególnie, że mam nowego lapka ze 100% rgb. Gry z RM i NESA wyglądają znów pięknie. Uwielbiam horrory i w ramach wolnego będę pogrywał w twój projekt.
ODPOWIEDZ