Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

Post autor: Surusek »

Niedawno (w czerwcu 2020) został zaprezentowany trailer nowego programu z serii RPG Maker, RPGMZ, który się spotkał z różnymi opiniami. Pomimo drobnych usprawnień, program wydaje się niczym więcej, niż prawie w tym samym w nowym opakowaniu.
Dlatego założyłem ten temat. Nie ma on służyć gdybaniu, co twórcy Makera dodadzą do programu (bo raz: raczej większość wie, że za wiele nie można od nich oczekiwać, dwa: o takim gdybaniu było w tym dziale kilka tematów). W tym temacie można wpisywać, czego wam najbardziej brakuje, albo co najbardziej byście chcieli w nadchodzących wersjach softu. Taki koncert życzeń, tylko bez kogoś, kto mógłby je spełnić :-D . I tak, wiem, na czacie GRMA było już to pytanie zadawane kilka razy, ale, jak to bywa z czatami, takie rzeczy giną w gąszczu rozmów, a wyszukiwarka nie zawsze jest pomocna. Dobrze by było te wszystkie odpowiedzi jednak trzymać w łatwym do znalezienia miejscu.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

Post autor: Crashykk »

Ruch postaci poza siatka. Oddalbym miliony moment, gdyby taki zostal przygotowany i zaimplementowany w program przez tworcow w trzonie programu. Kadokawa jednak bardziej znaja swoje dzielo i jest im latwiej napisac cos, co by dzialalo sensownie.

Jak do tej pory chyba nie ma zadnego dobrego PM na MV. Kazdy ma jakis mankament, ktory zniecheca do uzywnia.
Jak ma fajny system colliderow to nie wykrywa regionow.
Jak wykrywa regiony to nie dziala poprawnie poruszanie postacia (komendami), a jak dziala jedno i drugie to skrypt jest oszukanym PM i jedynie zmniejsza kwadraciki na siatce. :/
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

Post autor: Kryzz333 »

Jak Crash pisał, fajnie jakby był system z pixel movement oparty o kolizje, ew. opcja jego włączenia/hybrydy na życzenie.

Jeszcze jak mieliśmy podobny temat przed ujawnieniem MV, to pisałem o jakimś narzędziu do szybkiego tworzenia nowych interfejsów.
Teraz jestem lepszy w programowaniu i wolałbym znacznie lepszy i czytelniejszy dostęp (w sumie nie wiem jak z tym jest w MV) do warstwy wyświetlania grafiki i audio.

Do tego (miejscami naprawdę fantazuję, nigdy tego nie dostaniemy :-( ):
* nowe, dobre RTP ;-) (nie chibi), z oryginalniejszą muzyką
* Dowolna ilość przełączników własnych
* Database i lista przełączników stworzona jako hash, aby bałagan się nie robił (wgl. przełączniki można byłoby zlać ze zmiennymi i wprowadzić nawet definiowalne zakresy zmiennych)
* W momencie kiedy brakuje muzyki lub grafiki nie wywalało programu, ale po prostu nic nie pojawia się, a podczas testowania komunikat z logiem
* Wgl. więcej narzędzi do testowania, np. żeby nie trzeba było tracić czasu na robienie screenów, czy własne zapiski
* Narzędzie do przeszukiwania bazy danych i przełączników w poszukiwaniu nieużywanych
* Rozbudowane opcje dla domyślnego systemu walki (tak, aby można było zrobić coś naprawdę innego z podstawowych opcji)
* Wybór rozdzielczości gry
* Dobry pathfinding, dostępny z komend
* Lepszy system wklejania dialogów, Wielojęzykowość dialogów i database w standardzie
* Standard tworzenia oświetlenia do map, z możliwością tworzenia prostej "mapy świetlnej na tilesecie"
* Więcej opcji graficznych - perspektywa, pseudo-3D, parralax w standardzie, nie wiem :V
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

Post autor: Michu »

To co napisał Kryzz plus:
- porządne wyświetlanie pixelowej trzcionki
- ładne, pixelowe RTP w stylu GBA/SNES/PSX
- więcej możliwości modyfikacji systemu walki z poziomu programu
- dodanie trzeciego, taktycznego systemu walki
- porządny poradnik pisania skryptów wydany razem z RM
- hotseatowy lub sieciowy coop
- dostosowanie podstawowych systemów do większej liczby postaci w drużynie
- jakiś mechanizm pozwalający łączyć charsety z facesetami, żeby nie trzeba było skakać po różnych plikach
- porządny generator szablonów map, które można by następnie dostosowywać do swoich potrzeb
Obrazek
ODPOWIEDZ