[VXAce] Beyond the Veil

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 440
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

[VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Obrazek

Fabuła:
Skazany na wygnanie, wrzucony przez Kurtynę, trafiasz w nieznany świat. Opustoszały, wyniszczony wojną i Plagą świat w którym śmierć nie przynosi ukojenia, a jedynie pozwala Ci stawić czoła temu, co przed Tobą - raz za razem.
Świat który stracił swoją Równowagę. Cel masz prosty - otwórz Kurtynę i odnajdź Króla. Przywróć utraconą Równowagę.


Zagłąb się w świat Beyond the Veil; wyniszczony ląd z bogatą, tragiczną historią. Podróżuj przez opuszczone kolebki cywilizacji, zapomniane lochy i labirynty jaskiń. Zmierz się z hordami wrogów - od błądzących ofiar Plagi po potężne bestie rodem z mitów. Stań naprzeciw swoim strachom i odnieś zwycięstwo - albo upadnij i naucz się na własnych błędach.
  • Mroczna i Trudna - Opracuj własne strategie i przezwyciężaj wszystko, co stoi na Twojej drodze.
  • Głęboki Świat - Odkrywaj i poznaj historię świata; jak stał się taki, jaki jest, i jaki był kiedyś?
  • Krocz do Przodu - Ciesz się godzinami rozgrywki, z różnorodnymi przeciwnikami, bossami i NPC; zawartymi w dopracowanym systemie RPG. W Beyond the Veil Ty decydujesz jak stawić czoła światu!
  • Elastyczny Rozwój Postaci - Z postępem gry musisz wybrać swój styl. Czy będziesz ciężkim Wojownikiem, którego nie zatrzyma nawet najpotężniejsza broń, czy zwinnym Łotrzykiem, którego nie dogoni żaden wróg? Potężnym Magiem siejącym zniszczenie? A może wyrwiesz się schematom i rozwiniesz swoją postać tak, by mieć wszystkie asy w rękawie?
  • Każda Decyzja ma Znaczenie - Dzięki aktywnemu systemowi automatycznego zapisu, każda decyzja jaką podejmujesz jest ostateczna - każdy błąd, źle poprowadzona walka - wpływają na Twój progres.

Kilka detali co do gry i gameplayu
Fabuła:
Spoiler:
Kreacja Postaci:
Spoiler:
Rozwój Postaci:
Spoiler:
Walka i Ekwipunek:
Spoiler:

Screenshoty:
Spoiler:
Nie planowałem dawania zapowiedzi jeszcze przez jakiś czas, aż postęp nad grą będzie większy, ale jako, że do GFów brakuje kilku, stwierdziłem, że wrzucę. Może się kategoria Zapowiedzi odbędzie ;)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2020, 18:35 przez Ekhart, łącznie zmieniany 4 razy.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 879
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: PInroz »

Super że jest kolejna nowa zapowiedź, szkoda tylko że gra jest po angielsku, (po co robić grę w swoim ojczystym języku lepiej walnąć ogólnoświatowy angielski język i tak ludzie będą grać). Grafika przypomina mi te stare dobre klasyczne gry RPG z przełomu 2000-2005, co jest oczywiście plusem bo bardzo lubię tego typu gry. Zobaczymy czy wyjdzie z tego coś dobrego :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 623
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Crashykk »

PInroz pisze:po co robić grę w swoim ojczystym języku lepiej walnąć ogólnoświatowy angielski język i tak ludzie będą grać.
Więcej polaków zrozumie angielski, niż obcokrajowców polski. :wink: :lol: A tak na serio nic w tym dziwnego, że Ekhart próbuje trafić do szerszej publiki. Gra, po tym co pokazał na disordzie oraz w tej zapowiedzi, wygląda solidnie, więc szkoda byłoby ograniczać zasięgi to kilku osób ze sceny. :roll:
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 785
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Ostatnie Miasto, Skandvik

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Kryzz333 »

Dobrze widzieć RPGa z ambitnymi mechanikami. Zapowiedź wygląda po części jak design document, ale rozumiem :lol: Podoba mi się to, że jednak planujesz elastyczny wybór specjalizacji, wybieranie ścieżki na początku to zło :lol:

Screeny... No ja bym dał im więcej filtrów, :lol: - a temu ostatniemu mniej, bo taki czysty jak go pokazywałeś na Discord był ładniejszy.

W zasadzie ciekawi mnie jaki masz pomysł na fabułę, jaki kierunek obiera. Nie grałem w Dark Soulsy jakby co :V
W produkcji:
Obrazek
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: McLaren »

Znowu ten angielski... ja rozumiem, więcej ludzi będzie mogło zagrać w tą grę o ile w ogóle powstanie.
Ekhart zrobiłeś tyle wyborów klas postaci a wyboru języka w grze nie planujesz zrobić?
Jeżeli chodzi o grafikę, bardzo mi przypomina stare rpg co jest na plus. Niestety to nie wystarczy... świat wydaje mi się być bardzo pusty mam nadzieję, że w pełnej wersji to się zmieni ;) Najbardziej rzuca mi się w oczy ognisko i wypalona trawa wokół niego to samo ognisko jest na ścieżce, wygląda to bardzo źle, odstaje od reszty.
Ogólnie oprócz grafiki i bogatego opisu ''CO BĘDZIE'' nic nie przedstawiłeś a raczej niewiele. Chciałbym zobaczyć system walki, kreator postaci itp.
Zapowiedź oceniam dostatecznie, chodź wieżę, że zrobisz to co zamierzasz w późniejszym czasie. Liczę na to, że skończysz projekt i wydasz go w naszym ojczystym języku.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 440
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Tak miałem przeczucie, że język angielski będzie jedną z większą uwag w tym temacie ;) Ale Crashykk trafił w sedno, wersja po angielsku trafi w szerszą publikę.
Jestem jednak zaskoczony, że ludziom się podoba grafika! Na discordzie Amel i Gameboy zawsze narzekają na nią :v
Kryzz333 pisze:Zapowiedź wygląda po części jak design document, ale rozumiem
...
Screeny... No ja bym dał im więcej filtrów, :lol: - a temu ostatniemu mniej, bo taki czysty jak go pokazywałeś na Discord był ładniejszy.
Bo tak w sumie jest sporo wzięte z DD, ale Yoro namówił, żebym dawał zapowiedź, to dałem :wink: co do filtrów/efektów świetlnych na screenach innych niż ostatni, to będą dodane, tylko ostatnio bardziej się skupiałem na grze od strony mechaniki niż samych map itd. Jeszcze nie dodawałem świateł na wcześniejszych mapach ;)
McLaren pisze:Ekhart zrobiłeś tyle wyborów klas postaci a wyboru języka w grze nie planujesz zrobić?
O wiele łatwiej jest zrobić 6 startowych "klas", niż robić wszystkie dialogi, opisy, teksty itd w dwóch językach jednocześnie, zwłaszcza, że samo kopiuj-wklej do google translate nie wystarczy. Owszem, jest skrypt na dialogi i teksty bazy danych w osobnych plikach, który pozwala dać w grze wiele języków, ale jakoś zawsze miałem problemy z ustawieniem w nim wszystkiego, co się znajduje w Noteboxach bazy danych (a tam jest naprawdę dużo!). Także głównie skupiam się na angielskim - zwłaszcza, że to język którego używam praktycznie bez przerwy.
McLaren pisze:świat wydaje mi się być bardzo pusty mam nadzieję, że w pełnej wersji to się zmieni ;)
Nie do końca! Jako, że sporą inspirację w tej grze czerpię zarówno z
Kryzz333 pisze:Dark Soulsy
(aż się dziwię, że Gameboy jeszcze tu nie wparował nazwać projeku Dark Souls 2.1)
jak i Legacy of Kain, obie gry mają dość opustoszały świat. Co zresztą zaznaczyłem w sekcji Fabuła.
A i ognisko ma swoją rolę (znów "inspiracja" Soulsami) - jest to checkpoint, bezpieczna przystań, gdzie możemy odpocząć, level upować postać, ustawić swoje zaklęcia (jeśli gramy magiem); tam się też pojawiamy w przypadku śmierci. Specjalnie odstają od reszty, chciałem je dać dość widoczne.

Kreator postaci możesz zobaczyć pod tym linkiem. Sama walka wygląda dosć podstawowo (i wiem, battleback jest ciut za mały, źle wyliczyłem wymiary okna xd). Ogólnie nad walką dalej dłubię, więc się będzie zmieniała, zarówno wyglądem jak i mechaniką. Jak bardzo? Czas pokaże ;)
Kryzz333 pisze:W zasadzie ciekawi mnie jaki masz pomysł na fabułę, jaki kierunek obiera.
McLaren pisze:nic nie przedstawiłeś a raczej niewiele.
O samej historii nie chciałem za dużo pisać, bo jest bardzo sztampowa. Naszym celem jest odnaleźć króla, który przeszedł przez Zasłonę - żeby to zrobić, musimy ją sami otworzyć. A do tego potrzebne nam "paliwo", cztery esencje potężnych demonów. Czyli w sumie "zabij czterech złych bossów i ocal świat" - ale z moim twistem, który mam nadzieję przypadnie do gustu ;)

McLaren pisze: chodź wieżę, że zrobisz
Obrazek
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Michu

GF2019 - Dema (miejsce 1); GF2010 - Dema (miejsce 1); GF2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); GF2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); Konrad Championship II (miejsce 1); TA Code-Off #1 (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Michu »

Świetny klimat jest na tych screenach, choć chyba docenią go zwłaszcza miłośnicy starych pecetowych produkcji. Przypomina mi archaiczne hack n' slashe, chętnie zobaczyłbym, jak w praktyce wygląda poruszanie się po mapie.

No i gdzie jest jakiś screen z walki? :<
Obrazek
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 440
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Michu pisze:No i gdzie jest jakiś screen z walki? :<
McLaren pytał w poprzednim poście i zamieściłem w odpowiedzi, ale do głównego posta nie dałem ^^" teraz poprawiłem, więc w samej sekcji screenów jest też

Obrazek
(battleback jest o dwie kratki za mały, bo w międzyczasie zmieniłem lekko rozdzielczość gry, a battlebacka jeszcze nie poprawiłem :oops: Oraz gif pokazujący kreację postaci

Jeszcze dodatkowo dwa screeny:
Każda rzecz jaką znajdziemy ma rozszerzony opis dostępny pod klawiszem SHIFT
Obrazek
Niektóre będą dość standardowe (zwykły długi miecz nie potrzebuje historii), a niektóre będą dawały trochę informacji o historii. No i też będą informacje o tym, co przedmiot robi ;)

I drugi screen to prompty przy eventach, QOL upgrade który dodałem niedawno:
Obrazek
Na discordzie się z tego zrobiła masywna dyskusja, jak to robienie z gracza idioty (ale przyznać się, kto z was by próbował F jako klawisz interakcji w rpg makerze? ;) ). Prompty zostaną, prawdopodobnie po pierwszej sekcji (działającej jako tutorial) będziemy mogli je wyłączyć, ale same w sobie - zostają.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 430
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Amelanduil »

Ekhart pisze:Jestem jednak zaskoczony, że ludziom się podoba grafika! Na discordzie Amel i Gameboy zawsze narzekają na nią :v
Ale w którym miejscu ja pisałem, że mi się nie podoba, proszę sobie nie dopowiadać ;P
Bardzo podobają mi się te prompty, nie miałbym nic przeciwko, gdyby to był standard w makerówkach.

Ale no, ja tak jak powtarzałem wielokrotnie, będę czekał na polską wersję zanim zagram, choćby i dlatego, że byłoby to nieuczciwe w stosunku do innych gier, które odpuściłem sobie z tego samego powodu >_>;
Glico☆Magic TBA 2020
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1724
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: GameBoy »

Generalnie jedyną grą w której podobał mi się ten typ grafik było Diablo 2, więc nie bierz tego do siebie Ekhart. xd
Po prostu takie prerenderowane grafiki 3D wyglądają sterylnie gdy robisz z nich tileset zamiast renderować całą konkretną scenę jak np. w Finalach na PSX czy pierwszych częściach Residenta ze spójnym oświetleniem etc.

Aczkolwiek ta lokacja z ośmiokątną wieżą wygląda super, te promienie światła i kontrast między podłogą i ścianą robią robotę.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 669
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Yoroiookami »

Graficznie bardzo ładnie! Obstawiam, że mapki wymagały sporo pracy.
Oświetlenie z okien jest super, sam bym lepszego za nic nie zrobił.
Trochę mnie dziwią te ogniska/pochodnie w ciągu dnia, oraz brak jakiegokolwiek światełka. :>

Przy okazji - gra ma być mhroczna i trudna, a mnie ciekawi czy płeć będzie miała jakiś wpływ na początkowe statystyki?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 341
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Kitabake »

Wszystko wygląda w porządku ale te mapki na zewnątrz budynków trochę za mało roślinności - puste.
Lubie takie systemy tworzenia postaci niczym z Dark Souls-ów, czy Daggerfall :)
Oby było dużo zapału, bo wiele zostało obiecane w zapowiedzi. Czekamy na newsy w sprawie projektu! ;)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 440
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Yoroiookami pisze:Graficznie bardzo ładnie! Obstawiam, że mapki wymagały sporo pracy.
Oświetlenie z okien jest super, sam bym lepszego za nic nie zrobił.
Trochę mnie dziwią te ogniska/pochodnie w ciągu dnia, oraz brak jakiegokolwiek światełka. :>

Przy okazji - gra ma być mhroczna i trudna, a mnie ciekawi czy płeć będzie miała jakiś wpływ na początkowe statystyki?
Oj tak, mapy zajmują koszmarnie dużo czasu, zwłaszcza, że sporo fragmentów to są sklejki kilku elementów, edycje itd. więc poza samym stawianiem obiektów na mapie, muszę je przerabiać i tworzyć.

Ogniska są checkpointami, więc je za dnia będziemy też podpalać. I światło będą dawały, tylko jeszcze go nie dodałem ^^'

I nie, płeć nie ma absolutnie wpływu na statystyki postaci - jedynie wygląd. Zarówno mężczyzna jak i kobieta, na takim samym levelu i rozmieszczeniu statystyk będzie zadawać takie same obrażenia (zakładając oczywiście, że broń też identyczna).
szkoda tylko że gra jest po angielsku
Znowu ten angielski...
będę czekał na polską wersję zanim zagram
Jako postowy njus - powoli tłumaczę grę na polski. Ogarnąłem skrypt tak w 70% (jeszcze muszę dokładnie ogarnąć słowa w innych skryptach, i w promptach), i przenoszę wszystkie teksty do excela, żeby mieć łatwiej z tłumaczeniem (więc samego tłumaczenia jeszcze nie zacząłem, chcę wszystko poukładać zanim to zrobię). Gra domyślnie będzie po angielsku, ale w ustawieniach (dostępnych w titlu) będzie można przełączyć. Zwiększy to nieco wagę projektu, bo niektóre teksty są wyświetlane jako obrazki - więc będę musiał je dać dwa razy ;)

Zadowoleni? :v


tak tylko testuję :v
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 440
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Po... dość długim czasie bumpuję temat z nowymi informacjami.

Przede wszystkim zarzucę reklamą naszego Gospodowego discorda (link w prawym górnym rogu jest), bo zazwyczaj tam coś piszę na temat gry - to wrzucam screeny progresu, albo pytania w sprawie mappingu, czy coś dobrze wygląda, itp.
Czasami też wrzucam swoje porażki
Spoiler:
Ogólnie jeśli rzucam czymś o BtV, to najczęściej tam ^^"

Wspomniałem o screenach z progresu. Ze względu na sytuację od Marca, przez jakieś dwa miesiące progres w robieniu gry był bardzo mały - nawał pracy przez lockdown, i nie miałem nawet siły odpalać RMa/Photoshopa. Powoli coś dłubałem tu i tam, ale czułem, jakby to nigdzie nie szło. W końcu zdecydowałem, że rzucę okiem na większy obraz, i połączyłem wszystkie mapy które zrobiłem w jedną, aktualną mapę świata, i byłem dość zaskoczony rozmiarem tego. BARDZO DUŻY OBRAZEK, więc uwaga przy otwieraniu, a to wszystko jest zeskalowane do 25% - i całość (może poza jednym malutkim obszarem) będzie dostępna w demo!
Szczerze, to jak zobaczyłem obecną skalę tego, to trochę się przestraszyłem, ale nabrałem też zapału do pracy, przez co mogę w końcu coś wrzucić do tematu.

Otóż, na chwilę obecną, zostało mi zrobić parę eventów na kilku mapach, kilka przedmiotów, jednego wroga i dwóch bossów i mogę zacząć robić testy pod wydanie wersji demo. Oczywiście to nie znaczy, że to demo wyjdzie w przeciągu kilku, kilkunastu dni ;) Planuję sam przejść wszystko ze 2-3 razy, poszukać jakichś większych błędów, poprawić balans wrogów i takie tam. Potem wyślę do kilku osób, żeby zrobili testy, wyrazili swoje opinie itd. a w międzyczasie w końcu zabiorę się za tłumaczenie wszystkiego na polski, bo trochę się z tym obijałem ^^' Więc zależy jak to wszystko pójdzie, ale demo będzie - już niebawem ;)

Jeszcze na zakończenie filmik pokazujący intro gry (które zresztą dopiero niedawno zrobiłem). Filmik ma dodane napisy PL, robione przez inną osobę, ale nie jestem do nich w 100% przekonany, więc w samej grze mogą ulec zmianie ;)




No i garstka screenów w spoilerze:
Spoiler:
I do usłyszenia za niedługo!
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Dante
Posty: 3
Rejestracja: 03 sie 2020, 11:46

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Dante »

Trzymam kciuki!
ODPOWIEDZ