[RM MZ] [SKRYPT] Niezależna Zmiana Rozdzielczości i Rozmiaru Okna Gry

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
B.N.F
Posty: 19
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Planeta Ziemia

[RM MZ] [SKRYPT] Niezależna Zmiana Rozdzielczości i Rozmiaru Okna Gry

Post autor: B.N.F »

Nazwa Skryptu: Resolution Changer
Autor: B.N.F
Autor tłumaczenia: Plugin domyślnie jest po polsku
Silnik: RPG Maker MZ
Download: KLIK
Opis:
Względnie prosty skrypt na zmianę rozdzielczości jak i rozmiaru okna gry, niezależnie od siebie. Oznacza to że pozwala na przeskalowanie rozdzielczości gry, tak by pasowała do rozmiaru okna. Możliwe jest zarówno przeskalowanie w dół jak i górę, na co niestety nie pozwala domyślna zmiana rozdzielczości w ustawieniach RM MZ.
Najkrócej rzecz ujmując, skrypt pozwala na stworzenie gry w okienku o rozmiarach np Full HD (1920x1080), ale np o rozdzielczości gry 896x504. dzięki czemu postacie są nadal duże i widoczny jest tylko nieznaczna część mapy. Kiedy przy domyślnych ustawieniach rozdzielczości na np 1920x1080 w samym programie, uzyskuje się maluteńkie postaci i ogromną przestrzeń mapy widoczną przez cały czas. Ciekawe porównanie w screenach poniżej.

Instalacja:
Taka sama jak w przypadku większości innych pluginów pod MZ. Wystarczy plik skryptu przekopiować/ściągnąc do folderu js/plugins/ swojej gry, a następnie aktywować sam plugin za pomocą menadżera pluginów. Tam też można ustawić upragnioną rozdzielczość czy wielkość okienka gry.

Screeny:
Spoiler:
Dodatkowe informacje:
Skrypt nie będzie kompatybilny z żadnym innym skryptem na zmianę rozdzielczości czy wielkości okna gry (W chwili pisania tego postu, o ile mi wiadomo żaden taki skrypt nie istnieje) w celu prawidłowego działania zalecane jest ustawienie skryptu jako pierwszego w kolejności.

Skrypt nie jest kompatybilny z RM MV
Ostatnio zmieniony 25 sie 2020, 16:37 przez B.N.F, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Michu

GF2019 - Dema (miejsce 1); GF2010 - Dema (miejsce 1); GF2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); GF2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); Konrad Championship II (miejsce 1); TA Code-Off #1 (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [RM MZ] [SKRYPT] Zmiana Rozdzielczości i Okna Gry

Post autor: Michu »

Dopóki cena MZ nie spadnie, nie sprawdze, ale gratulacje za super inicjatywę! Jeśli zrobiłbyś tego więcej, moglibyśmy zrobić na RMtece nowy dział dla MV =)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1923
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM MZ] [SKRYPT] Niezależna Zmiana Rozdzielczości i Rozmiaru Okna Gry

Post autor: Dragon Kamillo »

W sumie nie kapłem się wcześniej co to robi, więc od razu pytanie: jakiego flirtu do skalowania skrypt używa i czy jest to do ustawienia?

Pomysł mi się bardzo podoba, do tego trzeba by dodać zmianę rozmiaru kaflów itp i można by może w końcu na MZ też uzyskać prosto retro klimat. Jednak problemem zawsze zostaną czcionki. No i w sumie tu kolejne pytanie - okienka też są skalowane?
Awatar użytkownika
B.N.F
Posty: 19
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Planeta Ziemia

Re: [RM MZ] [SKRYPT] Niezależna Zmiana Rozdzielczości i Rozmiaru Okna Gry

Post autor: B.N.F »

Domyślnie mój skrypt nie korzysta z żadnego filtru, tylko wykorzystuje domyślne ustawienia silnika = rozmazuje przy użyciu opcji skalowania "Linear". Jednak podobnie jak w przypadku RM MV, MZ również pozwala na zmodyfikowanie tego skalowania na "Nearest (Neighbour)". Do zrobienia tego screenu powyżej osobiście wykorzystałem dodatkowo modyfikację skalowania którą oferuje skrypt "VisuStella MZ - Core Engine", ale zakładam że tak samo jak w MV tą opcję można również zmodyfikować w samych plikach gry, bez konieczności stosowania jakiegokolwiek skryptu.
Chciałem nawet podejrzeć jak Yanfly/VisuStella to osiągnął w swoim skrypcie, ale że jest zaszyfrowany, to niestety nie byłem w stanie ogarnąć jak do tego doszedł. Próbowałem sam metodą prób i błędów wymusić zmianę skalowania za pomocą własnego skryptu, ale bez efektu niestety.

Co do rozmiaru kaflów - skrypt na to do MZ już widziałem na oficjalnym forum.
Co do okienek/UI - Sam MZ oferuje w opcjach bazy danych zmianę wielkości okienek/menu niezależnie od rozdzielczości i ta opcja dalej działa przy zastosowaniu mojego skryptu.

Mój skrypt tak naprawdę modyfikuje/ignoruje tylko opcję zmiany rozdzielczości jaką oferuje domyślnie MZ w zakładce System2 i rozdziela ją na możliwość zmiany rozmiaru samego okna i rozdzielczości gry niezależnie od siebie, nic ponad to. Dlatego jest kompatybilny z innymi opcjami samego MZ czy innymi skryptami jeśli tylko one również nie modyfikują okna gry czy jej rozdzielczości (a o ile mi obecnie wiadomo, żaden inny taki skrypt nie istnieje do MZ), więc obstawiam że przy zastosowaniu np skryptu VisuStelli na zmianę trybu skalowania, mojego skryptu na zmianę rozmiaru okna i rozdzielczości gry oraz jeszcze jakiegoś cudzego skryptu na zmianę wielkości kafli, szło by uzyskać efekt retro o którym piszesz. Żaden z tych skryptów nie powinien mieć z innymi konfliktów bo każdy modyfikuje inne opcje silnika.

Nie wykluczam że kiedyś dodam możliwość zmiany filtru skalowania z Linear na Nearest Neighbour również i do mojego skryptu, bo zdaje sobie sprawę że byłoby to dość wygodne mieć w tym samym skrypcie, ale póki co niestety nie jestem w stanie tego zrobić z braku wystarczającej wiedzy. Póki co trzeba skorzystać do tego ze skryptów innych osób lub innej sztuczki z modyfikowaniem plików gry, jak kto woli :-)
ODPOWIEDZ