[XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 354
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: Kitabake »

2020 Q4 Zrobiłem więcej map ale mniejszych.
Obrazek

Przemyślenia.
Kolejny urlop, kolejna fala zrobionych map. Już jestem pewien, że gdy mam wolne mogę codziennie robić mapki jakbym chodził do pracy i nie męczy mnie to. Gdybym miał cały czas wolne to mógłbym robić tylko to :) Technika z planowaniem i przygotowywaniem pustych mapek pomaga. Łatwiej mi wtedy zabrać się za tworzenie, gdy mam już zarys tego, co chce stworzyć.

Mapka kontynentu:
Obrazek

O co chodzi na tych mapkach?
Archipelag Reptylian jest raczej niedostępny dla większości podróżników. Tajemnicze prądy wodne zwodzą statki i ciężko się tam dostać. Jeżeli komuś uda się dostać na centralną wyspę, gdzie znajduje się miasto Reptylian, to mała szansa jest na to, że dotrze do miasta, gdyż las otacza tajemnicza mgła, która zwodzi podróżników. Eksplorujący kończą zawsze na plaży lub jednej z otaczających wysp, nie odnajdując miasta. Część osób uważa, że miasto Reptylian nie istnieje. Nacja ta jest bardzo wyizolowana i nie miesza się w sprawy reszty świata, przynajmniej tak wszyscy uważają. Ekosystem archipelagu wysp tworzy spójną całość, choć każda z wysp ma odrębną biosferę.

Jedna z wysp z archipelagu Reptylian:
Obrazek

Wyspa położona w pobliżu bieguna południowego.
Obrazek
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3249
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: X-Tech »

Dlaczego nie tworzysz kolejnych minut gry tylko robiszą ją jak naleśnik ? Z tego można wywnioskować ,że nawet jak zrobisz tysiąc map nie stworzysz ani jednej minuty gry. Skoro masz mapę na papierze to przecież dokładnie wiesz jaki będzie przebieg gry i przez , które lokacje wg. planu będzie przebiegać gra od początkowego jej stadium - czyli pierwszych minut gry. Dlaczego więc nie gra tylko sklejka pustych map ? A może jednak nie ma żadnego planu ? D
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 354
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: Kitabake »

X-Tech pisze:
10 sty 2021, 12:40
A może jednak nie ma żadnego planu ? D
Jak skończę robić mapy to zacznę robić zdarzenia. Mapy już tworzą historię, brakuje im tylko zdarzeń. To nie będzie gra oparta głównie na zdarzeniach - owszem będą one istotną częścią ale głównym kręgosłupem gry jest świat. Świat opowiada swoją historię, a zdarzenia swoją. Ostatnimi inspiracjami, choć nie jedynymi, są Zelda Breath of the Wild i Xenoblade Chronicles.
Czasami czuje się jakby ten świat sam się wymyślał, a ja go tylko odtwarzam.
Ogół jest zaplanowany ale każdy jego szczegół to kompletny chaos.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3249
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: X-Tech »

Czyli jak rozumiem gra będzie polegać na chodzeniu i eksplorowaniu ? Fabuła będzie gdzieś tam dodatkiem w tle ? Kiedy można się spodziewać tej gierki ? Czy inspiracje sięgają jrpgów a może wręcz Duck Tales ?

Mam pytanie. Widzisz te czerwone strzalki ? Rozumiesz o co mi chodzi ?
https://imgur.com/a/dkl8TN1
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 354
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: Kitabake »

X-Tech pisze:
30 sty 2021, 12:48
Czyli jak rozumiem gra będzie polegać na chodzeniu i eksplorowaniu ? Fabuła będzie gdzieś tam dodatkiem w tle ? Kiedy można się spodziewać tej gierki ? Czy inspiracje sięgają jrpgów a może wręcz Duck Tales ?
Chodzenie, eksplorowanie zdecydowanie tak. Także podnoszenie skarbów i gadanie z NPC. Trochę jak "Hunter: Avendzer Dragon" (tutaj skarbów nie było co ciekawe) tylko bardziej ambitnie. Grałem w Duck Tales, fajna gierka ale nie jest ona inspiracją w tym przypadku. Świetny level design ale ciężko przenieść z platformówki do rpg-a. Prace idą ostatnie pół roku sprawnie ale do powstania pełnej wersji jeszcze długa droga.
X-Tech pisze:
30 sty 2021, 12:48
Mam pytanie. Widzisz te czerwone strzalki ? Rozumiesz o co mi chodzi ?
https://imgur.com/a/dkl8TN1
Tak, rozumiem, ale też może być coś za tymi wielkimi słupami, co może blokować drogę. Dużo by kombinować by to ominąć, wiem o co Ci chodzi.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 893
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: PInroz »

Kiedy jest planowana data pełnej wersji gry?
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 354
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: Kitabake »

PInroz pisze:
07 lut 2021, 10:44
Kiedy jest planowana data pełnej wersji gry?
Tak realnie i na poważnie to początek roku 2023. Jak uda się wcześniej, to oczywiście poinformuję.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 354
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: Kitabake »

2021 Q1 "Mroźna część świata czeka na zuchwalców"
Obrazek

Przemyślenia.
Zaplanowane wszystkie podstawowe mapy na mapie świata + naprawa glicha z numeracją SAVE-ów, którego dopiero niedawno zauważyłem.

Znowu kolejny urlop, kolejna fala zrobionych map. Teraz daje update z Q1 ale będąc już w Q2 zrealizowałem kolejną serię map, o których dam update w lipcu. Zatem zostało mi kilka map w górach, trochę ciemnego lasu, skalne wyspy i zewnątrz wulkanu. Po tym będę mógł przejść do tworzenia 7 starożytnych miast, gdyż jedno już mam zrobione (1/8). Właściwie to fragmenty tych miast. Są to swojego rodzaju lochy/świątynie. Każda ma zawierać jakiegoś rodzaju mechaniki/puzzle mniej lub bardziej ciekawe ale każda inną "zagadkę". Także czas kreatywności, jeszcze przede mną. Trochę będę musiał powertować netu za pomysłami i zobaczę co da się zrobić. Już nie myślę o tym by zrobić grę, tylko o tym by ją robić. Nie musi być to arcydzieło, ważne żeby było moje i w miarę oryginalne :)

Tworzenie map dla bieguna północnego było prawdziwie kreatywnym wyzwaniem. Jednocześnie chciałem uchwycić srogość i monotonność dzikiego klimatu, a zarazem tak by nie było nudno. Guild Wars 1 na przykład robił w ten sposób pustynie, miał dużo map pustyń ale każda cechowała się czymś unikalnym. Chciałbym uzyskać taki efekt, aby te mapy były kojarzone z czymś konkretnym, by ktoś powiedział np. że był na tej mapie gdzie "jest tak dużo śniegu a mało lasu", albo na mapie gdzie jest "zepsuta winda". Tak by to "coś" było to częścią monotonnej srogiej części zimnego kontynentu.

Robienie tych map jest trochę jak malowanie obrazów, całkiem wyczerpujące psychicznie przez swoją skalę ale za to jakie fascynujące w produkcji.

Do techników dodaje dowody zbrodni:
Obrazek
Można spokojnie doliczyć minimum 300 godzin poza steam w samym programie, zanim zacząłem używać wersji steam.
Dochodzi to tego też wszystko to, co robi się po za programem. Może jest to na razie zlepek map, ale jest to zlepek map,
nad którym zostało poświęcone dużo czasu, z mniejszym lub większym sukcesem :P
Też w sumie jest cały szkielet gry. Większość brakującego kontentu to obecnie zdarzenia. To w sumie dobry znak :D

Mapka kontynentu:
Obrazek
(zaznaczona obydwie mapy przedstawione na poniższych zrzutach ekranu)

Wnętrza Wioski Ikla
https://i.imgur.com/2kddhTN.jpg - mapa w większej rozdzielczości
Obrazek
-dawno nie wrzucałem wnętrz. Robienie wiosek to moja największa NEMEZIS.
Zawsze chce mi się spać i boli mnie głowa jak mam robić miasto lub wioskę xD
Świat zdaje się kończyć ale mówię sobie, choćby miała być średniej jakości
ta mapa to po prostu musi być zrobiona i biorę się za robotę niezależnie jak to się skończy.
No i jest co jest. Jestem zadowolony. Staram się by każda wioska i miasto było w jakiś sposób unikalne.

Magiczny Transport Glasingor
https://i.imgur.com/6Bu7RUl.jpg - mapa w większej rozdzielczości
Obrazek
Nie mam jeszcze na to nazwy ale jest to starożytny transport magiczny miasta Glasingor.
Poruszające się platformy, sprawiają że podróż przez większość kontynentu mimo srogiego klimatu to błahostka,
lecz niektóre części transportu nie działają lub działają w różnym stopniem sprawności.
Jeżeli jednak ktoś postanowi zboczyć z trasy i przejść drogę na pieszo, będzie mógł odnaleźć
starożytne skarby, które mogły niegdyś zaginąć podczas transportu, gdy magiczne windy były używane.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3249
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Post autor: X-Tech »

JEDYNE polskie GRY z rpgmakera, które kojarzę, w których w światach fantasy wykorzystano w sposób spójny i dość atmosferyczny, a zarazem dający poczucie przestrzeni i swobody, a zarazem jedność z pozostałymi elementami gry - lokacje to - Ahriman Prophecy i Czasoprzestrzeń 3 ( w sporej części) Uwielbiam to poczucie przestrzeni w lokacjach, które prowadzą do czegoś co oferuje gra, które współgrają z samym przebiegiem gier. Problem w tym, że te gry powstały sprawnie i dość szybko, a ty robisz same mapy. Gdybym wiedział, że zrobiłeś już tyle gry ile tych map serio wierzyłbym, że coś z tego będzie. Prawie dałbym się nabrać, ale to nie te czasy. Kusząca różnorodnośc map gdybym mówił o grze, która mnie zaintrygowała, ale w tym wypadku można pisać o suchych mapach także dla mnie to takie prawie, że nic...Naprawdę jestem przerażony jak bardzo nie szanujesz swojego czasu, który mógłbyś przeznaczyć na robienie gry. Może masz plan na grę, a może masz tylko plan na różnorodność map i tylko tyle. Czy zmarnowałem 5 minut życia pisząc ten post w odniesieniu do szans, że z tego powstanie jakaś gra ? Pewnie tak. NIe da się nawet stwierdzić czy te mapy w ogóle będą współgrać z samą grą na tym etapie. To może być jedna wielka katastrofa. Myslę, że oszalałeś.
ODPOWIEDZ