[2k3] Alchemik

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Mikisi »

Soul pisze:
17 sty 2021, 23:22
Rozumiem dlaczego ilość niektórych składników jest nieograniczona, ale nie jestem tego fanem.
Wiem, wiem, ale składników w grze docelowo ma być sporo, więc jednak chciałbym je rozdzielić na te, które można łatwo zdobyć gdziekolwiek, na te które można kupić, na te które wypadają z potworków, czy na te które wymagają jakiejś pracy - zwłaszcza, że staram się jednak jakoś stosunkowo sensownie to dopasować - jagody w Alchemiku po prostu obficie i szybko rosną, na krzaku znajduje się ich powiedzmy kilkanaście, a codziennie rośnie parę nowych - nigdzie w grze to nie jest powiedziane, ale akurat w przypadku jagód dopowiedzenie sobie czegoś takiego nie wybija jakoś specjalnie z rozgrywki, fioletówkę pobieramy akurat ze źródła, a wodę ze studni - jedynym problemem tutaj są butelki imo, mógłbym zamienić półkę na jakiś magazyn, ale nie wiem, czy nie jest to zbytnie kombinowanie, dla bądź co bądź podstawowego narzędzia w robieniu mikstur.
Soul pisze:
17 sty 2021, 23:22
Wkurzające jest też przechodzenie przez te same lokacje dużo razy i powroty żeby robić te mikstury. Gra by miała trochę lepsze tempo, gdyby po użyciu rozczepienia np. moglibyśmy wrócić na miejsce, w którym go użyliśmy, klikając na ten kryształ. Chociaż wtedy będzie można się leczyć w środku walki z użyciem łóżka, ale można by to rozwiązać, że kryształ pozostawałby aktywny tylko przez krótki czas.
Rozumiem o co chodzi, ale starałem się jakoś to wyważyć, lokacje mimo wszystko nie są bardzo duże i porusza się po nich dość sprawnie, do tego po pierwszym powrocie od Starucha można już wykupić szyb, który łączy dom dziada z naszym, więc też usprawnia to komunikację. Nie wiem czy wprowadzanie jeszcze dodatkowego skracania drogi w mimo wszystko tak małych lokacjach nie byłoby trochę przerostem.
Soul pisze:
17 sty 2021, 23:22
Po za tym to brakuje mi jakiegoś wątku głównego, który byłby motywacją dla bohatera, bo te historyjki powiązane z poszczególnymi postaciami to trochę mało.
Ciągle miałem takie nastawienie, że fabuła lekko jest zarysowana w 1 rozdziale, bo ma być w konkretnej stylistyce, a fabuła zacznie rozwijać się później, ale wydaje mi się teraz, że po prostu chciałem po takim czasie w końcu dopiąć całkowicie pierwszy rozdział, którym byłem trochę zmęczony. Niestety nie jestem osobą, która robi grę etap po etapie, tylko robię 4 całkowicie różne sekwencje rozgrywki naraz, przez co niczego w pełni nie mogę dokończyc, więc wizja możliwości wrzucenia dema po x latach trochę przysłoniła mi zdrowy rozsądek - jak wydam kolejne demo (pewnie za rok) z 2 i 3 rozdziałem to prawdopodobnie pierwszy również w dużym stopniu będzie przebudowany, zwłaszcza fabularnie, bo ostatni rok tak naprawdę robiłem tylko mechaniki, a sporo dialogów z tego rozdziału napisane było parę lat temu.
Soul pisze:
17 sty 2021, 23:22
A! No i jeszcze w ABSie przydałyby się jakiekolwiek umiejętności/comba/cokolwiek co by urozmaiciło walki.
Wiadomo, na wszystko przyjdzie czas, w demku walki to minimalna cześć rozgrywki, z czasem Hemi nauczy się paru bajerów.

A za wszystkie miłe słowa i poświęcony czas dziekuję!!!! :)
ODPOWIEDZ