Witamy w kolonii!
Czas abym ja coś wtrącił... Choć w sumie co? Poprzednicy a szczególnie - Crashykk (swoją drogą dzięki za wstawienie mojej mapki jako dobrego przykładu) zrobili to bardzo dobrze! Mapki są poprawione ale jednak nie mój styl tworzenia wnętrz, mój wygląda tak:
Nie lubię tych ścianek z przodu, jak dla mnie są zbędne.
Podczas tworzenia map pamiętaj:
Wnętrza- rób je małe, nie znoszę olbrzymich map, np. na mapie zewnętrznej domek ma rozmiar 4 na 4 kratki a wewnątrz jest na cały ekran...
To jest po prostu dla mnie straszne
A poza tym pamiętaj że szczególiki są mile widziane (jakaś butelka, jakaś dziurka, jakaś skrzyneczka,
mapy nie mogą być puste!!)
Zewnętrzna - mogą być już większe, tutaj ważne są szczegóły, czym więcej kwiatków, trawek i innych takich tym lepiej, ważne są jakieś górki, pagórki, a nie cała nizinna mapa. Przykład:
Nie zgodzę się tu ze zdaniem pana X-Techa, mapy co prawda nie są najważniejsze ale jednak dużo dają, wyobraź sobie - odpalasz grę może i ma super ekstra fabułę i dialogi ale jak widzisz brzydkie, nierealistyczne mapy to myślisz że cała reszta też jest słaba i po prostu wyłączasz.
Przejdźmy do
Fabuły
Ważne jest abyś przed tworzeniem napisał chociaż wstęp scenariusza (zarys świata, postacie, wydarzenia, dialogi) a potem przelewał to w program.
Dialogi muszą się wpasować w czas gry, nie mogą występować wyrazy takie jak - super, fajnie, ekstra, hajs itp. w grze o śriedniowieczu, pamiętaj.
Nie przedstawiaj też całego świata na początku, niech gracz wszystko z czasem poznaje oraz fajnie by było gdyby jakiś główny zarysowany cel powstał w głowie bohatera ciutkę dalej niżli początek.
No cóż. Póki co życzę ci -
Powodzenia! I pamiętaj, jak coś potrzebujesz to proś i pytaj na forum. Pamiętaj też że zawsze chętnie pomogę nowym twórcom, odezwij się tylko
.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.