[VXAce] Beyond the Veil

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Stanior »

Mi ta gra pod względem graficznym przypomina trochę kultowy tytuł Dink Smallwood ;p
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: PInroz »

Jak tam idą pracę nad Beyond tve Veil?
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

PInroz pisze:
08 mar 2021, 16:33
Jak tam idą pracę nad Beyond tve Veil?
Kilka tygodni temu na discordzie pisałem, ale napiszę jeszcze tutaj, jak już pytanie padło.

Demo wysłałem już dawno temu do trzech osób w ramach testów, i w sumie wszystko było dobrze (pomniejsze błędy tylko znaleźli), z tym, że nikt jeszcze nie skończył dema, ponieważ walki zrobiłem dość... nudne, i za dużo RNG w nich było. Więc zacząłem sporo dłubać w systemie walki, nawet ogarnąłem coś, co działa dość dynamicznie, ale z tym również się pojawiły nowe problemy, więc będę musiał jeszcze tweakować i pozmieniać (chociaż już mniej więcej wiem jak i co zrobić).

Tylko od kilku miesięcy mam życiowy zapieprz, i długo nie miałem czasu czegokolwiek zrobić. Ostatnio udało mi się trochę usiąść, skończyłem wczoraj przerabiać kreatora postaci (testerzy mogą potwierdzić, że ten w demie był bardzo powolny i nieresponsywny), więc tylko muszę znaleźć czas na dopracowanie walk, i wysłać demo znowu do testów. Ciężko określić ile czasu mi to zajmie, ale mam nadzieję, że nie za dużo ^^'.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Ten post był od dawna zaległy, ale w końcu mogę go dać i zaprezentować.

Jak we wcześniejszej wiadomości mówiłem, pracę nad grą nieco spowolniły. Walki w demie były dość nudne, żmudne i za dużo w nich było RNG, i z testerów jedynie GameBoy doszedł dość blisko końca dema, zanim się poddał. Dzięki lekkiej pomocy od Viuysa, który mnie trochę naprowadził na niektóre rzeczy, udało mi się zmienić koncept walki, i to na dużo bliższy temu, co oryginalnie planowałem. Było z tym sporo pracy, wiele błędów i problemów, ale mam mniej więcej ukończony nowy system (o nim trochę więcej poniżej). Z tym, że od ostatnich dwóch lat sporo się działo (i dalej dzieje) w życiu, zarówno pozytywnego jak i negatywnego, co oczywiście mocno spowalnia pracę. Ale, projekt mnie dalej ekscytuje, dalej coś do niego robię, więc się nie poddaję :wink:

Zmieniłem walkę w projekcie na mniej więcej półturowy system, z użyciem ATB i Staminy, co dodało walce dynamiki. Mocno zmniejszyłem też wpływ RNG na wszystko, teraz poza pojedynczymi przypadkami wszystko powinno trafiać (chyba, że albo wróg, albo nasza postać, wykona unik). Poniżej jest wyrywek z (zaktualizowanego) pierwszego posta, który trochę bardziej opisuje dodane zmiany:
Spoiler:
Oraz sam screen z walki:
Obrazek

Zachęcam też testerów do rzucenia kilku słówek na temat jak bardzo walki zmieniły się pomiędzy dwiema Betami które dostali :wink:

No i również, jako, że nie lubię postować nowych info bez pokazywania czegoś, nagrałem video pokazujące wczesną rozgrywkę - kreację postaci, obszar tutorialowy, parę walk, oraz walkę z pierwszym, tutorialowym bossem. Nagranie nie jest nawet bliskie profesjonalnemu, bo ostatni raz kiedy robiłem cokolwiek z Voiceoverami i edycją wideo było z dobre 11 lat temu, plus miałem wtedy dostęp do profesjonalnego studia, a nie do mikrofonu za €35 ^^'


I jeszcze na dodatek garstka nowych screenów z gry, w tym nowy wygląd kreatora postaci:
Spoiler:
Mam nadzieję, że zmiany się podobają, a sam postaram się więcej informacji postować w temacie, a nie tylko na discordzie!
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: GameBoy »

Trochę długa ta prezentacja.
Miejscami, np. 7:30, boss, albo na samym na końcu, odgłosy gry zagłuszają to co mówisz, na przyszłość obniż trochę głośność samej gry.
Ogółem dobra robota, widać, że projekt się rozwija.
Awatar użytkownika
Zergmar

TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2018, 16:07

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Zergmar »

Fajny klimacik, nawet bym nie powiedział "is this RPG maker?!" gdybym to gdzieś indziej widział
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Jak mówiłem, postaram się raz na jakiś czas częściej robić update tematu. Wszystko w tym poście pokazywałem na discordzie co jakiś czas, ale podbić temat zawsze warto :wink:

Zanim zacznę kontynuować poprawianie dema, chcę mieć wszystko zrobione od strony mechaniki. Z trzech powodów: po demie będę mógł od razu wziąć się za mapowanie i eventowanie pełnej wersji, bez konieczności dodawania/poprawiania mechanik; testerzy którzy będą dostawali aktualniejsze wersje bety będą mogli kontynuować swoje save'y, no i też jak już ta pełna wersja wyjdzie, gracze też będą mogli to zrobić (jeśli nic nie zepsuję :mrgreen: ). Więc nie wszystko będzie konieczne w demie, ale baza dla tych rzeczy już jest.

Zacznę od jednej rzeczy, którą wspomniałem w filmiku z gameplayem - systemem levelowania. Teraz wygląda on tak: Obrazek
A działa tak (nagranie jest ciut wcześniejsze niż screen, kolor i ułożenia okienka jest nieco inne). Essence/Esencja jest jedyną walutą w grze, i będzie używana zarówno do level upów, jak i do kupowania rzeczy, ulepszania ekwipunków. Z obecnym system mam większą kontrolę nad tym, jak są staty rozkładane (mogę dać wysoki wzrost do np. 30 punktów, średni między 30 a 50, i bardzo mały od 50 do 99, dając różne softcapy statów), coś, czego w starym systemie nie miałem. To usuwa też nieco limit levela postaci, ponieważ teraz możemy podnieść poziom aż każdy ze statów będzie na 99 (ale przy kosztach Essence to raczej nie będzie możliwe dla graczy ^^'). Domyślnie będę celował w ok. 120-130 poziom postaci na koniec gry, ale to jeszcze wyjdzie w praniu.

Kolejna rzecz, którą planowałem dodać od dawna, to ulepszanie ekwipunku. Do tej pory jedyna możliwość ulepszania ekwipunku to były Klejnoty, które zwiększały niektóre atrybuty broni. Teraz, poza samymi Klejnotami, możemy jeszcze zwiększać poziom broni do +10. Kosztuje to Esencję i konkretne przedmioty (Odłamek Anithu, Gruda Anithu, Płyta Anithu). Działa to mniej więcej w ten sposób (video znowu ciut starsze, bez całkiem skończonej mechaniki, ale pokazuje wystarczająco). Poniżej jest przykład z kosztami w Anith. Oczywiście UI jeszcze będę poprawiał, no i samo ulepszanie będzie ograniczone do samej broni.
Obrazek

Trzecia dodana mechanika, to możliwość atakowania na mapie. To nie jest ABS, będzie głównie wykorzystywane przy niektórych questach NPC, pułapkach oraz sekretach. Przy okazji, jako, że i tak chciałem, żeby broń była widoczna przy ataku, rozwinąłem nieco system zmiany battlerów, więc teraz będzie działał również na mapie - jako pseudo Visual Equipment.. Ograniczenia ma takie same jak same battlery - jest tylko kilka typów broni, każda będzie wyglądała tak samo (każdy miecz będzie miał taką samą grafikę na mapie/w walce, tak samo każda tarcza, itp).

I ostatnia z mechanik, która się tyczy samych walk. Do tej pory gracz w walce mógł używać każdego przedmiotu jaki posiadał. To nie było dobrą rzeczą z paru powodów - po pierwsze, przy dużej ilości przedmiotów, i tym, jak dynamiczne są teraz walki, nie raz zanim gracz by znalazł to czego szuka, mógłby zginąć. Po drugie, nic nie powstrzymywałoby gracza od spamowania mnóstwem przedmiotów leczących i np. bomb, co by znacznie ułatwiało walki. Dlatego dodałem mechanikę ekwipunku przedmiotów. W Menu, gdy wybierzemy jakiś przedmiot (np. miksturę leczącą), pojawia nam się opcja "Użyj" albo "Załóż". Mamy 6 pustych miejsc na założone przedmioty, i tylko te przedmioty pojawią się w walce. Tu jest dokładnie pokazane jak to wygląda. To dodaje kolejną warstwę strategii, bo gracz musi zaplanować niektóre walki, oraz ułatwia samo nawigowanie przez przedmioty w walce (bo możemy ich widzieć max. 6).


Niektóre z tych mechanik wymagają jeszcze nieco poprawek (zwłaszcza UI), oraz (w przypadku systemu levelowania) przerobienia obecnych mechanik, żeby z nimi działały, ale główną ich część mam już z głowy.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: GameBoy »

Pisałem to już wcześniej gdzieś, ale się powtórzę - zmiana windowskina dodała dużo do ogólnej prezentacji menusów.
Od strony czysto użytkowej też sprawują się lepiej niż to co widziałem w demie. Nie zapomnij zmienić znaczka waluty, bo teraz masz G zamiast E. xd

Ekwipowanie przedmiotów jak mikstury etc. do użycia w walce kojarzy mi się mocno z Parasite Eve, co jest oczywiście na plus.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXAce] Beyond the Veil

Post autor: Ekhart »

Wiem, tego jeszcze nie zmieniłem, bo w sumie na ten moment Essence jest tylko tak nazwane w samym systemie levelowania. Ale używa złota, więc to tylko zmiana nazwy w Vocab. Chociaż możliwe, że zamiast G/E użyję jakiejś ikonki. Same menu będę redesignował, pozbywał się niepotrzebnych rzeczy i zmieniał ogólnie wygląd, tylko muszę najpierw wymyślić jakiś projekt, który będzie dobrze wyglądał
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
ODPOWIEDZ