[2k3] Tactic Card Battle System

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lemoore
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:07

[2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: Lemoore »

Gatunek: Karcianka
Czas: ok. 15 min. na potyczkę
Wstęp:
Tactic Card Battle System to prototyp systemu walki łączącego w sobie taktyczną rozgrywkę szachową z koniecznością dopasowywania planu do otrzymanych kart. Rozgrywka oparta jest na systemie turowym dziejącym się na kwadratowej siatce pól. Gracz zarządza kilkoma bohaterami których umiejętności reprezentowane są za pomocą talii kart. Kluczem do wygranej jest jak najlepsze wykorzystanie cech indywidualnych postaci w celu zadania jak największych obrażeń wrogom.
Zawartość:
Demo zawiera trzech bohaterów, z których każdy posiada swoją własną talię (łącznie 12 unikalnych kart, z których każda reprezentuje inną umiejętność postaci). Przygotowałem w nim trzy walki z trzema różnymi typami przeciwników - każdy posiada swój unikalny schemat zachowania. Prototyp posiada również opcje customizacji walki - można ustawić w nim dowolnych przeciwników w dowolny sposób na planszy. Całość oparta jest na rtp.
Postaci:
Grasant: Postać o dużej puli życia, znacznym zasięgu ruchu lecz małej liczbie akcji. Jego talia opiera się na atakach z doskoku zadających znaczne obrażenia jeśli Grasanta udało się ustawić na odpowiedniej pozycji.

Obrazek

Funemanta: Postać o dużej liczbie akcji lecz małym zasięgu ruchu. Jego talia opiera się na atakach przesuwających zarówno sojuszników, jak i wrogów na mapie (Łac. Funem - lina, docelowo ma być to ktoś na wzór zaklinacza liny).

Obrazek

Kleryk Pasożytnictwa: Postać bazująca na atakach obszarowych zadających znaczne obrażenia jednak raniących też sojuszników.

Obrazek
Co dalej?
Obecnie przygotowuję grafikę do gry, która będzie opierać się na tym systemie walki. Film z obecnego stanu prac wrzucałem ostatnio na discorda Gospody RM. Dema z tej gry najwcześniej będzie można spodziewać się pod koniec października. Jeśli chodzi o rozwój systemu, planuję jeszcze jedną grywalną postać, oraz dodanie kart do postaci, tak by była możliwość budowania własnych talii. Z czasem pojawią się również nowi przeciwnicy i być może bossowie. Na razie nie skupiam się na kwestiach związanych z interfejsem (obecnie informacje wyświetlane są jako kilka linijek tekstu w lewym rogu ekranu), gdyż priorytetem jest dla mnie raczej sama mechanika i grywalność systemu - także dajcie znać jak się wam w to gra.
Znane błędy:
System jest dosyć dużych rozmiarów i niestety nie wszystkie błędy udało się wyeliminować. Jeśli po ruchu postaci nie usunie się pole ruchu należy kliknąć prawy przycisk myszy, a następnie na inną postać, którą można się ruszyć. Mogą też rzadko pojawiać się błędy z działaniem czerwi. Za każdy podesłany filmik prezentujący pojawienie się błędu będę bardzo wdzięczny.
Screeny z rozgrywki:
Spoiler:
Podziękowania:
Podziękowania należą się Lorakowi za wsparcie, testowanie i konsultacje jeszcze od czasu papierowego prototypu systemu, a nawet jeszcze wcześniej.
Dodatkowe uwagi:
Nie usuwajcie pliku Save01.Isd z folderu gry - demo zawiera gotowy system składania talii i gra odpala zapis, na którym talie są już gotowe.
Obecnie do gry wymagana jest myszka i klawiatura.
Zmiany:
Dodałem do obecnej wersji wyświetlanie opisu karty po klinięciu na nią PPM.
Dodano dwie dodatkowe informacje z pomocą nt. systemu wyświetlania w trakcie rozgrywki.
Download:
Gra powinna działać bez konieczności instalacji rtp (jeśli jednak nie to dajcie znać).
https://www.mediafire.com/file/yibrbsvc ... 2.rar/file
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2021, 00:09 przez Lemoore, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1048
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: Michu »

Trochę pograłem.

Póki co dla mnie jest to strasznie chaotyczne.

Obrazki kart się zlewają, nie wyjaśniono zależności między ruchem i wykorzystaniem kart - dlaczego czasami jak klikam, to tracę kartę i nic się nie dzieje?

Opisy powinny być od razu po najechaniu na kartę, a nie w menu.

Shift wykonuje kartę zamiast zmieniać jej wariant

Zauważyłem jakieś problemy z wyborem postaci - czasami najeżdżam myszką, klikam i nic.

Brakuje jakichś informacji o tym co się dzieje na planszy, które byłyby cały czas dostępne na mapie.

Tak jak wspomniałem, widać że to prototyp, do tego mocno chaotyczny. Ale widzę potencjał w tym - pomysł na rozgrywkę jest super, poruszanie się po ścieżkach ruchu u mnie nie wywołało błędów, no i różnorodność kart, jeśli ją poprawić, będzie dawać masę fajnych możliwości.

Nie obraź się, ale masz chyba ten sam problem co ja - nie do końca wychodzi Ci estetyczna ocena grafik. Ten screen z Twoimi grafikami jest po prostu brzydki i nieczytelny, podobnie jak karty i okienko z ich opisem. Może zorganizuj do pomocy kogoś, kto Ci to poprawi?

Z drugiej strony ogromny szacunek za zakodowania tego - nie jest pierwszakiem w RM2k3, ale widzę tutaj ogrom świetnej roboty. Choćby z tego powodu chciałbym kiedyś zobaczyć z tego pełnoprawny projekt ;).
Obrazek
Awatar użytkownika
Lemoore
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:07

Re: [2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: Lemoore »

Hej Michu dzięki za feedback. To po kolei:
Zmartwiłeś mnie tym shift'em - czy Ci w ogóle nie działał czy tylko czasem?
Bo to się nigdy na testach nie pojawiło - zwłaszcza, że sam nie mogę tego zreplikować.

Też pytanko czy traciłeś czasem inną kartę niż chmara (ta zielona z kropkami - jest na gifie)? Ona jako jedyna jeśli nie może się wykonać nic nie wyświetla, a jak ją klikniesz to poprostu spada z ręki - jeśli traciłeś inne bez żadnego efektu to gdzieś muszę buga poszukać. Ewentualnie jeszcze symbioza (zielona karta - te dwie kulki z liniami między nimi) jeśli wcześniej umarł Ci Grasant i Funemanta ma też pusty efekt.

Też nie wiem czemu nie pomyślałem żeby opis był po kliknięciu np. prawym przyciskiem w kartę (jeśli opisy byłyby po najechaniu to znikał by wygląd planszy więc wydaje mi się to sensownym kompromisem) - w obecnej wersji tak to jest przerobione.

Co do problemów z klikaniem postaci to wynika to z faktu, że postaci w 2k3 są wyższe niż pole i jeśli bym pozwolił na klikanie w postać na poziomie dolnego tułowia to jeśli stała by na niższym polu postać to klikał byś też ją - przyjąłem, że żeby kliknąć w postać trzeba nacisnąć na głowę (może potem dorobię fix w postaci rozszerzenia obszaru na kliknięcie jeśli nie ma postaci na polu niżej.

Menu, karty i opisy kart to w prototypie po prostu placeholdery (większość kart powstawała w paincie w 30 s.) ale uznałem, że w sensowny sposób to się da je dopasować dopiero jak więcej będę wiedział o finalnym wyglądzie gry więc jeszcze nie zmieniałem.

Co do wyglądu grafik na screenie to na to, że wyglądają nieestetycznie raczej nic nie poradzę - założenie jest takie, że chcę się nauczyć pixelartu na tym projekcie i np ta postać w zielonej kamizelce to pierwsza postać jaką w życiu zrobiłem - może jak już gra będzie ukończona to się wezmę za przerysowywanie wszystkiego na nowo z wyższym poziomem umiejętności - ale to raczej odległa perspektywa zwłaszcza, że szczerze mówiąc to ten tileset mi się poprostu podoba i w miarę zadowolony z niego jestem.

Trochę też nie wiem o co chodzi z nie wyjaśnieniem zależności między ruchem a wykorzystaniem kart - nie bardzo czuje co tu jeszcze można byłoby dorobić, żeby tą zależność bardziej pokazać - jest w opisie karty i na planszy się wyświetla niebieskie pole więc jak ktoś choć raz użyje karty to chyba powinien wiedzieć jak to działa.

Co do informacji na planszy to cały hud tu jest do zrobienia ale jeszcze nie miałem pomysłu jak temat ugryźć. Chociaż chętnie się dowiem jakie informacje myślisz, że są tu najważniejsze - jak na razie myślałem nad wyświetlaniem hp i punktów akcji wszystkich postaci - np wydaje mi się że to ile postaci mają kart to jest dużo mniej ważne, a hp wrogów by było zbyt chaotyczne.

@down: Trochę się w tym demie starałem jak najbardziej pokazać jak ten system się będzie zachowywał w momencie średniego rozwoju postaci - uznałem, że jak najszybciej podczas implementacji muszę osiągnąć stan rozwiniętej rozgrywki żeby jak najszybciej było wiadomo jak w to będzie się grać. O ile nie chce dodawać jakichś prostych skilli w stylu zaatakuj postać obok - bo myślę że psułoby to założenia systemu - to początek po prostu przewiduję z jedną postacią (myślałem żeby właśnie grasant miał jakąś prostą walkę pokazującą jak działa + może jakąś łamigłówkę opartą na a'la skoku konika), a po jakimś pierwszym krótkim etapie doszła by kolejna postać itd.

Też trochę wyszedłem tu z założenia, że każda karta ma wnosić coś unikalnego. Bardziej od rozwoju tej gry w stylu Slay the Spire - gdzie jest masa podobnych kart ale często zmieniasz talie przez co one od razu muszą być intuicyjne - widzę rozwój tej gry na modłę Etherlordsów gdzie w trakcie całej kampanii kompletowałeś swoją ulubioną talię, przez co gracz raczej dobrze się orientował jak działa każda z kart i były one nieco bardziej skomplikowane.

A no i już pomijając fakt, że te skille też jako eksperymenty z silnikiem powstawały - szukałem rzeczy których nie da się zrobić i jak takie coś znalazłem to modyfikowałem implementacje - żeby mi się potem nie okazało, że po 2 latach pracy z grą chce dodać np. pułapki i tego nie da się zrobić.

I tu jest jeszcze jedna rzecz kluczowa - w tym systemie nie zawsze masz dobry ruch. Czasem trzeba się przegrupować. Na bardzo wczesnym etapie projektu uznałem, że to jest w porządku i ten system nie może dostarczać kart dobrych na każdą okazję.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2021, 15:21 przez Lemoore, łącznie zmieniany 13 razy.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1729
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: GameBoy »

Pograłem chwilę i dla mnie największą wadą póki co są umiejętności.
Tzn. sam pomysł na te bardzo różnorodne i nietypowe ataki oraz pozycjonowanie jest bardzo dobry, ale jak dla mnie chyba przekombinowałeś trochę. To co jest w demie bardziej nadałoby się na jakieś skille w dalszej części gry gdzie już mamy obcykane systemy. Ja tu się czułem trochę przytłoczony (zwłaszcza pozycjonowaniem), wolałbym coś bardziej intuicyjnego.
Awatar użytkownika
Axer

Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 103
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: [2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: Axer »

O panie, klasa, w końcu ktoś pokazał część możliwości Maniacs Patcha w praktyce. Kawałki już pokazywałeś na Discordzie i byłem ciekaw, co tam pichcisz. Zatem bez przedłużania, co mi się podoba:
- pathfinding działa szybko i bez zarzutów, ewentualnie można by dodać opcję generowania alternatywnej ścieżki na jakimś klawiszu zamiast po ponownym najechaniu
- super różnorodność umiejętności i nacisk na pozycjonowanie postaci, chociaż tu muszę zgodzić się z GameBoyem, że początkowo to dość przytłacza i trochę czasu potrzeba na ogarnięcie efektywnych taktyk, ale na mid-late game to dla mnie bomba
- rozumiem, że większość grafik i efektów to placeholdery, więc nie narzekam, ale plusik za przejrzysty sposób pokazania wszystkich wariantów zasięgów skilli w opisach kart

Ale żeby nie było kolorowo to kilka rzeczy też trzeba by usprawnić:
- tak jak Michu wspominał, menu kart jest niewygodne, powinna być opcja wyświetlenia szczegółów po naciśnięciu przycisku, może jakieś małe okienko z podstawowymi informacjami (tj. dmg, typ i długość efektu) po najechaniu
- kolorowe kratki można przesunąć pod postacie, dziwnie to wygląda
- co do klikania postaci, rozumiem czemu przesunąłeś clickbox wyżej, ale przynajmniej dla mnie o wiele bardziej intuicyjne jest klikanie na pole gdzie stoi postać, a nie na głowę
- z racji, że pozycjonowanie odgrywa tu dużą rolę, powinna być opcja wcześniejszego zakończenia tury

Znalazłem też kilka błędów:
- kiedy Funemanta przesuwa wroga na węże kleryka to najpierw dostają dmg a potem ich przesuwa
- nie wyświetla się zadane dmg jeśli skill zabije przeciwnika, czasem nawet animacji nie widać (chyba, że to celowe)
- szybkie kliknięcie prawym na kartę i zabranie z niej myszki sprawia, że wszystko się blokuje, dopiero kliknięcie lewym na daną postać przywraca kontrolę

Generalnie mimo paru zgrzytów bardzo obiecujące demko, ciekaw jestem, jak to się rozwinie.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 797
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [2k3] Tactic Card Battle System

Post autor: Adrap »

Axer pisze:
27 mar 2021, 18:44
- kiedy Funemanta przesuwa wroga na węże kleryka to najpierw dostają dmg a potem ich przesuwa
Miałem to samo, ale jak te żaby wskakiwały w te "węgorze".

Z własnych doświadczeń to ciężko mi cokolwiek powiedzieć, na razie tylko pathfinding działał jak należy, reszta bardzo chaotyczna i odpychająca, klikam kartę, czasem nic się nie dzieje, (bo prawdopodobnie w nic nie wycelowałem przed kliknięciem jej). Podoba mi się całkiem koncept tego, że pozycjonowanie jest ważne, ale mapki przedstawione w grze nie sprzyjają temu systemowi imo. No głównym minusem jest to, że zarówno przed użyciem karty i po, nie wiem co się dzieje, nigdzie nie zauważyłem opisów, oprócz ilości dmg zadawanego. Nie mam zielonego pojęcia również jak działa poruszanie się postaci, jedna postać się porusza 4 razy po jednej kratce, inna raz na dalekie dystanse, nie widać kim aktualnie można się ruszyć, kiedy zaczyna się tura przeciwnika. Ciężko ocenić te wszystkie bajery, które kryją karty, gdy całość jest podana w tak niezrozumiały sposób. Jako techdemo możliwe że jest ok, ale ktoś by musiał usiąść i wyjaśnić co się aktualnie dzieje i nad tym trzeba popracować.
ODPOWIEDZ