Handlówka 0.1.6 (RPG MAKER VX ACE)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 174
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Handlówka 0.1.6 (RPG MAKER VX ACE)

Post autor: Gotrym »

witam po jak zawsze długiej przerwie, ale tym razem mam powód dla czego tak długo się nie pojawiałem... Oto przed wami zapowiedź nowej wersji Handlówki 0.1.7 ale w wersji można powiedzieć HD.



ZMIANA SILNIKA


Od kilku miesięcy gdy pracowałem w RPG Makerze VX Ace myślałem o zmianie silnika na nowszy i to się dzieje projekt od kilku miesięcy jest przepisywany na RPG Makera MV który pozwala na więcej.

Będę was regularnie informował o nowych zmianach w grze takich jak walka, HUD, handel itp a dziś mogę wam przestawić nowy wygląd menu miasta oczywiście wszystko jest w wersji Beta i może się zmienić w czasie tworzenia, chodź sam szkic będzie podobny oraz wszystkie błędy językowe zostaną poprawione.

Jak widzicie mamy Miasto Halmar które jest stolicą Cesarstwa, mamy po lewej stronie opcje którymi nawigujemy w menu.

Ratusz


Tutaj będzie możliwość robić zadania dla państwa lub miasta, brać kredyt oraz kupić wyspę czy kupić karawanę.

Sklep


Najważniejsza opcja w grze. To tutaj będziesz kupował i sprzedawał z zyskiem towary.

Gildia


W opcji Gildia będziemy robić zadania dla Gidli i szerzyć swoje wpływy w mieście.

Port


w porcie będzie znajdowała się karczma oraz kowal/alchemik itp zależy od miasta. O porcie powiemy w oddzielnym poście.
Obrazek

Poniższe zdjęcie pokazuje nowy typ Dungeona jakim są Ruiny które też dostaną osobnego posta dotyczącego ich funkcjonowaniu i wpływu na grę.

Obrazek

Tutaj trzymajcie porównanie starej vs nowa wersja menu:


https://1.bp.blogspot.com/-3ozrYc2sTRg/ ... wnanie.png

Kiedy premiera?

Do premiery nowej wersji jest bardzo daleko, mamy sporo zrobione ale chcemy wypuścić gotowy projekt a wersja 0.1.7 ma być dostępna tylko dla testerów i chętnych osób które będą chciały zobaczyć nową wersje ale to ogłosimy gdy będziemy na to gotowi.



To tyle w tym poście, trzymajcie się i szerokiej podróży - Games Gal wraz z zespołem
BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/
ITCH.IO https://gamesgal.itch.io/

Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Handlówka 0.1.6 (RPG MAKER VX ACE)

Post autor: X-Tech »

Ciekawa sprawa. Separacja w własny styl graficzny pozostawiający pole dla wyobraźni może spoić wrażenia z całości. Problem w tym czy, aby na pewno następuje uspójnienie czy tylko zmiana w coś innego.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Handlówka 0.1.6 (RPG MAKER VX ACE)

Post autor: Fear »

W zasadzie nie jestem pewien co mam napisać na temat tej produkcji, ale postaram się skomentować projekt z dwóch perspektyw - twórcy gier (w sumie już emerytowanego) i artysty (jak nieskromnie to zabrzmi).

Jeśli chodzi o sam projekt, to sam pomysł handlowania, jest chwytliwy i jeśli dobrze wykonany, dość uzależniający. Te "min-maxowanie" liczb jest czymś co osobiście lubię nie tylko w rpgach. Daje to poczucie spełnienia, chwilowego "geniuszu" nawet jeśli jest celowym zabiegiem twórcy w przekonaniu gracza co do jego bystrości, pomysłowości. Nie porywałbym się jednak z motyką na słońce i nie mieszał tutaj gatunków. Po co w ogóle tutaj mapy świata, mapy lokacji, walka? Jeśli chcesz zrobić grę o handlowaniu, czemu nie zrobić tego w formie schludnego menu, niekoniecznie tylko tekstowego. Ikony produktów, twarze ludzi z którymi handlujemy, obrazki pokazujące porty, miasta, które odwiedzamy. Da się to zrobić ciekawie, bez tych wszystkich elementów, które wymieniłem. Jeśli chcesz zrobić grę z bohaterem przemierzającym lokacje, różne krainy, to zrób przygodówkę o podróżniku i skup się na jego przygodzie. Dodaj tam sensowną fabułę, a handel zamień na jeden z drugoplanowych elementów.

Teraz odnośnie mojej oceny projektu z drugiej z wyżej wspomnianych perspektyw. Niestety, jeśli chodzi o schludność, jest bardzo źle i (według mnie) popełniłeś pewne z błędów, które są dość rażące, jednakże częste wśród twórców, którzy zaczynają swoją przygodę z tworzeniem gier i nie mają pewnego zmysłu artystycznego. Piszę to nie chcąc nikogo obrażać, takie jest moje doświadczenie nabyte przez ponad dekadę oglądania projektów stworzonych w rpg makerze. Warto spojrzeć na inne gry indie i to w jaki sposób właśnie ciekawymi - jakkolwiek to zdefiniujemy - wizualiami przyciągają uwagę konsumentów. O co dokładnie mi chodzi przedstawię na jednym z ostatnich screenów:
Obrazek
I mógłbym tak dalej, ale nie o to chodzi.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Zablokowany