[MV] Move That Box! (Early Access)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

[MV] Move That Box! (Early Access)

Post autor: Crashykk »

Obrazek
Ogólne informacje:
  • Maker: RPG Maker MV
  • Gatunek: Gra logiczna
  • Stan projektu: Wczesny Dostęp
  • Cena: 39,99zł


Logiczna rozgrywka z twistem
Move that Box to logiczna gra z widokiem z góry, która obudowana została w styl retro. Gameplay oparty jest na logicznym myśleniu, ale wymaga również odrobiny refleksu. Gra czerpie garściami Sokoban. Zadanie gracza jest proste - przedostań się z punktu A do punktu B, przesuwając pudła i rozwiązując zagadki. Przesuwaj, pchaj, rzucaj, topnij, a nawet wysadzaj w powietrze przedmioty, aby osiągnąć cel.


Historia arkadowym w stylu
Miłość twojego życia została schwytana przez dziwacznych kosmitów, którzy zdecydowali się zamknąć ją gdzieś w ich statku-matce! Musisz ją znaleźć! Ale bądź ostrożny, ponieważ statek jest pełen… dziwnych pudeł! Załóż podejrzany sus kostium kosmitów i przebijaj się przez kolejne poziomy, aby odbić swą ukochaną!

Cechy i zalety
  • Gameplay - Gra garściami czerpie z Sokobana, ale każdy świat posiada swój własny gimmick. Oznacza to, że aby dotrzeć do końca poziomów będziesz przesuwać, przerzucać, wysadzać pudełka!
  • Skrzynie - Różnego rodzaju skrzynki, z którymi możemy wejść w interakcję. Drewniane: Można przepchnąć, Metalowa: ruszy je jedynie wybuch bomby, Bateria: musi zostać umieszczona w slocie, aby zapewnić zasilanie itd.
  • Autorska Grafika - Grafika w całości przygotowana przeze mnie,
  • Retro Muzyka - Muzyka w stylu retro wykonana przez Ansimuz. https://ansimuz.itch.io/
  • Autorskie dźwięki - 95% dźwięków wykonałem sam,
  • Rożne tryby rozgrywki - Obok "Story Mode" w grze znajdują się również challenge czasowe i krokowe,
  • Skórki - We wczesnym dostępie odblokować można 3 skiny.

Screeny:
Spoiler:
Download:
Obrazek
Obrazek
(dostępna darmowa wersja demo)

Na koniec:
Jeżeli napotkacie jakiś błąd proszę o informację w tym temacie.
Updatey i więcej informacji: https://twitter.com/crashykk
Ostatnio zmieniony 01 sie 2023, 15:36 przez Crashykk, łącznie zmieniany 13 razy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Yoroiookami »

Gra garściami czerpie z Bombermana oraz Sokobana.
Rzeczywiście aż mi się Dyna Blaster przypomniało. :>

Graficznie wygląda bardzo ładnie, jedyne co może trochę przeszkadzać to perspektywa. Głównie te pudełka na pudełkach wyglądają jakby stały na krawędziach. :I
Brakowało mi trochę takich gier logicznych z RM'a. <3
Czekam, czekam.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Michu »

Jak wspominałem na Discordzie, gra wygląda świetnie (i wizualnie, i muzycznie), szczerze trzymam kciuki, żebyś ukończył choćby demo. Tak jak powiedział Yoro, brakuje tego typu gier. Mam też nadzieję, że w pełni wykorzystasz potencjał drzemiący w prostych mechanikach, które dość łatwo modyfikować w zależności od etapu gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Garść gifów, aby pokazać, że projekt żyje. Głównie dla osób, które nie korzystają z discorda, ponieważ wszystkie wylądowały już na gospodowym kanale #twórczy. :lol:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Ponadto zastanawiam się mocno nad przejściem na bardziej nowoczesną muzykę. Tutaj przykłady:
https://soundcloud.com/crashykk/move-th ... ld-1-theme
https://soundcloud.com/crashykk/move-that-box-hub-room

Nie jest to jednak przesądzone. Więcej info oraz (prawdopodobnie) demo wkrótce! Stay tuned!
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Surusek »

Zanim kliknąłem w temat, byłem przekonany, że da się grę już ściągnąć. Czy wczoraj znowu byłem w innej czasoprzestrzeni i o tym zapomniałem?
No cóż... a już chciałem obadać produkcję, bo nie zapowiada się źle. Widzę po prezentacji, że jesteś w swoim żywiole -- w stylu i atmosferze gier, który - nie tylko według mnie, odnoszę wrażenie - wychodzi ci najlepiej.
Na grafice się nie znam, ale mi tam się podoba.
Przesłuchałem te nowe tracki. W tym pierwszym niektóre sample się za bardzo wybijają i część cięć jest dziwna. A tak, to nawet-nawet.
Będę patrzył na twitterach za postępami, na serwerze za bardzo nie mogę.
Czekam na demko o/
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Tak tylko chcialbym poinformowac, ze demo jest na ukonczeniu. Jezeli nie objawi sie jakas apokalipsa to powinno by dostepne do konca miesiaca/w pierwszych dniach lipca.

Demko bedzie raczej krotkie 10 poziomow + boss, ale zmierzyc sie bedzie mozna rowniez z nimi na czas oraz na jak najmniejsza liczbe krokow. Tryby dodatkowe nie sa wymagane do ukonczenia trybu fabularnego, ale bedzie mozna dzieki nim odblokowac skorki dla postaci.

Calosc ma przedstawic glownie gameplay i pokazac w jaki rodzaj rozgrywki celuje.

Do gry udalo mi sie zaimplementowac obsluge pada. Nawet do menusow obrazkowych. Niestety dziala to roznie z roznymi padami, dlatego rekomendowanym wyjsciem jest odpalenie gry przez dodanie jej do katalogu steam. Ten posiada bardzo fajne sterowniki dla padow.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Download:
Obrazek
Obrazek
(Itch.io posiada również możliwość pobrania wersji na Mac oraz Linux.)
(Gra online może zawierać mikro błędy jak rozjeżdżający się dźwięk, dłuższe loadingi, które nie występują w wersji ściąganej).

Pierwszy post edytowany. Mam nadzieję, że nie ma żadnych większych błędów, bo siedziałem nad tym cały weekend i chciałbym to już mieć za sobą, aby móc zabrać się za ciąg dalszy.
Crashykk pisze:
26 cze 2021, 13:42
10 poziomow + boss,
Zdecydowałem się tylko na 10 poziomów + challenge.
Anyway, enjoy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Sefiro »

Grafika jest naprawdę śliczna. Muzyka też jest ok, ale można ją bardziej urozmaicić, zmieniając muzyczkę co parę poziomów.

Nigdy nie byłem fanem NESa ani gier w stylu retro, ale w "Move That Box!" grało mi się przyjemne do pewnego momentu.

Pierwsze poziomy są fajne, podobają mi się zagadki. Czego nie mogę powiedzieć o tych końcowych. Moim zdaniem te lasery z ostatniego poziomu rujnują grę. Mam wrażenie jakby @Crashykk nie wierzył w formułę własnej gry, mieszając niepotrzebnie cały czas genre.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 152
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: puniek »

Zgadzam się z @Sefiro, że jakość ostatniego poziomu znacząco wyróżnia się trudnością na tle poprzednich poziomów i narzuca zręcznościówkę zamiast logicznego podejścia do poziomu, co nieco popsuło mi pacing gry. Nie wyrzuciłabym tej formuły zupełnie, ale stopniowo przyzwyczajała gracza do tego, że takich segmentów laserowych gra będzie miała więcej.
Przy obecnej ilości poziomów nie uważam, że potrzeba zmieniać muzykę - wręcz wybijałoby to z rytmu. Ja bym inne ścieżki wstawiła dopiero po bossach.


Póki co pierwsze wrażenie mocno na plus! Godzina rozrywki za mną - ukończony story mode, teraz pora zdobywać gwiazdki dla tej niesamowitej skórki. Jedynie ostatni poziom przysporzył frustracji, co jak na 10 poziomów jest bardzo dobrym wynikiem.
Oby tak dalej @Crashykk! (ˊ•͈ ◡ •͈ˋ)
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Deathwing »

Sama gra jest fajniutka, chociaż na początku (i pod koniec, przy poziomach z laserami) wkurza to skokowe poruszanie się. Też powtórzyłbym za Sefiro, że podoba mi się głównie ta logiczna część i konstrukcja poziomów, bo zręcznościowa już dużo mniej. Jest na pewno spore pole do rozwoju gry, ale na ten moment wymaga też trochę poprawek. Mam parę uwag:

- brakuje mi przede wszystkim licznika poziomów. Chciałbym wiedzieć, na którym aktualnie jestem, bo to by ułatwiło też wejście od razu do tego samego w trybie gwiazdkowym (gdzie też przed drzwiami przydałyby się numery)
- w gwiazdkach potrzebny jest licznik czasu i pokazanie limitu na ukończenie poziomu
- muzyka w hubie jest za cicho w stosunku do reszty gry
- bonusowe kostiumy fajniej byłoby ukryć w postaci czarnych konturów, żeby był jakiś efekt niespodzianki
- graficznie nadal jest trochę niekonsekwencji, bo logo na ekranie głównym jest niby przerobione na pixel art, ale w menu już w wygładzonej wersji, razem z napisami. Emotki w trakcie intra też mocno się odróżniają
- bardziej kwestia gustu, ale dla mnie zupełnie niepotrzebny jest ten zoom, daje klaustrofobiczny efekt

Poza tym trafiłem na buga, który uniemożliwia przejście trzeciego levelu na kroki - na pierwszych kaflach postać "sunie" zamiast normalnie przeskakiwać, przez co przesunięcie się o jedno pole nabija 3 kroki. W ogóle w trakcie pisania posta zauważyłem, że cała gra psuje się (chyba) przez wyłączenie jej w trakcie intra. Po ponownym uruchomieniu wraca po paru sekundach do ekranu startowego, gdzie wydaje się być zawieszona, bo kursor się nie rusza, ale da się mimo to włączyć intro i za pomocą F5 wrócić na start - tylko to naprawia problem, chociaż przy kolejnych uruchomieniach jest to samo.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Bardzo cieszy mnie tak duży odzew, zarówno tutaj, jak i na discordzie. Nie spodziewałem się, że gra przyciągnie aż tyle osób. Cieszę się, że wypuściłem to demo, a nie czekałem z zapowiedzą, aż będę miał ukończone 90% gry. Mimo że dostałem dość srogi bonk w głowę to sporo rzeczy, które mi napisaliście pomoże mi dopracować ten projekt i dzięki temu będzie ogólnie lepszy dla każdego. Takiego feedbacku właśnie potrzeba. Dzięki temu wypisałem sobie 21 rzeczy, które potrzebują poprawy. Na dniach postaram się dostarczyć zatem spory update.
Sefiro pisze:
13 lip 2021, 20:13
Mam wrażenie jakby @Crashykk nie wierzył w formułę własnej gry, mieszając niepotrzebnie cały czas genre.
Prawdę mówiąc chciałem, aby gra po prostu była bardziej różnorodna. Trochę obawiałem się, że samo przepychanie pudełek może stać się szybko monotonne.
Deathwing pisze:
13 lip 2021, 21:30
- w gwiazdkach potrzebny jest licznik czasu
Obrazek
Licznik czasu powinien pojawiać się w lewym górnym rogu. Gdy czas dojdzie do zera grać po prostu wraca do hubu. Nie wyświetlił się? :shock:
Deathwing pisze:
13 lip 2021, 21:30
- graficznie nadal jest trochę niekonsekwencji, bo logo na ekranie głównym jest niby przerobione na pixel art, ale w menu już w wygładzonej wersji, razem z napisami. Emotki w trakcie intra też mocno się odróżniają
To jest trochę moje niedopatrzenie. Jak z emotkami po prostu stwierdziłem, że zmienię je w pełnej wersji, tak o logu w "menu poziomu" po prostu zapomniałem. :lol: Resztą uwag już się zająłem, bądź są na mojej liście.

Naprawdę dziękuję wszystkim, którzy poświęcili swój czas, aby zapoznać się z moim projektem!
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Jazzwhisky »

Przed chwilą pograłem na szybko w przeglądarce, bardzo fajne, zagadki trzymają poziom, jest klimat, chociaż nie jestem przekonany do tego skokowego poruszania się postaci, to techniczne ograniczenie? Poza tym zgadzam się, że twarde elementy zręcznościowe są w zasadzie niepotrzebne, a ekran gry mógłby obejmować cały poziom. W grze jest też niemało bugów, odpuściłem na poziomie poniżej - skrzynka dwa pola na lewo od hero nie pozwala się przesunąć, tylko za jednym z podejść na kilkanaście udało mi się ją poruszyć.

Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Prawdopodobnie dzisiaj udostępnię duży update, ale będzie on bardziej polegał na "quality of life improvement", niż dodawał elementy do gameplay.

Jak na razie udało mi się:
- Po przytrzymaniu przycisku 'tab' gra oddala się tak, aby pokazać całą mapę,
- Kroki w challengach odejmują się i gdy dojdą do zera to gracz zostaje teleportowany przed drzwi,
- Bug ze skrzynką lvl 9 został naprawiony,
- Poziom dźwięków został znormalizowany,
- Z hubu dostępne jest menu głośności,
- Grafika logo w menu levelu została podmieniona na pixelową,
- Bug z możliwością wejścia na działo laserowe został usunięty,
- Bug z bombą w lvlu 5 (kroki), który powodował, że grafika bomby była nieodpowiednia został naprawiony,
- Wyłączony został całkowity input z myszki,
- Bug w lvl 3 polegający na naliczaniu kilku kroków na raz został naprawiony,
- Dodano autosave,
- Dodano okienko informujące nas, na który poziomie się znajdujemy oraz numery poziomów dodatkowych przed drzwiami w hubie,
- Skiny wyświetlają się teraz jako "wygaszone" do czasu odblokowania.

Planowane (główne poziomy z laserami):
- Poprawić rytm laserów na bardziej czytelny,
- Lasery nie startują podczas wiadomości, a dopiero, gdy gracz rozpocznie gameplay,
- Przed uruchomieniem laser na chwilę wyświetli grafikę informującą o tym, że zaraz dojdzie do wystrzału,
- Zwiększyć responsywność,
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Karrmel21 »

Przeszedłem udostępniony kawałek story mode'a i bardzo mi się podobało - pełna wersja z pewnością ma potencjał na bycie bardzo dobrą grą, jak już wyjdzie. Grafika i muzyka jest bez zarzutu. Jedyne, do czego mogę się przyczepić to wspomniane przez innych skokowe chodzenie bohatera, które NAPRAWDĘ daje się we znaki podczas laserów(które, przy okazji, mogą sobie podciąć gardło zardzewiałą łyżką - gdybym był w gorszym humorze, to pewnie bym odpadł na poziomie, w którym pojawiają się po raz pierwszy, o ostatnim już nie wspominając). Brakowało mi też w tej grze jakiegoś lepszego wyjaśnienia mechanik - np. ogarnięcie zielonego pudełka zajęło mi więcej czasu, niż mam ochotę przyznać. Ale mogę być po prostu debilem.

Enyłej - dobra robota! Czekam na pełną wersję i do tego czasu - może sprawdzę też wyzwania, jak najdzie mnie chęć.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 722
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [MV] Move That Box!

Post autor: Crashykk »

Linki w pierwszym poście zaktualizowane.

Pełna lista zmian: (w większości pokrywa się z tą wyżej)
Spoiler:
ObrazekObrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ