[2003] Anomalia

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 121
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

[2003] Anomalia

Post autor: puniek »

Kiedy między królestwami zawarto pakt zawieszenia broni, spokój nie zapadł na długo w Midgard. Oprócz przygotowań do koronacji nowej królowej, mieszkańcy stolicy mierzą się z poszukiwaniem przestępcy, który zbiegł z zamkowych lochów. Ten, przedstawiany jako niebezpieczny przez samego kanclerza, sprawia, że zamknięto strefę mieszkalną dla przyjezdnych. Strażnicy bacznie obserwują każdego, kto przyjeżdża do miasta.
Dwoje najemników, Olgierd i Miriam, podejmuje się tego zadania – każdy z innych pobudek. Nie spodziewają się, że znalezienie tropu spowoduje odkrycie pradawnej technologii, opartej na mocy lokalnego kryształu. Sprowadzi to większe kłopoty nie tylko na nich – ale również ich najbliższych.


Gra jest moim ukłonem w kierunku gatunku jRPG. Miasta i lokalizacje nie będą jedynie popychać fabuły do przodu. Niezobowiązujące mini-gierki, pochowane znajdźki, proste problemy NPCów do rozwiązania – wprowadzam to, co mnie samą zawsze mocno ekscytowało podczas eksploracji. Sama fabuła będzie jednak liniową historią skupioną wokół czterech grywalnych postaci.
Budowa świata jest stosunkowo prosta. W wyniku dawnych konfliktów został podzielony na Stary i Nowy Ląd. Istnieją cztery królestwa, każde z nich na terenie innego z kryształów przypisanych do innego żywiołu. Nie będę zdradzać całej osi fabuły, ale po tym pewnie szybko zorientujecie się, jaki będzie ostateczny cel naszych postaci. Bardziej niż na budowie świata chcę się skupić na wyjaśnieniu motywacji drużyny, a także pokazać zagrożenia, jakie będą na nich czyhać podczas podróży.

Na czym opiera się Anomalia?
Losowe turowe walki.
Dostępne są przedmioty, wpływające na częstotliwość walk.
Gra opiera się na standardowym systemie z RPG Makera 2003, który dzięki wykorzystaniu Maniac Patch pozwala na urozmaicenie rozgrywki – odkąd Axer nauczył mnie podstawy targetowania, spodziewajcie się, że niejednokrotnie będzie on wykorzystany. Część rozwiązań przedstawiłam w ostatnich miesiącach na discordzie Gospody, np. kontratak przeciwnika lub naszych bohaterów.
Sama nie jestem fanem potyczek, opartych na przechodzeniu lokalizacji przy klikaniu tylko enter-enter-enter, dlatego ten temat jest moim oczkiem w głowie.

Djinny.
Po znalezieniu towarzysza w wyniku fabularnego rozwoju, postać będzie mogła przywołać go. Działanie mechanizmu jest zainspirowane Final Fantasy X – przy wezwaniu, na polu walki zostaje tylko przywołujący oraz djinn.

Reakcje potworów podczas walki.
Celowanie wywołuje dodatkowe reakcje u przeciwników. Zauważenie konkretnych zachowań u zwykłych grup potworów da przewagę podczas walk z bossami w danym rejonie.

Progresywny rozwój zdolności.
Przy podniesieniu poziomu umiejętności, będzie zastępować słabszą wersję w menu. Do ich wzmocnienia potrzebny jest odpowiedni poziom postaci i przedmiot możliwy do zakupu za dusze potworów. W tym celu wyruszamy do odpowiadających za wymianę NPC.
Punkty zapisu i odpoczynku są stawiane przed wyzwaniami oraz w lokalizacjach rozwijających fabułę. Oprócz zapisu możesz na nich użyć Namiotu.
Dodatkowo w każdym mieście można zakupić za niską cenę przenośny zapis poza punktami zapisu. To kompromis dla osób, które nie przepadają za tym rozwiązaniem w jRPG.

Barter przedmiotów.
Podczas eksploracji gracz zostaje z mnóstwem przedmiotów, które z czasem są bezużyteczne dla coraz silniejszej drużyny. W mieście znajdziesz NPC. U nich możesz dobrowolnie wymienić gorsze przedmioty na rzecz opłacalnej wersji. Rozwiązanie jest ukłonem w kierunku Final Fantasy Endless Nova.

Grafika: RTP 2000/03, VIPRPG, REFMAP, White Screw, Monta.
Dzięki rozbudowanej bibliotece zasobów z RMteki utrzymanie spójnej stylistyki nie jest problemem, a mi samej ułatwia pracę. Nie muszę poświęcać godzin w poszukiwaniu odpowiedniej grafiki, a ja sama mogę się skupić. Bestiariusz jest tworzony głównie w oparciu o battlery japońskiego artysty Monta.

Muzyka: RTP (RPG Maker), Metruve, Kairi Sawler.
Filarem muzycznym na ten moment jest soundtrack skomponowany przez Mertruve (dostępnych na Tsukuru) oraz Kairi Sawler (w ramach DLC dostępnych jako The Adventurer's Journey). Staram się nieco odczarować soundtrack RTP i dodatkowo wybieram muzykę z różnych wersji RPG Makera (95-VX Ace, DS),

Zrzuty ekranu
Spoiler:
Projekt jest jeszcze we wstępnej fazie - ciężko mi oszacować czas ukończenia projektu na ten moment. Pracując nad nim przez kilka miesięcy czuję, że zaprezentowanie obecnej wizji będzie działać na mnie dodatkowo motywująco. Zwłaszcza, że chcę nieco odczarować program i pokazać, że tworzenie w pojedynkę gry w duchu jRPG pozwala nie tylko się wykazać, ale daje również mnóstwo satysfakcji. ( ´ ▿ ` )
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 18:50 przez puniek, łącznie zmieniany 1 raz.
🦭 Ikonka autorstwa: wi.wiu (Instagram)
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 672
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: Crashykk »

Fajnie, że zdecydowałaś się napisać coś więcej o grze. Śledziłem twoje poczynania na discordzie i chyba dawno jRPG makerowe mnie tak nie zaciekawiło. Widać, że czujesz ten klimat i tworzenie sprawia Ci satysfakcję, a dzięki temu, że znasz temat, granie będzie sprawiało podobną frajdę nam. Graficznie projekt prezentuje się niesamowicie spójnie. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że jest to poziom dopracowania bliski temu, do którego przyzwyczaił nas Michu. :D
Cóż więcej mogę napisać. Cieszę się, że są nadal ludzie, którzy ponad skrypty stawiają własne rozwiązania. Czekam, czekam.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1057
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: Michu »

Projekt prezentuje się kapitalnie i idealnie trafia w moje jRPG-owe serduszko.

Trzymam kciuki zwłaszcza za skupienie się na bohaterach, bo to mnie najbardziej trzyma przy klasycznych grach fabularnych na stare konsole.

Bardzo podoba mi się postanowienie, by urozmaicać lokację i przy założeniu linearnego scenariusza, dać graczowi masę pobocznych rzeczy do rozerwania się. Modyfikacje systemu umiejętności, walki i szeroko rozumianych sklepów także na plus.

Gdybyś potrzebowała testera albo pomocy koncepcyjnej/skryptowej z jakimiś sprawami, nie wahaj się dać znać!
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 900
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: PInroz »

No, wygląda świetnie :shock: Opis i screeny zachęcają do zagrania, mam nadzieję że w miarę szybko uda ci się ukończyć ten projekt :wink:

Powodzenia przy tworzeniu :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2)
Posty: 294
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: Mikisi »

Przepiękna estetyka i spójność graficzna rzuca się w oczy od samego początku, co widać było również na pojedynczych screenach z discorda i zdecydowanie dopracowanie szczegółów sprawia, że przynajmniej pozornie jest to dla mnie jeden z najlepiej wyglądających projektów z polskiej sceny. Nawet klasyczne chipy REFMAPowe, których nagminne nieumiejętne używanie w innych projektach sprawiło, że trochę mi się przejadły, tutaj dzięki całej oprawie wcale nie przeszkadzają.

Nie podobają mi się rozwiązania typu losowe walki czy brak możliwości zapisu w dowolnej chwili, które rozumiem, że mają być pewnego rodzaju hołdem dla jrpg działających w ten sposób, jednak w moim przypadku często obniżało to komfort rozgrywki, zwłaszcza jeżeli rozkład walk i zapisów nie był odpowiedni.

Kluczem do sukcesu będzie mimo wszystko odpowiednie pokierowanie fabułą, postaciami i interaktywnością, co wydaje się banałem, ale akurat ja nie jestem zatwardziałym fanem jrpg, dlatego w tego typu tytułach musiałem poczuć z jednej strony ciekawość i fascynację otaczającym światem, a z drugiej odpowiednią zabawę z uczestniczenia w tym świecie - ten balans między fabułą a rozgrywką często ciężko jest utrzymać i szczerze trzymam kciuki za to, żeby się udało, bo oglądając tę zapowiedź czuję, że projekt ma wszystko co potrzeba, aby to osiągnąć.

Podoba mi się duże zróżnicowanie aspektów w systemie walki i awersja autorki do walk typu "enter-enter" bo to właśnie stworzenie dobrego podstawowego systemu było czymś, co zabiło mnóstwo z moich własnych projektów, więc bardzo jestem ciekawy jak w praktyce emocjonujące okażą się starcia w grze.

Z pytań - planujesz wydawać demo czy od razu pełną wersję? Z jednej strony wolałbym dostać kompletną historię, a z drugiej nie mogę się doczekać żeby samemu zobaczyć tę oprawę wizualno-skryptową, więc sam nie wiem, która z opcji byłaby dla mnie lepsza.
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 121
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2003] Anomalia

Post autor: puniek »

Przede wszystkim - dziękuję za ciepły odbiór projektu! 🦭🖤 Tak wspólna stylistyka to też mój mały ukłon wobec innych projektów, które przede mną korzystały z podobnych zasobów. Gdyby nie zbiory grafik, które myślałam, że już są stracone przez upadek oryginalnych stron (cały REFMAP), zdecydowanie więcej pracy domowej byłoby przede mną.
Każdy z projektów i tytułów, który mnie zainspirował do obecnej postaci Anomalii, będzie też wspominany w samej grze - więc dla fanów jRPG i gier RPG Makerowych będzie kilka znajdźków, które mnie samej przy wprowadzaniu wywołują uśmiech na twarzy. ✨😷

@Mikisi Zacznę od dema. Wiele konceptów może brzmieć ciekawie na kartce i w moim odczuciu genialnie sprawdzać się podczas rozrywki, ale chcę też poznać opinię szerszego grona, zanim pociągnę historię przez wszystkie wątki.
Jednocześnie mam ścisłą wizję, jak chcę fabularnie poprowadzić demo. To kawałek historii, który pozwoli lepiej zrozumieć motywacje 3 z 4 postaci i dać możliwość poznania gameplayu każdej z nich oraz kilku lokalizacji - chcę z premierą dać wystarczająco materiału z Anomalii, by stwierdzić, czy to gra dla niego.

Domyślam się, że walki mogą niektórych odstręczyć przez swoją losowość. Początkowo baza systemu opiera się na encounter rate z RPG Makera z kilkoma modyfikacjami z pomocą jednej zmiennej, ustawianej na mapach. Już jest zaimplementowane akcesoria, który zmieniają encounter rate o połowę, a także przedmiot zupełnie wyłączający walki - obecnie na 50 kroków, choć zmiana tego to kwestia wartości jednej zmiennej.
Miejsca w okolicach save points mają wyłączone walki.
Mam też w głowie dwa plany awaryjne, gdy okaże się to za mało - zarówno względem obecnego rozwiązania z losowością, jak i przenośnego zapisu.
🦭 Ikonka autorstwa: wi.wiu (Instagram)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 359
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: Kitabake »

Bardzo interesująca zapowiedź, mam nadzieje że z czasem dowiemy się więcej.
Może i fabuła się rozkręci w miarę tworzenia, bo na razie przeczytałem że ma być prosta ;-)

Będą jakieś ciekawe oryginalne mechaniki?
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 121
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2003] Anomalia

Post autor: puniek »

Podczas urlopu poświęcam więcej uwagi projektowi. Podrzucam update z ostatnich kilku dni, by wiadomo było, na czym stoję i nad czym będę pracować w najbliższym czasie:

Skończyłam title screen. Nie chciałam tworzyć gry w oparciu o profesjonalne logo, a zamiast postawić na coś bardzo minimalistycznego z pomocą poruszającej się panoramy w tle. Jestem z niego na tyle zadowolona, że jest to wersja ostateczna.

Ukończyłam część intra. Bardzo subtelnie będzie wprowadzać w wydarzenia gry i przedstawiać rozterki postaci, która w późniejszych momentach fabuły będzie odgrywać kluczowe znaczenie.

Wprowadziłam skrzynki do istniejących map, poprawiłam placeholderowe nagrody na te faktycznie przydatne bohaterom, poprawiłam wadliwe zdarzenia + pochowałam kilka znajdźków w różnych lokacjach, a innym zmieniłam lokację.
W Anomalii umieszczam kilka odniesień do sceny w postaci książek, których przeczytanie będzie dodatkowym sposobem na Doświadczenie.
Samo rozwiązanie nie będzie spoilerować fabuły wspominanych gier - bardziej będzie mini-recenzją. W przypadku aktywnych scenowiczów będę na bieżąco pojawiać się w DM z pytaniem, czy pojawienie się tytułu w takiej formie jest w porządku.

Dodałam Dusze potworów jako walutę w sklepach przy kupowaniu przedmiotów potrzebnych do podnoszenia poziomu umiejętności. Zamiana złota na dusze (i vice versa) działa dobrze i zabiera lwią część roboty z skryptowaniem. Dzięki temu mogę się z czystą głową skupić na ważniejszej części tego systemu - aktywowaniu przedmiotów, gdy gracz będzie mógł ich użyć w celu zamiany umiejętności na jej silniejszy odpowiednik.

Dodatkowo czeka mnie eventowanie dwóch kolejnych większych lokacji.

+ by zbyt pozytywnie u mnie nie było:

Zaczęłam pracować nad ekwipunkiem, który ma na celu chronić towarzyszy. Niestety, pomimo obiecującej bazy skryptu, stworzonej w zeszłym tygodniu, pokazuje ona dość istotny problem - mechanika zaczyna szwankować, gdy drużyna nie ma ustalonego konkretnego ustawienia.
Po weryfikacji identyczny problem występuje w innym ekwipunku do kontrataku.
Na razie jako rozwiązanie usunęłam z menu Formację, uniemożliwiając tym samym zdecydowania graczowi, którą z postaci będzie się poruszać po mapie.
(。•́︿•̀。)
Spoiler:
@Kitabake przyznam, że żadną z moich mechanik nie nazwałabym oryginalną - mam dość dużo inspiracji z innych tytułów, które przypadły mi do gustu.
Myślę, że czym mogę zapunktować najmocniej to przedmioty wpływające na częstotliwość losowych walk, progresywność umiejętności (co zmniejszy czas na scrollowanie podczas walki w poszukiwaniu tych najmocniejszych) czy fakt, że przeciwnicy będą również stosować jakąś taktykę skuteczniejszą niż losowe rzucanie swoimi zdolnościami.
🦭 Ikonka autorstwa: wi.wiu (Instagram)
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 830
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [2003] Anomalia

Post autor: Fear »

Świetnie to wygląda. Bardzo schludnie i urokliwie, no i przede wszystkim spójnie, co jest jednym z najczęstszych mankamentów gier opartych o różnorodne zasoby. Dopóki są pomysły na ciekawe wykorzystanie mechanik, nie ma nic złego w podpatrzeniu ich z innych tytułów, a kilka które zaproponowałaś wydają się we wszystko dobrze wkomponowywać. Natomiast, jestem w stanie zgodzić się co do losowych walk i ich uzasadnionego wyjścia z mody w gatunku jrpg. :wink:

Szczerze trzymam kciukasy, zagram i przetestuję na 100%.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
B.N.F
Posty: 28
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Dzikie ostępy internetu
Kontakt:

Re: [2003] Anomalia

Post autor: B.N.F »

Miałem się zabrać za przeczytanie tej zapowiedzi już dawno, ale jak zwykle przekładanie na później skończyło się zapomnieniem... stąd ten "nieco" spóźniony komentarz.

Jestem wielkim fanem staroszkolnych jrpg-ów jak DQ czy FF, zatem jak łatwo się domyślić zapowiedz gry w tym gatunku niemal z automatu musi mi się spodobać.
Patrząc po screenach i tym co już ujawniłaś o projekcie, wszystko wygląda bardzo zachęcająco i aż żal że tych screenów z gry nie jest więcej.

Jedyny minus jaki póki co widzę (a nie jest on wielki) to fakt że chyba blokujesz dostęp do lokacji za pomocą tekstu informacyjnego (wnioskuje po screenie). Nie jestem niestety zbytnim fanem tego rozwiązania :/ - tak wiem że to pierdoła :P

Życze sporo samozaprcia i powodzenia w ukończeniu tego projektu!
ODPOWIEDZ