[RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 16
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

[RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: WładcaKasztanów »

Tytuł: Historia Pewnego Staruszka
Gatunek: RPG, Fantasy, Przygodowa
Autor: Władca Kasztanów
Silnik: VX
Język: Polski
Ciężar: 61 MB
Czas rozgrywki: 3-4 godziny
Opis Gry:
Dnia pewnego staruszek, zwany Grandpą odkrywa, że na jego półce z ziółkami brakuje leczniczych ziółek. Gdy postanawia wyruszyć do pobliskiej Wioski po nowy zapas, jego życie całkowicie się odmienia.

Screeny z gry:
Spoiler:
Kilka słów od autora:
Z założenia Historia Pewnego Staruszka miała być lekką parodią JRPG, przesiąknięta typowo JRPGową logiką. Co to oznacza? Że będzie to bardzo typowa historia o ratowaniu świata, szukaniu magicznych kryształów, walce dobra ze złem, przepełniona mnóstwem zupełnie przypadkowych walk. Nie ma co tutaj oczekiwać jakichś skręcających kark plot twistów, czy też magicznie skomplikowanych mechanik. Fabuła jest bardzo jednoliniowa, pozbawiona zbyt rozpraszających elementów i minigierek. System walki jest typowym RTP, mam nadzieję, że w miarę dobrze zbalansowanym i wbrew pozorom wymagającym nieco więcej akcji, niż ciągłe wciskanie ataku. Użytych skryptów jest bardzo mało i ich zadaniem jest jedynie poprawienie nieco estetyki gry. Większość mechanik oparta jest na zdarzeniach. Muzyka zaś została żywcem wyciągnięta z serii Final Fantasy oraz z kolekcji fantastycznych utworów Brandona i Derek Fiechterów.

Co do powstania Pełnej Wersji, to zależy od tego, jak gra zostanie odebrana. Przyznam tutaj otwarcie, że tworzę głównie pod wpływem tymczasowego natchnienia, a z pojawianiem się go bardzo różnie bywa. Do tego mam jeszcze pomysły na inne projekty, a żeby je zrealizować, no potrzebny jest przede wszystkim czas.

Link do pobrania:
https://www.mediafire.com/file/kgvd3flq ... S.rar/file
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3262
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: legalimo.blogspot.com

Re: [RMVX] Historia Pewnego Staruszka - Demo

Post autor: X-Tech »

Grę odpaliłem na chwilę. Od razu napiszę tak. Dialogi są nastawione na humor co plusuje na starcie aczkolwiek początek fabularnie i pod względem postaci jest wąski i nie z rozmachem, ale taki może być.

Powolne chodzenie to musisz usunąć, bo powoduje, że gra zanuża. Tak sobie czasu gry nie wydłużysz tylko stracisz zainteresowanie.
Dla KONTR-efektu polecam zwiększyć prędkość dwukrotnie zobaczysz, ze gra zyska dodatek do humoru i grywalności.
Place walk. Typowe - nic nowego. Po prostu są póki co.

Ogólnie. Są namiastki atmosfery dziadkowej choć początek, w którym dziadek chyba chory na alzhaimera gada sam do siebie na krawędzi przepaści jest dziwny. Zwiększ szybkość chodzenia to będę grał dalej inaczej - szkoda mojego czasu. Na pewno da się wyczuć humor i atmosferę prozy życia. W sferze tekstu mnie nie odstraszyłeś, a to wiele znaczy. Początkowo muzyka wydaje się denna, ale później podkreśla atmosfere prozy życia jaka bije z dziadka i w połączeniu z jego realistycznycm podejściem i humorem tworzy klimat jak w jakiś koreańskich dramatach. Liczę na ciekawy rozwój fabuły/zdarzeń lub ciekawe postaci, albo i to i to.

Na minus -Gra toczy się w świecie tolkienowskim ? Kolejna ? Gobliny ? A może smerfy dla odmiany ?
Chora powolna prędkość chodzenia - skutecznie zniechęcająca do grania.
Te łażenie po placach walki z wyskakującymi losowo stworami, które się ubija trzepiąc enter. róbcie coś, aby takie rzeczy były cieakawe, bo jak zwykle system z rma ma potencjał tylko nie używacie mózgów, aby zrobić tereny walk losowych ciekawymi wyzwaniami. Póki co widziałem tu tylko jeden taki teren i jest , bo jest. Nic ponadto, a przynajmniej nic nietypowwego w konstrukcji gry na tych sekcjach.

Także jeszcze raz - ustaw sensowną prędkość chodzenia najlepiej chodzenie 2x szybsze i masz tym ruchem 200% do atrakcyjnosci gry i wtedy moge pograć dłużej niż 5-10 minut

Ogólnie wrażenie: Szalu nie ma. Jest trochę nudno kiedy już zacznie się spacer po polu walki. Łaskawośc z mojej strony do grania w to występuje na poziomie 60%. Uratuj to szybkim dziadkiem zanim spadnie moja łaska i nie będzie mi się chciało znów odpalać. Walcz z momentami nudy w grze. To coś czym odstraszacie od swoich gier najbardziej. Grafika ? Nic nią nie zagracie. Gra toczy się w umyśle gracza w większości - dobra gra z rma.


Zapowiedź ok, ale ją jeszcze trochę bardziej skurcz i unikaj form, w których pokazujesz, że jesteś niepewny tego co robisz to zniechęca.
ODPOWIEDZ