[VX Ace] Sunset Rain

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 38
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

[VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Obrazek
Mroczne sekrety i spiski w "Hotelu, w którym nie można umrzeć"
Tylko "Człowiek od Problemów" może je rozwiązać!


Obrazek

SUNSET RAIN jest opartą na historii grą przygodową inspirowaną(prawdopodobnie, za bardzo...) przygodówkami na Nintendo DS(głównie Flower, Sun, and Rain, Ace Attorney i Hotel Dusk: Room 215).
Odkryj Tajemnicę Heaven Gate - eksploruj hotel i opuszczone miasto, prowadź śledztwo, rozmawiaj z goścmi, szukaj odpowiedzi ponad rzeczywistością... - i rozwiąż Problem!


Obrazek


Dave Smith - "Człowiek od Problemów" - zostaje wysłany, przez tajemniczego klienta, do Heaven Gate: opuszczonego miasta, przekształconego w atrakcję turystyczną.
Misja odkrycia jego "Tajemnicy" okazuje się pułapką i Dave zostaje uwięziony w skąpanym wiecznym deszczu miasteczku. Od tego momentu, młody "Człowiek od Problemów" będzie musiał odnaleźć sekret opuszczonego miasta i odkryć jego mglistą przeszłość, jeżeli chce się wydostać...
A wszystko to skupione będzie w enigmatycznym Hotelu, gdzie jak głosi legenda - nie można umrzeć...




Obrazek

- Wielowątkowa, tajemnicza historia, łączaca przyziemne i niesamowite wątki
Od morderstwa w "Hotelu, w którym nie można umrzeć", po spiski arystokratycznych rodzin, stalkowanych celebrytów, czy zwykłą naprawę zepsutego radia - "Człowiek od Problemów" zawsze znajdzie coś do roboty

- Rozwiązanie Problemu będzie wymagało sporego wysiłku
Zwiedzaj okolicę, rób własne notatki, zbieraj informacje, badaj znalezione przedmioty, rozwiązuj różnorodne zagadki logiczne

- Kolorową galeria intrygujących postaci
gości hotelowi, obsługa i inni ludzie, którzy z różnych powodów znaleźli się w Hotelu Heaven Gate.
Każdy z nich ma swoją własną historię, osobowość i, co najważniejsze - skrywane sekrety.

- System dialogowy oparty na słowach kluczowych
Zwracaj uwagę na wypowiadane kwestie i użyj ich, aby pociągnąć rozmowę dalej. Rozmówcy mogą bardzo łatwo podzielić się ważnymi informacjami - trzeba tylko wiedzieć, o co pytać...

- Oryginalna grafika i muzyka.
Niepowtarzalny, wyrazisty styl, nadający grze odpowiedniego nastroju do odkrywania dawno zapomnianych tajemnic i rozwiązywania Problemów




Obrazek

Gra jest przeznaczona dla dojrzałych odbiorców i może zawierać sceny mogące być nieodpowiednie dla niektórych graczy... i nie zamierzam dawać tu żadnej listy.


PLANOWANA PREMIERA: jesień 2022


Screenshoty:
Spoiler:

Obrazek

Karrmel/DisFunctional - projekt gry, scenariusz, tworzenie gry, dodatkowa muzyka
Pequod - muzyka, dodatkowy sound-design, portrety postaci, wstępne testy
Tajemniczy Drugi Artysta - portrety postaci
Donut - wstępne testy, próbki głosu
Ostatnio zmieniony 24 cze 2022, 18:41 przez Karrmel21, łącznie zmieniany 10 razy.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 907
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: PInroz »

Nikt jeszcze nie napisał, więc ja napiszę :-D Projekt zapowiada się naprawdę dobrze, nawet ciekawe grafiki, choć polecał bym je dopracować. Trzymam kciuki byś wydał grę w formie pełnej wersji :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Versus »

Kurczę, nie zaglądałem na forum dawno i przegapiłem. Fajnie się zapowiada, chociaż autorska grafika niektórych odrzuci, jak zwykle. Wyczekuję ukończenia
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Yoroiookami »

Jeżeli dialogi będą choć w połowie tak dobre jak w Cieniu, to będę zadowolony. Zresztą - jak od Karrmelka - to muszą być dobre. :>
Graficznie bardzo karmellowo. Jedyne czego naprawdę nie lubię w tym stylu, to te drzewa, ale obstawiam że gra skupi się bardziej na fabule i dialogach. Drzewka raczej nie przeszkodzą mi w zabawie. A jeżeli chodzi o fabułę, to uwielbiam historyjki tego typu, więc nie mogę się doczekać.

W razie gdybyś nie skończył gry do końca roku, to mimo wszystko nie polecam wydawać na siłę. Nie ma chyba pośpiechu.

P.S. Odpychają mnie trochę te obrazki w temacie ("ce/chy", "infor/macje"...), ale to raczej kwestia gustu. :I
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1085
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Michu »

Super wiadomość! Mam nadzieję, że gra będzie fabularnie i dialogowo utrzymania w stylu Cienia. Póki co trudno powiedzieć coś więcej, ale jakbyś potrzebował testerów - jest szansa, że dam radę wygospodarować trochę czasu =].
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 38
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Minęło jakieś ponad dwa miesiące od pojawienia się tej zapowiedzi, więc chyba przydałby się jakiś update.
W skrócie - jestem w połowie rozdziału 10(z 13?) i ten konkretny rozdział, oraz kolejny, tuż po nim, będą znacząco dłuższe niż reszta(i wymagające nowych assetów), więc zajmą trochę czasu - na pewno nie będą gotowe do lata. Nie mówiąc już o tym, że gra, w tym momencie, już dawno weszła w terytorium spoilerów, więc następne możliwe "apdejty" będą jeszcze rzadsze, ale gra będzie powstawać dalej. Jak już, to zaktualizuję pierwszy post nowymi informacjami i grafikami postaci(jak będę je miał, to jest)...

Na osłodę, za kazanie wam czekać niewiadomą ilość czasu na ukończenie gry - zdumpuję tu parę screenshotów - część starszych(niektóre jeszcze z 2019), które dawałem już kiedyś na discordzie, część nowszych które wrzucałem na twittera, na przestrzeni ostatnich miesięcy:
Spoiler:
Postanowiłem też, retroaktywnie, dodać interaktywny automat z napojami do gry, bo to na pewno ważniejsze, niż dalsze kontynuowanie głównego wątku:
Spoiler:
A jako, że(z powodu, jak mniemam, pewnej gry z przekleństwami, której historię wymyśliłem w mniej niż dwie godziny, nie do końca trzeźwy) niektórzy byliby zainteresowani tą kwestią - wrzucam tu, też, próbkę dialogu z gry(bez portretów, które jeszcze nie istnieją ofc.). Jej jakość, oraz ocenę tego, czy warto czekać na tę grę dalej, pozostawiam wam:
Spoiler:

PInroz pisze:
08 mar 2021, 16:28
(...) nawet ciekawe grafiki, choć polecał bym je dopracować. (...)
Versus pisze:
31 mar 2021, 11:37
(...)chociaż autorska grafika niektórych odrzuci, jak zwykle. (...)
Yoroiookami pisze:
31 mar 2021, 15:58
(...)Graficznie bardzo karmellowo. Jedyne czego naprawdę nie lubię w tym stylu, to te drzewa, ale obstawiam że gra skupi się bardziej na fabule i dialogach. Drzewka raczej nie przeszkodzą mi w zabawie. (...)
Taaa - gra zaczęła życie jak mój poboczny projekt, więc dość liberalnie recyklingowałem(z modyfikacjami) grafiki ze SpaceSave. Teraz - kiedy to mój główny projekt - tak też zostało i nie mam siły rysować doskonale użytecznych assetów od nowa, zwłaszcza przy moich zerowych umiejętnościach(i tak musiałem dorobić z 80% nowych grafik, więc whatever). Próbuję to rekompensować animacjami, detalami i stylem, więc w samej grze nie powinno być już aż tak źle.
A drzewa to, wśród moich znajomych, już mają rangę inside joke'u, więc one na pewno zostaną. Przykro mi.
Yoroiookami pisze:
31 mar 2021, 15:58
(...)
W razie gdybyś nie skończył gry do końca roku, to mimo wszystko nie polecam wydawać na siłę. Nie ma chyba pośpiechu.
(...)
Wiem - dlatego data premiery jest jako "kiedy będzie gotowe", to z dokończeniem gry do końca roku to było bardziej życzenie dla samego siebie, które, teraz, wiem że się nie spełni... Bez obaw - grę wydam dopiero wtedy, gdy:
a)cała historia i zawartość którą chciałem umieścić będzie skończona
i
b)będę usatysfakcjonowany jakością gry/nie będzie mi się chciało dalej nad nią pracować.

Więc - przewiduję, że grę, najwcześniej, wydałbym w 1/2 kwartale 2022.
Michu pisze:
02 kwie 2021, 07:57
(...) ale jakbyś potrzebował testerów - jest szansa, że dam radę wygospodarować trochę czasu =].
Dzięki za ofertę, ale na ten moment - moja paranoja pozwala mi tylko na testy wewnątrz zespołu. Jeżeli coś się zmieni w tej kwestii - dam ci znać.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 38
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Kolejny kamień milowy został osiągnięty, czyli udało mi się skończyć Akt 3 z 4. Nie jest to jeszcze, co prawda, ostatnia prosta, ale coś bardziej w stylu "ostatniego okrążenia" (to ma sens?).

Z tego powodu, postanowiłem teraz skupić się na dopracowywaniu tego co już mam, żeby nabrać sił przed chyba najbardziej kluczową częścią historii. No i - użyłem tej chwili wytchnienia, żeby zapowiedzieć grę w wersji angielskiej. Z tej okazji - zrobiłem też trailer. Zapraszam do przejrzenia, jeśli jesteście zainteresowani jak gra wygląda "w ruchu" i w jakim stylu ją kieruję:
Spoiler:
Jak widzicie (jeżeli go obejrzyliście) - ustaliłem tu, wstępnie, datę premiery na szeroko pojęty 2022, który myślę że będzie osiągalny, zwłaszcza z mojej strony. Jeżeli chodzi o sprawy audiowizualne, to zacząłem wspomagać muzyków moimi skromnymi umiejętnościami w tej kwestii (które mogliście usłyszeć w trailerze), ale nie wiem czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na szybkość tworzenia. Na razie modlę się, żeby udało nam się to wszystko dokończyć do 2022.

To tyle. Następny post będzie gdy będę miał gotową część portretów postaci lub przy kolejnym kamieniu milowym - zależy co przyjdzie pierwsze.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 38
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Hej, więc - rok się kończy za jakieś parę godzin, no to dostarczam update dotyczący postępów prac nad grą.

Ogólnie, wczoraj udało mi się zakończyć pracę nad wszystkim, co zaplanowałem sobie na ten rok, dla tej gry. Aktualnie, "contentowo", gra znajduje się w przedostatnim rozdziale. Co prawda, początkowo planowałem zakończyć ten rok z całym tym rozdziałem już zrobionym, żeby móc przejść do pracy nad samym końcem opowieści, ale rozbudowałem go w dość znacznym stopniu, od pierwszych planów - więc w sumie wyszło 1:1.

Z tego powodu - planuję zakończyć pracę nad zawartością gry, jakoś na środek wiosny przyszłego roku, a resztę czasu przeznaczyć na testowanie (to robię, jednak, na pół-bieżąco, więc tu będzie trochę prościej), szlifowanie dialogów, zastępowanie placeholderów i ogólne przygotowywanie gry do wydania. Jestem dość pewny, że (o ile nic się nie stanie/nie będzie opóźnień z grafiką lub muzyką) gra będzie dostępna w drugiej połowie 2022. Jak już będę miał dokładną datę - zostaniecie poinformowani, w tym temacie.

To tyle. Szczęśliwego Nowego Roku i macie tu screena z zagadką, z otwieraniem zamków:
Spoiler:
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 38
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Mały update.
Cała grywalna część gry jest skończona. Co prawda, nie jestem jeszcze w stanie zagwarantować że da się ją przejść od początku do końca, ale TEORETYCZNIE jest to już możliwe. Dlatego też, niedługo ja i paru starannie dobranych fraje- asystentów będziemy testować całość, jak już trochę odsapnę po niecałych 3 latach prawie codziennej pracy...
Poza tym - do dodania została jeszcze muzyka, parę zaplanowanych usprawnień do rozgrywki, poprawki do dialogów, oraz większe grafiki. Jakby co, mam też w zanadrzu plan B, a nawet C, gdyby któryś z tych elementów nie mógł ostatecznie trafić do gry na czas, ale miejmy nadzieję że nie będę musiał z nich skorzystać.

Myślę, że gra będzie gotowa do premiery na jesień 2022, oby wcześniej niż później... Żadnych dem. Poprawiłem też lekko pierwszego posta tego tematu, żeby opis gry był bardziej "marketingowy".

To tyle - mam nadzieję, że następny wpis ode mnie będzie już z linkiem do pobrania gry. A, na ten moment - macie tu parę nowych screenshotów (niektóre obrazki mogą być troszkę zbyt ciemne niż powinny, ale to pewnie wyłapię i poprawię podczas testów... mam nadzieję):
Spoiler:
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 807
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Kryzz333 »

jak już trochę odsapnę po niecałych 3 latach prawie codziennej pracy...
Podziwiam.
mam nadzieję, że następny wpis ode mnie będzie już z linkiem do pobrania gry
Należę do tych, którzy na pewno zagrają, gdy gra się już ukaże. Widzę, że nie ma w tym wątku zbyt wielu postów, ale trudno cokolwiek powiedzieć na temat tak enigmatycznej gry :lol: Osobiście liczę tylko na ciekawe wybory lub różne zakończenia, ale w każdym razie raczej się nie zawiodę ;-)
W produkcji:
Obrazek
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
ODPOWIEDZ