[VX Ace] Sunset Rain

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 37
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

[VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Obrazek
Zapomniane miasto
Hotel, w którym nie można umrzeć
Załamana rzeczywistość
Problem do rozwiązania



Obrazek

Dave Smith - młody, pechowy "Człowiek od Problemów" otrzymuje zlecenie odkrycia Tajemnicy Heaven Gate - opuszczonego miasteczka, przekształconego w atrakcję turystyczną.
Przez zwrot wydarzeń - Dave zostaje uwięziony, w skąpanym w wiecznym deszczu mieście i wplątany w sieć intryg, skupiających się w centralnym budynku miejscowości - Hotelu, gdzie ponoć, nie można umrzeć...


Obrazek



SUNSET RAIN jest grą przygodową, z elementami visual novel i gry logicznej, inspirowanej(prawdopodobnie, za bardzo...) przygodówkami na Nintendo DS(głównie Flower, Sun, and Rain, Ace Attorney i Hotel Dusk: Room 215).
Odkryj Tajemnicę Heaven Gate - eksploruj hotel i opuszczone miasto, prowadź śledztwo, rozmawiaj z goścmi, szukaj odpowiedzi ponad rzeczywistością... i rozwiąż problem!




Obrazek

- Wielowątkowa, tajemnicza historia, gdzie nic nie jest takie, jakim się wydaje: odkryj ją, podczas 14 rozdziałów, pogłębiających intrygę i znajdź odpowiedzi, w tym całym szaleństwie
- Prawdziwa przygoda: zwiedzaj okolicę, rób własne notatki, zbieraj informacje, badaj znalezione przedmioty, rozwiązuj różnorodne zagadki logiczne
- Poznaj kolorową galerię intrygujących postaci: goście hotelowi, obsługa i inni ludzie, którzy, z różnych powodów, znaleźli się w Hotelu Heaven Gate.
Każdy z nich ma swoją własną historię, osobowość, problemy i, co najważniejsze - skrywane sekrety. Odkryj je, używając systemu dialogowego opartego na słowach kluczowych
- Oryginalna grafika i muzyka: nadające grze swojego własnego, niepowtarzalnego stylu




Obrazek




PLANOWANA PREMIERA: Kiedy będzie gotowe, ale może w 2022

Postęp prac
tl;dr: Trochę ponad połowa grywalnej zawartości jest gotowa. Sfera audiowizualna jest w powijakach.

Więcej szczegółów:
Spoiler:
Stopień ukończenia:
Spoiler:
Screenshoty:
Spoiler:
Trailer:
Spoiler:

Obrazek

Karrmel/DisFunctional - projekt gry, scenariusz, tworzenie gry, dodatkowa muzyka
Pequod - muzyka, dodatkowy sound-design, portrety postaci, wstępne testy
Tajemniczy Drugi Artysta - portrety postaci
Nemi - muzyka
Donut - wstępne testy, próbki głosu
Ostatnio zmieniony 14 gru 2021, 18:29 przez Karrmel21, łącznie zmieniany 6 razy.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 902
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: PInroz »

Nikt jeszcze nie napisał, więc ja napiszę :-D Projekt zapowiada się naprawdę dobrze, nawet ciekawe grafiki, choć polecał bym je dopracować. Trzymam kciuki byś wydał grę w formie pełnej wersji :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 30
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Versus »

Kurczę, nie zaglądałem na forum dawno i przegapiłem. Fajnie się zapowiada, chociaż autorska grafika niektórych odrzuci, jak zwykle. Wyczekuję ukończenia
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Yoroiookami »

Jeżeli dialogi będą choć w połowie tak dobre jak w Cieniu, to będę zadowolony. Zresztą - jak od Karrmelka - to muszą być dobre. :>
Graficznie bardzo karmellowo. Jedyne czego naprawdę nie lubię w tym stylu, to te drzewa, ale obstawiam że gra skupi się bardziej na fabule i dialogach. Drzewka raczej nie przeszkodzą mi w zabawie. A jeżeli chodzi o fabułę, to uwielbiam historyjki tego typu, więc nie mogę się doczekać.

W razie gdybyś nie skończył gry do końca roku, to mimo wszystko nie polecam wydawać na siłę. Nie ma chyba pośpiechu.

P.S. Odpychają mnie trochę te obrazki w temacie ("ce/chy", "infor/macje"...), ale to raczej kwestia gustu. :I
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1079
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Michu »

Super wiadomość! Mam nadzieję, że gra będzie fabularnie i dialogowo utrzymania w stylu Cienia. Póki co trudno powiedzieć coś więcej, ale jakbyś potrzebował testerów - jest szansa, że dam radę wygospodarować trochę czasu =].
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 37
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Minęło jakieś ponad dwa miesiące od pojawienia się tej zapowiedzi, więc chyba przydałby się jakiś update.
W skrócie - jestem w połowie rozdziału 10(z 13?) i ten konkretny rozdział, oraz kolejny, tuż po nim, będą znacząco dłuższe niż reszta(i wymagające nowych assetów), więc zajmą trochę czasu - na pewno nie będą gotowe do lata. Nie mówiąc już o tym, że gra, w tym momencie, już dawno weszła w terytorium spoilerów, więc następne możliwe "apdejty" będą jeszcze rzadsze, ale gra będzie powstawać dalej. Jak już, to zaktualizuję pierwszy post nowymi informacjami i grafikami postaci(jak będę je miał, to jest)...

Na osłodę, za kazanie wam czekać niewiadomą ilość czasu na ukończenie gry - zdumpuję tu parę screenshotów - część starszych(niektóre jeszcze z 2019), które dawałem już kiedyś na discordzie, część nowszych które wrzucałem na twittera, na przestrzeni ostatnich miesięcy:
Spoiler:
Postanowiłem też, retroaktywnie, dodać interaktywny automat z napojami do gry, bo to na pewno ważniejsze, niż dalsze kontynuowanie głównego wątku:
Spoiler:
A jako, że(z powodu, jak mniemam, pewnej gry z przekleństwami, której historię wymyśliłem w mniej niż dwie godziny, nie do końca trzeźwy) niektórzy byliby zainteresowani tą kwestią - wrzucam tu, też, próbkę dialogu z gry(bez portretów, które jeszcze nie istnieją ofc.). Jej jakość, oraz ocenę tego, czy warto czekać na tę grę dalej, pozostawiam wam:
Spoiler:

PInroz pisze:
08 mar 2021, 16:28
(...) nawet ciekawe grafiki, choć polecał bym je dopracować. (...)
Versus pisze:
31 mar 2021, 11:37
(...)chociaż autorska grafika niektórych odrzuci, jak zwykle. (...)
Yoroiookami pisze:
31 mar 2021, 15:58
(...)Graficznie bardzo karmellowo. Jedyne czego naprawdę nie lubię w tym stylu, to te drzewa, ale obstawiam że gra skupi się bardziej na fabule i dialogach. Drzewka raczej nie przeszkodzą mi w zabawie. (...)
Taaa - gra zaczęła życie jak mój poboczny projekt, więc dość liberalnie recyklingowałem(z modyfikacjami) grafiki ze SpaceSave. Teraz - kiedy to mój główny projekt - tak też zostało i nie mam siły rysować doskonale użytecznych assetów od nowa, zwłaszcza przy moich zerowych umiejętnościach(i tak musiałem dorobić z 80% nowych grafik, więc whatever). Próbuję to rekompensować animacjami, detalami i stylem, więc w samej grze nie powinno być już aż tak źle.
A drzewa to, wśród moich znajomych, już mają rangę inside joke'u, więc one na pewno zostaną. Przykro mi.
Yoroiookami pisze:
31 mar 2021, 15:58
(...)
W razie gdybyś nie skończył gry do końca roku, to mimo wszystko nie polecam wydawać na siłę. Nie ma chyba pośpiechu.
(...)
Wiem - dlatego data premiery jest jako "kiedy będzie gotowe", to z dokończeniem gry do końca roku to było bardziej życzenie dla samego siebie, które, teraz, wiem że się nie spełni... Bez obaw - grę wydam dopiero wtedy, gdy:
a)cała historia i zawartość którą chciałem umieścić będzie skończona
i
b)będę usatysfakcjonowany jakością gry/nie będzie mi się chciało dalej nad nią pracować.

Więc - przewiduję, że grę, najwcześniej, wydałbym w 1/2 kwartale 2022.
Michu pisze:
02 kwie 2021, 07:57
(...) ale jakbyś potrzebował testerów - jest szansa, że dam radę wygospodarować trochę czasu =].
Dzięki za ofertę, ale na ten moment - moja paranoja pozwala mi tylko na testy wewnątrz zespołu. Jeżeli coś się zmieni w tej kwestii - dam ci znać.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 37
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Kolejny kamień milowy został osiągnięty, czyli udało mi się skończyć Akt 3 z 4. Nie jest to jeszcze, co prawda, ostatnia prosta, ale coś bardziej w stylu "ostatniego okrążenia" (to ma sens?).

Z tego powodu, postanowiłem teraz skupić się na dopracowywaniu tego co już mam, żeby nabrać sił przed chyba najbardziej kluczową częścią historii. No i - użyłem tej chwili wytchnienia, żeby zapowiedzieć grę w wersji angielskiej. Z tej okazji - zrobiłem też trailer. Zapraszam do przejrzenia, jeśli jesteście zainteresowani jak gra wygląda "w ruchu" i w jakim stylu ją kieruję:
Spoiler:
Jak widzicie (jeżeli go obejrzyliście) - ustaliłem tu, wstępnie, datę premiery na szeroko pojęty 2022, który myślę że będzie osiągalny, zwłaszcza z mojej strony. Jeżeli chodzi o sprawy audiowizualne, to zacząłem wspomagać muzyków moimi skromnymi umiejętnościami w tej kwestii (które mogliście usłyszeć w trailerze), ale nie wiem czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na szybkość tworzenia. Na razie modlę się, żeby udało nam się to wszystko dokończyć do 2022.

To tyle. Następny post będzie gdy będę miał gotową część portretów postaci lub przy kolejnym kamieniu milowym - zależy co przyjdzie pierwsze.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 37
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VX Ace] Sunset Rain

Post autor: Karrmel21 »

Hej, więc - rok się kończy za jakieś parę godzin, no to dostarczam update dotyczący postępów prac nad grą.

Ogólnie, wczoraj udało mi się zakończyć pracę nad wszystkim, co zaplanowałem sobie na ten rok, dla tej gry. Aktualnie, "contentowo", gra znajduje się w przedostatnim rozdziale. Co prawda, początkowo planowałem zakończyć ten rok z całym tym rozdziałem już zrobionym, żeby móc przejść do pracy nad samym końcem opowieści, ale rozbudowałem go w dość znacznym stopniu, od pierwszych planów - więc w sumie wyszło 1:1.

Z tego powodu - planuję zakończyć pracę nad zawartością gry, jakoś na środek wiosny przyszłego roku, a resztę czasu przeznaczyć na testowanie (to robię, jednak, na pół-bieżąco, więc tu będzie trochę prościej), szlifowanie dialogów, zastępowanie placeholderów i ogólne przygotowywanie gry do wydania. Jestem dość pewny, że (o ile nic się nie stanie/nie będzie opóźnień z grafiką lub muzyką) gra będzie dostępna w drugiej połowie 2022. Jak już będę miał dokładną datę - zostaniecie poinformowani, w tym temacie.

To tyle. Szczęśliwego Nowego Roku i macie tu screena z zagadką, z otwieraniem zamków:
Spoiler:
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie - Wersja Rozszerzona(Skończone - 2020)
Sunset Rain(Work in Progress - T.B.A.)
ODPOWIEDZ