[rm2k3] Wyciągnięcie liczby zdarzeń na mapie za pomocą Maniacs Patch

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
mac402
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:11

[rm2k3] Wyciągnięcie liczby zdarzeń na mapie za pomocą Maniacs Patch

Post autor: mac402 »

Czy Maniacs Patch pozwala na policzenie ilości zdarzeń na aktualnej mapie? Może przez TPC? W @sys.getInfo nie znalazłem takiej opcji. Próbuję zrobić gierkę dla 2 graczy i zduplikować Enter dla drugiego gracza poprzez iterację przez wszystkie eventy i używając CallEvent na zdarzeniu, które spełni warunki znajdowania się przed graczem nr 2.

Zrobiłem kiedyś coś podobnego w DestinyPatch w skrypcie na telekinezę:

Kod: Zaznacz cały

$
for (d[1]=1;d[1]<=Event.Count;d[1]++)
 if (Event[(d[1])].Exists==true)
  if ( Event[(d[1])].ScreenX==v[8948] && Event[(d[1])].ScreenY==v[8949]
  && Event[(d[1])].Name!="Follower 1" && Event[(d[1])].Name!="Follower 2"
  && Event[(d[1])].Name!="Follower 3" && Event[(d[1])].Name!="Follower 4" )
   Command.ShowBattleAnimation(61, d[1], false, true);
   Command.CallEvent(d[1]);
  endif;
 endif;
next;
Zastanawiam się czy da się to powtórzyć za pomocą komend w MP. Przy pomocy nowych funkcji loop, control variables i call event byłoby możliwe, ale potrzebowałbym czegoś na wzór Event.Count.
Awatar użytkownika
Axer

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 1);Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 110
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: [rm2k3] Wyciągnięcie liczby zdarzeń na mapie za pomocą Maniacs Patch

Post autor: Axer »

Aktualizacja z 10.10.2021 dodaje dwie funkcje, które mogą ci w tym pomóc:
  • @if .ev[N] .exists - sprawdza czy event o id N istnieje
  • @foreach .mev .dst v[N] - robi pętlę przechodzącą przez wszystkie IDki eventów na mapie, a ID obecnie sprawdzanego eventu wrzuca do zmiennej N
mac402
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:11

Re: [rm2k3] Wyciągnięcie liczby zdarzeń na mapie za pomocą Maniacs Patch

Post autor: mac402 »

Dzięki! Dokładnie o to mi chodziło. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że wszystko działa. :)
ODPOWIEDZ