[2k3] Malvania Czas Mroku - DEMO

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 361
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

[2k3] Malvania Czas Mroku - DEMO

Post autor: Zombik »

Tytuł: Malvania Czas Mroku
Wersja RM: 2k3
Wersja gry: DEMO
Gatunek: Hack'n Slash, RPG
Szacowany czas przejścia dema: 40 minut
Link do pobrania wersji demo:
https://drive.google.com/file/d/1NRees3 ... sp=sharing

Fabuła:
Malvania, niegdyś kraina światła, dzisiaj, pochłonięta przez ciemność. Przez ponad dwa wieki, Malvania opierała się agresjom i działaniom wojennym, będąc wzorem gospodarczym, kulturalnym i religijnym, krocząc drogą świętego światła. Ludzie jednak czasem błądzą, a światło mimo, że wciąż jest... gaśnie. Malvania powoli gasła, albo tylko tak się wydawało. Pewne jest jednak to, że nagle wydarzyło się coś co zaprowadziło ciemność. Niebo spowiły gęste chmury, a z lasów zaczęły wychodzić dziwne stwory.
Mówi się, że przybył kat, a krew niewinnych dotknęła światła, niosąc nową erę.
Mówi się też, że król Malvanii upadł, a jego miejsce zastąpił ktoś inny.
Jakkolwiek było, Malvania została pochłonięta przez mrok. Mroczne czasy jednak, sprzyjają narodzinom bohaterów. Być może właśnie ty, zdołasz ją ocalić!

Opis gry:
Wciel się w jedną z kilku postaci i rusz na wielką przygodę, zabijając potwory i pomagając wiosce Tilmeer w zażegnaniu problemów. Stawaj się coraz silniejszym i odkryj co tak naprawdę wydarzyło się w Malvanii!
Gra inspirowana serią Diablo, Divine Divinity, Legacy of Kain, Soul Reaver.
Dziękuję wszystkim, którzy pomogli w skryptach. Ewentualne bugi można zgłaszać tutaj bądź na discordzie.

System walki:
Walczymy przy pomocy klawisza akcji. Naszym zadaniem jest uderzyć potworka wcześniej niż on uderzy nas. Najlepiej ustawić się na wprost wroga i w momencie gdy będzie kratkę od nas, zacząć naciskać klawisz spacji/enter, by przeprowadzić szereg ataków.
Jeżeli potwór uderzy nas pierwszy, zacznie napierać na naszą postać i jedyną szansą będzie się wycofać i ponownie się "ustawić" by zaatakować.
W późniejszej wersji gry, potwory będą silniejsze i będą miały więcej modyfikacji więc do walki trzeba będzie odpowiednio "podejść", jednak zasada pozostaje ta sama.

Screeny:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uwagi:
Nie wymaga RTP
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TAPE #1 (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 3)
Posty: 688
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2k3] Malvania Czas Mroku - DEMO

Post autor: Crashykk »

Największą bolaczką tego dema jest skopany w założeniach system walki. O ile technicznie jest wykonany okej i nie sprawiał wrażenia zabugowanego, tak fundamentalne rzeczy jak klatki startowe (start up), klatki akcji (contact), klatki wrażliwości (recovery) tutaj nie istnieją. Gracz nie ma szansy w żaden sposób uniknąć obrażeń. Jeżeli przeciwnik podejdzie do postaci od boku, albo gracz kliknie wolniej, niż wykona się akcja zdarzenia, to po prostu straci HP. Jest to karygodne niedopatrzenie, gdyż bez owych elementów nie da się zrobić dobrego, akcyjnego systemu walki.

Kurjozalnym przykładem jak źle zaprojektowany jest to system była chociażby sytuacja, gdzie jeden z mocniejszych przeciwnikow doskoczył do mnie dosłownie w ułamku sekundy i zanim zdążyłem to w ogóle zauważyć, gra wyświetlała już napis „game over”.

Wiele ABSów makerowych tak niestety miało. Swego czasu cierpiały na to też gry Diablo, ale mu można było jakoś wybaczyć, biorąc pod uwagę, że opierały się na gotowym skrypcie. Tu mamy autorskie rozwiązanie, które wypadałoby, aby było bardziej przemyślane. Tym bardziej, gdy w samej grze nie ma ekwipunku, zaklęć itd.

Sam klimat jest okej, ale ciężko jest doświadczać takich rzeczy i je doceniać, kiedy w grę, gra się po prostu nieprzyjemnie.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Malvania Czas Mroku - DEMO

Post autor: X-Tech »

tak działa skopany system skakania w rpgmakerze. nawet jesli skok jest wykonywany na kilka pól to sprawdzenie kolizji następuje w chwili rozpoczynania skoku :D
ODPOWIEDZ