[XP] Typowa RTPówka

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Somari966
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2023, 15:42

[XP] Typowa RTPówka

Post autor: Somari966 »

Typowa RTPówka

Autor: Somari

Obrazek
Obrazek

Fabuła
Cała przygoda ma miejsce w państwie LLLL rządzonym przez króla, który dzięki mocy starożytnego artefaktu osiągnął nieśmiertelność. W związku z tym, może on robić wszystko, co mu się podoba i nikt nie jest w stanie mu przeszkodzić.

W celu rozwiązania długoletniego problemu niedostatku żywności wpadł on na genialny pomysł - postanowił ograniczyć dorosłą populację do 10 000 osób na podstawie efektywności w zabijaniu potworów. Innymi słowy, osoby zabijające niewystarczającą ilość potworów lub zbyt słabe potwory czeka śmierć.

Ku zaskoczeniu nikogo, rywalizacja doprowadziła do drastycznego zmniejszenia ilości potworów w kraju. Mądrzejsze potwory zaczęły poszukiwać strategii umożliwiającej przetrwanie, ale póki co bezskutecznie. Jak będzie wyglądać przyszłość mieszkańców LLLL? Czas pokaże...

Obrazek
Obrazek

Opis
Gra stanowi niejako moje pożegnanie z programem, który był sporą częścią mojego dzieciństwa, a w którym nigdy nie stworzyłem żadnej porządnej gry. Oprócz dość ewidentnego nawiązania do opartych o RTP gier z cyklu 'mój pierwszy projekt' zalewających niegdyś fora, gra nawiązuje także (mniej lub bardziej ewidentnie) do innych klasycznych polskich produkcji z RPG Makera. Muzyka w grze oczywiście w całości jest w formacie MIDI, jak za starych dobrych czasów.

Od strony fabularnej można spodziewać się historii opartej przede wszystkim o humor, natomiast rozgrywka to domyślne mechanizmy RPGXP wzbogacone o nowości, przede wszystkim dotyczące walk. Uzbrojenie to nie tylko "obrona +20", gdyż większość ekwipunku oferuje także różnorakie zdolności pasywne. Umiejętności uczymy się za pośrednictwem specjalnych sklepów, a także (rzadziej) ciastek, które można założyć na postać w celu jej wzmocnienia.

Gra to pełna wersja - żadne tam demo. Całość można ukończyć w jakieś 7-8 godzin.

Obrazek
Obrazek

Download
https://www.mediafire.com/file/ywq376qj ... a.zip/file
https://www.sendspace.com/file/0os68v

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 726
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [XP] Typowa RTPówka

Post autor: Crashykk »

Jestem pod wrazeniem, ze zrobiles gre na 7-8h gameplayu i nazwales ja po prostu "Typowa RTPowka".

RTPowki mialy to do siebie, ze trwaly maks godzine i to z 30 minutowym grindem gdzies w srodku fabuly.

Mimo, iz sam stwierdziles, ze projekt nawiazuje do etapu sceny "moja pierwsza makerowa gra", a o fabule czy mechanikach praktycznie nic nie powiedziales, to po screenach mozna wnioskowac, ze bylo jakies napracowanko i odbiega to od typowego, niskiego RTPowego poziomu.

Widac, ze chciales wydac gre, ale nie tylko zrobic gre. :b

Na pewno zagram w najblizszym czasie, a moze nawet cos wiecej sie uda wykombinowac. ;)
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Typowa RTPówka

Post autor: Kryzz333 »

Zacząłem grać i nawet się wciągnąłem :) Lekki, bezpretensjonalny humor, pomysł na fabułę jest fajny (spisek potworów!), gra się szybko i sprawie. Widać, że autor wiedział co robił.

Projekt mógłby być mimo wszystko nieco bardziej "medialny", przydałaby się jedna lub dwie lokacje odbiegające od prostego stylu. No i trudność można byłoby poprawić, przeciwnicy mogliby mieć jakieś 25% mniej życia i gra tylko by zyskała. Jest też problem z tym, że jeśli nie uzbiera się wszystkiego to nie da się dalej przejść po prostu. Gimmicki bossów też mogłyby być bardziej zauważalne, bo trochę zlewają się ze sobą z czasem.

Będzie recenzja jak skończę!
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [XP] Typowa RTPówka

Post autor: Omnom »

Pograłem trochę (jestem na etapie po pokonaniu tego azbestowego enta) i mam dwa dość duże problemy z tą produkcją:
- backtracking. Już kilka razy gra mnie wysłała w jeden koniec mapy by po chwili "kazać mi" wrócić się w miejsce, w którym byłem poprzednio. Widzę, że po kolejnym etapie czeka mnie to samo bo przedmiot, który potrzebuje należy użyć w miejscu oddalonym o kilkanaście map. Jeśli pozostała część gry też tak wyglądają to chyba już na tym etapie sobie odpuszczę,
- druga sprawa to walki. Tak jak Kryzz333 wspominał zwykli przeciwnicy powinni mieć o wiele mniej życia, bo przy obecnym stanie bez używania za każdym razem zatruwania zwykłe potyczki trwają po prostu za długo. Od jakiegoś czasu przestałem nawet nawiązywać walki bo po prostu szkoda mi na nie czasu. Osobną sprawą są bossowie, których nawet nie można zatruć (albo przynajmniej mnie się nie udało) więc przy tysiącach HP, które posiadają walki potrafią strasznie się ciągnąc. Ogólnie balans walk moim zdaniem przydałoby się doszlifować. Do azbestowego enta podchodziłem chyba z 3 razy i dopiero dzięki modlitwie do świętego RNG udało mi się wygrać.

Podoba mi się urozmaicenie zdolności (przeważnie nie są to tylko silniejsze wersje poprzednich umiejętności, ale często mają unikalne właściwości), ekwipunku oraz modyfikatorów w postaci ciasteczek (chociaż tych póki co za dużo nie znalazłem), ale przez moje problemy z balansem walk trochę nie mam jak z nich korzystać bo wolę walki nie nawiązywać.
Kolejny plus to urozmaicenia w postaci "sekretów", nagradzających gracza jak na przykład
Spoiler:
.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [XP] Typowa RTPówka

Post autor: Kleo »

Ja doszłam nieco dalej - aktualnie jestem w piekle. No i w zasadzie zgodzę się z przedmówcą, a jednocześnie nie zgodzę. Zarzuty odnośnie walk to zasadniczo prawda, ale głównie z początku - potem robi się dużo łatwiej, bo siła bohaterów szybko wzrasta, a kolejne umiejętności i ekwipunek są ciekawe na tyle, że można odnaleźć przyjemność w rozgryzaniu taktyki na co trudniejsze potyczki. Łażenia rzeczywiście jest jakby trochę za dużo (jakąś połowę map bym wywaliła, bo nic nie wnoszą!), niemniej jest ono w miarę uzasadnione fabularnie, a wszelkie bonusy można załatwić przy okazji głównej marszruty. Okazjonalne scenki z życia potworów nie pozwalają nam zapomnieć, po co właściwie chodzimy, muzyka jest fajnie dobrana, mapy wprawdzie nie błyszczą, ale i nie irytują, od czasu do czasu trafi się zagadka czy minigierka, skrzynek jest mnóstwo, a jak się trafią jakieś zwłoki, to też można je obedrzeć... <3 Więc czegóż chcieć więcej?
Dziękuję, autorze, chyba już trochę zapomniałam, jak dużo przyjemności można odnaleźć w graniu w relatywnie prostą, ale solidnie wykonaną RTPówkę. :)
A w ogóle, to
Spoiler:
ODPOWIEDZ