Co tam, robaczki, stęsknieni za rysowniczymi wyzwaniami? Mam nadzieję, że tak, bo oto przed Wami świeżo wyjęty z pieca Tsukuru Archive Contest Contest, i to w całkowicie odświeżonej formie!
Utarło się, że TASC to przede wszystkim konkurs rysowania postaci. I owszem, ludziki zawierają się oczywiście w definicji sprite'a, ale jej nie wyczerpują, więc czemu by nie pójść o krok dalej i poeksperymentować z innymi graficznymi elementami gier? Namiastkę tego mieliśmy w poprzedniej edycji, kiedy to pojawiły się monstery, chociaż w dalszym ciągu można je interpretować jako pewną formę postaci. Tym razem jednak postawiłem na coś zupełnie innego. Muszę w tym miejscu zaznaczyć, że koncepcja na nowe TASC przyszła mi do głowy dosłownie tydzień temu i jednocześnie bardzo zmotywowała do działania, w przeciwieństwie do dotychczasowego pomysłu, którego ani trochę nie miałem chęci realizować. Przez ostatnie dwa lata miałem tylko jeden plan: zorganizowanie edycji bardzo podobnej do szóstej, z tą różnicą, że zamiast babeczek miały być chłopy, a potwora można by sobie wygenerować, dobierając parę słów z dostępnej puli określeń. O ile pomysł z monsterami zapewne jeszcze powróci, to postacie przejadły mi się do tego stopnia, by całkowicie pozbyć się ich z repertuaru. Sześć edycji rysowania ludzików nawiązujących do charów 2k3 to wystarczająco dużo. Niewykluczone, że kategoria Classic jeszcze kiedyś zagości w ramach TASC, ale na pewno nie w ciągu najbliższych edycji.
Okej, w takim razie co będzie przedmiotem rysowania?
Nie powiem :V
Wyjątkowo tematyka konkursu pozostanie niespodzianką do momentu zakończenia zapisów. Zdradzę jedynie, że ponownie pojawią się dwie kategorie konkursowe z osobnymi punktacjami i tabelami wyników. Możecie też się spodziewać ograniczeń technicznych, typu narzuconej palety kolorów. Na wykonanie prac dostaniecie 11 dni - startujemy 1. sierpnia, a termin nadsyłania prac to 11. W tym czasie zawierają się zatem dwa weekendy. Więcej informacji poniżej:
Zapisy
Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, niezależnie od daty rejestracji. Co istotne, w końcu i tu nadeszła modernizacja: odchodzimy od obowiązku zapisów. Pełnią one wyłącznie rolę mobilizacyjną, co oznacza, że nie ma wymogu zgłaszania się poprzez post i bez tego można swobodnie nadesłać prace (do jednej z kategorii lub do obu). Standardowo jednak zachęcam do oficjalnych zgłoszeń, by zbudować atmosferę rywalizacji. Jeśli nie jest to dla Was wystarczającą zachętą, to co powiecie na to: każdy zapisany uczestnik, który weźmie czynny udział w konkursie, otrzyma jeden dodatkowy punkt do rozdania podczas głosowania w kategorii, do której zgłosi pracę. Czasem pojawia się narzekanie na zbyt małą liczbę punktów (może za wyjątkiem czwartego TAPE), więc ten mały bonus może wpłynąć na Wasze wybory w głosowaniu. Zapisy potrwają do środy 31.07.2024 włącznie.
Wybór zwycięzców i nagrody
Uwaga, w tej kwestii też następuje zmiana względem poprzednich edycji! Zwycięzcy zostaną wybrani poprzez niejawne głosowania (wiadomości prywatne do mnie poprzez forum lub Discorda), przy czym pula punktów do rozdania zostanie ustalona na podstawie liczby prac (plus dodatkowe punkty dla aktywnych, zapisanych forumowiczów). Uczestnicy, którzy znajdą się na obu podiach, zostaną standardowo nagrodzeni pucharkami na forum i dodatkowym punktem w głosowaniu podczas kolejnej edycji GF. Prawdopodobnie pojawi się też pewna bonusowa nagroda, ale konkretów póki co nie zdradzę.
Kalendarz
- 27.07.2024 – Start konkursu i rozpoczęcie zapisów
- 01.08.2024 – Ogłoszenie tematów
- 11.08.2024 do północy – Termin oddania prac
- 13.08.2024 – Prezentacja prac i rozpoczęcie głosowania
- 17.08.2024 do północy – Zakończenie głosowania
- 18.08.2024 – Ogłoszenie wyników
Mikisi
Michu
Dragon Kamillo
Crashykk
Adrap
Noruj
Powczan
WładcaKasztanów
B.N.F
LilyUwU2001
Versus
szatkus
puniek
Uwagi końcowe
Na ten moment to wszystko w kwestii konkretów. Wiem, że jest ich mało, ale już za parę dni dostaniecie ich całą masę. Póki co macie czas, by nieco poćwiczyć i przypomnieć sobie, na czym polega pixel art. Standardowo polecam zapoznanie się z krótkim tutorialem, który wyjaśnia techniczne podstawy i pozwala uniknąć głupich błędów: https://medium.com/pixel-grimoire/intro/home No i oczywiście zachęcam do oficjalnych zapisów! Tym razem kompletnie w ciemno, ale już TARKA pokazała, że nie boicie się nowych wyzwań, więc liczę na Wasz aktywny udział. Na placu boju widzimy się w sierpniu.