TASC7: Głosowanie - Budynek

Siódma edycja konkursu.

Moderator: Deathwing

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 319
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: Deathwing »

Obrazek

Po lekkiej obsuwie rozpoczynamy prezentację Waszych dzieł. Do kategorii Budynek zgłoszonych zostało 10 wież strażniczych prac. Poniżej zestawienie w powiększeniach x2 i x4, według numeracji tematów. Zapraszam do oglądania i oddawania głosów zgodnie z zasadami opisanymi na końcu posta.



Budynek 1 - Latarnia morska
Obrazek____Obrazek



Budynek 2 - Wieża strażnicza
Obrazek____Obrazek



Budynek 3 - Wieża strażnicza
Obrazek____Obrazek



Budynek 4 - Wieża strażnicza
Obrazek____Obrazek



Budynek 5 - Wieża strażnicza
Obrazek____Obrazek



Budynek 6 - Tour des Marques
Obrazek____Obrazek



Budynek 7 - Tour des Marques
Obrazek____Obrazek



Budynek 8 - Zamek Craigievar
Obrazek____Obrazek



Budynek 9 - Dom Sowietów
Obrazek____Obrazek



Budynek 10 - Dom Sowietów
Obrazek____Obrazek



I na koniec BONUS: zestawienie wszystkich sprite'ów na wspólnym tle. Początkowo planowałem wrzucić to jako główną formę prezentacji prac, ale ostatecznie uznałem, że klasyczne, jednolite tło będzie bardziej czytelne, a te możecie traktować jako ciekawostkę i przykładowe wykorzystanie Waszych budynków w praktyce.

x2
Obrazek

x4
Obrazek



Zasady głosowania
  • głosowanie potrwa 5 dni, do soboty 17.08.2024 do północy
  • głosować mogą zarejestrowani użytkownicy forum z minimum trzema postami na koncie i autorzy prac, nawet jeśli nie spełniają tego wymagania
  • każdy głosujący ma do rozdania 5 punktów, przy czym nie ma obowiązku wykorzystywania całej puli
  • wyjątkiem są zapisani uczestnicy, którzy zgłosili pracę do konkursu: otrzymują oni 1 dodatkowy punkt do rozdania, czyli ich pula wynosi w sumie 6 punktów
  • jednej pracy można przydzielić maksymalnie 2 punkty
  • UWAGA! od tej edycji głosowanie jest niejawne! Głosy przesyłacie do mnie za pośrednictwem prywatnych wiadomości na forum, Discordzie lub mailowo (sunngrazer[at]gmail.com)
  • w odróżnieniu od poprzednich edycji TASC, głosy na bezpośrednich przeciwników w klasyfikacji nie zostaną anulowane
  • w razie konieczności remisy na podium zostaną rozstrzygnięte w pierwszej kolejności na podstawie liczby głosów zdobytych przez uczestników w drugiej kategorii konkursowej. Jeśli nadal nie będzie rozstrzygnięcia, przez głosy osób oficjalnie zapisanych do konkursu. Remisy na miejscach od czwartego w dół pozostaną remisami
  • oczywiście nie głosujemy na swoje prace! Oddane tak punkty zostaną unieważnione
Standardowo przypominam o zachowaniu anonimowości własnych prac i nie dzieleniu się podejrzeniami co do autorstwa pozostałych. Prócz tego oczywiście wszelkie komentarze i oceny mile widziane!
turn up the silence
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1787
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: GameBoy »

Tu już będzie więcej krytyki niż pochwał, hehe. Nie mniej jednak muszę powiedzieć, że poziom prac jest tak wysoki, że można by pomyśleć, że wszyscy narzekają tu na brak grafik, a po kryjomu ćwiczą codziennie pixelart.

1. Latarnia morska - świetnie dobrane kolory i mnogość szczegółów, chociaż to drugie to trochę wada i zaleta. Myślę, że obrazek mógłby (ale nie musiałby) zyskać trochę gdyby przyciąć trochę drobniejszych elementów albo zmniejszyć liczbę kolorów. Natomiast nie podoba mi się skrócenie na wysokość samej latarni, w tym przypadku zdecydowanie lepiej było przyciąć/zmniejszyć platformę.

2. Wieża strażnicza - trochę płasko to wygląda, zwłaszcza te boczne wieżyczki. Głównie roślinność nadaje tej pracy głębi (wizualnej xd). Proporcje wydają się być ok, podobają mi się też gałęzie/pnącza.

3. Wieża strażnicza - mega dobre użycie kolorów na budynku w nietypowy sposób, lubię takie miksy różnych barw w pikselarcie, pozwoliło to też trochę ominąć braki w ciemnych kolorach w palecie. Proporcjonalnie też wypada super. Natomiast ta roślinność dosyć mocno psuje resztę, zwłaszcza ta na dole, która bardziej przypomina pagórek niż krzaki.

4. Wieża strażnicza - praca sama w sobie jest świetna (zwłaszcza liście), ale niektóre przyjęte tu rozwiązania mnie dziwią mocno. Czemu góra ma inny kolor? O ile roślinność w jesiennych kolorach jest ok, tak te kolumny to już dosyć swobodna interpretacja, podobnie z tą kratką, która wygląda jak cegły, a przecież na zdjęciu są gładkie ściany. o_O Proporcje też mi się nie podobają, co to za wieża, która jest szersza niż wyższa.

5. Wieża strażnicza - budynek wyszedł super, ale znowu trochę traci przez roślinność, która wyszła trochę płasko. Przyczepiłbym się może szerokości tych bocznych wieżyczek, bo wydają mi się tak o 1 piksel zbyt wąskie, ale to już czepianie się dla czepiania. Do reszty nie mam zastrzeżeń.

6. Tour des Marques - przypomina mi coś co mogłoby być z Castlevanii na NESa, bardzo klimatyczna praca, z odpowiednimi proporcjami. Jedynie nie podoba mi się dach, który nie ma większych szczegółów w porównaniu do reszty, co sprawia wrażenie jakby zabrakło czasu go dokończyć, oraz ta boczna część z prawej strony, która jest totalnie płaska.

7. Tour des Marques - to chyba jedyna praca, gdzie nie mogę się do niczego większego doczepić. Ta kolorystyka, szczegóły, stylistyka, proporcje. <3 To wygląda wprost jak z gier o Yoshim ze SNESa (zwłaszcza te grube kreski).

8. Zamek Craigievar - kolejne trochę NESowe klimaty i znowu całość jest świetna (i ma zachowane proporcje), ale cierpi przez odstające stylistycznie dachy. Szkoda też, że kolorystyka się nie zgadza, latarnia morska pokazała, że w palecie było kilka fajnych odcieni różu.

9. Dom Sowietów - ten styl zaś kojarzy mi się z SimCity 3000. Podoba mi się jak dużo szczegółów zostało tu ujętych (zwłaszcza roślinka i okna w środkowym budynku na dole), a praca pomimo to jest czytelna. Świetnie dobrane kolory i proporcje. Przyczepiłbym się tylko tej anteny na dachu, która jest trochę nadinterpretacją tego co jest na zdjęciu, oraz, że klatka schodowa, która jest częścią tylnego budynku wygląda jakby była częścią tego z przodu.

10. Dom Sowietów - tutaj trochę klimaty SimCity 2000 albo ogólnie gry z DOSa. Podoba mi się bardziej zgodna z fotografią antena. Troszkę zachwiane proporcje, te boczne frontowe budynki wydają się zbyt szerokie. Tak samo jak w poprzedniej pracy, ta klatka schodowa wygląda bardziej jak część frontowa. Ułożenie frontowych i tylnych budynków oraz ten cień w środku sprawiają też, że mój mózg interpretuje to trochę jak izometryczny budynek. Ogólnie jednak ten temat był chyba najtrudniejszy z tych wykonanych, dwa plany na widoku stricte od frontu to ciężka sprawa, zwłaszcza na tej palecie kolorów.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KCI (miejsce 2); KCII (miejsce 3); TASC4 (miejsce 2), TASC7 (miejsce 2)
Posty: 820
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: Adrap »

Miałem nadzieję, że ktoś się może podejmie narysowania fabryki, bo sam kompletnie nie miałem pomysłu jak ją zrobić a jednocześnie bardzo chciałem ją wziąć, no ale trudno, trzeba będzie czekać aż Deathwing na koniec wrzuci wszystkie swoje 11 prac.

1. Latarnia morska - Ale kolorki na dole siadły w sam raz, podoba mi się również rura po lewej. Szkoda że środkowa część pracy jest niedorobiona, bo odbiera to aż za dużo tej pracy przy takiej mocnej konkurencji. Jak patrzę to aż sobie wyobrażam jak mewa w tle leci, jest klimat, warsztat też niezły, no ale ten środek :/ To ja już bym tam wolał jednolitą ścianę tam chyba, zamiast tych losowych pixeli i te kolory też mi tam na środku nie grają.

2. Wieża strażnicza - Pierwsza z wież. Myślałem, że dominacja jednej pracy odbędzie się w stosunku 80:20 np. a nie 40:60. Bardzo prosto, schludnie i ładnie, na pewno nadawałby się sprite żeby użyć jako element w grze i to całkiem ładnej. Z minusów trochę nie wiem jak pada tu światło, bo drzewo na dole puszcza bardzo duży cień w dół i prawo jak na ilość liści w tamtej ilości sprite, ale na górze już to nie występuje, podobnie wieżyczka po lewej nie rzuca cienia. Roślinność i kolumny bardzo ładne, elegancje i schludne. Ogólnie mam wrażenie, że praca jest w mniejszej rozdzielczości niż cała reszta, ale nie jest to koniecznie na minus, muszę się zastanowić. Pojedyncze pixele zostawione jako zanieczyszczenia na minus raczej. Nie podobają mi się też wykończenia wieżyczek na górze, te pojedyncze pixele w innym kolorze. Z tymi krzakami na dole, które się tak kończą razem z wieżą wygląda trochę jak startująca rakieta :D

3. Wieża strażnicza - Po tej wieży widać najbardziej upływ czasu, aż wręcz ścieka po niej ten grzyb. Im bardziej na nią patrzę tym bardziej się zastanawiam co tu zachodzi na tym obrazku. Światło jest dziwnie rozmieszczone, oświetla budynek z dołu z prawej i lewej, wydaje mi się, że środek budynku powinien być bardziej oświetlony. No i jak zacząć się przyglądać, to niektóre pixele są bardzo dziwnie porozmieszczane (lewy górny róg np.) Krzaczyska mi się podobają, chyba najbardziej z całego obrazka, ale w nr 2 podobały mi się bardziej.

4. Wieża strażnicza - A tu roślinki podobają mi się najbardziej, szczególnie jak wchodzą za jedną kolumnę. W porównaniu do 3 to ta wieża wygląda jak nówka sztuka, tylko trochę obrośnięta. Dobrze mi się patrzy na tę pracę, cienie za kolumnami są fajnie zrobione jak i cegły, dają tę wypukłość wieżyczek. Chyba najbardziej przeszkadza mi jednak rozjazd w proporcjach, praca mogłaby być parę pixeli węższa i chyba wiele by na tym nie ucierpiało, a nawet wyglądałaby lepiej. Tak samo możnaby popracować nad kolorami na górze, czy dodać krzaki na dole, ale moim zdaniem praca dobrze się broni się i bez tego. Cienie są ok, światło pada banalnie prosto, ale działa, chociaż dodałbym większe cienie od tego drzewa.

5. Wieża strażnicza - Tu niestety nie mam dużo do powiedzenia, nie lubię zabiegu z poświatą wieży, najbardziej podobają mi się krzaki na dole, te drzewo trochę wygląda jakby z tej wieży wylewała się lawa. Za to podobają mi okna i mroczne kolory wieży, niestety za bardzo kontrastują z wieżą, a spodziewałbym się, że wieża i drzewo będą się zlewać zamiast odstawać od siebie. + za dobrze użyty dithering.

6. Tour des Marques - Wyjęte prosto z jakieś przygodówki point and click z lat 90. Klimatu dodaje ta roślinność, chociaż ten ciemny kolor do mnie nie przemawia. Spoko dithering, ale brakuje mi okrągłości wież i wykończenia dachów. Światło pada jednocześnie z przodu (pierwsza wieża zostawia cień na drugiej) jak i z lewego górnego rogu (jasny dach), taka drobna nieścisłość.

7. Tour des Marques - Oh my. Miał ktoś tutaj pomysł i go zrealizował od początku do końca. Zacznę wyjątkowo od tego co mi się nie podoba - schodki, dla mnie mogłyby mieć mniej kolorów bo się mi kłócą z estetyką całej pracy. Prawa wieża bardzo dopracowana, w lewej jak się przyglądam to ten fragment gdzie duża wieża ma wkleśnięcie dziwnie wygląda, tak odstaje i odbiera pracy tej gładkości trochę. Podobnie kontury większego dachu. No ale tylko trochę bo cała reszta pixeli jest wrzucona z chirurgowską precyzją, wszystko się zgadza, nawet cienie!

8. Zamek Craigievar - Dobry przykład że proste też może być dobre. Zdecydowanie mi się bardziej podoba ta praca niż moim zdaniem przekombinowana 3. Przyczepię się jak prawie wszędzie do cieni, bo znowu cień pada z przodu z prawej (następne kolumny mają cień tych na pierwszym planie) i jednocześnie kolumny są oświetlonej z prawej i z lewej. A ostatnia wieża ma jeszcze oświetlenie prosto z góry na dach. Pojedyncze pozostawione czarne pixele sprawiają wrażenie niedokończonej pracy.

9. Dom Sowietów - Z dwóch domów sowietów ten mi bardziej przypada do gustu. Jest i bliżej oryginału i lepiej wykonany, faktycznie możnaby go użyć do jakiegoś SimCity. Tutaj cienie/światła się zgadzają, przynajmniej ja nie widzę większych anomalii. Jedne co mi przeszkadza w tej pracy to te przcięcie na dwóch jaśniejszych kondygnacji tą ciemniejszą, trochę jest to nieczytelne, poza tym praca czytelna, na relatywnie wysokim poziomie.

10. Dom Sowietów - Porównując do 9 - Podoba mi się bardziej wykończenie dachów i te przedzielenie kondygnacji, ale poza tym śrenio mi się podoba. Cień jako dithering na plus, ale w ciemnym cieniu dałbym trochę jednolitego koloru jednak. Poza tym tego ditheringu jest za dużo, bo na dole dithering nie wiem czy traktować jako cień czy cegły. Jak teraz się przyjrzałem to podobają mi się jeszcze okna, takie bardzo PRLowskie, ale cały budynek jednak pachnie jakimś korpo.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Powczan

GF2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TAPE#3 (miejsce 1); TAPE#1 (miejsce 3); TARKA1 (miejsce 3); TASC 6 (miejsce 1); TASC 5 (miejsce 3)
Posty: 963
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: Powczan »

Bardzo udana kategoria, sądząc po poziomie prac. Każda wygląda nieźle i ma w sobie coś fajnego, nawet te komparatywnie najgorsze w zestawieniu nadal są spoko. Pora wiec poudawać, że się znam i napisać parę słów o każdej.

Budynek 1 - jedyna latarnia! Mimo, że wyszła nieco niższa od tej na zdjęciu, to i tak jest świetna. Chyba nie mam się do czego przyczepić.
Budynek 2 - pierwsza z wież strażniczych. Bardzo dobrze odwzorowana. Prosta stylistyka ma swój urok, choć sprajtowi trochę brak przez nią głębi.
Budynek 3 - podobają mi się te plamy, choć są widoczne również na zdjęciu, tworzą odważny kontrast kolorystyczny. Natomiast roślinność wygląda tu trochę dziwnie, nie umiem do końca powiedzieć, co mi nie pasuje. Może to za grube gałązki? Sprawia wrażenie, jakby ktoś tu posadził drzewo na balkonie, a nie budynek obrósł.
Budynek 4 - zaczynamy jesień. Fajny dobór kolorów i sprajt wygląda bardzo oryginalnie. Jest bardziej interpretacją niż odwzorowaniem, ale to chyba nie wada? Dodałbym więcej roślinności u podstawy, bo to jednak istotny element układanki.
Budynek 5 - nadal zostajemy w jesiennych klimatach. Nie ukrywam, że z wież strażniczych ta najmniej przypadła mi do gustu. Roślinki wyglądają dziwnie, górna część bardziej przypomina mi wielkie ognisko. Za to plus za nieoczywisty odcień outline'u, który nadaje budowli nieco mistycznego wyglądu.
Budynek 6 - prosty stylistycznie, ale za to odwzorowany całkiem nieźle. Nie podoba mi się tylko cieniowanie - sprajt wydaje się płaski, nie tylko przez mocny pattern cegieł i pionowy gradient, ale też dach, któremu nie zaszkodziło by więcej szczegółów.
Budynek 7 - tu już lepiej z kształtem i cieniowaniem, wieże faktycznie wydają się okrągłe. Miejscami jest trochę chaotycznie, zwłaszcza wokół okien, i roślinki wyszły nieco krzaczaście, ale mimo to całość wygląda elegancko. Nie przekonuje mnie tylko ten gruby outline.
Budynek 8 - tu z kolei brakuje mi jakiekolwiek outline'u, zwłaszcza, że użyte kolory są takie jasne. Budynek ze zdjęcia niestety uważam za paskudny, ale jest bardzo dobrze odwzorowany. No, poza kolorem, ale w żółtym i tak podoba mi się dużo bardziej.
Budynek 9 - stylistyka iście kreskówkowa. Wygląda ładnie i czytelnie, chyba nie mam uwag.
Budynek 10 - podobnie jak 9, fajny sprajt, choć w nieco innym stylu. Drzewko wyszło tu trochę gorzej, bo jest ledwie widoczne.

Minuta ciszy dla niewybranych budynków {*}
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3); TAPE#4 (miejsce 1)
Posty: 1253
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: Noruj »

Pomyślałem, że postaram się znaleźć plus i minus dla każdej pracy, ale proszę traktować to z przymrużeniem oka, bo będę bredzić :)
Budynki ogólnie wyszły byczo! Naprawdę srogi poziom i każdy podołał wyzwaniu, a nie było proste.

1. Podoba mi się: dużo szczegółów fajnie oddaje realny budynek. Mniej mi się podoba: w dolnej części latarni jakby za dużo się dzieje względem góry i nie wiadomo na czym się skupić.
2. Podoba mi się: roślinność jest super! Mniej mi się podoba: sama konstrukcja wydaje mi się jakby płaska, może chodzi o oświetlenie?
3. Podoba mi się: mega praca przy cieniowaniu i dobieraniu kolorów. Chyba najlepsza praca kolorami ze wszystkich graficzek. Budynek ma sporo głębi i ciekawą teksturę. Mniej podoba mi się: mam wrażenie, jakby roślinność lewitowała 10 cm przed budynkiem, bardziej niż do niego przylegała.
4. Podoba mi się: pójście w jesienną barwę roślinności jest spoko! Mniej podoba mi się: kształt budynku jest trochę zbyt prosty. Góra też mogłaby bardziej kolorystycznie kontrastować się z liśćmi.
5. Podoba mi się: okna są całkiem fajne i ten outline też przyjemny. Mniej podoba mi się: roślinność jest trochę zbyt glutowa, a kształt nieco prosty.
6. Podoba mi się: dithering wyszedł całkiem fajnie i w końcu inny budynek na liście! Mniej podoba mi się: Góra, zwłaszcza dachy mają za mało szczegółów. Oświetlenie też jest confusing.
7. Podoba mi się: praca kompletna. Wszystko jest mega. Mniej podoba mi się: ciężko się do czegoś przyczepić ;)
8. Podoba mi się: oszczędność w szczegółach nie jest tutaj zła. Praca bardzo klimatyczna. Mniej podoba mi się: niektóre elementy słabo za sobą kontrastują i ciężko mi w sekundę załapać ogólny kształt budynku.
9. Podoba mi się: świetnie zaprojektowana przestrzeń. Wszystko jest na swoim miejscu i wydaje się, że żaden pixel nie został postawiony przypadkiem. Mniej podoba mi się: imo delikatnie za dużo outlina.
10. Podoba mi się: fajnie zrobione cieniowanie, budynek ma głębie. Mniej podoba mi się: obrazek wydaje się delikatnie ucięty u dołu.
Obrazek
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: WładcaKasztanów »

Tutaj też spróbuję coś napisać, choć jak przy tile'ach wspominałem znawcą wielkim nie jestem.

Budynek 1 - Wyróżnia się mocno wobec strażniczych wieżyczek i ogółem na tle innych budynków. Wykonanie na moje oczko całkiem dobre

Budynek 2 - Chyba najprostsza z zaprezentowanych wieżyczek. Dość jednolita, ale wygląda ok.

Budynek 3 - Podobna do 2 tylko, że jest trochę więcej kolory. Wieża wygląda na mocno przegniłą i spleśniałą.

Budynek 4 - Chyba najbardziej detaliczna wieża, ale ta szerokość trochę mi tu nie gra. Rośliny niby w jesiennym klimacie, ale wyglądają na moje tak, jakby się wieżyczka paliła.

Budynek 5 - Tutaj jesienna roślinność wypada dużo lepiej. Tylko to rozjaśnienie przy dolnym okienku dość mocno rzuca się w oczy. Chyba lepiej wyglądałoby to w bardziej jednolitym kolorze.

Budynek 6 - Wygląda dobrze i bardzo klimatycznie. Ładnie zrobione cegiełki i rośliny. Ciężko się do czegoś przyczepić.

Budynek 7 - Też bardzo dobrze. Bardzo estetyczna stylistyka. Wszystko ładnie i elegancko wypada.

Budynek 8 - Dość proste wykonanie. Jest ok, ale dość jasne. Chyba może trochę lepiej, by wyglądało z bardziej pogłębionymi cieniami?

Budynek 9 - Z dwóch zaprezentowanych budynków ten moim zdaniem wypada lepiej. Całość jest dość spójna i dobrze się prezentuje.

Budynek 10 - Ostatni z budyneczków. Też wypadł dość dobrze. Styl prostszy i mniej szczegółowy w porównaniu z 9.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 161
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: puniek »

Tu na szczęscie nie muszę speedrunować fake screenów, bo Deathwing zrobił to perfekcyjnie za mnie ദ്ദി(˵ •̀ ᴗ - ˵ ) ✧
W oparciu o panoramę budynków i zdjęcia referencyjne, tu będę mieć mniej uwag niż w kategorii Tile. Wszyscy poradzili sobie mega i miło widzieć Wasz rozwój w tym konkursie. ( > 〰 < )♡

Budynek 1 - Latarnia morska
Brak bezpośredniej konkurencji pewnie daje na plus tej pracy. Jest schludna i bardzo oddaje vibe ze zdjęcia referencyjnego ze względu na świetnie dobraną paletę kolorystyczną i liczbę szczegółów.

Budynek 2 - Wieża strażnicza
Ta wersja kojarzy mi się z Suzume, aż zaczęłam nucić pod nosem. ૮꒰˶  - ˕ -꒱ა O ile jako sprite radzi sobie dobrze, o tyle zbyt zlewa się z tłem z panoramy Deathwinga. Gdyby korzystać z niego na mapie, na pewno warto wieżyczkę wzbogacić o minimalny kontur.

Budynek 3 - Wieża strażnicza
Na plus zlekceważenie dobrej rady Deathwinga i odejście od ditheringu na rzecz wyraźnych plam kolorów wszędzie gdzie się dało. Decyzja ryzykowna przy tej palecie, ale ostatecznie raczej się opłaciła - na tą pracę zawiesiłam oko w 1 kolejności.

Budynek 4 - Wieża strażnicza
Tu za to praca, której pewnie szkodzi za duża konkurencja bezpośrednia. Brakuje mi mocno dołu - praca przez to wydaje się ucięta z porastającej go roślinności.
Za to ładna interpretacja kolorystyczna - ciekawy wybór kolorów, który ładnie komponuje się z jesienną kolorystyką.

Budynek 5 - Wieża strażnicza
Wieża, w której mógłby odbywać się Kinski 2 - mrocznie, buro i (już drugi raz!) jesiennie. Kolorystycznie mega mi siadło, oddaje vibe zdjęcia referencyjnego. Na tle innych prac roślinność wypadła najbardziej slimowo - nad tym patternem można popracować w przyszłości.

Budynek 6 - Tour des Marques
Ładnie odwzorowana roślinność w lewym dolnym rogu, wejście do budynku i ogólny kształt budowli. Tutaj również na plus kolorystyka!
Szkoda trochę dachu - na tle całej pracy wygląda na niedokończony i zbyt 2D.

Budynek 7 - Tour des Marques
Również dobre odwzorowanie kształtu budowli i ciekawe podejście do kolorystyki. Podoba mi się wykorzystanie ditheringu do cieniowania.
Nie jestem jednak fanką pogrubionego konturu - za bardzo kojarzy mi się z Icy Tower.

Budynek 8 - Zamek Craigievar
Kolejna praca, która gaśnie na tle innych przez brak konturu i zlewanie się z tłem - a szkoda, bo tutaj również ładnie odwzorowano budynek ze zdjęcia i nadano mu ciekawą paletę kolorystyczną.

Budynek 9 - Dom Sowietów
Całkiem sympatyczna praca, która rozczuliła mnie odwzorowaniem ładnie wieżyczki u góry. Wypada jednak najbardziej płasko względem reszty - mam wrażenie, jakby przejścia między budynkami były z tego samego miejsca, podczas gdy na refce część z nich jest bardziej oddalona od kamery.

Budynek 10 - Dom Sowietów
Niby Dom Sowietów, ale tutaj aż krzyczy o kapitalistycznym przepychu. 🍮 ⋅ ☆ Wyszło całkiem ładnie, choć w przybliżeniu ilość ditheringu mnie minimalnie kłuje po oczach. Na plus jednak oddanie trójwymiarowości obiektu.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: myskoova (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 319
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TASC7: Głosowanie - Budynek

Post autor: Deathwing »

1. Imponująca ilość detali, ale ma to swoją wadę, bo jednocześnie dają one ziarnisty efekt. Trochę za dużo tu pojedynczych pikseli, za to bez wątpienia super siadły kolory. Paleta faktycznie sprawia wrażenie, jakby była robiona pod to zdjęcie – między innymi dlatego od razu przyklepałem tę latarnię, kiedy ją zobaczyłem.

2. Czystko i schludnie, praktycznie nie mam się do czego przyczepić, może jedynie trochę za płasko. Podoba mi się zwłaszcza znakomicie oddana roślinność i górna część budynku.

3. Niesamowity jest ten dobór kolorów, wygląda praktycznie jak jakiś ekspresjonistyczny obraz. Do tego wszystko takie lekko rozmyte i chaotyczne, jakby malowane pędzlami, świetny efekt. Na minus krzaki na dole, ewidentnie słabo dopracowane.

4. Mam wrażenie, że to najbardziej „makerowa” praca w zestawieniu – gdyby powiększyć ten budynek kilkukrotnie, to bez problemu można by na jego podstawie zrobić tileset. Oryginalna interpretacja górnej części, jakby z czasów świetności budynku. Najbardziej za to nie pasuje mi szerokość.

5. Bardzo fajnie skontrastowane kolory: ciemna ściana wieży i czerwone krzaki. Do budynku nie mam uwag, elegancko zastosowany dithering, ale nad chaszczami można by dłużej posiedzieć, zwłaszcza tymi na dole.

6. Nie jest to zły sprite, ale na pewno wymaga dopracowania. Przyczepiłbym się głównie za mocno wyróżnionych cegieł, podczas gdy dach pozbawiony jest szczegółów. Ogólnie przydałoby się tu poprawić cieniowanie, bo w tej formie budynek jest dość płaski.

7. No i to już jest profesjonalna robota! Nie mam żadnych negatywnych uwag do tej pracy. Świetnie oddane okna i proporcje, pięknie zastosowana paleta, a te grube kontury dodają jeszcze uroku sprite'owi. Mmm.

8. Ciekawy pomysł na zmianę kolorów budynku, podczas gdy wybrałem go między innymi właśnie z uwagi na różowy odcień. Fajna, czytelna praca, mimo braku konturów. Precyzyjnie oddane proporcje i dobre przejście między dolną a górną częścią zamku. Najsłabiej wygląda tu dla mnie dach.

9. Tu z kolei nawet kontury mają kontury, ale robi to naprawdę przyjemny efekt. Właśnie prac w tym stylu spodziewałem się najwięcej. Bardzo ładne i szczegółowe podejście do tego brutalistycznego radzieckiego kloca.

10. Z dwóch prac na ten temat ta siadła mi słabiej, całość jakby jeszcze bardziej klockowata niż w rzeczywistości. Dithering faktycznie trochę przesadzony. Podobają mi się za to okna, także w tej dolnej części.


Ogólnie jestem zachwycony wszystkimi budynkami, nie spodziewałem się tak wysokiego poziomu po tej kategorii. Nie przyszłoby mi też do głowy, że da się ująć te tematy na tak różne sposoby i narysować je w tak odmiennych stylach. Obawiałem się trochę, że wszystkie będą do siebie podobne z uwagi na dość ubogą paletę, więc jestem naprawdę miło zaskoczony Waszą kreatywnością. Oczywiście ponownie syndrom Pelissy dał o sobie znać, bo widać, że część osób woli bezpieczniej wziąć się za prostszy temat niż zaryzykować z nieco trudniejszym, ale niepotrzebnie, bo umiejętności autorów wież strażniczych wyraźnie pozwalają na więcej. Może w kolejnej edycji powinienem jeszcze bardziej Was docisnąć i nie dać żadnego łatwego tematu do wyboru?
turn up the silence
ODPOWIEDZ