TASC7: Głosowanie - Tile

Siódma edycja konkursu.

Moderator: Deathwing

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 315
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: Deathwing »

Obrazek

Kategorię Tile zamykamy z liczbą 11 zestawów kafli. Poniżej alfabetyczne zestawienie w powiększeniach x2 i x4, razem z dodatkową informacją o wymiarach każdego tile'a (w formacie Tile 1 + łącznik + Tile2). Zapraszam do oglądania i oddawania głosów zgodnie z zasadami opisanymi na końcu posta.



Tile 1 - Chmury + Łąka
(32x32 + 32x16 + 32x32)
Obrazek____Obrazek



Tile 2 - Drewniany parkiet + Dywan
(16x16 + 16x16 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Tile 3 - Drewniany parkiet + Dywan
(16x16 + 16x16 + 32x32)
Obrazek____Obrazek



Tile 4 - Łąka + Bagno
(16x16 + 16x32 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Tile 5 - Łąka + Lód
(16x16 + 16x16 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Tile 6 - Łąka + Woda
(32x32 + 32x16 + 32x32)
Obrazek____Obrazek



Tile 7 - Łąka + Woda
(16x16 + 16x16 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Tile 8 - Mięso + Miód
(16x16 + 16x32 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Tile 9 - Mięso + Sól
(16x32 + 16x32 + 16x32)
Obrazek____Obrazek



Tile 10 - Posadzka statku kosmicznego + Mięso
(32x32 + 16x32 + 32x32)
Obrazek____Obrazek



Tile 11 - Zardzewiały metal + Ziemia
(16x16 + 16x16 + 16x16)
Obrazek____Obrazek



Gdyby ktoś miał ochotę pobawić się kaflami i posprawdzać je w praktyce, to może to zrobić, wykorzystując poniższy tileset do RM 2k/3:

Obrazek



Zasady głosowania
  • głosowanie potrwa 5 dni, do soboty 17.08.2024 do północy
  • głosować mogą zarejestrowani użytkownicy forum z minimum trzema postami na koncie i autorzy prac, nawet jeśli nie spełniają tego wymagania
  • każdy głosujący ma do rozdania 5 punktów, przy czym nie ma obowiązku wykorzystywania całej puli
  • wyjątkiem są zapisani uczestnicy, którzy zgłosili pracę do konkursu: otrzymują oni 1 dodatkowy punkt do rozdania, czyli ich pula wynosi w sumie 6 punktów
  • jednej pracy można przydzielić maksymalnie 2 punkty
  • UWAGA! od tej edycji głosowanie jest niejawne! Głosy przesyłacie do mnie za pośrednictwem prywatnych wiadomości na forum, Discordzie lub mailowo (sunngrazer[at]gmail.com)
  • w odróżnieniu od poprzednich edycji TASC, głosy na bezpośrednich przeciwników w klasyfikacji nie zostaną anulowane
  • w razie konieczności remisy na podium zostaną rozstrzygnięte w pierwszej kolejności na podstawie liczby głosów zdobytych przez uczestników w drugiej kategorii konkursowej. Jeśli nadal nie będzie rozstrzygnięcia, przez głosy osób oficjalnie zapisanych do konkursu. Remisy na miejscach od czwartego w dół pozostaną remisami
  • oczywiście nie głosujemy na swoje prace! Oddane tak punkty zostaną unieważnione
Standardowo przypominam o zachowaniu anonimowości własnych prac i nie dzieleniu się podejrzeniami co do autorstwa pozostałych. Prócz tego oczywiście wszelkie komentarze i oceny mile widziane!
turn up the silence
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1777
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: GameBoy »

No to lecimy z feedbackiem.

1. Bardzo sielankowy widok, podoba mi się użycie kolorów w chmurach i duża liczba kwiatków na łące. Aczkolwiek aż tyle kwiatków robi trochę szum na mapie.

2. Elegancki parkiet, świetne deseczki, ale ten wzór dywanu jakoś nie przemawia do mnie.

3. Tu już deseczki trochę słabsze, ale za to wzór dywanu jest bardzo pomysłowy. No i jedyna praca gdzie 2 główne kafelki mają inne rozmiary.

4. To bagno i łąka wyglądają jak z Metal Gear Solid: Ghost Babel na GBC. <3 Zero zastrzeżeń.

5. Lód bardzo RTPowy, fajne przejście z w połowie zamrożonymi roślinkami. Natomiast sama łąka ma zbyt mocno kontrastujące kolory jak dla mnie, chyba bawet pozbycie się tego najciemniejszego koloru z niej by pomogło.

6. Wow, ta woda. Profesjonalna robota jak dla mnie. Kamienny brzeg też jest bardzo dobry. Szkoda, że trawa jest tak bardzo szczegółowa, bo odstaje trochę stylistycznie od reszty.

7. Bardzo niepozorna praca IMO. Aż się prosi o zrobienie gry na takim zestawie kafelków.

8. Mięso i miód. <3 Bardzo NESowe/Pegasusowe klimaty. Postrzelałbym tam do zmutowanych pszczół czy innego dziadostwa, które mogłoby się tam zalęgnąć.

9. Początkowo myślałem, że to identyczne kafelki tylko ze zmienionymi kolorami, ale jak się przypatrzeć to jednak są różnice. Jak dla mnie trochę zbyt ziarniste jednak, przypomina mi trochę gry jak np. pierwszy Baldur. Mięso wygląda też trochę jak tekstura bodajże granitu z Minecrafta.

10. Statek ma świetny i nieoczywisty wzór, mięso wygląda obrzydliwie i galaretowato, fuj.

11. Pomysł nie z tej ziemi, skisłem trochę jak zobaczyłem ludzika z Among Us. xd Ciekawa praca, ale trochę niezbyt się nadaje na tileset, przynajmniej ta część z prawej strony.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KCI (miejsce 2); KCII (miejsce 3); TASC4 (miejsce 2), TASC7 (miejsce 2)
Posty: 819
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: Adrap »

Zacznę od kategorii tile, bo mi chyba będzie prościej coś napisać.

1. Pocztówka z wakacji :) Oryginalny pomysł na wykorzystanie formy przedstawienia pracy. Z plusów fajne chmurki (te górne, bo te dolne wyglądają jak wrzucone tylko po to, żeby się zapętlać). Ale linia horyzontu i "plusik" na każdym kwiacie wygląda jak brak czasu lub pomysłu niejstety. Kolorystycznie chmury mi się podobają, łąka tak se.

2. Ładnie zrobione drewno, nadałby się na podłoże w jakiejś mrocznejszej przygodówce. Dywan ma ciekawe "frędzle" na łączniku, a tak to nie przypadł mi do gustu się ani wzór ani kolory dobrane.

3. Tutaj z kolei dywan mi się bardziej podoba, ale te deski są takie... płaskie? Teoretycznie powinny takie być, ale zobaczyłbym tam więcej kontrastu albo ciekawszej tekstury. Może jakby rozmiarowo tile było tak samo duże przez co deski szersze wyglądałoby to lepiej. Kwiatki bardzo ładne ale mają tak ostre kontury, że wyglądają trochę jakby rosły na tym dywanie.

4. Bardzo estetyczna i minimalistyczna praca. Ładna łąka (chyba najbardziej łąka spośród oddanych łąk, bo są kwiatki), dobre zapętlenie. Podobają mi się bardzo dobrane kolory, jest klimacik. Z minusów to to, że jasne kreski na bagnie układają się dla mnie w zbyt wyraźny pattern w pionowej linii i nie podoba mi się jak łąka rzuca cień na bagno, brakuje mi oświetlenia z lewej strony na reszcie elementów, skoro trawa ma rzucać tak długi cień i nie rozumiem czemu ta łąka jest wyżej od tego bagna - sprawia wrażenie jakby lewitowała.

5. Myślałem, że któraś z prac podejdzie kreatywnie do tematu (jak 11) i dzięki temu będzie najbardziej kreatywna, jednak to w tej pracy pomysł na przejście (zamarzająca trawa) podoba mi się pod tym kątem najbardziej. Trawa na łące bardzo ładna, choć skąpa. Kolorystycznie wszystko się zgadza. Ale mam problemy z tym, że te przeście jest prawie w pionowej linii nie licząc zamarzającej trawy. Można by tam tę linię bardziej poszarpać. No i lód nie podoba mi chyba najbardziej ze wszystkich tili (co jest bardziej pochwałą dla całej reszty). No nie powiedziałbym że to jest lód, a nawet jeśli to nie wiem do końca co przedstawiają te ciemne i jasne kreski.

6. Ale bym się wykąpał w takiej wodzie. Ten tile (wody) z kolei mi się najbardziej podoba ze wszystkich. Bardzo ciepłe kolory, ogólnie mi od tej pracy bije jakimś Stardew Valley, czy jak to się tam pisze, gdzie trzeba skosić trawę. Ale chyba jednak przesada z ilością tych trawy na łące. Tu trochę zabrać, w Tile 5 dodać i by było w sam raz dla mnie. Łącznik spoko, naprawdę szkoda, że na tej łące nie jest ciut "spokojniej", żeby pasowało do reszty pracy.

7. Ciężko mi porównać tej pracy do pracy nr 6, gdzie tematy są te same, łącznik też, ale rozdzielczość inna :D Nie znaczy to jednak, że praca się nie broni, ilość szczegółów może jest mniejsza, ale kolorostycznie chyba najbardziej mi się podoba ta praca, nawet bardziej niż 4. Tu z kreskami na wodzie jest trochę lepiej niż na bagnie jeśli chodzi o pattern, ale w sumie im dłużej patrzę na te poziome kreski, tym bardziej mi wychodzi na to, że te rozwiązanie jest trochę leniwe, ale pewnie ciężko o lepsze na takiej rozdzielczości. Z łącznikiem bym się bardziej pobawił podobna uwaga jak i w 5.

8. Jak propozycja mięso i miód pojawiła się na discordzie to wiedziałem, że co najmniej jedna taka praca się pojawi. + za szaleństwo - za to, że powiedziałbym, że to prędzej jakaś tkanka, jakieś wnętrza buu niż mięso. Ale do jakiejś NESowej gierki jak znalazł, zapętla jak się zapętla, ale daje to takiego "contra ostatnie etapy vibe" bardzo. Miód prostszy i według mnie jest lepszym tile mimo, że też ma te dwie dziwniejsze jasne kreski pionowe, które się będą pewnie źle zapętlać.

9. Nigdy nie lubiłem takiego "ziarna" jako podłoża. Ciężko to narysować, żeby to dobrze wyglądało, a nawet jak dobrze wygląda to nie jest estetyczne. Co może w niektórych etapach gry bardziej obskórnych być na plus. Podobnie jak wyżej ciężko domyśleć się, że to mięso, prędzej stawiałbym ziemię. Ogólnie ciężko powiedzieć co na tych tile się dzieje, czym są te górki.

10. Mięso przeobrzydliwe i wygląda już na strawione i wydalone nawet <3. A poważniej, patrząc na tę pracę z bliska to mam wrażenie, że to są jakieś flaki wlewające się na pokład a nie mięso. Posadzka ma swój pomysł na nieregularne kształty, wygląda to ciekawie, ale jeśli ktoś kładł na tym statku kosmicznym tak "łatę na łatę" to ja nie chcę nim lecieć :D Łącznika tu jest zdecydowanie za mało, dla mnie te dwa tile przechodzą jeden w drugi zdecydowanie zbyt nagle.

11. Aż szkoda, że taka ładna ziemia marnuję się na "trollową" pracę. Podoba mi się pomysł z ziemią, ale pociągnąłbym to dalej, z zardzewiałego metalu zrobił statek kosmiczny z którego wylatuje amongus, albo jeszcze jakoś inaczej pokombinował, bo tak te dwa tile nie pasują za bardzo do siebie, łącznik nie poprawia odbioru pracy (oprócz amongusa oczywiście). Wygląda trochę jak ktoś by miał pomysł na żart, ale tylko na połowę.

No i po napisaniu posta mi się trochę wyklarowało co mi się bardziej podoba, fajnie że wszytkie prace poza pierwszą i ostatnią można by używać
bez kompleksów dowolnie w grze (a może pierwszą też jako tło). A niektóre prace to poziom komercyjny lub bardzo blisko, brawo ogólnego progresu dla wszystkich.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Powczan

GF2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TAPE#3 (miejsce 1); TAPE#1 (miejsce 3); TARKA1 (miejsce 3); TASC 6 (miejsce 1); TASC 5 (miejsce 3)
Posty: 962
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: Powczan »

No i druga kategoria. Tu ogólny poziom prac znacznie niższy, ale to nic dziwnego. Ciężko jest zrobić dobre tile, zwłaszcza dla takich nieoczywistych rzeczy jak mięso czy miód i zwłaszcza jeśli nie robi się tego często. Jedziemy z komentarzami, wybaczcie jeśli brzmię zbyt surowo :v

Tile 1 - pomysł na pocztówkową prezentację pracy fajny, ale efekt chaotyczny. Za dużo kwiatków na mój gust, a wzór chmur byłby mega powtarzalny przy większym obrazku.
Tile 2 - świetny parkiet, do tego jestem chyba w mniejszości, która woli ten dywan od tego w tile'u 3, choć stonowałbym mu kolory.
Tile 3 - nie mam wyjścia, jak powtórzyć po innych: tu parkiet wygląda gorzej, przydałby mu się jeszcze jeden, ciemniejszy kolor. Wzór dywanu byłby lepszy, gdyby nie te kwiatki, jakoś mi nie pasują.
Tile 4 - bagno wyszło tak sobie, chyba wolałbym je ciemniejsze i z jakimś ciekawszym patternem. Za to łąka i przejście wyszły super. Jest tam parę pikseli, które wprowadzają chaos, ale wygląda naprawdę dobrze.
Tile 5 - tutaj robotę robi przejście, kępki trawy też niczego sobie. Szkoda, że wokół nich jest jednolity kolor, na pewno dałoby się wzbogacić podłoże o jakąś teksturę. Lód wygląda kiepsko, jakby napaćkane losowe kreski. Brakło czasu?
Tile 6 - świetna woda i świetna trawa, natomiast przejście totalnie do mnie nie przemawia. Rozumiem, że miała to być nieco skalista krawędź terenu, ale przez dobór kolorów i brak jakiejkolwiek ziemi wygląda trochę jakby między wodą a trawą był mur z kamieni, dużo wyzszy od łąki.
Tile 7 - bardzo minimalistyczna praca. Naprawdę ładna woda i przejście, ale kępki trawy wyszły dla mnie zbyt ziarniście, bardziej zbite chyba byłyby lepsze.
Tile 8 - super pattern mięsa, wygląda obrzydliwie i oślizgle. Jego największą wadą jest bardzo widoczny grid. Przejście wyszło dziwnie, choć to pewnie przez nietypowy zestaw, nie wiem jak miałoby wyglądać. Natomiast sam miód - miodzio!
Tile 9 - nie wyobrażam sobie soli z innym wzorem, w końcu to masa maleńkich kryształków, dlatego ziarnistość bardzo tu pasuje. Do mięsa już gorzej, wygląda po prostu jak przekolorowana sól albo jakiś inny proszek.
Tile 10 - elegancki pattern tej posadzki, nietypowy kształt płyt ładnie skrywa grid. Nie zazdroszczę temu, kto musiał te puzzle składać. Mięso bardziej przypomina mi zupę z krwi, w której pływają jakieś kawałki - jeśli taki miał być efekt, to super. A jeśli nie... no cóż. Przejście trochę słabe.
Tile 11 - praca-śmieszek, ciężko więc ocenić tile'a jako faktycznego tile'a. Ziemia wyszła elegancko i sprawdziłaby się jako ikonka na mapie galaktyki w jakiejś kosmicznej grze sf. Amogus
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 35
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: WładcaKasztanów »

Nie jestem chyba zbyt wielkim znawcą, jeśli chodzi o pixelart, dlatego moją opinię można potraktować, jako spojrzenie dość przypadkowego oglądacza kafelków.

Tile 1 - Chmurki całkiem spoko, robią wrażenie dobrego tła. Łąka natomiast... Trochę dużo tych kwiatków i na pierwszy rzut oka wyglądają trochę jak nagrobki.

Tile 2 - Te deski wyglądają mi trochę jak brązowe cegły, stąd też mam lekkie wrażenie, jakby dywan wisiał na ścianie.

Tile 3 - Tutaj deski jak dla mnie dużo bardziej wyglądają na podłogowe. Wzór na dywanie też ciekawszy.

Tile 4 - Bardzo minimalistyczne bagno, ale efekt wygląda zacnie. Łączenie również dobre, łąka też ok. Bardzo fajny styl moim zdaniem.

Tile 5 - Całkiem spoko, ale też w sumie nic nadzwyczajnego.

Tile 6 - Sporo detalu na trawie i robią się z nich takie srogie krzaczory. Kamyki na przejściu bardzo fajne, woda też estetycznie się prezentuje.

Tile 7 - Bardzo minimalistyczne kafelki, ale robią robotę. Trochę mi się kojarzą z pokemonowymi grami. W wodzie aż miło byłoby połowić rybki.

Tile 8 - Podoba mi się żylastość tego mięsa, ale trochę też męczy ono oczy w takim większym zestawieniu. Miód wypada dużo lepiej. Ciekawe połączenie.

Tile 9 - Taka mielonka z tego wyszła, zarówno w mięsie, jak i w soli.

Tile 10 - Bardzo fajne połączenie. Jeśli chodzi o statek kosmiczny, to aż słychać takie metaliczne stukanie, jak się po nim by chodziło. Zaś mięso bardzo chlapiące i niemalże aż żywe.

Tile 11 - Pomysł z ziemią dość oryginalny i zabawny. Co do metalu, to raczej nie zorientowałbym się czym jest, gdyby nie opis.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 160
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: puniek »

Tilesety przetestowane bezpośrednio w Makerze, a co! https://files.catbox.moe/572rvy.png (kolejność na screenach losowa)
Tym samym mój feedback jest oparty o komfort pracy, tak jakbym chciała robić na nich faktyczne mapy.

Tile 1:
Na plus wykorzystanie tilesetu jako mini-panoramy.
Stoję w opozycji do wszystkich, ale chmury najmniej podobają mi się z tego setu. W pierwszej kolejności widząc to myślałam, że to fale wody, więc zdziwiłam się przypisaniem do kategorii. Brakuje mi w patternie dziur prześwitującego między chmurami nieba.
Łąka również zyskałaby na pewnych lukach między patternem.

Tile 2:
Na plus łączenie dywaniku - wzór w miarę się broni na mapie.
Nie mogę jednak zdzierżyć tej podłogi, bo jest zbyt ciemna i w pierwszej kolejności pomyślałabym, że to ceglana ściana. A szkoda, bo w tej roli sprawdza się bardzo dobrze. (◞‸◟;)

Tile 3:
Tu bardziej przyjemna podłoga, która potrafi być zdominowana przez kwiecisty dywan. Tu mam wrażenie, że zrezygnowanie z tej dekoracji poprawiłoby odbiór dywanu - zwłaszcza, że wzór w tle jest dobrze zaplanowany.


Tile 4:
Nostalgia uderza po twarzy, bo dało mi od razu na myśl Final Fantasy 5. Pokombinowałabym z ciemniejszym kolorem bagna, bo obecnie wygląda na płytsze niż głębokość na łączeniu.


Tile 5:
Gdyby to była łąka z wodą, byłabym całkiem ukontentowana. Pracując z tymi tile'ami nie pomyślałabym sama, że autor miał na myśli lód - ani pattern, ani kolorystyka mi tego nie sugeruje niestety.

Tile 6:
Bardzo ładna woda i sadzawka, która jest przygaszona przez zbyt wymuskaną trawkę. Ta niestety psuje odbiór pracy, bo w przybliżeniu widać słabe zapętlenie. (๑•́ ᎔ ก̀๑)

Tile 7:
Jedna z ładniej wypadających kolorystyk - screen oddaje klimat gier z GBA mimo mocnego minimalizmu w pikselach. Woda wygląda jednak na zrobioną dość niezgrabnie, co na większym formacie rzuca się w oczy bardziej. Aż chciałoby się mieć tu pattern bliższy wody z Tile 6...!

Tile 8:
Na większej powierzchni rzuca się w oczy ten dodatkowy krzyżyk w patternie miodku.
Podoba mi się jednak łączenie między kafelkami - wyszło smacznie, mimo tego nietypowego połączenia.


Tile 9:
Wyszła gruboziarnista sól i mocna mielonka. Tu niestety również zwróciłam uwagę na to, że mięso wygląda na recolor soli, przez co na tle konkurencji wygląda najmniej... mięsiście. Za to kolorystyka na plus, doskonale dobrane do tematu - takie barwy najchętniej widziałabym też w Lodzie z Tile 4.

Tile 10:
Ładna posadzka i obrzydliwie soczyste mięsko. Osobno tilesety są prześliczne, ale samo łączenie psuje mi nieco immersję - brakuje mi szarpanego łączenia jak w przypadku Tile 8.

Tile 11:
Szkoda, że w tej pracy postawiono na formaty 16x16 we wszystkich opcjach. Ziemia i łączenie mogłyby być w formacie 16x32 - w wersji samego tła i w formie memicznej. Z tego powodu nie da się tile'ów wykorzystać samodzielnie do zrobienia mapki, a powtarzalny pattern stracił co nieco w prezentacji końcowej.
Na plus zardzewiały metal - zarówno pattern, jak i kolorystyka na plus.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: myskoova (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 315
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: Deathwing »

1. Niezła koncepcja, ale dosłownie na granicy zasad, zwłaszcza przed poprawkami (pierwsza wersja miała więcej nieba niż chmur). Podoba mi się przede wszystkim interpretacja łąki jako pola z kwiatów – właśnie taki był zamysł tego tematu, a tylko dwie osoby tak to ujęły. Chmury nieco mniej, bo potencjał na użycie w praktyce raczej niewielki.

2. Na pierwszy rzut oka świetna rzecz, ale kiedy posprawdzałem sobie te tile w RM, to spodobały mi się trochę mniej. Sam wzór desek i dywanu jak najbardziej spoko, ale oba mają za dużo ciemnych kolorów, żeby można było użyć je w czytelny sposób na mapce. Jako cegły te deski sprawdziłyby się lepiej.

3. Jaka jest szansa, że dwie osoby wezmą te same tematy spośród 20, zrobią taki sam układ i to jeszcze z użyciem tych samych kolorów? Fakt, że to jedno z najbardziej oczywistych połączeń, ale i tak, wszystkich kombinacji było 190 :V W każdym razie jako praca konkursowa ta podłoga z dywanem niespecjalnie się wyróżnia, ale po użyciu w RM nabrała dla mnie wartości. Deski okazały się zacznie lepsze niż te poprzednie, tylko za mocno odcina się zielony kolor na dywanie. Zdradzę, że w pierwszej wersji dywan pozbawiony był kwiatów, więc może nie zawsze poprawki wychodzą na dobre.

4. Cudowne kafle, aż się proszą o cały tileset w takiej stylistyce. Podoba mi się zwłaszcza trawa, z którą sam mam zawsze straszne problemy, a tutaj autorowi udało się wcisnąć wręcz perfekcyjny wzór na 16x16, i to dodając do tego kwiatki. Przejście też świetne, ja ten ciemniejszy kolor interpretuję jako płytsze błoto przy brzegu. Samo bagno minimalistyczne, ale naprawdę dobrze siedzi w połączeniu z łąką.

5. Tu też moja perspektywa zmieniła się po odpaleniu RM, bo trawa na pierwszy rzut oka wydaje się znakomita (może trochę przeszkadza tylko ten ciemny kolor), ale przy powieleniu tile'a więcej razy widać wyraźny kwadratowy wzór, czyli dość biedne zapętlenie. To samo z lodem, ale ten akurat ani przy pierwszym ani żadnym kolejnym spojrzeniu nie robi wrażenia, trochę jakby leniwa robota. Plus za pomysłowe przejście i zamrożone listki.

6. Piękna robota, jako jedna z niewielu w dużym formacie tile i widać, że w małym by to nie wypaliło. Ciekawy kontrast super szczegółowej trawy (wygląda prawie jak pole kukurydzy) z prostą, ale efektowną wodą. Fajne przejście i wystarczająco dobre zapętlenie obu. Nie jestem tylko pewien, jak by to zagrało w praktyce, ale gdyby np. górne części trawy przenieść do drugiej warstwy, żeby częściowo zasłaniały chary, to efekt mógłby być imponujący.

7. Tu znowu dwie osoby, które robią dokładnie to samo i w takim samym układzie – naprawdę zmuszacie mnie do podkręcenia śruby przy tematach. Sama praca totalnie minimalistyczna, nawet bardziej niż nr 4, ale tym samym trochę mniej mi pasuje, mimo że woda niemal identyczna jak te bagno. Oszczędny styl daje jednak nadzieję na możliwość narysowania całości w taki sposób i nie spędzenia przy tym miliona godzin. To mógłby być naprawdę dobry tileset, choć dla mnie poziom niżej niż czwórka.

8. W końcu jakieś kontrowersyjne połączenie! Marzyłoby mi się więcej prac na takie dzikie tematy, ale ponownie większość wolała podejść do konkursu zachowawczo. Jeśli chodzi o wykonanie tej pracy, to kafel mięsa prezentuje się naprawdę nieźle, tyle że za bardzo widoczna jest tu siatka. Miód wypada lepiej pod tym względem. Poza tym szczerze, nie wpadłem na wykonanie go w formie plastrów, bardziej wyobrażałem sobie płynny, ale tak wygląda nawet lepiej. Trochę chaotyczne łączenie, chociaż przy takich tematach to zrozumiałe.

9. Ała, tak bezczelnie sypać sól na rany? Z jednej strony nie podoba mi się, że to strasznie ziarnista praca, ale z drugiej ciężko mi sobie wyobrazić sól bez takich pojedynczych pikseli. Mięso za to mogłoby być z powodzeniem gładsze. Tekstura obu za bardzo podobna do siebie. Plus za niestandardowy format tile'ów, to jedyna taka praca.

10. Ciekawy pomysł, wyszedł z tego praktycznie zalążek jakiejś historii SF o zainfekowanym statku, przedstawiony za pomocą paru kafli. Posadzka genialna, do użycia w grze można by jedynie użyć jaśniejszego koloru na łączeniach płytek, ale mięso prosi się, żeby dłużej nad nim posiedzieć, bo miejscami banding strasznie wali po oczach. Łączenie też raczej takie sobie.

11. Pomysł na interpretację Ziemi to poziom Nielota 2, gratulacje. Kompletnie nie nadaje się to do użycia w praktyce, za to metal naprawdę dobry, jak na mały format tile'a. Aż szkoda, że autor wolał pójść w trolling, bo jest w tym potencjał na świetne kafle, zamiast żartu na jedno prychnięcie.


Wbrew pozorom widać po tej kategorii, że wykonanie dobrych, porządnie zapętlonych, czytelnych i spójnych kafelków to znacznie trudniejsza praca niż narysowanie pojedynczego sprite'a, stąd też pozwoliłem sobie na więcej krytyki niż w budynkach. W dalszym ciągu będę trzymał się stwierdzenia, że tileset to najtrudniejsza część w robieniu własnej grafiki, niemniej jednak wybrnęliście z tego zadania naprawdę nieźle. Nie pasuje mi tylko zachowawcze podejście do tematów (czemu akurat nudna podłoga z dywanem a nie np. lawa?), bo 20 typów podłoża pozwalało na szalone kompozycje, a tymczasem połowa prac to zwykła trawa. Wiem, że mogłem nie dawać do wyboru banalnych tematów, ale uznałem, że byłaby to przesada. Coraz bardziej jednak skłaniacie mnie, żeby zmusić Was do większej kreatywności następnym razem.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3); TAPE#4 (miejsce 1)
Posty: 1252
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TASC7: Głosowanie - Tile

Post autor: Noruj »

1.
Ładne kolory i sam pomysł jest ok, chociaż uważam, że zwykle chmurki byłyby lepsze niż takie pasmo. Kwiatki też bardzo proste i chyba pogorsza to, że jest ich aż tyle, przez co ta powtarzalność mocniej rzuca się w oczy.
2.
Bardzo typowe i bez szaleństwa - wzór dywanu nieco bez pomysłu. Also przydałby się jakiś jaśniejszy kolor do stonowania.
3.
Podobna praca do tej wyżej. Tutaj z kolei brakuje mi ciemniejszego koloru, żeby bardziej podkreślić kontrast. Deski wyglądają mało deskowo. Na plus wzór na dywanie.
4.
Łąka jest super, łączenie też, ale bagno wygląda jakby zabrakło czasu albo pomysłu. To bodajże jednolity kolor i jaśniejsze paski po dwa pixele? Mówiąc inaczej nie odebrałbym tego jako bagna, może bardziej zwykłą ziemię.
5.
Praca typu prosty pattern. Łąka fajniejsza, a lód taki se. Dość klimatyczne.
6.
Praca typu giga szef. Woda jest świetna, łączenie świetne, a łąka może trochę zbyt dzika, ale widać tu skilla i mnie się podoba.
7.
Prościej się nie dało. Te tile działają I guess, ale trochę jednak mało tu napracowanka imo.
8.
Praca typu miodzio. Miód wyszedł mega elegancko, mięsko mniej mi siada, ale i tak bardzo fajny pattern :D
9.
Jak dla mnie trochę zbyt ziarniście. Nie do końca siada mi taki styl. O ile przy soli to wypada nawet git, to mięso niezbyt do tego pasuje w mojej ocenie no i fajnie byłoby zobaczyć większy kontrast między tilami.
10.
To mięso jest potężne! Naprawdę solidna kaszana, pokład zreszta tez super! Mega dobra robota.
11.
Kończymy klamrą, czyli na początku i na końcu oryginalną pracą. Nie jestem fanem troll prac na konkursie, ale ziemia wyszła naprawdę spoko.
Obrazek
ODPOWIEDZ