TAPE #5 - Motyw konkursowy i dyskusja WIP

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zap. (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zap. (msc 3); KCII (msc 1); TARKA1 (msc 1); TASC6 (msc 3); TACO#1 (zwyc.)
Posty: 1170
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TAPE #5 - Motyw konkursowy i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Obrazek
Minęło południe, w związku z czym zaczynamy właściwą rywalizację! Oto motyw gameplay'owy, który musi znaleźć się w Waszych grach:
Mierzenie odległości
Termin na oddanie prac mija za 2 tygodnie i pół dnia, 06.10.2024 r. o godzinie 23:59


Przewidując nasuwające się pytania, poniżej kilka dodatkowych wyjaśnień:
  • Motyw konkursowy dotyczy gameplay'u, przy czym nie musi być elementem mechaniki. Może wynikać np. z postępu fabuły.
  • Motyw konkursowy nie musi być jedynym motywem gry ani nawet jej głównym motywem - musi jednak być na tyle jasno pokazany, że będzie możliwy do zidentyfikowania.
  • Motyw można swobodnie interpretować. Nie ma znaczenia ani skala odległości (mikrony, kilometry, lata świetlne), ani jednostka miary (metry, miasta, pola w RPG Makerze albo na planszy). Motyw musi dotyczyć odległości w przestrzeni, a nie czasu.
  • Motyw nie wprowadza żadnych ograniczeń co do gatunku gry.
W razie jakichkolwiek pytań - piszcie śmiało! Zachęcam także do komentowania i prezentowania swojego procesu twórczego w niniejszym temacie. Z uwagi na brak anonimowości nie będzie to stanowiło złamania regulaminu.

Wszelkie kwestie techniczne dotyczące projektów znajdują się w tym temacie.

Najważniejsze kwestie z tematu z zasadami:
  • Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
  • Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie, ale można dać projekt do testowania osobom, które nigdy nie udzielały się na scenie RPG Makera.
  • Można korzystać z projektów lub ich fragmentów, które nigdy nie były wcześniej publikowane. Zakaz używania wcześniej opublikowanych rzeczy nie dotyczy samych mechanik.
  • Oficjalne zgłoszenie nie jest wymagane do wzięcia udziału w konkursie.
  • Można korzystać z dowolnego RPG Makera: 95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ, UNITE.
  • Gra musi działać bez zainstalowanego programu i RTP.
  • Długość gry to minimum 5 minut.
  • Można korzystać z dowolnych zasobów oprócz tych stworzonych przez kogoś innego na potrzeby naszego projektu. Można oczywiście samemu tworzyć zasoby do projektu. Można korzystać z materiałów generowanych przez AI, ale odradzam takie postępowanie z powodów etycznych.
  • Projekty przesyłamy do mnie dowolną drogą (mail/forum/Discord).
Trzymam za Was kciuki i mam nadzieję, że zmiana formuły nie zniechęci Was do tworzenia kolejnych świetnych gier konkursowych!
Obrazek
ODPOWIEDZ