[2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 6: The Warrior

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

[2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 6: The Warrior

Post autor: Charlie Vermin »

Witajcie! Od ponad 15 lat zajmuję się tworzeniem gier w RPG 2003, i w tym czasie zgromadziłem blisko 50 niedokończonych projektów, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Swojego czasu planowałem je wszystkie prędzej czy później dokończyć, i to najlepiej samodzielnie - stąd też za bardzo się nimi nie dzieliłem. Teraz jednak, po roku obcowania z silnikiem Godot, pogodziłem się wreszcie z faktem, że RPG Maker nie będzie dla mnie priorytetem... co nie znaczy, że nie stworzyłem w nim wielu wartościowych projektów z dużą ilością potencjału! Dla tego od teraz zacznę się nimi dzielić - może kogoś zainspiruje mój projekt na tyle, że chciałby go zaadoptować, współtworzyć, albo chociaż zapożyczyć ciekawą mechanikę? Jestem otwarty na najróżniejsze możliwości - dajcie mi tylko znać, jeśli mielibyście ochotę coś zrobić z moimi projektami. W razie czego chętnie wytłumaczę najróżniejsze stojące za niedokończonymi projektami idee.

Wszystkimi niedokończonymi projektami planuję dzielić się w tym temacie, stopniowo umieszczając nowe. Na początek dam coś dużego:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
* * * Gravinsect * * *
Data utworzenia: 2021-2025
Rozmiar: 1,51 MB
Język: Głównie angielski (ale da się przeżyć bez czytania)
Gatunek: Gra logiczna

Po wielu próbach udało mi się zaimplementować w RPG Makerze grawitację - a jeśli już zaimplementować spadanie w jedną stronę, to czemu nie we wszystkie cztery? GRAVINSECT posiada następujące elementy:
  • Chodzenie, spadanie i wspinanie się po pnączach/drabinach
  • Strzałki zmieniające grawitację
  • Owoce pozwalające na latanie, omijanie strzałek i samodzielną zmianę grawitacji
  • STOS MOCY - to, z jakiej owocowej mocy możesz skorzystać, zależy od tego, który owoc zjadłś ostatnio. Można więc zgromadzić kilka mocy, ale będą one aktywowane tylko w określonej kolejności.
  • Włącznik/wyłącznik mocy - naciskając Shift decydujesz, czy moce mają się automatycznie aktywować (lot jeśli jesteś w powietrzu, zmiana grawitacji jeśli skaczesz do góry, omijanie jeśli dotykasz strzałek) czy nie.
  • Odwracacz mocy - kwiatki odwracające kolejność zachowanych mocy byłyby jednym z ostatnich elementów gry.
  • Spora ilość poziomów - zrobiłem interaktywną sekwencję tytułową, "Megatutorial" który jest raczej demonstracją większości elementów gry, oraz dwa potencjalne "początki", które (zwłaszcza początek podziemny) w bardziej stopniowy sposób zapoznają gracza z elementami gry.
Najlepsze jest to, że większość tych mechanik (drabiny, strzałki, przyciski, zagrożenia...) działa na podstawie terenu w chipsecie, więc w większości przypadków nie trzeba kopiować/wklejać wielu eventów, żeby stworzyć łamigłówkę - wystarczy rysować!

Gravinsect obecnie nie ma na razie:
  • Na 100% doszlifowanej mechaniki - niektóre permutacje owocowych mocy i strzałek mogą nie działać prawidłowo. Przy tworzeniu poziomów jest też kilka rzeczy na które trzeba uważać, np. softlockowanie przy spadnięciu na blokujący event/górny chipset - dlatego np. wszystkie gadające robaki mają położenie dolne. Nie można też aktywować eventów (np. jeść owoców) w trakcie spadania.
  • Pełnej fabuły - bo oczywiście mam wielkie ambicje co do fabuły. Mam wytłumaczenie dla zmieniających grawitację strzałek, owoców, głównego bohatera nie umiejącego wspinać się na ściany... i parę różnych koncepcji, ale całości z konkretnym początkiem, środkiem i końcem niestety jeszcze nie ogarnąłem. Może ktoś byłby w stanie mi w tym pomóc!
Pobierz gravinsect.zip
Ostatnio zmieniony 03 cze 2025, 03:21 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 4 razy.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 2: Cyk

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * Cyk * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 766 KB
Język: Polski (śladowe ilości)
Gatunek: Zalążek gry logicznej?

Tydzień temu podzieliłm się dużą zaawansowaną grą, to teraz pojedyncza mechanika, oparta na obrazie i dźwięku! Są trzy poziomy, a mechanika... prawie zawsze działa poprawnie, chociaż zauważyłm, że ruchome elementy potrafią się zdesynchronizować. Pewnie da się to jakoś naprawić...

Edit: nie wkleiłem linka 💀 oto on: Cyk.zip
Ostatnio zmieniony 13 maja 2025, 22:34 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 1 raz.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 3: BAGYRM

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek
* * * BAGYRM * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 874 KB
Język: Polski/angielski (śladowe ilości)
Gatunek: Zalążek gry logicznej

BAGYRM miało być grą logiczną opartą na kolorach - gdy jesteś żółty możesz np. zbierać żółte monety i blokują cię żółte ściany, ale niebieskie monety i ściany nie mają na ciebie wpływu. Byłoby też łączenie kolorów - fioletowe monety możesz zbierać, jeśli jesteś czerwony albo niebieski, itd. Ostatecznie zrobiłem sporo grafik, ale żadnych poziomów, a w kwestii mechanik zaimplementowałem głównie to fajne obrotowe menu, które widać tutaj na screenie. Jak widać po facesetach odzwierciadlających różne etapy życia głównego bohatera, najwyraźniej miałem też w głowie jakiś zalążek fabuły, chociaż teraz nie jestem pewien o co mi w tym chodziło.

BAGYRM.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek Obrazek
* * * Run Away Quickly * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 804 KB
Język: Angielski (śladowe ilości)
Gatunek: Akcja

Dobry wieczór! Tym razem mam dla was coś bardziej grywalnego - grę o bieganiu z pulą 32 losowo wybieranych poziomów! Koncepcję mam w zasadzie na całą grę... no ale koniec końców nie zrobiłem. Niemniej już teraz można się nieźle zabawić, uciekając przed nieubłaganą ścianą i sprawdzając, przy jakiej maksymalnej prędkości jesteśmy w stanie panować nad sobą.

RunAwayQuickly.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 37
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Versus »

Koniecznie będę musiał zajrzeć do conajmniej paru projektów od Ciebie jak znajdę czas, nigdy nie miałem przyjemności. Run Away Quickly przykuło moją uwagę. Masz może w swoich zasobach jakąś grę z fajnymi zagadkami przygodowymi?
Życie życie jest jak tramwaj. Trzeba wiedzieć kiedy wysiąść. :lol:
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Charlie Vermin »

Versus pisze:
23 maja 2025, 01:35
Masz może w swoich zasobach jakąś grę z fajnymi zagadkami przygodowymi?
Dobre pytanie! Parę razy brałm się za gry przygodowe i nie bardzo mi to wychodziło... chociaż tak się składa, że Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów powstała oryginalnie jako część większej gry przygodowej, i to mocno oryginalnej. Może podzielę się nią za tydzień...
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 5: Guyz n' Galz

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * Guyz n' Galz * * *
Data utworzenia: 2015
Rozmiar: 2,02 MB
Język: Głównie polski
Gatunek: Przygoda?

Istnienie Gry Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów może prowokować różne pytania: jakim ośrodku? Jakich kosmitów?! Ta gra udzieli na obydwa te pytania niejednoznacznych odpowiedzi.

W niedokończonej wersji dostaniesz możliwość chodzenia po TRÓJWYMIAROWYM pokoju i korytarzu, a nawet w wejście w interakcję z kilkoma rzeczami. Ostateczna wersja pozwalałaby na więcej eksploracji, w tym jedzenie, spanie i wykonywanie poleceń właścicieli... o ile udałoby ci się ich zrozumieć. (Ten w wersji niedokończonej otrzymał ponadprzeciętne zdolności zrozumenia spoza czwartej ściany.) Oczywiście istniałaby też jakaś możliwość próby ucieczki...

Od wewnątrz, projekt może dodatkowo pochwalić się bardzo fajnym i łatwym do zrozumienia systemem poruszania się w 3D. Każdy kwadrat ma swoją własną mapę, ze zdarzeniami typu "idź na północ", "patrz na wschód", "działaj (spacja) na zachód". Tworząc kolejny kwadrat wystarczy skopiować i wkleić kwadrat istniejący, podmienić pokazywane obrazki w zdarzeniach "patrz" i dodać odpowiednie teleporty w zdarzeniach "idź". Istniejące eventy zajmują się całą resztą. Wystarczy tylko mieć cierpliwość do rysowania obrazków...

Guyz_n_Galz.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 6: The Warrior

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * The Warrior * * *
Data utworzenia: 2011
Rozmiar: 1,2 MB
Język: Polski
Gatunek: RPG! Kto by pomyślał.

Teraz dla odmiany coś starego... i mało oryginalnego? Aż trudno uwierzyć, że to moja robota. Zamiast oryginalności jest sporo eksploracji, interakcji i wygórowanych ambicji. Na start można wybrać poziom trudności (polecam łatwy, bo nie mogę powiedzieć, żeby te wyższe cokolwiek wnosiły...), imię, a nawet płeć - jedną z dwóch, bo byłem wtedy co najwyżej początkującym programistą. Gra wymaga RTP, i to nie byle jakiego, bo z jedynego w swoim rodzaju RPG Tsukuru ME. Ciekawe, skąd oryginalnie pochodzi ten wpadający w pamięć tsukuru-Battle.mid?

The_warrior.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
ODPOWIEDZ