Power Patch, RM2k9U i inne (by Cherry)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Power Patch, RM2k9U i inne (by Cherry)
Mój niewątpliwy idol, Andy Kaufman znany był z tego, że usilnie przygotowywał dowcipy, które śmieszyły tylko jego. Nie, żeby były jakieś drętwe, wręcz przeciwnie (ojojoj!) - po prostu w wielu przypadkach tylko on i jego współpracownicy byli osobami, którzy znali wszystkie fakty odpowiednie dla ich zrozumienia.
Podobnie stało się z moim pierwszokwietniowym newsem na TA. Sporo osób zarzuciło mi na gg, że dowcip był zbyt prosty do rozszyfrowania. Niektórzy wręcz kpili (komentarze!), a ja niczym Gant w finałowej scenie PW pękałem ze śmiechu. Sorry Winnetou, nie mogłem napisać tego newsa inaczej - bowiem był w 100% prawdziwy. Ofkoz koloryt został dodany celowo, by nadać tekstowi patetyczny oddźwięk, ale mimo wszystko - niewiara niektórych osób troszkę mnie zaskoczyła. ;)))).
Anyway. Pora, by napisać o tym poważnie.
Język skryptowy o którym pisałem w newsie to Lua (http://en.wikipedia.org/wiki/Lua_%28pro ... anguage%29). Za polską Wikipedią - zaprojektowany dla rozszerzenia funkcjonalności różnych aplikacji, jednak często używany jako samodzielny język, którego celami implementacji są: prostota, wydajność i przenośność kodu. Tak też pokrótce można opisać sens istnienia powstającego patcha. Całość działa na zasadzie pluginów (czy to na obliczanie funkcji kwadratowej, zmianę rozmiaru okna czy grę sieciową) podczepianych do RM. Głównie gratka dla doświadczonych skrypterów. Tak też prezentuje się, wydana dość nagle 7 kwietnia, pierwsza oficjalna wersja Power Patcha (zresztą już zaraz później zaktualizowana).
Dla jasności. Jeśli oczekujecie fajerwerków to ich nie zobaczycie. Autor skupił się na razie na nieco trudnym do załapania systemie Lua+pluginy (readme itp. - po niemiecku!), reszta wspomnianych w newsie atrakcji ma być dodawana z upływem czasu. Jeśli chodzi o obawy z tym związane - Autor wydał w ostatnim czasie całą serie drobnych patchów (na 100 picture itp.), teraz zapewne trzeba to zebrać do kupy i przetestować - tak więc osobiście jestem dobrej myśli.
Na koniec download. Wersja 0.30 na podstawie której pisałem swój tekst (i wykonałem screeny!) oraz najnowsza wersja oficjalna 0.42. Ta druga do ew. użytku w waszych projektach natychmiast. Btw, Autor obiecuje, że kolejne wersje będą kompatybilne z projektami, które używały poprzednich wersji (choć ja akurat tych zapewnień ochoty sprawdzać nie mam ;)).
Power Patch v0.30 Alpha Demo by Cherry http://www.box.net/shared/9hoohlk0gk
(tylko w celach demonstracyjnych, podstawy z prezentacją kilku prostych pluginów)
Power Patch v0.42 by Cherry http://www.box.net/shared/6eogprbkss
(użytkowa wersja oficjalna, drobne zmiany obejmujące głównie eliminację błędów, zmieniona gra testowa)
P.S. Chyba Tyle. Na pohybel niedowiarkom! ;)
Podobnie stało się z moim pierwszokwietniowym newsem na TA. Sporo osób zarzuciło mi na gg, że dowcip był zbyt prosty do rozszyfrowania. Niektórzy wręcz kpili (komentarze!), a ja niczym Gant w finałowej scenie PW pękałem ze śmiechu. Sorry Winnetou, nie mogłem napisać tego newsa inaczej - bowiem był w 100% prawdziwy. Ofkoz koloryt został dodany celowo, by nadać tekstowi patetyczny oddźwięk, ale mimo wszystko - niewiara niektórych osób troszkę mnie zaskoczyła. ;)))).
Anyway. Pora, by napisać o tym poważnie.
Język skryptowy o którym pisałem w newsie to Lua (http://en.wikipedia.org/wiki/Lua_%28pro ... anguage%29). Za polską Wikipedią - zaprojektowany dla rozszerzenia funkcjonalności różnych aplikacji, jednak często używany jako samodzielny język, którego celami implementacji są: prostota, wydajność i przenośność kodu. Tak też pokrótce można opisać sens istnienia powstającego patcha. Całość działa na zasadzie pluginów (czy to na obliczanie funkcji kwadratowej, zmianę rozmiaru okna czy grę sieciową) podczepianych do RM. Głównie gratka dla doświadczonych skrypterów. Tak też prezentuje się, wydana dość nagle 7 kwietnia, pierwsza oficjalna wersja Power Patcha (zresztą już zaraz później zaktualizowana).
Dla jasności. Jeśli oczekujecie fajerwerków to ich nie zobaczycie. Autor skupił się na razie na nieco trudnym do załapania systemie Lua+pluginy (readme itp. - po niemiecku!), reszta wspomnianych w newsie atrakcji ma być dodawana z upływem czasu. Jeśli chodzi o obawy z tym związane - Autor wydał w ostatnim czasie całą serie drobnych patchów (na 100 picture itp.), teraz zapewne trzeba to zebrać do kupy i przetestować - tak więc osobiście jestem dobrej myśli.
Na koniec download. Wersja 0.30 na podstawie której pisałem swój tekst (i wykonałem screeny!) oraz najnowsza wersja oficjalna 0.42. Ta druga do ew. użytku w waszych projektach natychmiast. Btw, Autor obiecuje, że kolejne wersje będą kompatybilne z projektami, które używały poprzednich wersji (choć ja akurat tych zapewnień ochoty sprawdzać nie mam ;)).
Power Patch v0.30 Alpha Demo by Cherry http://www.box.net/shared/9hoohlk0gk
(tylko w celach demonstracyjnych, podstawy z prezentacją kilku prostych pluginów)
Power Patch v0.42 by Cherry http://www.box.net/shared/6eogprbkss
(użytkowa wersja oficjalna, drobne zmiany obejmujące głównie eliminację błędów, zmieniona gra testowa)
P.S. Chyba Tyle. Na pohybel niedowiarkom! ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Ok, to NIE BYLO smieszne xD Powtorze jeszcze raz tutaj - Jazz you biatch! Teraz musze zrobic gre, tak jak obiecalem w komentarzu pod pierwszo-kwietniowym newsem ;D
Nie bede tutaj wypisywal oh-ów i ah-ów, bo to nie ma sensu, patch jest/bedzie genialny i tyle. Trzeba jak najszybciej rozdzielic zadania i za miesiac podbijamy swiat Rhomikiem Online XD
PS O co chodzi z tym "zapisywaniem wiadomosci jako obrazkow", ktore wspomniane bylo w tamtym newsie?
Nie bede tutaj wypisywal oh-ów i ah-ów, bo to nie ma sensu, patch jest/bedzie genialny i tyle. Trzeba jak najszybciej rozdzielic zadania i za miesiac podbijamy swiat Rhomikiem Online XD
PS O co chodzi z tym "zapisywaniem wiadomosci jako obrazkow", ktore wspomniane bylo w tamtym newsie?
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Lol xD faajnie :D
Wydaje mi się, że gdy np. nazwiemy jakos bohatera, a potem wyswietlimy go w wiadomosci, to patch moze to przerobic na obrazki i pokazac na planszy?PS O co chodzi z tym "zapisywaniem wiadomosci jako obrazkow", ktore wspomniane bylo w tamtym newsie?
- Gamer2002
- Posty: 225
- Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Jazz, jestem podłym, podłym człowiekiem :P
edit: choć mogliby chociaż te pliki radme na angielski przetłumaczyć kaine swaine :P
edit: choć mogliby chociaż te pliki radme na angielski przetłumaczyć kaine swaine :P
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
W zamyśle chodzi o nieco więcej niż pisał Kikut - spisanie tekstu w zewnętrznym pliku, następnie wywołanie go w RM. Tekst wyświetli się jako pojedynczy picture złożony z mniejszych elementów przypisanych np. literom lub znakom (np. dowolna czcionka, lub mini-picture). Przydatne, jeśli chcemy użyć nietypowych czcionek w msg (odpada wgrywanie czegokolwiek do katalogu fonts!), zbudować złożone menu (czary/paski energii itp.) czy pobawić się kolorystyką okien i czcionek.Kalashnikov pisze:PS O co chodzi z tym "zapisywaniem wiadomosci jako obrazkow", ktore wspomniane bylo w tamtym newsie?
Prosty przykład w wykonaniu autora:
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Neo
- Posty: 131
- Rejestracja: 24 lip 2006, 15:27
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Hmm myślałem, że to żart ^_^
Z tymi picture'ami to mam nadzieję, że niedługo to dadzą. Gdyż jak się robi za pomocą parella zmienianie się obrazka i jest systemowy tekst to obrazek się nie rusza (nie musicie mnie rozumieć XD).
Z tymi picture'ami to mam nadzieję, że niedługo to dadzą. Gdyż jak się robi za pomocą parella zmienianie się obrazka i jest systemowy tekst to obrazek się nie rusza (nie musicie mnie rozumieć XD).
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Jazz, dalej nie do konca rozumiem, zwlaszcza systemu dzialania, ale nie wazne, przetestuje to chyba pojme.
Za to neo zrozumialem, przynajmniej tyle xD
A teraz serio - kto sie bierze za Rhomika Online? :]
Za to neo zrozumialem, przynajmniej tyle xD
A teraz serio - kto sie bierze za Rhomika Online? :]
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 mar 2007, 08:37
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Przetłumaczyłem 1/3 pliku readme.txt, niestety, nie powiem że jest dokładnie, bo w połowie nie wiedziałem o co chodzi (musiałbym sprawdzić, o co chodzi w patchu, a tego mi się nie chce ^^).
Z tego co mi pisał Jazz, powinno się zgadzać, wyłapujcie błędy ;O
Resztę przetłumaczę, jak mi dyktando z niemca dobrze pójdzie (+ jak będę miał czas i ochotę) ~~
(tłumaczone z myślą o osobach niemających zielonego pojęcia o j. niemieckim, jak się nie spodoba to zabiorę i nie oddam xD)1/3 readme.txt pisze:************************************
******** Power Patch Readme ********
************************************
NIE PONOSZĘ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODY WYRZĄDZONE UŻYTKOWANIEM, UŻYWASZ NA WŁASNE RYZYKO!!
Ten patch jest w 100% legalny. Nie łamie on żadnych praw i nie zmienia od żadnego kodu programu stworzonego przez ASCII/Enterbrain.
Power Patch v0.42b (Wydanie Oficjalne)
przez David "Cherry" Trapp
cherry@cherry.at.tf
http://www.cherry.at.tf
Wszystkie zmiany względem wersji 0.3 i 0.41 można zobaczyć w „changes.txt”! (którego nie przetłumaczyłem :P)
Jak zainstalować patcha
Całkiem prosto:
1. Zmień nazwę pliku „RPG_RT.EXE” w folderze swojego projektu na „RPG_RT.OEX”.
2. Skopiuj wszystkie pliki z folderu „Patch” do folderu ze swoim projektem.
3. Skonfiguruj patcha za pomocą „Power Patch Configurator” (tutaj masz wolną rękę), dołączając np. pluginy itp.
4. Napisz potrzebne skrypty lub edytuj już istniejące.
5. Skopiuj 3 Common Eventy z Demo Projektu do swojego i dostosuj je według własnych potrzeb. Zwróc uwagę, że patch potrzebuje pierwszych 11 zmiennych! Musi poza tym po „New Game” wywołać Common Event "Power Patch Init".
6. W Common Evencie "Power Patch Init" musisz wstawić na miejsce “-1” największą zmienną i na miejsce “an” największy przełącznik. W Demoprojekcie są one oba ustawione na 300. To musi być dostosowane.
Z tego co mi pisał Jazz, powinno się zgadzać, wyłapujcie błędy ;O
Resztę przetłumaczę, jak mi dyktando z niemca dobrze pójdzie (+ jak będę miał czas i ochotę) ~~
- Lloyd
- Posty: 119
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:59
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
To nie będzie można tego stosować razem z Powermode? Blech :(patch potrzebuje pierwszych 11 zmiennych
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Nie, ale docelowo patch ma zawierać w sobie właściwie wszystkie możliwości które oferował PM.Lloyd pisze:To nie będzie można tego stosować razem z Powermode? Blech :(patch potrzebuje pierwszych 11 zmiennych
Możliwe też, że te 11 zmiennych wyląduje gdzieś dalej (duuużo dalej) - nie blokowałoby to użycia PP w projektach wykorzystujących już te zmienne. Swoją drogą o patchu można by pisać długo, ale na razie poczekałbym po prostu na kolejne, pełniejsze wersje dodatku.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Myślałem, że to oczywiste XDDDDDDDDTo nie będzie można tego stosować razem z Powermode? Blech :(
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Jak ktos umie to zrobi to samo co jest w PowerMode. A poza tym koniec z mapkowymi/pikczerowymi CMS-ami - mozna zaprogramowac swoj wlasny!
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Koniec? Chyba dla kilku którzy coś potrafią w lua. Na moje oko będzie tylko kilka projektów z wykorzystraniem jego możliwości. A reszta zacznie się bawić w ctrl+C, ctrl+v... żenua. I tym sposobem dziewiczy rm2k3 skazi się przeklentym nasieniem XP. jedynie online i obrazki z tekstu dobrze rokują temu pathowi.
ewribadi dałn!
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
Ciekawe. Ale muszę to lepiej poznać.
Teoretycznie lepsze od Power Mode 2003.
Teoretycznie lepsze od Power Mode 2003.
- Cherry1
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
- Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
- Kontakt:
Re: The truth is out there czyli Power Patch 0.42!
ENGLISH
Hello!
I am Cherry, the creator of Power Patch. I'm very impressed that my patch has reached the polish community!
Version 0.43b is out, in this version, Power Patch doesn't block the first 11 variables any more, you can choose them by yourself. Download: http://cherry1.ch.funpic.de/pp043.rar
I'm currently working on version 0.85, a complete rewrite. There will be an english help file and a lot of new features (scriptable Move Events, script call for save menu, load menu, shop, battle, ..., map manipulation and much more). The patch will be speed optimized too.
Have fun!
greetings, Cherry
POLISH (translated by Google)
Witaj!
Ja Cherry, twórca Power poprawki. Jestem pod wrażeniem, że moje poprawki osiągnął polski!
0.43b wersja jest obecnie, w tej wersji, Power poprawki nie pierwszy blok 11 zmiennych więcej, można wybrać je samodzielnie. Download: http://cherry1.ch.funpic.de/pp043.rar
Ja jestem obecnie pracuje nad wersją 0,85, kompletny rewrite. Będzie angielski pliku pomocy i wiele nowych funkcji (tworzenia skryptów Przenieś wydarzeń, wezwanie do zapisywania skrypt menu menu obciążenia, sklep, bitwy, ..., manipulacji Mapa i wiele innych). Ta poprawka zostanie zoptymalizowany prędkości.
Miłej zabawy!
Pozdrowienia, Cherry
Hello!
I am Cherry, the creator of Power Patch. I'm very impressed that my patch has reached the polish community!
Version 0.43b is out, in this version, Power Patch doesn't block the first 11 variables any more, you can choose them by yourself. Download: http://cherry1.ch.funpic.de/pp043.rar
I'm currently working on version 0.85, a complete rewrite. There will be an english help file and a lot of new features (scriptable Move Events, script call for save menu, load menu, shop, battle, ..., map manipulation and much more). The patch will be speed optimized too.
Have fun!
greetings, Cherry
POLISH (translated by Google)
Witaj!
Ja Cherry, twórca Power poprawki. Jestem pod wrażeniem, że moje poprawki osiągnął polski!
0.43b wersja jest obecnie, w tej wersji, Power poprawki nie pierwszy blok 11 zmiennych więcej, można wybrać je samodzielnie. Download: http://cherry1.ch.funpic.de/pp043.rar
Ja jestem obecnie pracuje nad wersją 0,85, kompletny rewrite. Będzie angielski pliku pomocy i wiele nowych funkcji (tworzenia skryptów Przenieś wydarzeń, wezwanie do zapisywania skrypt menu menu obciążenia, sklep, bitwy, ..., manipulacji Mapa i wiele innych). Ta poprawka zostanie zoptymalizowany prędkości.
Miłej zabawy!
Pozdrowienia, Cherry
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at