Manga Carta [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Manga Carta [download]

Post autor: Michu »

Tytuł: Manga Carta
Rodzaj: Karcianka
Wersja RM: 2000
Data premiery: 4.07.2008
Wstęp
Pomysł, który powstał całkowicie przypadkowo. Po tym jak Gaido opublikował zasady do swojej karcianki (Cardefren) stwierdziliśmy z bratem, że warto by je przetestować. No to spróbowaliśmy, ale od razu pojawiło się kilka niejasności, które uniemożliwiły nam zabawę (część powstała na skutek niezrozumienia instrukcji, część mamy nadzieję wyjaśni nam wersja komputerowa). Po krótkich negocjacjach odkopaliśmy z piwnicy 100+ kart DB z chipsów Chio, które kiedyś były dość popularne. Trochę kombinowania i powstały zasady, które od razu postanowiłem przenieść na RM.
Koncepcja, mechanika
Gra opiera się na zredukowaniu punktów życia przeciwnika do zera. By tego dokonać, trzeba wystawiać do gry wojowników, którzy będą atakować wojowników przeciwnika (w wypadku ich braku - zabierają bezpośrednio HP komputera). Różnica powstała po ich wyeliminowaniu jest odejmowana od głównego HP wroga.

W grze występują trzy rodzaje kart:

1) Karty wojowników (wystawia się je na trzech polach po lewej, to one zadają obrażenia przeciwnikowi)
2) Karty wspomagające (karty tego samego koloru co leżący na stole wojownik zwiększają jego HP o początkową wartość. Maksymalnie można dołożyć dwie takie karty do każdego wojownika.) Karty wspomagające czerwonego i żółtego koloru dodatkowo można położyć na wolnym polu jako obronę, dzięki czemu obrażenia z jednego ataku przeciwnika można zredukować o połowę.
3) Karty przemiany (każda z trzech rodzajów kart przemiany kolejno przemienia kartę leżącego na stole wojownika w ->zieloną->czerwoną->żółtą.)

Wszystkie aspekty rozgrywki i instrukcję dostaniecie w pliku PDF razem z grą (dlatego tak oficjalnie, bo zamierzam z grą uderzyć również na scenie M&A). Dlaczego RM 2000? Proste - żeby użyć CharExpand Patcha (wielkie dzięki Cherry!). Dzięki temu zaoszczędziłem tygodnie pracy (serio!). AI jest już praktycznie zrobione. Komputer może nie będzie diablo inteligentny, ale na pewno diablo skuteczny!

No właśnie, M&A. Gra jest utrzymana w takiej konwencji, żeby zachęcić jak najwięcej osób do zagrania w nią (poza tym jestem wielkim fanem japońskiej kreski ~~). Dodatkowo dochodzi przyjemność z samego grania postaciami z różnych anime =].
Słówko odnośnie daty premiery
Rzecz najbardziej czasochłonna, czyli mechanika, jest praktycznie na ukończeniu. Data premiery jest dlatego tak odległa, bo chcę jeszcze zrobić duperele w stylu wyboru tła albo muzyczki podczas walki. Do tego dochodzi upiększenie samej rozgrywki. Gdyby ktoś chciał uczestniczyć w betatestach - dajdzie mi znać na gg, rozpoczną się pewnie za kilka dni.
Grafika
Screen z rozgrywki:

Obrazek

Przykładowe karty:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Kalashnikov »

Co ja tu będę... fajny pomysł (Gaido inspiruje xD ), chwytna tematyka (jestem jak najbardziej "za") i premiera w ciągu tygodnia od zapowiedzi. Czego chcieć więcej? Chyba tylko testowania, do ktorego sie już zgłosiłem przez gg. Czekam ze zwartymi pośladkami.

PS Użyj jeszcze Patcha do własnego title screena, również autorstwa Cherry. Będziesz mógł wrzucić jakieś fikuśne szmery-bajery do menu.
PS2 Przyczepię się jednak znaczka Konohy na kartach Naruto. Jako jedyny symbol anime jest bardzo słabo widoczny. Otoczke mu jakąś dać, czy cuś w tym stylu.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: X-Tech »

Kolejny projekt, który mi się bardzo podoba. Walki wojowników w formie gry karcianej to może być coś ciekawego.
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Qualrath »

Whoah, to jest coś! Czekałem na Gaidową karciankę, teraz czekam i na to ^^ Po prostu świetnie się to zapowiada jak dla mnie :D
Mógłbyś może dać spis mang, z jakich pochodzą postaci?

Ah, i czy dałoby się zrobić "scenową" lub "grową" wersję? >=D
Obrazek
Qual Noworoczny ^^
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Michu »

DB, Naruto, One Piece, Death Note, Bleach, Shaman King, Soul Hunter, Yu-Gi-Oh, Dr. Slump i Kapitan Tsubasa. Mozliwe, ze cos pominalem (procz serii bonusowych, ale one juz sa do odkrycia ~~). Wlasnie na samym poczatku myslalem nad scenowa wersja, ale doszedlem do wniosku, ze ciezko byloby wykombinowac jakies grafiki, bo i kto by mial byc tymi wojownikami do czwartego poziomu? ~~ Btw, rozgrywka skonczona, biore sie za menusy =]
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Mertruve »

Jak nie będzie twojego głosu mówiącego "Faza Wykładania" itp., nie gram :D
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Sobriquet Gaido »

Hej, ale fajnie :D I rozdziewiczach nurt karcianek w RPGmakerze (wiem, że w ToE grę karcianą, ale sama gra jest stricte RPG), więc trzymam kciuki by wypadło dobrze. Fajnie, że kogoś zainspirowałem :D Gra na screenach wygląda nieźle, oby udzieliło się to całej produkcji :)
No to spróbowaliśmy, ale od razu pojawiło się kilka niejasności, które uniemożliwiły nam zabawę (część powstała na skutek niezrozumienia instrukcji, część mamy nadzieję wyjaśni nam wersja komputerowa).
Jeśli miałbyś czas - Napisz w temacie o Cardefren czego niejasności te dotyczą, chętnie na pytania odpowiem, a i w instrukcji do gry będę lepiej wiedział na co zwracać uwagę (Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że Cardefren pójdzie do druku!) :P
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: BeVoo »

Michu - nie ma opcji: Postacie sceny musza byc! Chociazby niektore, wystepujace bardzo zadko. Jak cos to ja sie zglaszam na taka postac! :]
Co do tytulu - musi byc koniecznie po polsku!? Moja propozycja - Kartamanga albo Mangakarta :)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Mertruve »

Manga Carta - dobre :D!
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Sobriquet Gaido »

Ani-Carten xD
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Michu »

Popieram, Manga Carta jest totalnie orzechowe <3 Czuje ze juz znalazlem tytul bo watpie, zeby ktos go przebil. Co do sceny - znajdziecie kogos, kto zrobi grafiki do kart = nie widze problemu zeby zrobic wersje scenowa.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Sobriquet Gaido »

Może grafiki z scenowego MtG?
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Michu »

Nie beda pasowaly do malych kart - to musza byc schludne pixelki, zeby sie ladnie ogladalo i nie byl potrzebny resize.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hyster
Posty: 74
Rejestracja: 02 paź 2006, 13:24
Kontakt:

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: Hyster »

nono fajowy pomysl :P chetnie zagram w tak gre, szczegolnie ze lubie karcianki
Wersja z postaciami ze sceny tez dobra xD Potem gra bedzie slawna i beda wydawac ja w realu i NAS beda ogladac ludzie na calym swiecie! muahahah!
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [zapowiedź] Mangowa karcianka w RM

Post autor: BeVoo »

Manga Carta - no tak tez mialem mniej wiecej na mysli, ale nazwa miala byc niby po polsku, dlatego z deczka spolszczylem. A ze Manga Karta brzmi nieco dziwnie, a Carta to wogole nie po naszemu, to polaczylem obie czesci i powstalo Mangakarta jako jedno slowo. Ale jezeli to ci Michu nie przeszkadza, to faktycznie moze zostac. :)

Kolejny pomysl nazwy: RMangakarta/RManga Carta - ta sama gra co oryginal, tylko ze kazdy kto chce sie przyczynic do powstania przysyla wlasne pixelki . Ty tylko podaj jakie maja byc wymiary. Zauwazylem ze "moc" karty zalezy od koloru (od niebieskiego = najslabsza, do zoltego = najmocniejsza?). Czyli bedziesz mial mozliwe problemy z przydzieleniem kazdego do odpowiedniego rodzaju? Moj pomysl rozwiazania problemu:
-w zaleznosci od tego kto ile zrobil gier na scenie
-w zaleznosci od daty rejestracji na forum
-w zaleznosci od ilosci postow
-w zaleznosci od predkosci przyslania wlasnych pixelkow/ilosci przyslanych

Osobiscie pomysl na gre mi sie podoba, dlatego rzucam pomyslami, ale wiecej moge pomoc chyba dopiero wtedy kiedy w gre pogram i zobacze o co w niej chodzi :)
pzdr i powodzenia :)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
ODPOWIEDZ